NEL - Den lille NEL-tråden.....den åpne.....og den ÆRLIGE!

Hammers
HAMMER 13.08.2019 kl 22:11 7277

Ikke det at JEG i utgangspunktet har tenkt å bidra med så mye ang NEL, men dere andre skal få lov til å boltre dere fritt - hvis ønskelig!

Seriøse og ikke SÅ seriøse innslag mottas med takk......for dette er den LILLE NEL-tråden.
Den som er åpen for ALLE - og med det også omfavner de som er utestengt fra den STORE og "seriøse"!
Her kan man "skryte av", "kjefte på".....og ellers bidra med det man har på hjertet!

Hilsen Hammers........som tror at dette "må være" en KANON-AKSJE.......en med SKIKKELIG inntjening og med SIKRE produkter!
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.08.2019 kl 07:45 2456

Hvis SSHIP stopper ca på dagens kurs, er det i bunnen på den korte synkende trenden ved de 2 bunnene fra juni og juli. Bare synd trenden er synkende.

Noe ala den dusjen har jeg på det ene badet. Dessverre gikk det kun an å bruke en av funksjonene om gangen 🧐 Da var det mye vits med fotmassasje funksjon...når resten av kroppen fryser 😂😂 Så må ha en mer fancy på det andre badet. Har du kjøpt inn tetningsmiddel til å ha i bunnen ved montering? Det fulgte ikke med i pakken vår, så litt silikon nederst der vannet prøver å rømme, redder deg fra svømmebasseng på uønskede steder 😊

😂😂😂 Putt et T-drain kryss nede i sluket, så slipper du tette rør hvis det er noen med langt hår i husstanden 😇

Lykke til på børsen idag and break a leg i helgen 💪
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2019 kl 08:03 2429

Sluker det meste på bunnen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2019 kl 08:51 2371

Slukdraugen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Max Payne
16.08.2019 kl 10:05 2309

Everfuel ble vel finansiert gjennom nedsalget av aksjer i Nel, før det som var avtalt i lock-up avtalen.

Nå har Nel og Everfuel inngått avtale og kursen stiger.

Interessant. Er folk klar over dette? Fordi det minner meg litt om de gangene jeg inngår avtaler med meg selv og da sitter jeg på begge sidene av bordet.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.08.2019 kl 11:48 2253

HEX får i dag sitt kursmål BARBERT........mest pga den usikkerheten som nå finnes innen Hydrogen (inkl utsatte ordre).
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Torpederer-Hexagon-kursmaal

I mens sender aksjonærene i NEL sin egen aksje opp 10%.
Selskapet som på sett og vis er hovedsynderen for HEX sin massakre! De som "eier" det EGENTLIGE problemet!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Max Payne
16.08.2019 kl 12:25 2209

Hex har snudd overskudd til tap i Q2. SAMTIDIG kommer det for dagen at kontrakter på hydrogentanker er satt på vent og sjefen uttaler at flere aktører innen hydrogensegmentet nå holder kortene tett mot brystet. Deretter mer enn halveres kursmålet til Hex, SELV om hydrogen bare er en liten del av virksomheten sammenliknet med for Nel.

Det tekniske hos Nel gir en indikasjon om hva markedet mener vil kunne skje framover. For de som kjøpte da kursen gikk ned til 4,2 intradag, kan jo dagens oppgang være en flott mulighet å sikre seg gevinst. Det er ikke garantert at det kommer nye sjanser med det første.

Å kjøpe aksjer billig er noe alle ønsker, men det er noen aksjer jeg er usikker på om jeg vil tørre å kjøpe uansett hvor billige de blir, blant disse er Borr, Nel, Rec og Idex.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.08.2019 kl 22:34 2131

Da er NEL igjen en "KANONAKSJE" etter dagens nyhet om Everfuel Europa.
Faktisk så "kanon" at selv Tigergutt våget å krype ut av gropa si etter flere dager med filleristing!

Et konsortium sammensatt av NEL, HEX, Wrightbus, Ballard Power, Ryse Hyd.
Ila 3 år håpes det på at det skal tikke inn en ordre til NEL - fra et selskap som de selv er deleier i.
Gammel matematikk sier at det er om 12 kvartalsrapporter.

Rapporter som mest trolig gir stadig stigende tap fra dagens 50-60 mill pr Q.
Vi snakker om at nok en MILLIARD trolig blir SVIDD AV før den første ordren kommer og etter hvert blir effektuert.

At dagens melding kom etter HEX sin presentasjon er nok trolig en del av en "kjøreplan" som ble satt opp allerede FØR Sandvika og FØR avbestillingene tikket inn. HEX hadde ingen formening om når dagens problemer egentlig ble løst - noe deres svar til spørsmålstiller bar preg av! Tror DERE av NEL og HEX nå har hatt en inngående samtale? JEG gjør - derav det svaret som ble gitt under presentasjonen.
De har ikke peiling!

Det vil trolig si at dagens uttalelse "om 3 år" fort kan bli dratt GODT ut i tid. Vil de noen gang finne ut av dette sikkerhetsproblemet sitt?
For hvem ønsker vel å sende sine skolebarn på den hydrogenbussen som ingen HELT stoler på?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
fastinvest
16.08.2019 kl 23:41 2082

Jeg tror ikke du er en så veldig dum person Hammers men alt du skriver handler om tanker du bare henter fra løse luften.
Tenk om du satt i ett rom fult av business folk, hadde du turt sagt dette? Da ville du følt deg veldig dum etterpå.

NEL var en Kanon aksje da jeg kjøpte på 1,xkr,4 kr, 6kr osv.
Forstår du hvor mange folk som du som har skrevet opp og ned ca det samme som du skriver?
Når NEL står i 20kr vil folk enda skrive det samme. Jeg har vært med i denne aksjen i 4år nå snart og det er samme historier om og om igjen.
Du må da forstå at grønn energi er ett hot tema fortiden? OG om du kan aksjer så vet du også at man skal handle på trender.
Så spør deg selv, tror du klima debatten forsvinner de nærmeste mnd, årene eller tror du det blir mer og mer fokus?
Om du tror det så burde du handle en grønn aksje selv om du tror det er idioti for den vil stige og det handler om å tjene penger på aksjer og ikke være en av hønene som kakler uten å helt vite hvorfor
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.08.2019 kl 23:55 2059

Skal jeg ta deg høytidelig?
- NEL har en kurs som absolutt ikke har rotfeste i virkeligheten.
- Det finnes ingen underliggende inntjening som forsvarer dagens kurs.
- Det finnes ingen beviser på at NEL til slutt vil lykkes.
- Det eneste som finnes er den "troen" som du og andre aksjonærer har.

Hvorfor kjøpe en DYR aksje til flere milliarder når pengene bare FOSSER ut av det!
I dag fosser det ut - og det vil det gjøre i flere år framover!
Det tror i hvert fall jeg!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
fastinvest
17.08.2019 kl 00:32 2023

Skal jeg ta deg høytidelig?

- NEL har en kurs som absolutt ikke har rotfeste i virkeligheten.
eee, jo.. jeg håper nå jeg lever i virkeligheten og kursen jeg ser er den som stemmer

- Det finnes ingen underliggende inntjening som forsvarer dagens kurs.
Helt riktig, man handler på kontrakter som har inngått f.eks Nikola som jeg tror vil gi NEL mellom 20 - 40 milliarder over tid og kontrakter man tror og håper kommer.

- Det finnes ingen beviser på at NEL til slutt vil lykkes.
Finnes det BEVIS i noen av aksjene på OSE?

- Det eneste som finnes er den "troen" som du og andre aksjonærer har.
Nei, finnes tradere, de som handler etter trender og fordi de tror aksjen skal opp men som driter i grønn klima eller grønne selskaper og så finnes det de som handler for de tror de gjør verden en tjeneste, finnes fond ++. Jeg personlig handler fordi jeg tror NEL rir på en bølge og skal videre opp og da ønsker jeg tjene penger på det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.08.2019 kl 00:58 2008

Kanskje på tid å legge seg nå - slik at du rekker morgendagens Gudstjeneste.
Den starter kl 1200 - tror jeg.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
fastinvest
17.08.2019 kl 09:37 1923

det var mer en jeg viste...
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
OZZY
17.08.2019 kl 15:45 1846

Hammers gikk vel til sengs han også etterhvert. Godt å sove iblant. Han har sikkert vært i kirken idag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare