Moske-skytingen i Bærum er headline i de store mediene

atnorhe
11.08.2019 kl 17:39 1583

https://www.bbc.com/news/world

https://edition.cnn.com/worldhttps://edition.cnn.com/world

Ingen ble drept i moskeen, men en hvit etnisk nordisk skyter i en moske er selvsagt en "bekreftelse" på at høyreekstrem vold er på fremmarsj i Europa,. og dermed sexy nyheter.

At det blir sprengt bomber og håndgranater i småbyer i Sverige, skyting med dødelig utgang omtrent daglig,og et politi som ikke tør bevege seg i store innvandrer-befolket områder, blir forbigått i stillhet, og det kan de komme unna med ,siden politiledelsen i Sverige blånekter for at det finnes problemer i disse områdene.

Alt som kan brukes for å underbygge de "vanskelige forholdene" for muslimer pga "rasisme og hat" er kjærkommet i disse propaganda-maskinene til innvandrer-liberalistiske politiske miljøer, og høyner sympatien og støtten til islamsk innflytelse.
-sannheten-
11.08.2019 kl 18:01 1567

Noen glasskår i en inngangsdør til et lite forsamlingslokale på Skui, er
liksom en bekreftelse på fremmarsj ........
Ikke annet enn S FF E.
H tror de drar fjernkulturelle stemmer på dette.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 18:03 1566

Kan gulejugemaskinen Blitx med x96 fake nikk parodien forklare hva det betyr?
-sannheten-
I dag kl 18:01 1
S FF E.
-sannheten-
11.08.2019 kl 18:09 1558

Alle oppegående her vet hva det betyr.
Vær glad for at -sannheten- er så diskret. Og orientert for
at det ikke skal utøves noe vold. Det er du og dine
som nå løfter tråder, og får ta ansvaret for det. Var
jeg dere ville jeg ikke løftet disse trådene.

Slettet bruker
11.08.2019 kl 18:11 1556

Å je tenker nøkk dere begge skulle hatt en fjorten dagers avspasering på Sandviken Spa&Resort eller Gaustad Gjestgiveri gett.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 18:12 1554

Blitz jugemaskin x96 nikk
#guleskulen jux96 juxenikk
#x96 flokekrav
-sannheten-
11.08.2019 kl 18:25 1535

Det begynner å bli et nasjonalt problem Erna Solberg, at du setter
sånne klovner som representanter for PST, politi, E-tjeneste etc.

Dette må du ta ansvaret for Erna Solberg.
Du vet eller burde vite hva du har å gjøre mht. opprydning.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 20:12 1493

SuperSilverHaze?
vicktor
11.08.2019 kl 22:26 1457

Det er helt utrolig hvor mye oppmerksomhet denne saken har fått av våre politikere.
Hvor mange etniske nordmenn har blitt drept av fremmedkulturelle i dette landet ?
I disse sakene har våre politikere vært helt fraværende.
Denne saken endte ikke med noe drap, heldigvis, ved moskeen. Likevel for den slik oppmerksomhet.
Det skal være trygt å være muslim i Norge sier Erna. Ja, det burde vel også være trygt å være etnisk norsk i dette samfunnet,
selv om man ikke tilhører noen religion.
Muslimer og avarter av denne religionen har et svært dårlig rykte i våre vestlige land. Dette skyldes alle de terroraksjonene
disse har stått bak. Vi vet også at enkelte imamer taler med 2 tunger. Det er dokumentert med TV opptak.
At mange med meg ikke ønsker disse muslimene og andre flerkulturelle velkommen er ikke rart, med de problemene som følger med.
Alle religioner burde vært forbudt, for ingenting har oppigjennom historien skapt flere konflikter og kriger.
Så å blande disse fanatiske menneskene sammen har jeg liten tro på vil lykkes.


