RECs comeback ble pauset av markedsuro. Snart er pausen over!

fattigstakkar
REC 11.08.2019 kl 16:41 27622

REC falt til ATL etter split og nedstengning av ML, men den falt på svært lavt volum. Markedet tok inn over seg at splitten ikke betyr noen verdens ting på prisingen, og stengningen av ML var alt priset inn, og fjerning av den siste usikkerheten ble tolket mer positivt enn negativt fordi vi nå med sikkerhet vil ha positiv ebitda og cash flow de neste kvartalene.

På få dager gjorde REC en imponerende opphenting fra 4,2 til 5,5. Den gjorde et ærlig forsøk på å bryte motstanden på 5,2 på direkten, men etter en oppgang på over 30% på få dager, var det ikke unaturlig at noen valgt å ta gevinst, og kursen lå mellom 5 og 5,2 et par dager og samlet krefter for bruddet opp.

Da inntraff plutselig markedsuroen i USA. Først gjennom FEDs skuffende uttalelser om renteutviklingen, og så Trumps uventede økning av handelstollen mot Kina. Deretter gikk det slag i slag med fall i verdien på Yuan, USAs beskyldning om valutamanipulasjon osv.

Alle verdens børser stupte mange prosent på få dager, og i tider som dette er aksjer som lenge har ligget i en nedtrend og i tillegg har flere kvartal bak seg med negative resultat spesielt utsatt for kraftig fall. Men selv om REC falt med resten av markedet, holdt kursen seg hele tiden godt over nivået den lå på et par uker før, mens USA-børsene lå på ATH. REC har altså outperformed USA-børsene i en periode med tilnærmet krakk, og det er ikke dagligdags.

Som vanlig rister amerikanerne av seg frykten litt før resten av verden, og børsene har vist et imponerende comeback de siste dagene og tatt igjen mer enn halvparten av fallet. Resten av verden er fortsatt mer bekymret for at dette kun er midlertidig, og har ikke våget å stige like mye som USA. Nå har imidlertid USA hatt tre dager med kraftig stigning uten større korreksjoner, så tryggheten er i ferd med å vende tilbake, noe jeg tror vi vil se bl.a på Europa-børsene på mandag, dersom ikke noe uventet skjer i helga.

Jeg har fulgt markedet tett de siste par ukene siden jeg har hatt ferie, og har lagt merke til at tyske DAX er spesielt interessant å følge når det gjelder REC. Ta opp chartet for de to så ser dere hvor mye de korrelerer. Mye av oppgangen i USA har kommet etter at DAX stengte for dagen, og flere dager har det vært svakt negative futures dagen etter oppgang, så DAX har kun tatt igjen deler av USA-oppgangen. Det tror jeg snart kommer til å hentes inn. På fredag steg DAX-futures over en halv prosent etter at Europa stengte, og vil høyst sannsynlig åpne opp på mandag.

Når det gjelder REC var mange redde for at oppgangen fra 4,2 til 5,5 kun var en pump and dump fra shortere som ville øke shorten over 5 og kjøre REC ned til ny ATL. Det tyder det ikke på at det var, siden kursen har holdt seg godt over forrige ATL selv under de mest negative børsdagene. Dette er dager hvor REC tradisjonelt har blitt kjørt i grøfta.

Jeg anbefaler derfor å følge DAX nøye framover og benytte muligheten til å kjøpe seg inn på lave kurser når DAX stiger. Jeg har registrert at det skal svært lite volum til for å presse kursen opp, så det gjelder å være rask på labben så ikke kursen går fra deg. Det ligger shortere som holder på å dekke seg inn, men disse er disiplinerte og kjøper kun på røde dager, og særlig på slutten av dagen når panikken rår, som i går. De bidrar til å begrense fallet, men unngår å presse kursen opp. Men er vi smarte kan vi unngå at de får så enkel jobb.

