QEC Nytt fra silver205 Hold på hatten.

Tomta
QEC 26.03.2018 kl 08:38 2050

"Godt nytt og mer på vei denne uken, meget spennede uke, jeg ser veldig frem til Jordan nytt fredag!

Tenker vi noen år tilbake hadde selskapet i underkant av 1 mrd boe i ressurser. Dette har økt til rundt 11 mrd etter min beregning, evt. 9-10 mrd etter QEC’s beregning som ikke har alt med enda. 11 mrd fat er en enorm mengde, lykkes selskapet med hele eller deler av dette inn som utvinnbare reserver på sikt, eller det er så godt som i havn og selskapet kan kjøpes opp står vi foran et scenario som ikke er så ukjent tallmessig.

Vi tenker litt over det, verdien ved $1 pr boe for 11 mrd fat er 11 mrd dollar, fordelt på 389 millioner aksjer er det litt over 200 kr aksjen, da kan en spørre seg om 60 kr aksjen ved oppkjøp er ok, er det ikke det? $1 pr boe er også veldig lavt, hvis Jordan kan godgjøre ned mot 20 dollar fatet i utvinningskost har en major mange dollar fortjeneste, veldig mange! Så en rabatt på 350% for en major og enda mer rabatt ved kun $1 dollar fatet, ferdig arbeid, solgt billig og alle er fornøyde, i alle fall jeg. Men ingen skal få meg til å tro at fordi noen shorter og manipulerer aksjen så er det greit med 140% herfra og opp, slikt blir tull for meg. 60 kr aksjen er kun vel $3 mrd, det er ikke mye for en major eller en middels aktør, en må tenke over hvor mye de får og mye er prima vare. Men skal en ha mer uttelling enn dette så kan en jo se på verdiberegningen på rundt 500 kr, den er reell nok som prisfastsettelse av det i bakken."
------------------------------------------

Så da så.
Redigert 20.01.2021 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Manse
26.03.2018 kl 17:43 1749

Med Jordan i tankerne, er der ingen grund til at surmule over at vi ikke fik Bill 106 d.23/3! Det bliver en skide spændende års rapport d.30/3!