og SDRL, short register Finanstilsynet

Flipper
NODL 12.08.2019 kl 15:45 1298

Mange har tidligere gitt tall på Registrerte Short positions, men, finner ikke noe på

Public disclosure of significant net short positions in shares
The table below displays the sum of current open short positions that are larger or equal to 0,5%. Any short position that are below this threshold is not included in any of the numbers presented here. Positions are updated every businessday at 15:30 CET

SEARCH CSV JSON
ISIN NAME SUM SHORT # SUM SHORT % LATEST POSITION

Ei heller på SDRL. Sa update skulle is i dag ???

https://ssr.finanstilsynet.no

Hva gjr jeg evt. feil for å se selv ?

Veldig interessert i veiledning for de som kan dette. Selv er jeg ex skipsmegler, som blir
ved sin lest, og ikke invedsterer i noe selskap jeg ikke forstår hva driver med.

MEN at PPS nå er under ATTACK, is quite obvious. Cost price of ONE Rig NODL, by which
N/b is the evaluation of the Company at large, dosn't smell good. The large Houses in US as
usual in unison with hedge funds Naked Shorts to Kingdom come, to obtain shares from stupid
retail investors.

Mark my word, sit tight, and watch the Show, also when the Real Firework starts..... LOL
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Flipper
12.08.2019 kl 15:50 1289

For å sammeligne US og OSE og NOK, har USD styrket seg, det er sikkert hvorfor nedgangen
ikke er like stor som i US, I %. MEN, PÅ TORSDAG ER DET RENTEMØTE i Sentralbanken, og
dersom de har vett, blir det IKKE en økning av renter på NOK, heller en refusjon som jeg ser det.

Synspunker velkommen

Flipper
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 15:52 1283

For at en short skal være synlig i lista må den utgjøre 0,5% eller mer av det totale antallet aksjer. Om det er 5 fond med hver sin short på 0,1% vil det ikke stå der. På Yahoo sine kurssider står short% for aksjene notert i USA og det er rundt 10% sist jeg sjekka.
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Flipper
12.08.2019 kl 15:57 1258

goglimonke

Takk for svar... Appreciated....

Hva jeg ikke selger, og som jeg nå har averaged down 3 ganger, er NODL. PPS er hinsides fornuft IMO
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Flipper
12.08.2019 kl 16:05 1236

Ja takk for svar, men, 2nd thought. NODL er jo ikke listed in US, kun SDRL, derfor forstår jeg ikke at noen
tidligere så konkret sa hva Short posisjoner var tota sett.

Hvorfor skal ikke finanstilsynet gi oversikt over ALL shorts til enhver tid ? Norsk Lov KREVER at vesentlige
informasjoner som er kursdrivende, skal rapporteres, senest når aksjen åpner på OSE dagen etter...

Begynner jo å likne på SEC, som gir info, 15 dager i ettertid....

Frp og Høyre, nå før valg har jeg tilskrevet, men intet svar. Før korresondererte jeg med Siv direkte
for noen år siden. Er hun blitt, like KÅT som andre på Stortinget til å være i regjering spør jeg meg
selv. Politiker er jo blitt ET YRKE; hvor sannhet tvistes og alle lover bendes.....
Redigert 20.01.2021 kl 23:26 Du må logge inn for å svare