Jeg valgte en ny strategi for to uker siden som har vært ekstremt vellykket, og jeg hadde også flaks med timingen. Denne strategien vil jeg fortsette å bruke, og anbefaler andre å vurdere det samme. Da DJ lå i ATH og REC i ATL doblet jeg investeringen i REC og gikk samtidig tungt short i DJ. Min tommelfingerregel er at jeg ligger dobbelt så mye short i DJ som jeg ligger long i REC. Dvs at jeg tjener penger så lenge REC stiger minste dobbelt så mye som DJ eller faller mindre enn dobbelt så mye på røde dager. Min antakelse er at over tid vil forskjellen være mer enn det dobbelte mellom de to, så selv om jeg ligger tungt short, håper jeg på videre oppgang i USA fordi det vil trekke REC med seg opp. Det er sannsynligvis enda tryggere å bruke DAX som hedge, siden den korrelerer enda tettere med REC, men jeg føler meg såpass sikker på DAX over tid vil knappe inn på gapet mellom de to indeksene, så derfor velger jeg å beholde DJ, selv om det gir litt større risiko.

Strategien har vært ekstremt vellykket de siste to ukene, og jeg har gått solid i pluss gjennom en periode med krakk og store svingninger. Jeg forventer at de neste ukene og månedene vil fortsette å høy volatilitet, og det gir muligheter til å tjene ytterligere på kjøpe forsiktig på kraftig fall, og selge forsiktig på kraftig oppgang. Det slo veldig positivt ut da jeg fikk kjøpt tilbake DJ helt nede på 25100 da futuren stupte på natta etter at Trump beskyldt Kina for valutamanipulasjon. Det er likevel viktig å ha is i magen og ikke dekke inn mer enn at man fortsatt beholder en betydelig hedge hvis det kommer et skikkelig krakk. Selv har jeg satt 120% som minimum jeg er villig til å ligge short JD vs long REC, og maks 250%.

For dem som vurderer å prøve en lignende strategi, er CFDs et godt alternativ for å gå short indekser. Som ikke-profesjonell investor er minimumskravet til egenkapital 5%. Hvis man har mye egenkapital kan man søke om status som profesjonell investor med marginkrav helt ned mot 0,2%. Personlig ville jeg vært forsiktig med å gå over til det, fordi man da også mister mye av garantien som EU har krevd at CFD-leverandørene skal gi ikke-profesjonelle investorer. Profesjonell investorer kan tape mer enn innskuddet, mens det kan du ikke gjøre som med status som ikke-profesjonell. Når markedene svinger så mye som de gjør nå, kan det faktsik har ganske stor betydning. Hvis indeksen stuper og du får god gevinst på shorten, kan et godt alternativ til å dekke inn gevinsten være å ta ut overskuddet så du fortsatt ligger like over 5% egenkapital. Hvis det så kommer en positiv nyhet og markedet stiger 10%, noe som fort kan skje hvis det kommer en melding om at en Kina-avatale er i boks, vil du tape maks 5% på hedgen og samtidig vil REC etter en slik melding stige vanvittig slik at den totale gevinsten blir enorm.

Happy trading :)

Edit 1. sept. Posten er låst for unngå den barnehagen som er på andre REC-tråder. Både frelste RECere og skeptikere er velkommen. De eneste som ikke får tilgang er de som bare er ute etter å lage kvalm. Har oppdaget at alle gamle nick blir slettet når jeg legger til nye manuelt, så kikk på "be om tilgang" så legger jeg dere til på nytt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 09:50 9916

Haha ser at Løvehjerte er tidlig oppe med desperat løfting av sine tråder. Bra at sånne med fler blir utestengt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 09:58 9896

Trodde vi skulle bli ferdige med 4-tallet, men der tok jeg feil gitt.

Untopic: Utrolig deilig med en baisse- og sjikanefri tråd. Trist at det skal være nødvendig med stengte tråder
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 10:08 9865

Ser frem til nye Rec og pluss kvartaler mens vi venter på handels løsning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 10:24 9813

Hadde håper den skulle begynne å klatre på Q2-resultatet, men nå må vi kanskje vente på at Q3 beviser guidingen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 10:45 9767

Skal vi virkelig ned å se 3-tallet? Dette viser virkelig hvor ødelagt denne aksjen er når den har falt så mye etter den strålende Q2-presentasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 10:52 9738

se på volumet. dette er lite å bekymre seg over. noen prøver å presse kursen ned på mikroposter. som vanlig er det fall i futures som skaper press ned. I dag er det amerikanske futures som faller, mens DAX holder seg brukbart. ser ut som vi får den innhentingen der som jeg ventet. det betyr at Europa er i ferd med å bli kvitt frykten, så får vi bare håpe at ikke amerikanerne får skjelven igjen i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 10:59 9715

Det kan hende men prosentene opp blir stadig større. Fortsetter det slik vil shortere kunne styre denne laaaaaangt ned før de evt gjør noe.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 11:12 9688

Når aksjen kjøres så langt ned på lavt volum, sitter man etterhvert med en enorm spread mellom kjøp og salg, som dreper likviditeten i aksjen. Da trenger vi en større nyhet før vi får litt baluba i aksjen igjen.