børst
11.08.2019 kl 22:28 1457

Legg merke til at eksplosjonene mot et skattekontor og en politistasjon i Danmark dysses ned - ingen gjerningsperson omtales. Media bruker nå Jotuns fargekart aktivt når de rapporterer om alvorlig voldskriminalitet. Kun hvite skal skrives om, for å underbygge fiendebildet av hvite høyreekstreme.
Noni
11.08.2019 kl 22:39 1442

At mannen i moskeen har drept søsteren sin, før han gikk i moskeen, er det taust om
i media, neida, bare stoor reportasje om de stakkars muslimene som fikk en syk mann, for det er det han er, - på besøk i moskeen. Det er klart at de ble skremte, men media bør kalle en spade for en spade.
-sannheten-
11.08.2019 kl 22:44 1434

Disse to muslimene som angivelig overmannet han, sto å lo på TV.
De klarte ikke å holde seg seriøse.
Bare tull og teater hele greie.
Noen glasskår i døra, thats it. Lett å fabrikere.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 22:45 1434


For å ta en rask konklusjon etter helgens hendelser så er det at nordmenn skal legge seg flate for islam. Dette er etter oppfordring fra Erna og politiet.

https://resett.no/2019/08/11/om-a-kunne-ga-i-seg-selv/


Den stakkars kinesiske piken som måtte bøte med livet blir ikke ofret ett ord fra hverken statsministeren, politiet eller muslimer.
HP17
11.08.2019 kl 22:46 1432

Media er i ferd med å utspille sin rolle som nyhetsformidler.
Hvem husker ikke Aftenposten tilbake på 80 tallet som en kvalitetsavis. Den ble helt ødelagt under Hilde Haugsgjerd (eks AKP-ML og Rødt) og slik er forfallet i NRK og TV2 også.
Slettet bruker
11.08.2019 kl 22:48 1429

Man må jo regne fyren som tilregnelig for at den politiske fordømmelsen skal bli gjeldende. Dere husker vel at gærne-Breivik ble funnet "normal" slik at AP kunne bruke saken i poltisk øyemed.
Redigert 11.08.2019 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 23:59 1397

Jenten på 17 år som er det store offeret i saken blir kun nevnt i underordnet betydning av media.
Det er det verste av dem.
Det er vel hun som har hatt de verste traumene av alle i livet sitt og så bli drept i en alder av 17 år.

Norske journalister er PFØY!
balder72
12.08.2019 kl 00:11 1391

Norsk Msm er selv avskum. Hyklersk avskum
Slettet bruker
12.08.2019 kl 02:15 1344

Denne saken var førsteoppslaget på SVTs nyhetssendinger kl 1930, kl 21 og kl 2230. Sveriges hoved TV kanal.
Men også lørdag det samme. Dette viser med all ønskelig tydelighet at dette er en europeisk sak. Dette
handler om innvandring i Europa. Også USA og New Zealand er interessert i denne saken. Men det hele
er rent opprigget vås. Det fins ingen ekte substans i dette.
Det norske folk forledes og manipuleres. Det begås grov kriminalitet av myndighetene her. Og av MSM.

https://www.svtplay.se/video/22419386/rapport/rapport-11-aug-22-35?start=auto
https://www.svtplay.se/video/23012202/aktuellt/aktuellt-11-aug-21-00-2?start=auto

Mao. sensasjonelt høyt prioritert og stor mediedekning. Og om en norsk sak i Norge. Rett ut sagt helt
absurd egentlig.
Redigert 12.08.2019 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.08.2019 kl 09:31 1284

Nok en gang fremstår Islam som offer for hvit aggresjon. Nok en gang kappes politikerne å slikke muslimene opp etter ryggen. Ja, i slik grad st det blir seriøst vurdert om det må lages en egen, separat stortingsmelding om islamofobi i det norske samfunnet.

Så da er det bare å vente på at det norske samfunnet gir muslimene enda en bit av vår kultur.

