Fortsetter de siste dagers oppgang?

Slettet bruker
PHO 11.08.2019 kl 18:21 842

Ikke godt å si, men jeg håper og tror det.
Det hersker hvertfall ingen tvil om at interessen for selskapet og aksjen er sterkt økende. Antall nye medlemmer i fb gruppen har steget fra 694 torsdag kveld til i skrivende stund 763.

Det var bra trøkk i omsetningen på onsdag, naturlig nok, gjennomsnittlig omsetning på torsdag og økende igjen på fredag på økende kurs.

Jeg mener at de som sitter på gjerdet bør ha fått nok signaler fra presentasjonen om hvilken retning selskapet beveger seg mot. Det ble sagt av både Schneider og Dahl at kostnadene nå flater ut mens inntektene fortsetter å stige, burde ikke det tale for overskudd innen rimelig tid?
Overskudd blir det nok uansett framover grunnet Cevira betalingen på USD 5 mill, men jeg tolker ledelsen dithen at selve driften kan gå med overskudd om ikke i q3 så hvertfall i q4.
Selskapet har vel sjelden om noen gang vært bedre posisjonert for overskudd enn nå. En må hvertfall mange år tilbake i tid.
Tygg på denne og ha i minnet at Schneider/Dahl hadde oversikt over 1/3 av Q3 da dem sa: Kostnadene vil nå flate ut mens inntektene vil stige!

Flere her forsøker seg på at Q3 er et dårlig kvartal og det er kanskje ikke det beste i året. Men vær klar over at på tross av at det kun ble utplassert lave 7 skop forrige gang steg Cysview inntektene med 46% fra Q3 17 til Q3 18( 11,3 mill --->16,5 mill)
Jeg tror bestemt vi vil se at inntektene overgår 50% stigning fra Q3 18.

Inntektene fra Cysview stiger kvartal for kvartal og det finnes ikke et eneste godt argument for at så ikke også skal være tilfelle nå. Skopene jobber for oss, ikke i det tempoet vi kanskje hadde håpet, men de genererer bra med cash. Skulle ikke undres om vi havner på rundt 70% økning i inntektene fra q318 til q3 19. Det vil gis oss ca. 28 mill. Det vil i såfall være en økning på 14,3% mot q2 19(24,5 mill --->28 mill).
Økningen var til sammenligning bare 2,5% fra Q2 18 til Q3 18. Så kanskje noe abisiøst?
Mange synes kanskje det høres voldsomt ut, men det synes jeg faktisk ikke, vi har nær 200 skop som jobber mer eller mindre for dette hver dag.
Redigert 11.08.2019 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 19:25 765

Scoopfinder,
Takk for det😀
Skulle ønsket litt mer diskusjon innpå der.
Men det er på oppadgående som inntektene og kursen i Photocure 😂
Håper nå at Tomas Skeivys får noen input til ifbm Photocure dekningen😀
Redigert 11.08.2019 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.08.2019 kl 18:39 807

Fortsetter de siste dagers oppgang?
Tja, det kan jo roe seg litt nå som det er lenge til neste Q ?
(Sier jeg med håp i stemmen, ettersom jeg vekter meg opp......) 😉

Forresten gjør du en utrolig bra jobb med facebookgruppen, Andy 👍
Redigert 11.08.2019 kl 18:40 Du må logge inn for å svare