Så er spørsmålet: hvis REC plutselig gjør en større avtale innen batteriproduksjon, eller noe annet som tilsier at det plutselig blir litt ekstra fart på sakene, vil de da melde dette til markedet før neste kvartalsrapport? Eller sitter de med kortene tett til brystet som de pleier? Jeg har aldri opplevd å være aksjonær i et selskap hvor det kommuniseres så lite mellom hvert kvartal. Kan ikke huske noensinne at REC har gitt noe som helst info om produksjon eller nye kunder mellom kvartalsrapportene (bortsett fra en og annen PW).

Når det er sagt, hvis REC plutselig tegner en større leveranseavtale med en batteriprodusent, så vil forhåpentligvis batteriprodusenten selv melde om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 11:33 9630

Helt enig, grabein. Men det kan være at Rec ikke har noenting å melde. De produserer som vanlig på Butte og får det ikke helt til på yulin. Vi så jo hvordan det gikk da TT mente han hadde så mye innside info om handelskrigen, og var veldig optimistisk. Skjønner rett og slett ikke at TT får lov til å fortsette. Han virker jo helt visjonsløs og mener at en handelsavtale løser alle problemer. TT var flink på q2, og så er han og Rec borte vekk til slutten av oktober. Mens kursen faller. Hvordan får vi satt i gang et aksjonæropprør for å fjerne TT eller fremtvinge mer info?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
12.08.2019 kl 12:04 9575

Liten tanke;
Butte isolert leverer ebita på snitt 12,5 millioner dollar/ kvartal, 50 millioner dollar/ år.

REC vil betale renter på ca. 11 millioner dollar/år
+ vedlikehold av ML, samt forskningsbiten.

Det er rimelig å anta at REC på lavmodus (ML stengt) vil leveren ebita på et sted i overkant av 20 millioner/år slik status er nå.

Jeg har råd til å vente på batteri, amerikanske Forsvaret, bedre tider for poly og Yulin.

Hadde REC vært nystartet, så hadde markedet priset selskapet mange ganger:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 12:11 9551

Vi har alle råd på disse kurser:-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 12:48 9483

Ja, for all del, REC er skikkelig underpriset. Og mest sannsynlig er det flere aktører som er fullt klar over dette, men de ser ikke noe hastverk med å komme seg inn, før det nærmer seg Q3. Jeg håper toget drar fra dem innen det, men historikken til REC har hatt en tendens til å vise noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
nemi's
12.08.2019 kl 13:02 9452

REC klarer seg bra i dag. Men så er da også det små-blått på OSE i dag. REC'erne får nok kjenne det på en uværsdag, de også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 13:04 9444

Jammen grabein for oss som vil ha flere aksjer er det gedigne sjanser for og få ned snittet betydelig:-) . Langt langt under emikurs på meget kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 13:20 9393

Nå har jeg dessverre vært dum nok til å gå "all in" og sliter med å få ned snittet ytterligere. Men jeg heier på dere som har mulighet til å snitte ned videre!
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
nemi's
12.08.2019 kl 13:27 9373

Du kan ta opp kreditt, gråbein. Alle med bankforbindelse får penga på dagen. Synes forresten det er rart at dere ikke skriver at dere har gjort nettopp det. REC er jo et kjempekjøp, og har alltid vært det på veien nedover. Og dere har jo dessuten ståltro på TT og JUM, batterier om noen år, og alt det andre. Kredittrentene betaler seg derfor kjapt.