Hittil har de klart å fjerne svinekjøtt på flere aldershjem, fått anledning å etablere stadig større moskeer, fått rett til å bære hijab i Forsvaret, fått politikere til seriøst å foreslå fjerning av plaketter i bybildet som tilfeldigvis bærer navnet til en av profetene deres. I samme region har man sågar endret teksten på flere julesanger for å tekkes muslimene.

Dere er altså en ideologi som forvarer diskriminering av kvinner, som forfølger homofile, som tillater løgn så lenge det benyttes å lure frafalne og urene mennesker, som har som mål å innføre sharia lov, som støtter angrep på kristne samfunn i Midtøsten og i Asia.

Men Ola Dunk står med åpne armer og gjør knefall for en ideologi som har vist sitt sanne ansikt gjennom regimene i Iran, Irak, Libanon, Syria, Pakistan osv osv.

Det er som man undres på om norske politikere skjønner hva som er målsettingen til ideologien Islam. Tror de at muslimene noen sinne vil bli støttespillere for vårt sekulære samfunn der homofili er likestilt med hetrofili, der kvinner er likestilt med menn, der det er like naturlig med en kvinnelig som en mannlig sjef? Hva tror de egentlig ideologien Islam har som rettesnor og verdigrunnlag?

Ja, man kan jo undres over hvorfor norske politikere har en diamentralt forskjellig holdning til Islam og Nazisme. Hadde norske politikere vist samme underdanige holdning til nazismen ville de med rette blitt stemplet som landssvikere. Men Islam har de ingen problemer med. Forunderlig. Se over mot Sverige og lær hva som skjer når disse kreftene får fritt spillerom! Galskap satt i system, men norske politikere ligger ikke langt bak. Kun et parti tør ta tyren ved hornene!
Fluefiskeren
12.08.2019 kl 09:45 1277

Ser dere bagatelliserer hendelsen. Politiet sier at det fort kunne vært 30 drepte hadde det ikke vært for at denne 75 år gamle mannen brøt inn. Han dere prøvd å latterliggjøre og tråkke på i går vet du.
Slettet bruker
12.08.2019 kl 10:24 1264

Fluefiskeren.

Ja ordet KUNNE er fantastisk fint å ha, for da er det bare å si hva du vil etterpå så blir det riktig uansett.

Jeg kan fortelle at jeg var ute å kjørte bil i går og hvis alle bilene hadde ligget 50cm lengre til venstre så KUNNE minst 3500 mennesker vært døde i dag pga dette.
Londonmannen
12.08.2019 kl 10:36 1258

Terror og angrep på personer skal ikke og må ikke aksepteres. Men jeg har ingen tro på at å fylle opp landet vårt med muslimer vil bidra til å redusere den trusselen.

Ikke glem at Europa har tatt imot og integrert person fra utsiden av Europa i flere tiår. Personer fra Chile, Vietnam, Kina, Korea, India og andre nasjoner. Personer som har integrert seg i Europa og sågar blitt assimilert i det europeiske fellesskapet. Men dette er personer som deler, eller har akseptert vårt verdigrunnlag, vårt menneskesyn og som har hatt et reelt ønske å bli del av det europeiske samfunn.

Hva med muslimene? Har noen forsøkt å bli sammen med, eller sågar ekte en muslimsk jente? Ikke. I så tilfelle kan jeg fortelle deg at det skjer ikke uten at du konverterer til Islam eller at jenten bryter med egen familie.

Muslimer ønsker ikke å bli del av vårt samfunn, men derimot påvirke vårt samfunn til å akseptere mer og mer av Islam. Og da oppstår problemene. Se hva som skjer i Sverige. Muslimene krever at Sverige skal tilpasse seg Islan, legge tilrette fir Islam og tillate Islam å bli en stadig sterkere maktfaktor i det svenske samfunnet. Et samfunn som har stått på barrikadene for seksuell frigjøring, kvinners rettigheter, homofile rettigheter osv. Hvordan passer dette sammen med Islam og en gruppe mennesker som ligger milevis tilbake for det svenske samfunnet? Dette resulterer til kulturkomfrontasjon som ender i vold og voldshandlinger.

