Krafer
23.03.2018 kl 12:19
4050
Innleid arbeidskraft ja.
Conan Exiles is an open world survival game. ZPX contribution to this title develop by Funcom includes the production of high and low poly 3D models, textures and the setup of assets and materials on Unreal Engine.
Sikkert flinke nok men portfolien var ikke veldig impoenerende :)
https://www.zpx.pt/portfolio.html
Conan Exiles is an open world survival game. ZPX contribution to this title develop by Funcom includes the production of high and low poly 3D models, textures and the setup of assets and materials on Unreal Engine.
Sikkert flinke nok men portfolien var ikke veldig impoenerende :)
https://www.zpx.pt/portfolio.html
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Er vel sånne ting man helst skulle sett at de gjorde selv. Ser ikke noe bull-signal i outsourcing akkurat.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 13:04
4001
Synes det er dritbra og ser dritbra ut jeg da men for all del dere har all rett til å fokusere negativt, som alltid. Dere gjør ting så jævla dystert!
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Tool
23.03.2018 kl 13:19
3983
Sånn er det bare. Noen ser fanden i egen skygge vet du :)
Tro om det var noen SL som gikk idag tidlig?
Samme det, nå er det snart påske!
Funcom kommer sterkere tilbake meget straks tror jeg.
Tro om det var noen SL som gikk idag tidlig?
Samme det, nå er det snart påske!
Funcom kommer sterkere tilbake meget straks tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Ja... Men samtidig så går det jo ikke å si et ord uten at det er fælt og galt. Sånn jeg ser det kan jeg hoppe inn i CE akkurat nå, ta to screenshots som referansebilder, ta det over i Maya og klemme ut nøyaktig samme modellen på under 1 time. Texture er litt mer trøblete men spørsmålet da blir kost/nytte, er det virkelig verdt pengene?
Nøyaktig hva er det du ser som positivt med at de outsourcer dette? Eller "dritbra" som du sier? Du kan forøvrig kjøpe assets av omtrent samme kvalitet i både unity og ue4 markedet for en slikk og ingenting.
Nøyaktig hva er det du ser som positivt med at de outsourcer dette? Eller "dritbra" som du sier? Du kan forøvrig kjøpe assets av omtrent samme kvalitet i både unity og ue4 markedet for en slikk og ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Tool
23.03.2018 kl 13:30
3959
Ja ikke sant :) Er nok akkurat slik det foregår..hehe
Hadde de gjort det selv hadde det også blitt feil da de plutselig ikke har kompetanse eller kunnskap.
Kost og nytte vet man lite om per nå, men best å være på den mest negative siden. Kanskje dette tømmer hele cashbeholdningen?
Hadde de gjort det selv hadde det også blitt feil da de plutselig ikke har kompetanse eller kunnskap.
Kost og nytte vet man lite om per nå, men best å være på den mest negative siden. Kanskje dette tømmer hele cashbeholdningen?
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 13:33
3955
Ok Hektar! Så gjør akkurat det og vis meg det. Kom igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Jeg har ikke Maya-lisens eller maskin til å kjøre det akkurat nå, og ikke søren om jeg gidder bare for å bevise et poeng heller, men du kan nå ta en titt her: https://www.youtube.com/watch?v=S7w0BuQ6XDc
Det var fra første uken jeg lærte å bruke meg maya, og ja det gjenstår en del etterarbeid, spesielt texture på skjold er skikkelig crap. Men poenget er at det tar virkelig ikke noen tid å lage modellene i seg selv. Første bordet der har eksempelvis 9 forskjellige designs av sverd, men pommel og crossguard. Detaljearbeid som utsmykking og innskjæringer tar litt mer tid, men det er ikke vanskelig. Og igjen, ja jeg er fullstendig klar over textures på skjold og særlig trident på siste bordet er helt rævva, første bordet var vel det beste synes jeg å huske men videoen er litt for crap til at man ser noe særlig.
(Og ja, jeg er fullstendig klar over hvor mye kjeft og mobbing jeg utsetter meg selv for med å dele ting jeg lagde første uken i maya, men samma kan det være)
Det var fra første uken jeg lærte å bruke meg maya, og ja det gjenstår en del etterarbeid, spesielt texture på skjold er skikkelig crap. Men poenget er at det tar virkelig ikke noen tid å lage modellene i seg selv. Første bordet der har eksempelvis 9 forskjellige designs av sverd, men pommel og crossguard. Detaljearbeid som utsmykking og innskjæringer tar litt mer tid, men det er ikke vanskelig. Og igjen, ja jeg er fullstendig klar over textures på skjold og særlig trident på siste bordet er helt rævva, første bordet var vel det beste synes jeg å huske men videoen er litt for crap til at man ser noe særlig.
(Og ja, jeg er fullstendig klar over hvor mye kjeft og mobbing jeg utsetter meg selv for med å dele ting jeg lagde første uken i maya, men samma kan det være)
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 14:08
3909
Er ikke sikkert det har vært så dyrt vettu Hektar og Funcom trenger kanskje å bruke tiden på andre ting?! Du fremstår som en bedreviter i alt men jeg tror bare ikke på det du sier. Du sier at det er så enkelt, men så sier du også at det ikke er det! Nei, jeg tror bare ikke på mennesker som skal ha alle til å tro de kan ALT.! Virkeligheten er ikke så enkle som du fremstiller alt til å være (!)
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 14:10
3906
Kronisk bedreviter og pessimist!
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Sente
23.03.2018 kl 14:12
3898
Kan være en logisk grunn til at de outsourcer deler av prosuksjonen også.
F.eks. kanskje de ikke finner nok folk selv. Kan være et tegn på Funcom's egne folk jobber med andre ting, f.eks nytt spill...
Ser ikke på dette som negativt. Det er selvsagt en kost med dette, men hvis alternativet er redusert produksjon med modeller så er dette bra.
F.eks. kanskje de ikke finner nok folk selv. Kan være et tegn på Funcom's egne folk jobber med andre ting, f.eks nytt spill...
Ser ikke på dette som negativt. Det er selvsagt en kost med dette, men hvis alternativet er redusert produksjon med modeller så er dette bra.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Det kan så være men det de har kommunisert er at alt annet fikk utsatt produksjonsstart pga CE og SWL. Ikke vet jeg, de har helt sikkert sine grunner, bare tenker at er begrenset hvor mye man får ut det der. Altså, hva slags virkelig verdi det skaper.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 14:35
3870
Ja det klippet du la ved Hektar var RÆVA i forhold.
Og utrykk som "det er bare å.." har jeg hørt hele livet av folk som ikke vet hvordan ting EGENTLIG henger sammen og ikke EGENTLIG har begrep om tiden det tar eller hvordan ting egentlig gjøres.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 14:43
3858
Det er bare en del av noe større!
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Må bare spørre, hvor gammel er du egentlig?
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 14:49
3850
Hva har det med saken å gjøre?
Gammel nok til å forstå hvordan ting EGENTLIG fungerer / henger sammen Hektar.
Gammel nok til å forstå hvordan ting EGENTLIG fungerer / henger sammen Hektar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Spør bare fordi du lager en tråd om outsourcing og når vi faktisk diskuterer det så går du helt bananas.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 14:59
3835
Jaja beklager da men jeg er lei av pessimister som tror de vet alt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Prøve å ha litt tykkere hud. Jeg kan nå si akkurat hvorfor jeg tror de har brukt ZPX og det er ikke pga en imponerende portefølje eller at Funcom ikke klarer det selv. Det er avlasting for eget team for å rekke å få alt i orden i tide rett og slett. Verre er det ikke. Mulig jeg ertet opp litt mer enn jeg måtte her, bare interessant å se om noen fakket akkurat dette. Uansett, det viser at Funcom gjør det de må for å få ting i orden og forhåpentligvis kan man da føle seg tryggere på at lanseringsdatoen blir stående.
Når det gjelder kostnad så er jeg delvis kjent med hva en grafisk designer med en slank portefølje får betalt og det er virkelig ikke noe som er verdt å bry seg om i det store og hele. Forøvrig kjøpte jeg mer i Funcom i dag, prøvde å få tak i under 17 men var for treig rett og slett. Surt men sånn er det nå. Kanskje kommer det en ny sjanse.
Når det gjelder kostnad så er jeg delvis kjent med hva en grafisk designer med en slank portefølje får betalt og det er virkelig ikke noe som er verdt å bry seg om i det store og hele. Forøvrig kjøpte jeg mer i Funcom i dag, prøvde å få tak i under 17 men var for treig rett og slett. Surt men sånn er det nå. Kanskje kommer det en ny sjanse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Krafer
23.03.2018 kl 16:29
3761
Aksjerik synes du overreagerer veldig. At det Hektar skrev skulle gjøre deg så trist å lei ser jeg da ingen grunn til.
Helt grei videoen og det er da selvsagt ingen krise at de bruker eksterne men å rope hurra for at de må bruke konsulenter til dette (som de også ha inhouse) er det da ikke. Kostnaden er jo fort en del større. Men det viktigste nå er jo at de får mest mulig klart til launch så greit nok med ekstra hjelp akkurat nå.
Helt grei videoen og det er da selvsagt ingen krise at de bruker eksterne men å rope hurra for at de må bruke konsulenter til dette (som de også ha inhouse) er det da ikke. Kostnaden er jo fort en del større. Men det viktigste nå er jo at de får mest mulig klart til launch så greit nok med ekstra hjelp akkurat nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.03.2018 kl 18:00
3693
Jeg overreagerer fordi dere overreagerer og fordi jeg føler dere drar alt ned. Og Hektar, hadde du lest litt lengre opp, så trodde jo jeg og Sente at det var pga at Funcom trengte å bruke tiden sin på noe bedre.
Nå er Funcom igjen anbefalt http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/03/Anbefaler-ti-aksjer4
Nå er Funcom igjen anbefalt http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/03/Anbefaler-ti-aksjer4
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
Krafer
23.03.2018 kl 19:20
3633
Synes du hauser noe som ikke er verdt å hause og overtolker ganske så nøkterne kommentarer til å være veldig negative. Prøv å vær litt avbalansert da.
De behøver nok bare hjelp til å finpusse på grafikken. Ikke noen big deal i det hele tatt.
De behøver nok bare hjelp til å finpusse på grafikken. Ikke noen big deal i det hele tatt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
24.03.2018 kl 09:09
3389
Innlegget er slettet
Takk Bagger, den er grei.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54
Du må logge inn for å svare