Skyting i mosk,Bærum

Slettet bruker
10.08.2019 kl 16:53 33400

Hva synes du sven?
Eller har du pause enda?

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/08/10/195600782/politiet-en-person-pagrepet-etter-skyteepisode-i-moske-i-baerum

Kan være det bare er sleivskudd.
Bare gikk av i buksa liksom.
Jadda,vi er i gang.
-sannheten-
11.08.2019 kl 22:13 3707

Bare til opplysning :
Lørdag kveld var Skui-saken førsteoppslaget på nyhetssendingene til Sveriges største TV kanal SVT.
MSM i Norge forstår ikke hvorfor. Det er nemlig grunner til dette.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 21:32 3810

Vi bør nok brenne alle bibler.

Fysjamei!
Slettet bruker
11.08.2019 kl 21:13 3869

Medelever var bekymret for siktedes holdninger: – Jeg skjønte at noe sånt kunne skje

– Han mente at det bare var hvite nordmenn som skulle bo i Norge og at ingen andre hørte til her. Han synes det var en synd å blande raser.

Kvinnen forteller at mannen også ble kristen og begynte å lese bibelen i løpet av skoleåret, og at han ofte satt på biblioteket.

– Jeg tror det at han leste bibelen forverret ting, for han ble helt oppslukt av den og forsvant mer og mer inn i en slags boble.

Hun sier også at siktede på et tidspunkt sa at han vurderte å melde seg inn i den nynazistiske organisasjonen Nordfront.

– Da sa vi «det mener du ikke», og han svarte: «nei, jeg mener kanskje ikke det, men jeg synes de har mange gode poenger».

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wbxn6G/medelever-var-bekymret-for-siktedes-holdninger-jeg-skjoente-at-noe-saant-kunne-skje
Slettet bruker
11.08.2019 kl 19:02 4111

4chan er morsomme som faen se. Sjekk YouTube og "best trolls of 4chan" type videoer.

Pepe the frog saken er ene og alene gull. Måten de klarte å lokke inn og deretter hisse opp selvhøytidelige venstreradder i hele Pepe-gate er eksemplarisk gett. Det hele kulminerte i en krise for twitter-venstre, utløst av en frosk fra et spill (med Trump parykk etterhvert).
Redigert 11.08.2019 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
polemiker
11.08.2019 kl 19:00 4122

Et forferdelig syn! kan NRK melde og frigir samtidig et kort video opptak fra forsamlingslokalet. Superlativene sitter løst når det er snakk litt skadeverk på en bygning eid av muslimer. Etter det jeg kan se er det en knust rute og litt nesblod på et teppe og noen dråper på veggen. Ruta tar det vel en halvtimes tid å få skiftet og en vaskeklut hadde vel gjort underverker på teppet.

Nå kommer vel mer propaganda i Dagsrevyen.

Fluefiskeren
11.08.2019 kl 18:22 4227

Du verden så mange som tydeligvis har vært inne ppå ekstreme fora.
Her snakkes det om 8chan og 4chan.

Aldri hørt om det engang, men kunnskapen er stor her tydeligvis. Rekk opp handa de som skriver der!
Slettet bruker
11.08.2019 kl 17:27 4338

Hans Rustad, tidligere venstreraddiss, setter saken rolig i perspektiv - Erna og politi gjør klokt i å lytte:
https://www.document.no/2019/08/11/det-foreligger-ingen-trusler-mot-moskeer/
Slettet bruker
11.08.2019 kl 17:20 4359

Du jabbamaskinen har ferdige lekser samlet og klar, ganske tatt ut av sine sammenhenger.

#jabbaekstrem lekse trent
Slettet bruker
11.08.2019 kl 17:18 4371

Jordan Sather twitrer nå:

Yesterday, the New York Times printed a story about a failed terror attack in Oslo, Norway, and said the attempted shooter posted on 8chan beforehand.

Do you catch the problem, here?

8chan has been down for a week!

These people are pathetic!
Slettet bruker
11.08.2019 kl 17:15 4385

Høyreekstremisten i Pittsburgh som angrep en synagoge gjorde det fordi han mente jødene bidro til innvandringen til USA.
Det er en hårfin grense mellom white supremacists og neo-nazis. Som kjent ropte white supremacist gjengen som marsjerte i "Unite the right" rallyet i Charlotteville, (De Donald Trump kalte some fine people), "Jews shall not replace us"
Slettet bruker
11.08.2019 kl 17:11 4402

"Hvem kan vel vite det??? Du tok kanskje screen-shots?"

Jeg observerer gannske enkelt at setningen fortsatt står der etter oppdateringen.
polemiker
11.08.2019 kl 17:09 4408

Hadde det vært en muslim som hadde gjort noe tilsvarende mot en synagoge tipper jeg siktelsen hadde blitt ruteknusing og bæring av våpen på offentlig sted. Drapet på søsteren hadde blitt karakterisert som et "æresdrap".
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:59 4438

Hvem kan vel vite det??? Du tok kanskje screen-shots?

Nå er denne tråden forfalt til sedvanlig småkrangling, så jeg lar politiadvokaten få siste ord fra meg og overlater resten til politiet:

– Han er siktet for drapsforsøk, drap, og vi tar løpende stilling til eventuelt å endre siktelsen til terrorhandling, sa politiadvokat Pål-Fredrik Hjort Kraby. https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/politiet-bekrefter-at-det-er-siktedes-stesøster-17-som-ble-funnet-drept/

Ingen uønskede hendelser ifb dagens feiringer, og Erna fikk sin "slå ring om muslimene" hendelse å gjøre seg populær på!
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:53 4455

Den relevante delen om 4chan ble ikke endret så det var et merkelig argument.
polemiker
11.08.2019 kl 16:51 4457

En ting er vel sikkert, ekstrem er han. Jeg vet at media og lærebøker konsekvent kaller nazister for høyreekstreme og det på tross av at de har lite eller ingenting felles med de tradisjonelle høyrepartiene.

Derimot er det en rekke likhetstrekk med de sosialistiske partiene. Folk som stemmer SV er heller ikke så glade i jøder og LO har vel årlige paroler med "Boikott Israel" fremdeles. Vidkun Quisling var tidligere minister i Senterpartiet og tidligere statsminister for SP, Jens Hundseid hoppet over til Nasjonal Samling i 1940. Det samme gjorde en rekke av partiets ledere og tilhengere landet over. Statsminister Johan Nygaardsvold fra AP holdt riktignok ikke noen velkomstkomite da tyskerne klappet til kai i Oslo, men han løftet heller ikke en finger for å forhindre det.

Både AP og SP var så pinelig berørt av dette landssviket etter krigen at de gjorde alt de kunne for å distansere seg fra dette og lempet "nazistene" over til høyresiden. Hovedtyngden av folk som meldte seg inn i NS partiet kom fra arbeiderklassen og bønder. Snodig at så mange plutselig hoppet fra å stemme på sosialistpartiene til å bli høyreekstreme?
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:44 4474

Mange får vrangforestillinger fordi man hører at muslimer har gjort det ene og det andre i for eksempel andre land,og tror det er bevis for at noen er slemme!
Dette er så dumt sagt og så naivt,at jeg nesten ikke tror det!
De har da lagt ugjerningene sine ut på you-tube i mange år?
Hva er det med disse justisministrene som kommer og går?
Nekter kallmyr å tro på det han ser med egne øyne på you-tube,eller er han redd for å tråkke noen på tærne,og derved få fyken?
Man undres......
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:28 4530

Du får hekte justisministeren på kopi:
- Det er en trist dag. Dette er nok et terroranslag på norsk jord. Sannsynligvis begått av en høyreekstrem person. Det er en ting vi tar sterk avstand fra. Alle skal få leve trygt i Norge, uavhengig av om du er muslim, jøde eller kristen. Det er en kjempeviktig verdi i vårt samfunn, sier Kallmyr.

Kallmyr sier til Dagbladet at det er altfor mye muslimhat i Norge, og mener vi i større grad må bekjempe falske nyheter.

- Mange får vrangforestillinger fordi man hører at muslimer har gjort det ene og det andre i for eksempel andre land, og tror det er bevis for at noen er slemme.

Kallmyr sier at han ser at noen personer tror på vrangforestillinger, og sier at det er de som får slike vrangforestiller som begår slike handlinger.

https://www.dagbladet.no/nyheter/altfor-mye-muslimhat/71480105
polemiker
11.08.2019 kl 16:26 4537

Sosialister hører vel tradisjonelt sett til på venstresiden, så disse nazistene er det ingen på høyresiden som har noe sans for. Nazisme er som kjent bare nok en forvaklet avart som er basert på den sosialistiske ideologien.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:19 4567

Du får skrive en epost til norske redaksjoner og si at du som høyreekstremist føler deg krenket av at de kaller terroristen høyreekstrem da han er nazi.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:17 4579

Forresten NAVfruen: Husker du for en del år siden da muslimer og andre "slo ring" rundt den jødiske synagogen i Oslo? Aksjonen var selvsagt ment som en støtteerklæring til den jødiske befolkningen i Norge etter terrorangrep mot jøder i Paris. I ditt forkvaklete hode, tolket du imidlertid markeringen som en trussel mot norske jøder. Hvordan tolker du ringen rundt moskeer på Grønland i dag?
polemiker
11.08.2019 kl 16:14 4581

Media kaller ham fortsatt for høyreekstremist, men det riktige er vel trolig nasjonalsosialist. Han har i alle fall uttrykt stor beundring for Quisling og har også hyllet en masseskyting i en synagoge i USA for en stund siden.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:12 4585

"Det dirken linker til har ingenting med 8chan å gjøre."

Nei vel og hvem bryr seg? Er ikke 8chan nedlagt fordi terroristene som inspirerte han fyren her brukte det til å spre sine manifester og drapsfilmer slik at Cloudshare eller noe fikk nok? Du lurte veldig på hvor han postet det innlegget alle referer til, og det ser ut til at han hvertfall postet det på noe som heter "endchan".
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:08 4603

Artikkelen Jabbe linker til ble endret nettopp:
Lizzie Dearden Security Correspondent | @lizziedearden | 55 minutes ago
og er dermed blitt verdiløs!

Det dirken linker til har ingenting med 8chan å gjøre.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 16:04 4614

Tipper NYT roter. Endchan og/eller 4chan er nok det riktige. Så veldig viktig er det egentlig ikke. Havfruen og hennes like kommer til å fortsette å forstå seg ihjel på terroristen helt til de bestemt vil mene det hele var en FFO uansett.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:50 4653

Ser ut til at det hverken var 4chan eller 8chan, men "endchan". Kanskje noe som kom etter nedleggelsen av 8chan? Jeg vet ikke hva det er alt sammen:

http://boards.4channel.org/int/thread/109675251/norgetrden
"Fant kilden, han brevet det på endchan men tråden ble fjernet
https://kiwifarms.net/threads/mosque-shooting-in-oslo-leaves-one-injured.59497/"
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:40 4676

Var vel jeg som hevdet det var 4chan. Kan godt ha vært 8chan også. Trodde det var stengt jeg. Gikk egentlig bare ut fra hvordan det så ut (faksimilen av innlegget som ligger ute både her og der).
Redigert 11.08.2019 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:40 4679

OM dette medfører riktighet,er myndighetene ikke et hår bedre enn gjerningsmannen!
Da røper de en agenda,som er hinsides ALL fornuft!
Må innrømme at dette er så sprøtt at jeg nekter å tro på det kan medføre riktighet!
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:39 4689

Hours before the attack at the at the al-Noor Islamic Centre in Bærum in Saturday, a user of the same name posted on the 4chan messaging board.

“Well cobbers [friends] it’s my time, I was elected by [Christchurch mosque attacker] saint Tarrant after all,” it said. “We can’t let this go on.”

The post appeared to call for readers to enact their online posts about a race war “irl” – in real life – and said they had been personally “elected” for the task.

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/norway-mosque-shooting-attack-suspect-philip-manshaus-christchurch-el-paso-4chan-a9052106.html

Etter hva jeg forstår på politiet så er det snakk om flere forum. Det er også mulig NYT har sine ord i behold for diverse varianter av 8chan har poppet opp på forskjellige nettverk etter at de ble kastet ut av Cloudfare.
kokkohill
11.08.2019 kl 15:34 4710

Det er absolutt forkastelig om info Havfruen kommer med stemmer , om at Norske myndigheter kan ha kommet ut med falsk nyheter i denne saken.

Det må gis høy pri , slik skal vi IKKE ha noe av , her på

Og jeg støtter SCK 100 % i at vold mot andre tenkende får A fazistene og andre ta seg av.
Redigert 11.08.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:23 4751

NYT: "About two hours before the attack, a post appeared on 8chan..."
Det er vel sagt i norske medier også at han postet et par timer før angrepet.

Jabbe mener vel New York Times sitt "rør" og ikke mitt? Hvor har du sett noe som helst om 4chan? Link takk!
Redigert 11.08.2019 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:17 4774

Forstod det slik at det var 4Chan han postet på så da blir røret ditt om 8chan fullstendig meningsløst.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:16 4776

Jeg fikk med meg denne, men hadde ikke datoen for når han skulle ha postet på 8chan. Når var det?
Slettet bruker
11.08.2019 kl 15:13 4784

Et lite etterforskningstips til det som fremdeles måtte finnes av anstendige politifolk her i dette lille landet:

8chan (8ch.net) Verifisert konto @infinitechan
11 timer siden
8chan (8ch.net) Retweetet The Verge
How could the Oslo shooter have posted on 8chan if 8chan has been offline for close to a week?
You’re actually fake news.

8chan (8ch.net) Verifisert konto @infinitechan
6. aug.
Statement from Jim Watkins, owner of 8chan, regarding recent events:
https://www.youtube.com/watch?v=yKPdbEAmWGE&feature=youtu.be

Washington Post 9. aug. 2019 - How tech firms pulled the plug on 8chan - 3 min:
https://www.youtube.com/watch?v=ISQob0WjqgI
"Companies hit a breaking point after the El Paso mass *shooting*, removing the 8chan message board as a client and "deplatforming" *the site,* effectively shutting it down."

8chan (8ch.net) Verifisert konto @infinitechan
56 minutter siden
Another piece of fake news, this time by @nytimes, the "Newspaper of Record."
By the way, no corrections were issued and the article is still up.
Again: how could the suspect's post have "appeared on 8chan" if 8chan has been offline for close to a week?

"About two hours before the attack, a post appeared on 8chan, the message board that had hosted the anti-immigrant manifesto of the man accused of the El Paso shooting." https://www.nytimes.com/2019/08/10/world/europe/norway-mosque-shooting.html

Så kjære Erna, norsk politi og MSM løgnmedia:
Hvordan kan Philip Mannshaus ha postet på 8chan 10/8 all den stund 8chan ble tatt ned den 6/8 etter terroren i USA?

Redigert 11.08.2019 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 14:06 4975

Takk for ditt innlegg, SCK! Jeg hadde ikke fått med meg at Sotah kommenterte meg...

Til Sotah. Jeg hvitvasker ikke på noen måte verken PM eller hva han har gjort!
Det jeg kritiserer er at Erna og MSM alt for kjapt slår politisk mynt på saken - både med å "slå ring rundt muslimer" og med å fordømme "høyreekstrem" motstand mot islamsk utbredelse i vestlig kultur. Ikke uventet påvirker også det politiserte PolitiDirektoratet (følg nøye med på politiadvokaten til høyre i bildet i dagens pressekonferanse kl 12) i samme retning.

Splittelsen av "Vi Folket" er politisk ønsket i tråd med EU/FN Agenda21 der islam er valgt som verdensreligion, og som Erna MÅ bidra til dersom hun skal ha noen fremtid som internasjonal leder av verdenssamfunnet, globalismens NWO.

Hvis Sotah mener at "Vi Folket" driver og hater hverandre fordi vi har forskjellig religion eller hudfarge, så er det fint at du sier fra, for jeg tror nemlig ikke det! Jeg ser ikke hat mellom mennesker overhodet! Men vi har altså politikere og deres byråkrater som vil splitte oss, Vi Folket, for sin egen karrieres skyld. "Vi Folket" er ikke én, vi er mange, og vi er forskjellige: "Vi Folket"!

The NARRATIVE is designed to keep people in a constant state of 'FEAR'
thereby forcing 'ANGER', 'RAGE', 'VIOLENCE'.
Emotionally unstable people are easier to CONTROL. (...by offering "a solution" to their fear)
They want you DIVIDED.
DIVIDED BY RACE.
DIVIDED BY CLASS.
DIVIDED BY RELIGION.
DIVIDED BY POLITICAL AFFILIATION.
DIVIDED AS HUMAN BEINGS.
DIVIDED you are WEAK. TOGETHER you are STRONG. WHEN YOU ARE STRONG YOU ARE NO LONGER CONTROLLED.
Redigert 11.08.2019 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 13:59 4998

Uten Burka ankommer mad in noway Stas-minister Erna Solberg fra partiet Høyre til id-feiring i Sandvika

https://www.dagbladet.no/nyheter/statsminister-erna-solberg-til-id-feiring-i-sandvika/71479333

https://www.dagbladet.no/kultur/noen-tips-til-erna/71479806
Redigert 11.08.2019 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
SCK
11.08.2019 kl 13:44 5251

ref Sota "Du representerer ikke "vi, folket", fruen. Du er tilnærma aleine der du står. Og lykke til med å hvitvaske fyren, du kommer til å trenge det."

--------

Fyren har åpenbart ikke hatt det helt greit i denne verden ved å ha opplevd selvmord både av mor og bestemor. Samt muligens oppvekst i et hjem preget av tukt fremfor, skal vi si - kjærlighet?
Og når det til slutt tilter så går fyren hen og dreper sin nærmeste.

Når noen forsøker å forstå hva som kan være noe av ens bakgrunn for den retning som fører et ungt menneske til slike handlinger som i dette tilfelle så handler det slettes ikke om hvitvasking. Jeg tror Havfruen absolutt en del av en stor "vi - gruppe" som stiller spørsmål rundt dette.
For Sota skal det kun fordømmes, ikke forstås. I hvert fall velge selv hvor det skal fordømmes. Tviler på om Sota er nevneverdig bedre enn de fleste på feltet...
-----
Jeg registrerer Solberg slår ring rundt moskeer som i ord og agitasjon hyller rasisme av en annen verden, agiterer for sharia, muslimers raseri mot krenkelser - og drap på disse, flerkoneri, hyllesten av Qardawi, drapstrusseler mot motstanderne, frafalne, kvinneundertrykking og det muslimske brorskaps motstand mot kvinnerettigheter, føringen ovenfor kvinnene, Muhammeds oppfordring til drap.
Osv osv.

Vi må ikke gå islamisters ærend eller fotspor i å drepe annerledestenkende. Det bør de få beholde eneretten til.
Og vi må slå ring om muslimske fora som moskeene som hjernevasker yngre muslimer til å bli fullbårene mordere og hatere rundt om i verden.
Så får Ola og Kari stå for hvitvaskingen og slå ring om svineriet.

Redigert 11.08.2019 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 13:17 5368

Søsteren har kinesisk opprinnelse.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 13:12 5393

Som vanlig finner vi bedre gravejournalistikk i kommentarfelt og div. "nettsteder" - om mors og mormors selvmord og Valhall:

"Det er 16-17 år siden moren døde, 14-15 år siden mormoren døde. For omkring 12 år siden hadde Dagbladet en artikkel om et par norske dataspillselskaper. I et av dem var en Tom-Edwin Manshaus daglig leder.

Foreldrejakt i Vallhall. Det andre spillet som får støtte på 250.000 danske kroner fra Nordic Game i dag, er «Ragnar Rock - Veien mot Vallhall» fra Inludo, et norsk firma som tidligere mest har syslet med nettspill (blant annet med et BBC-nettspill for bilprogrammet «Top Gear»).- Ragnar Rock er en liten gutt som bor i en by i Midgard, som må legge ut på en jakt etter foreldrene sine. Spillet er bygget opp rundt norrøn mytologi, der du må besøke et antall forskjellige verdener og møter på mange av de kjente gudeskikkelsene, forteller daglig leder Tom-Edwin Manshaus i Inludo til Dagbladet.no. Dagbladet, 15. mai 2007

At hovedstrømsmediene ganske konsekvent nekter å forholde seg til de reelle psykologiske årsakene, det er jo politisk forståelig. Enhver sak skal i utgangspunktet brukes for å befordre en overordnet politisk agenda. Derfor heller ingen egentlig interesse for underliggende psykologisk dynamikk og forklaringer - de passer bare for dårlig overens med målsetningen om å utnytte enhver slik sak for å drive samme politiske agenda videre." https://resett.no/2019/08/11/hvem-er-moskeskytteren-philip-manshaus-21/

Det er vel mer sannsynlig da å jobbe med utgangspunktet at PM's "Valhall venter" peker via dette dataspillet til en gjenforening med mor og mormor enn at det er knytning til "muslimhat" miljøer - slik politikere og PD-styrte politifolk og MSM vil ha det til?

Trist seff for Erna, høyreglobalistene og venstresosialistene at det skal handle om psykisk sykdom atter igjen!
Redigert 11.08.2019 kl 13:23 Du må logge inn for å svare