Dersom ikke våre politikere evner å se hvilke utfordringer Europa generelt og Norden spesielt står ovenfor, så må de løfte hodet ut av sanden.

Det multikulturelle samfunnet er kommet for å bli. Men politikere harxet ansvar for å ivareta vår kultur og ikke gå på akkord med vårt verdigrunnlag. For dersom de gjør det vil folket våkne og ta opp kampen. Da blir der bråk og konfrontasjoner vi ikke ønsker.

Vi har i flere tiår kunnet leve med et politi som var ubevæpnet. Den tiden er det slutt på. Hvorfor? Jo, fordi vi har fått DT multikulturelt samfunn der terskelen forkonfrontasjoner er blitt langt lavere. Og i dag er det flere grupper som kommer fra kulturer der de ikke har respekt for myndighetene eller politiet og der våpen benyttes som et element i argumentasjonen.

Men selv om multikulturelle samfunn er blitt en mal, så må vi sørge for at vår egen kultur blir holdt i hevd. At rettigheter som kvinnnee, homofile, barn og ungdom tar for gitt ikke kommer under press. Dette er et politisk ansvar. Det krever politikere med ryggrad som tør slå ned på kriminelle uten at politiet må svare pressen på alle mulige dumme problemstillinger når de utfører sin samfunnsoppgave.
Daniel_K
12.08.2019 kl 10:40 1251

Her var det mye grums gett.

Tydeligvis vanskelig å ta avstand fra terror for mange her. Skremmende.
Slettet bruker
12.08.2019 kl 10:43 1248

Nå er det fullt navn og bilde av gjerningsmannen.
Hadde vi sett dette dersom det hadde vært en muslim som hadde utført er tilsvarende handling etter et par dager? NEI.

https://www.nrk.no/norge/philip-manshaus-er-siktet-for-terror-og-drap-1.14657298
Londonmannen
12.08.2019 kl 13:15 1198

Terror tror jeg nok de fleste tar avstand fra. Ingen normale mennesker støtter terrorhandlinger. Terror er en form for politisk agitasjon som etter mitt syn er bortkastet og utolerabel.

Men at venstresiden trekker rassidmekortet med en gang noen stiller seg kritisk til Islam, er intet mindre enn et paradoks.

En dag står venstresiden frem og kjemper for kvinners rettigheter, støtter metoo kampanjer mot overgrep mot kvinner, menneskerettigheter, seksuell frigjøring og full likestilling mellom kjønnene. Ja, såvidt meg bekjent har venstresiden også kjempet for aksept av homofili.

Neste dag kritiserer venstresiden dem som stiller seg kritisk til Islam sin fremmarsj i Europa. Ja, de nøler ikke med å kalle Islam-kritikerne rassister og stiller gladelig opp i motdemonstrasjoner når grupper ønsker å rette en advarsel mot Islansk fremmarsj i Europa.

Men er ikke venstresiden bevisst hvile verdisyn Islam representerer, hvilke kvinnesyn Islam har, hvordan Islam stiller seg ovenfor homofili og hva som skjer med kvinner som blir voldtatt og melder voldtekten til myndighetene?

Hva er det vestresiden ikke skjønner eller tror? At Islam i Norge er forskjellig fra Islam i f.eks. Emiratene eller Iran? Ja, rett nok finnes det Shia og Sunnier, men for Guds skyld ikke bland muslimer disse to gruppene med hverandre.

Jeg har ingen illusjoner om å se Imamene delta i Pride paraden. Jeg har ingen illusjon om at norske muslimer skal fornekte Koranen. Men da vil jeg gjerne høre hvor venstresiden og muslimene har felles syn? Er det på homofili, seksuell frigjøring, likestilling mellom kjønnene, abortloven, alkoholpolitikken, menneskerettigheter eller demokrati? Jeg avventer svar med spenning!
Slettet bruker
12.08.2019 kl 13:31 1188

Nok et bilde av gjerningsmannen. Denne gang forslått og banket fra retten.
I 99,9999999% av andre tilfeller viser de kun håndtegninger fra retten, men ikke denne gang nei, for nå var det en hvit etnisk nordmann og da er det tydeligvs fritt fram.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8ebvQ/her-er-terrorsiktede-i-retten-etter-moske-skytingen
Redigert 12.08.2019 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.08.2019 kl 14:35 1170

Det er jo interessant å registrere hvordan media opptrer i forskjellige saker, og ikke minst våre tillitsvalgte politikere. Hvor blir de av når en fisker omkommer på havet i Nord-Norge? Eller etnisk norske blir offer for en gal manns/innvandrers gjerning på en buss frå Årdal?

Nei, vi får bare innse at det fortsatt forskjell hvordan individ behandles her i Norge.
børst
12.08.2019 kl 14:53 1160

Muslimer og venstreekstremister bruker terrorhendelser i politisk agitasjon for å innføre et DDR-regime, med angiverapparat og straffeforfølgelser av 'tankekriminalitet' rettet mot muslimer, såkalt 'islamofobi'. Men DDR-regimet varte bare fra 1945 til 1989. Det kollapset fordi det var basert på feil premisser og ikke kunne ivareta grunnleggende behov hos befolkningen. Til tross for alle angiverne og de STASI-ansatte, klarte de ikke å undertrykke befolkningen over tid.
Fluefiskeren
12.08.2019 kl 14:57 1157

Men jeg har ingen tro på at å fylle opp landet vårt med muslimer vil bidra til å redusere den trusselen.

Hvem har sagt det da Londonmannen? Det har ihverfall ikke jeg hverken sett eller hørt uttalt
Redigert 12.08.2019 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
rockpus
12.08.2019 kl 15:07 1150

Personlig forakter jeg tankegodset både fra høyreekstreme og islam.
Når det gjelder fremvekst av hat og frustrasjon mot islam, så er det snart på tide med en selvransakelse på venstresiden. Som man sår skal man høste. Mangelen på slik selvinnsikt på venstresiden, er skremmende. Nå skal man jobbe for å fjerne støtten til HRS..

Uansett har jeg den største forakt for hva denne personen tydeligvis hadde som intensjon i moskeen!!
atnorhe
12.08.2019 kl 15:28 1142

Nok en gang fremstår Islam som offer for hvit aggresjon. Nok en gang kappes politikerne å slikke muslimene opp etter ryggen. Ja, i slik grad st det blir seriøst vurdert om det må lages en egen, separat stortingsmelding om islamofobi i det norske samfunnet.

En jente er blitt myrdet, men en tulling som ble overmannet og lagt i bakken av en muslimsk "helt" med et knust vindu som resultat får omtale og emosjonelle innlegg som om hundre ble drept og to hundre alvorlig skadet.
Islam har styrket sin stilling, og alle muslimer i Norge blir møtt med "dyp beklagelse" over dette forferdelige tragiske som har råket dem.
Det er så falskt tilgjort og tåpelig, at spyet bør sitte løst hos alle som er edru og nøktern.
Fluefiskeren
12.08.2019 kl 15:36 1136

Han kunne fort ha drept 30 personer hvis han ikke hadde blitt stoppet.
Noni
12.08.2019 kl 17:04 1104

Støtter det rockpus har sagt. Men jeg for min egen del bemerke at denne personen
tror jeg ikke er helt tilregnelig, etter hva nære venner som har kjent ham godt, sier: "Jeg kunne ikke tenke meg at han skulle kunne gjøre en flue fortred."
Han står jo og ler etter at han er blitt skambanket både gul og blå. som bildet viser.
Redigert 12.08.2019 kl 17:06 Du må logge inn for å svare