FRO: Superbull

Tror tidspunktet nå er inne for å øke eksponeringen i tank.

I følge vedlagt artikkel, så har ratene løftet seg betydelig den siste uken. Snittraten hittil i år har vært rundt 22.600 dollar dagen. Clarksons Platou spår rater opp mot 60.000 dollar i fjerde kvartal.

Det ryktes også at et kinesisk selskap har hyret en VLCC for frakt av råolje fra USA til Kina. Raten skal være rundt 42.500 dollar pr. dag.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Kontraktsrykte-er-superbull-for-tank#commentsection
Redigert 10.08.2019 kl 10:27 Du må logge inn for å svare

Det sørgelige er at FRO faller samtidig som ratene stiger kraftig. Børsen/OSE er ødelagt - ingen sammenheng mellom kurs og rater - kun manipulering som gjelder!
Busman
16.08.2019 kl 08:42 1171

Er ikke så enig i at det er sørgelig, ser heller på det som ett kupp! :-)
Hva er grunnen til at det skrives så lite om FRO her om dagen?
I mine øyne er selskapet veldig stabilt med god historie, må da være en interessant long investering..
Ha en fin børs-fredag!
Schenk
16.08.2019 kl 13:05 1046

Tror dere på 1. utbytte på lenge når Q2 kommer 30.08 ?
Quepasa
16.08.2019 kl 13:39 1007

Stiller samme spm her som på Okeanis tråden.
Hvor lange er - eller hvor ofte må Fro rulle over gjelda si?
Markedet for søpleobligasjoner fryser kanskje til på et tidspunkt..

Jeg selv er veldig positiv til FRO. De har en solid balanse og en viktig investor i JF. Jeg personlig har gått all-in. Snart hatt aksjene i 2 år. Kursen går opp og ned. Slik er det,men tror den neste tiden blir veldig spennende. Planen min er å sitte med dem til vår 2021 og gjør en vurdering da. Hvis ikke noe spesielt skulle endre seg underveis. Tror det kommer til å tjene veldig bra q4 og fremover
Empire
19.08.2019 kl 11:14 623

Tålmodige matusalem

Har du tatt ditt eget råd og snittet deg ned?