Awilco - Enda en riggaksje klar til rally

michelangelo
AWDR 10.08.2019 kl 19:12 2013

Kraftig rally forventet i AWDR.

Akkumuler før toget går....

https://www.tradingview.com/x/XMChiQ9C/

Happy trading ;o
Redigert 20.01.2021 kl 05:53 Du må logge inn for å svare
michelangelo
12.08.2019 kl 19:21 1897

Awilco har tjuvstartet med nesten 8% rally
https://www.hegnar.no/Marked/?s=awdr

;o
Redigert 12.08.2019 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
just4fun
12.08.2019 kl 20:45 1855

Det jeg er mest redd for er at de største aksjonærene i selskapet går sammen for å ta selskapet av børs. Har ikke fulgt med på aksjonæroversikten i det siste, men så det var krysset en post på 150.000 aksjer for noen dager siden og handelsmønsteret de siste dagene minner om tidligere handler som er utført av de to største fondene som står som 2. og 3. største eier i selskapet.
Har tenkt å sitte med mine aksjer minst frem til 2024 før det blir aktuelt å selge....
p8
13.08.2019 kl 07:42 1798

Er galskap hva dette selskapet driver på med. Bestiller nybygg i et markedet som har masse overkapasitet allerede. Ja, markedet er stramt i nordsjøen, men det er også rigger som ligger i kaldt opplag, og også rigger som kan oppgraderes til bruk i nordsjøen. Eksempelvis ligger west eminence, west leo og west pegasus i opplag og er meget gode rigger.

Selskapet må hente inn minimum 85 mill usd i mars hvor det skal delbetales for rigg 1 og 2. I tillegg må det hentes mer hvis de skal utøve en tredje opsjon på nybygg. Dette kan blir stygt hvis markedet er som det er i dag hvor ingen vil finansiere eller eie riggaksjer. Jeg ville vært veldig forsiktig her i 2021 trenger selskapet rundt 500 mill usd. Selskapet blir aldri tatt av børs fordi de trenger masse kapital i fremtiden og da må en være på børs.
Redigert 13.08.2019 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 08:14 1780

P8 hva tenker du om de dropper bestilling av rigg 3 og 4?

Kun har 2 nye rigger, også skraper de 2 gamle riggene.

De nye riggene er vel de mest miljøvennlige riggene på markedet.
p8
13.08.2019 kl 08:26 1758

Hvis ikke aksjekursen stiger blir de nok nødt til å droppe rigg 3 og 4. De kan ikke kjøre store emisjoner på dagens nivå. Når markedet har så mange rigger som det er, så mener jeg det er galskap å bestille nybygg i det hele tatt. Det mener tydeligvis markedet også ellers hadde ikke aksjekursen vært der den er i dag.

Det er fullt mulig at en av de gamle riggene til awilco overlever. Den er jo på kontrakt i dag. Det står vel litt verre til med den andre riggen de eier som er i kaldt opplag. Ja, de nye riggene som er bestilt er bra, men til hvilke rater vil de få kontrakt på? Feks kommer en ny rigg fra kina snart til Norge, Deepsea Yantai og i tillegg ligger det 2 identiske rigger til av denne i Kina. Det er ikke akkurat mange på rigger. Ja, det er litt stramt i forhold til rigger som kan gå inn i markedet idag, men i løpet av noen måneder kan mange rigger være klare for arbeid i nordsjøen.
just4fun
13.08.2019 kl 10:44 1708

Du har et poeng der, de valgte jo å "kun" hente inn det som var absolutt nødvendig sist da kursen var for lav til å foreta en større emisjon. Når vet ikke jeg hvor stor pengebingen til de som står som de største eierne er, men skulle topp 10 slå seg sammen og få på plass en ny større aktør kan de fort klare å finansiere det som skal til for å dekke resterende med lån.
Selskapet er tross alt gjeldfritt per i dag og hvis de får på plass en kontrakt på den første riggen tror jeg resten "ordner seg selv", men det vil jo følgelig løfte kursen betydelig så fremt selskapet da forsatt er på børs.
p8
13.08.2019 kl 11:03 1689

Nodl har falt og falt selv nå med kontrakt på begge semiene. Det er forhåpentligvis ikke nok med en kontrakt på riggen. Det må nok en skikkelig løft i rigg markedet generelt.
Slettet bruker
19.08.2019 kl 00:13 1581

Michelangelo tegnet du pilen feil vei på den grafen din?

https://www.tradingview.com/x/XMChiQ9C/
just4fun
10.09.2019 kl 13:36 1374

Eneste rally i AWDR har hvert nedover, men de aller fleste meglerhusene har kursmål som indikerer en potensiell oppside på over 100%. Senest i dag kom Clarksons Platou Securities med nytt kursmål på 4,5 USD (Ned fra 8 USD) / Ca 40 NOK (Ned fra ca 70 NOK). Er vel kun DnB som opererer med lavere kursmål enn dagens aksjekurs på 16.5 NOK, mener det var på 15 NOK.
- Hvis noen har lest en begrunnelse for dette kursmålet så skulle jeg gjerne hatt den infoen.