Nytter ikke å deppe over kursen. Gjør noe med den! KJØØØP.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 14:35 9301

Nå er bunnen satt, banna bein.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 14:37 9290

Vi trenger ikke nyheter for å komme oss opp fra dette nivået, men det er det de som kjører kursen ned vil ha dere til å tro. Når frustrerte aksjonærer har solgt seg ut, kjører de kursen opp igjen. Ikke la dere lure.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 15:17 9228

Hvis nemi skal fortsette med denne harseleringen har han ingenting på denne tråden å gjøre IMO.
Forøvrig håper jeg vi som klarer å oppføre oss holder oss til å diskutere her i stedet for alle de andre tulletrådene. Har selv ikke orket å se noe på de andre i dag, men regner med det er noen som surmuler for ikke å få delta her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 15:31 9199

enig, Nemi, skjerpings. argumenter, ikke sleng dritt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 15:42 9743

Det viktige nå er at vi setter en høyere bunn en forrige gang, og ut fra volumet er jeg rimelig sikker på at det ikke er nok selgere på dette nivået til å presse oss under, hvis ikke dommedag inntreffer i markedene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 15:52 9708

Henter en link fra Anton Berg på Sharville, om Yulins første leveranser av silangass til det kinesiske markedet. https://www.cnmn.com.cn/ShowNews1.aspx?id=413547
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 15:55 9700

Det er latterlig at det fortsatt er mulig å kjøpe REC på 4-tallet. Bare vår 15% i JV forsvarer jo dagens aksjekurs. Det samme gjør Butte. Mens noen prøver å lure oss til å tro at REC er overpriset fordi ML er stengt. Latterlig er ordet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
spanjolen
12.08.2019 kl 16:01 9688

Hmm, Fattig. Ikke si du er blitt forelsket i selskapet REC. TA indikerer jo ned å teste forrige bunn. Så det er nok krefter der som vil prøve å senke forrige bunn
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 16:27 9637

Gratulerer til den som var smart nok til å ha en kjøpsordre på 4,4 rett før stengning. Jeg hadde alt begynt å forberede meg på sluttauksjonen, men da måtte jeg opp en prosent. Var heller ikke mulig å få tak i mye uten å presse kursen enda mer opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 16:30 9636

Se på volumet. Ingenting tyder på at vi vil bryte forrige bunn, og da kan det gå raskt opp. Når man bruker TA må man også vurdere resten av markedet. Et fall pga selskapsspesifikke faktorer er mye mer troverdig enn når det følger markedet ned. Dette har kun å gjøre med markedsuro, og det har jeg forsikret meg mot vet å shorte både OBX og Dow Jones.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
spanjolen
12.08.2019 kl 17:06 9575

Tja, ser man Rec kursen over tid opp mot indeksen så er jo falltakten inntakt uansett om børsen går opp eller ned.... det som også er litt rart er jo valuta differansen mellom dollar/Kr. Bare denne burde indikerer en kurs opp 20-30% sett litt historisk på det..
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 17:12 9558

REC har alltid vært påvirket av markedet. Det nye nå er at aksjen steg fra 4,2 til 5,5 uten hjelp fra markedet, og selv om markedet har krakket er REC fortsatt høyere enn den var før børsuroen. Dette sier meg at det ikke er REC men markedet som er skyld i denne nedgangen, og da er vi veldig raskt over 5 kr igjen når markedet roer seg. Volumet på nedgangen er også et klart signal. Det er ikke store volum som skal ut, men kjøperne er avventende så lenge kursen faller og venter med å kjøpe til markedsuroen er over. Det tror jeg fort kan bli for sent for å få kjøpt særlig under 5. Se f.eks. sluttauksjonen i dag. En nervøs aksjonær (kanskje tvangssalg) solgte på bunn rett før stengning, mens i sluttauksjonen steg kursen en prosent og sluttet høyere enn den var før wasouten siste minutt. Det viser at det ikke er større volum som vil ut. Da hadde de hatt en gylden mulighet til å bli kvitt en del i sluttauksjonen. Jeg prøvde også å kjøpe mer enn jeg gjorde, men da hadde jeg presset kursen for mye opp, så det var virkelig få selgere i sluttauksjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 17:16 9554

Men nå raser markedet til ny low ser jeg. Er jammen deilig å ha hedget markedet. Jo mer markedet faller, jo mer får jeg å kjøpe REC for på stadig lavere kurser. Får dessverre ikke fulgt med i morgen, men får legge ut noen skambud og se om noen er villig til å gi meg dem.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 17:21 9548

For de som ikke er flytende i kinesisk. Her er en googel-translate. De 15% vi har her vil alene forsvare den kursen REC ligger på nå.

