Carl I. Hagen

Slettet bruker
10.08.2019 kl 12:42 828

𝐈 𝟏𝟗𝟕𝟓 𝐟𝐫𝐞𝐦𝐦𝐞𝐭 𝐡𝐚𝐧 𝐞𝐭 𝐟𝐨𝐫𝐬𝐥𝐚𝐠 𝐩å 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐭𝐢𝐧𝐠𝐞𝐭 𝐨𝐦 å 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞 𝐚𝐥𝐥𝐞 𝐟𝐫𝐞𝐦𝐭𝐢𝐝𝐢𝐠𝐞 𝐨𝐥𝐣𝐞𝐫𝐞𝐬𝐞𝐫𝐯𝐞𝐫 𝐢 𝐥𝐚𝐧𝐝𝐞𝐭 𝐟𝐨𝐫 𝐞𝐧 𝐬𝐚𝐦𝐥𝐞𝐭 𝐬𝐮𝐦 𝐚𝐯 𝟏𝟎 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞𝐫 𝐤𝐫𝐨𝐧𝐞𝐫.

"Når min generasjon gir våre barn og barnebarn et enormt sparefond, skal de være oss evig takknemlige, skriver Carl I. Hagen."
https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/lAQ53L/Hvorfor-i-all-verden-skal-Oljefondet-spares-til-kommende-generasjoner--Carl-I-Hagen

Men dette er faen ikke deg å takke! Jævla oschloklyse!
Slettet bruker
10.08.2019 kl 13:38 821

Å snakke om noe og å faktisk gjøre det er to forskjellige ting. Hva gjorde gjedrem og bondevik med gullet?
Risk-reward1
10.08.2019 kl 13:53 809

"𝐈 𝟏𝟗𝟕𝟓 𝐟𝐫𝐞𝐦𝐦𝐞𝐭 𝐡𝐚𝐧 𝐞𝐭 𝐟𝐨𝐫𝐬𝐥𝐚𝐠 𝐩å 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐭𝐢𝐧𝐠𝐞𝐭 𝐨𝐦 å 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞 𝐚𝐥𝐥𝐞 𝐟𝐫𝐞𝐦𝐭𝐢𝐝𝐢𝐠𝐞 𝐨𝐥𝐣𝐞𝐫𝐞𝐬𝐞𝐫𝐯𝐞𝐫 𝐢 𝐥𝐚𝐧𝐝𝐞𝐭 𝐟𝐨𝐫 𝐞𝐧 𝐬𝐚𝐦𝐥𝐞𝐭 𝐬𝐮𝐦 𝐚𝐯 𝟏𝟎 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞𝐫 𝐤𝐫𝐨𝐧𝐞𝐫."
FEIL!

Når et gjelder den mere aktuelle linken din, så gjelder det altså 100 av 10.000 milliarder, og ikke hele oljefondet. Og Dørum er langt på vei enig med Hagen
Utkantknøl!

RR
Slettet bruker
10.08.2019 kl 14:04 804

«Vi foreslår derfor å selge rettigheter som Statoil har blant annet i Statfjord-feltet til andre. Så vidt vi har undersøkt, er det i dag ikke noe problem å selge rettigheter for 10 milliarder kroner. Da får vi en reell inntekt fra et reellt salg som vi ikke kunne gjøres om selv om oljeprisen går nedover», står det i et referat fra Stortinget.
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--jeg-var-ung-og-uerfaren/3008413.html

ER DETTE FEIL LIKSOM, DIN LØGNAKTIGE PARASITT AV EI OSCHLOKLYSE!!
Fluefiskeren
10.08.2019 kl 14:15 797

Hadde vært greit hvis han bare ikke hadde vært fra Oslo? For hovedstaten faktisk ikke det. Den heter ikke oschlo. Du må ha komplekser tydeligvis.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 14:53 786

Korsar, her må du sette MERLOT på plass se!
Redigert 10.08.2019 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2019 kl 16:02 769

Jeg vil tro at det er en person med talefeil som sier oschlo, men jeg har opplevd når jeg ringer UDI å høre at vedkommende jeg har snakket med kalle byen, Osello, og resten var uforståelig, slik at jeg måtte be om å få snakke med en etnisk norsk person, og først da kunne vi føre en normal samtale. Jeg sier ikke man ikke kan ansette pakistanere i UDI, men ikke som telefonoperatører når de ikke kan snakke norsk eller forstå norsk skikkelig.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 16:06 766

Korn-lagret selges ut. https://www.youtube.com/watch?v=k1jwCZDXCfQ#t=30

Makten er der maten gror og så vidt jeg vet har ingen blitt mett av å spise papirsedler og papirobligasjoner, slett ikke i krisetider. Stavanger Havnesilo er Norges største kornlager og Regjeringen vil selge det hele og bygge det om til boliger. Petter Kvinge Tvedt (FrP) mener avkastninger på pengefondet (pensjons oljefond) sikrer oss mat i all fremtid. Når ble det mat av å flytte rundt på andre folks penger i det uendelige? Vi leser om Monsanto og GMO (genmanipulert frø og korn), som gjør at såkorn som brukes er sterile, og ikke kan tas frø ut av i senere år.

De vil tvinge norske bønder til å kjøpe svineriet fra Monstanto år etter år, av noe vi ikke vet hva gjør med folkehelsa vår på sikt. Oljefondet som de hevder er vår sikkerhet samtidig som alt forfaller i eget hjemland, sluses ut av landet i strie strømmer for å kjøpe arealer hus og gater som står og brenner «faller i pris i utlandet.» Utlåns portefølje til Oljefondet består av lån til stater med store gjeldsproblemer.

http://wwwlivogleven.blogspot.no/2014/03/regjeringen-selger-kornlagret-i.html
https://www.nationen.no/article/landbruksbloggen-tilbake-til-start-norges-sarbarhet-1914-2014/
Redigert 10.08.2019 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Risk-reward1
10.08.2019 kl 18:17 752

Lukta og lukta........... var bare en respons på hans stadige generalisering om at alle fra Oslo er klyser.
Vi støtter vel ikke generalisering, gjør vi vel, dirken....?

RR
Risk-reward1
10.08.2019 kl 18:24 750

Takk for at du fant frem linken. Jeg gadd nemlig ikke selv tidligere i dag. Fordi jeg visste at forslaget handlet om Statfjord til 10 milliarder, og ikke "selge alle fremtidige oljereserver"
Men selv etter å ha limt inn denne enorme forskjellen i din påstand, og deretter din link, så fremstår du mildt sagt begrenset.

En parasitt lever av og på andre. Jeg har aldri brukt annet enn mine midler, og aldri belastet det offentlige med en krone
Og jeg er ikke fra Oslo heller

Ikke bare er du dum, fornektende, generaliserende og uvitende. Du er også uten særlig sosiale antenner og oppdragelse.
Et resultat av innavl? Går ofte gæærnt når fetter og kusine får unger vettu

RR

Slettet bruker
10.08.2019 kl 19:54 727

Jeg er 110 % enig med Carl I. Hagen, det er hull i hodet å sette av oljefondet til neste generasjoner.

Det beste vi kan gi neste generasjoner er en infrastruktur som holder mål, det har AP og deres rødgrønne venner ikke maktet til tross for flere decennier med makt.
Spill
10.08.2019 kl 20:19 722

Et godt utbygget og moderne veinett er en fin arv å etterlate til de neste generasjoner.
Det blir ikke press i økonomien om det tas 100 milliarder fra oljefondetfor å slette gjeld på veier som allerede er bygget.
Flytoget fikk slettet din gjeld,som selvsagt ikke var i nærheten av 100 milliarder,så det viser at dette er fullt gjennomførbart.
Hagen har igjen rett,men siden han har foreslått dette vil ikke PK-politikerne ta i saken.....Det må gå flere år før tidligere latterliggjorte
forslag fra Hagen og Frp kan adopteres av de andre.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 20:59 713

100 milliarder fra oljefondetfor å slette gjeld på veier som allerede er bygget? Finne på en idiotavgift for så ta penger fra oljefondet for å inn-dekke avgiften. Hvordan bygget vi veier før her i landet?
Slettet bruker
10.08.2019 kl 21:17 708

Vi bygget ikke veier.
Risk-reward1
12.08.2019 kl 10:28 642

MERLOT ville visst ikke snakke mer om løgnen sin :D

RR