Shaanxi Nonferrous Tianhong Ruike Silicon Materials Co., Ltd. kom offisielt inn i markedet med høy ren silangass
Ved 08:23 den 8. august 2019 796 visninger Kilde: China Nonferrous Metals News Kategori: Silicon Forfatter: Wang Xinquan Song Yufei i stor skriftstørrelse konvensjonell

 Guide: Den 28. juli ble silangassen produsert av Shaanxi Nonferrous Tianhong Ruike Silicon Materials Co., Ltd. offisielt levert til kundene og kommet inn på hjemmemarkedet. Dette er det fruktbare resultatet av selskapets to-årige prøveproduksjon, som la grunnlaget for selskapets høye renhetsgrad av elektronisk silangassprodukter gradvis inn i high-end markedet.

Denne avisen (Reporter Wang Xinquan korrespondent Song Yufei) 28. juli ble silangassen produsert av Shaanxi Nonferrous Tianhong Ruike Silicon Materials Co., Ltd. offisielt levert til kundene og kom inn på hjemmemarkedet. Dette er det fruktbare resultatet av selskapets to-årige prøveproduksjon, som la grunnlaget for selskapets høye renhetsgrad av elektronisk silangassprodukter gradvis inn i high-end markedet.

Shaanxi Nonferrous Tianhong Ruike Silicon Materials Co., Ltd. er et kinesisk-utenlandsk joint venture høyteknologisk selskap som integrerer ultra-ren silisiummateriale produksjon, salg, service og FoU. Opprettet formelt i juli 2014 med en registrert kapital på 498 millioner amerikanske dollar. I mai 2015 startet selskapet byggingen av et elektronisk og fotovoltaisk nystoffindustrialiseringsprosjekt med en samlet investering på 8,7 milliarder yuan. Prosjektet introduserer verdens ledende polysilisium av elektronisk kvalitet, elektronisk silangass og granulert polysilisiumproduksjonsteknologi fra REC, og bygger en produksjonslinje av silisiummateriale med en årlig produksjon på 500 tonn silangass med høy renhet, 300 tonn polysilisium av elektronisk kvalitet og 19.000 tonn kornet polysilisium. I november 2017 ble det satt i prøveproduksjon.

Kvaliteten på elektronisk silangass produsert av Shaanxi Nonferrous Tianhong Ruike Silicon Materials Co., Ltd. har nådd det internasjonale ledende nivået, og fylt gapet i innenlandsk industriell produksjon og forbedret støttekapasiteten til Shaanxi silisiummaterialindustri og Samsung-prosjektet. Selskapet har også blitt den eneste storskala silisiummateriellbedriften i Kina som kan produsere elektronisk silangass i stor skala.

Su Xusheng, daglig leder for Shaanxi Nonferrous Tianhong Ruike Silicon Materials Co., Ltd., sa at selskapet vil fokusere på produksjon av elektronisk silangass og polysilisium, tilby tjenester av høy kvalitet og høy kvalitet til brukere med høye renhetsprodukter, og bidra til utviklingen av Kinas mikroelektronikkindustri.

Ansvarlig redaktør: Zhou Dawei

For mer informasjon, besøk China Nonferrous Network: www.cnmn.com.cn for mer informasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 20:04 9433

USA faller videre. Antakelig påvirkes de også av sjokkvalget i Argentina som har skapt krakk der. Det interessante er at Dax knapt er ned for dagen, så vi kan være vitne til at Europa blir sett på som en relativ trygg nødhavn. Hvis vi skulle få skikkelig ras i USA i kveld vil jeg anbefale å kjøpe på dippen på åpning når DAX tar seg opp igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 21:09 9338

Hold dere fast. Imorgen ser vi nok ny ATL! Dow dundrer ned as we speak.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.08.2019 kl 21:34 9312

Neida, så ille blir det ikke, men satser på at jeg får kjøpt litt på 4,3-tallet. Kommer litt an på om børsene faller til LOD ved stengning, eller det kommer kjøpere til.

DAX future er bare ned 0,3% etter at Frankfurt stengte, og oljen sluttet i pluss. Ingen dramatisk avslutning i USA heller, så ligger ikke an til noe ras på OSE i morgen. Men mye kan jo skje i løpet av en natt hvor asiatene får herje fritt :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 22:35 9228

Vi kan være glad REC ikke er eksponert mot Argentina. Hovedindeksen ned 35% - på én dag!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
kraka
13.08.2019 kl 06:26 9138




Investor

Number of shares

% of total

Type

Country

UMOE AS 64,217,774 22.95% Comp. NOR
VERDIPAPIRFONDET DNB TEKNOLOGI 18,396,391 6.57% Comp. NOR
FOLKETRYGDFONDET 11,383,261 4.07% Comp. NOR
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 8,830,950 3.16% Nom. LUX
CACEIS BANK 7,168,551 2.56% Nom. LUX
BNP PARIBAS 6,731,327 2.41% Nom. FRA
SKANDIA TIME GLOBAL 5,869,035 2.10% Comp. SWE
NORDNET BANK AB 2,593,101 0.93% Nom. SWE
ØRN AS 2,300,000 0.82% Comp. NOR
AVANZA BANK AB 1,925,929 0.69% Nom. SWE
DANSKE BANK A/S 1,779,936 0.64% Nom. DNK
CLEARSTREAM BANKING S.A. 1,403,843 0.50% Nom. LUX
GOLDMAN SACHS & CO. LLC 1,362,481 0.49% Nom. USA
NORDEA BANK ABP 1,350,576 0.48% Nom. DNK
LION HOLDING AS 1,040,000 0.37% Comp. NOR
SWEDBANK AB 965,780 0.35% Nom. SWE
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 875,206 0.31% Nom. DNK
HOLMEFJORD IVAR 860,000 0.31% Priv. NOR
ABDALY SPESIALIST ALLMENNMEDISIN A 809,365 0.29% Comp. NOR
UBS SWITZERLAND AG 741,354 0.26% Nom. CHE

Total number owned by top 20

140,604,860

50.25%




Total number of shares

279,820,066

100%




Last updated 12.08.2019
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.08.2019 kl 11:54 8997

Hvor blir det av ATL som jeg var lovet. Har lagt inn fiskeposter langt nedover i ordreboka, men halt jeg har fått så langt er noen få på 4,40. Dere kan bedre enn dette, shortere! Shorten i DAX, OBX og DJ bærer frukter, så jeg får stadig mer å kjøpe billig REC for.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.08.2019 kl 17:45 8902

Jøss, det var litt å komme hjem til. Skulle gjerne ha fulgt med i dag og kunnet kjøpe enda mer etter at den positive Kina-meldingen kom, men heldigvis fikk jeg tak i ganske mye under 4,4 før kursen tok av. Overskriften på tråden står seg bra så langt, om jeg må si det sjøl, og det må jeg vel :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2019 kl 19:01 8781

Hehe, fattig. LOD var 4,31. Du vet veldig godt at det kun er få øre fra ALT :). Hadde ikke Kina meldingen kommet hadde vi vært på ATL i sluttauksjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.08.2019 kl 19:18 8749

Hvis du la merke til alle 2000-postene som lå på kjøp kan du jo gjette hvor mye jeg fikk. Jeg hadde lagt kjøpsordre helt ned i avgrunnen i tilfell noen skulle få magasjau :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.08.2019 kl 21:34 8666

Oppgangen i dag viser hvor lite selgere og motstand det er i REC på disse nivåene så fort noen ønsker å kjøpe mer enn noen småposter. I dag var det meldingen om lemping i tollen som skapte rally. Volumet var ikke allverden, men det er jo heller ikke mulig å få så mye større volum uten at prisen går høyere enn de fleste er villige til å betale. Rakk akkurat sluttauksjonen, men når kursen allerede var presset til HOD uten min hjelp og det lå få poster oppover i boka, fristet det ikke å løpe etter kursen. Morgendagen vil nok preges mye av hvordan Asia går i natt og hvordan futurene er i morgen. Det er vel ikke helt utenkelig med en liten tilbakegang, for det virker ikke som markedet tror meldingen fra Trump egentlig forandrer så veldig mye. Det blir nok både nye oppturer og nedturer fra den kanten før en avtale er i boks.

Det jeg venter på i REC er at vi får en dag hvor REC går mot markedet og gjerne slutter godt i pluss etter å ha åpnet ned. På slike dager må det også større volum til å presse kursen i pluss, og dette er dager shortere dekker inn. Så mitt tips er å se opp for røde dager på børsen hvor REC stiger mot alle odds.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare