3-dager med fall

FAR100
HEX 15.08.2019 kl 09:15 3965

Det har vært 3-dager med fall
Redigert 20.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Britax
15.08.2019 kl 10:17 3859

Godt observert!
Charlie Freak
15.08.2019 kl 11:32 3765

Det er fordi selskapet blir priset som et "verdi selskap" og ikke som et "vekstselskap". Under presentasjonen, var også Engeseth undrende til at selskapet ikke ble vurdert som et vekstselskap (slik som f.eks. NEL). Sagt på en annen måte; med dagens prising så får du Hydrogendivisjonen gratis.
Redigert 15.08.2019 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
15.08.2019 kl 18:52 3582

Hadde det vært praktisk mulig skulle hydrogendivisjonen vært skilt ut som et eget selskap (da hadde man oppnådd riktig prising på selskapet). Trøsten får være at er man langsiktig så får man stort sett som fortjent i aksjemarkedet.
Fluefiskeren
16.08.2019 kl 16:41 3345

Og idag kom den 4.

Hadde ventet det enda verre idag etter at SEB senket kursmålet fra 51 til 22 plutselig. Skulle gjerne sett en begrunnelse for den der.
optimist68
16.08.2019 kl 21:51 3206

Det virker veldig useriøst å senke det under hva det var før siste store kontrakt, 400-600 mill, engang var kjent for markedet. I tillegg er kontrakten bekrefta kun utsatt noe. Nei, det der virker nesten som de forsøker å få kursen mest mulig ned for lavere inngang selv. Useriøst, villedende og ufint mot eksisterende aksjonærer
Slettet bruker
16.08.2019 kl 23:17 3122

Hehe ja Hex fikk skikkelig juling. Styret har nok overholdt børsreglene litt for perfect og skal straffes for å ikke spille på lag.

Banksters
Slettet bruker
17.08.2019 kl 00:06 3070

Nettopp, der traff du spikeren på hodet.

Styret ga en korrekt fremstilling og det kan straffe seg. Mye verdifull informasjon å hente i styrets redegjørelse.¨

Hex har et godt produkt,dyktige folk og enormt potensiale,noe dagens kurs ikke avspeiler.
Hammers
17.08.2019 kl 00:22 3053

Tilbake til der de hører hjemme - og fra ledelsen et VARSLET kommende svakt Q3.
Synd for aksjonærene som drømte så søtt, men som bråvåknet av et mareritt.

Kanskje man etter hvert begynte å TRO på den haussetendensen som finnes på forumet rundt det utrygge hydrogenet?
Hydrogenet som nå har blitt en møllestein for HEX!

Hilsen Hammers
jaco
17.08.2019 kl 08:41 2905

Hammers, mulig at det er noe ledelsen i Hex har skjønt og tror på som du tydeligvis ikke deler troen på eller kanskje ikke har skjønt ?. Hører du på innledningen i presentasjonen til Espeseth om vurdering av markedsutsikter for hydrogen, Cng og RNG som grunnlag for valg av strategi, så vil du i hvertfall få med deg at ledelsen mener dette markedet for Hex sine produkter vil bli gigantisk. Dette tror de på og nå bygges organisasjonen, de satser på R&D, planlegger og vil utvidelse av produksjon og fabrikker med tanke på dette gigantmarkedet som kommer etterhvert. Hex ser på dette som en mulighet for en enorm vekst i årene framover. Detter koster i dag, inntjeningen kommer senere. De ser på dette som en kjempemulighet, du kaller det en møllestein !! Rimelig korttenkt tenker jeg. Er selv ikke i tvil om hvem jeg tror mest på. Dette vil vi få svar på om noen år, utviklingen vil vise seg noe før. Hex er og blir et vekstselskap i møte det sterkt økende hydrogenmarkedet der Kina, Sør-Korea og Japan nå har inntatt lederrollen. I tillegg har de de tradisjonelle markedene hvor deres produkter har gitt god inntjening frem til i dag, dog med variasjoner grunnet varierende markedsforhold innen de ulike segmentene. Egenkapitalandelen er solid, ca 45 %.
Tanco
18.08.2019 kl 09:35 2663

https://youtu.be/bUWHeHxtaJw
Hexacon har fremtiden foran seg, i sin etablerte produksjon.
Og de er på banen inn i fremtiden med hydrogen, dette er også et vekstmarked.
Hex er en kjøpskandidat, de har flere bein å stå på.
Slettet bruker
19.08.2019 kl 08:09 2444

Stort sett enig i alt men den haussetendensen du viser til har slik jeg ser det ikke vært spesielt omfattende og plagsom vel? Når man ser på de siste månedenes utvikling i HEX kan det synes som det er aktører som ønsker å holde kursen stabil midt på treet. "2 dager opp 1 dag ned eller omvendt har jeg fått inntrykk av. Har du noen synspunkter på dette? Møllesteinen er et faktum, noe som det heller ikke ble lagt skjul på fra HEX under siste fremleggelse. Hex er min favoritt og jeg synes utviklingen har vært underlig. Det siste fallet, etter fremleggelsen måtte komme men det kunne se ut som noen hadde pratet sammen i god tid før dette.
kelle
19.08.2019 kl 13:02 2279

Bare ca. en måned igjen av det vanskelige 3.kvartalet. Deretter er blir det et betydelig bedring av resultatene. Har snittet ned til i overkant av 28 tallet.
Som det ble sagt på presentasjonen vil ikke bedringen synliggjøres for i februar og han regnet med at ventetiden kunne bli i lengste laget for mange.
Har tro for at HEX kommer sterkt tilbake.
Markedet pleier å ligge 6 - 8 måneder i forkant, Så det burde være rette tidspunkt å hamstre nå. Så får fremtiden vise om det var riktig eller ikke.
Charlie Freak
21.08.2019 kl 10:22 1988

Dessverre virker HEX helt død. Må noen positive nyheter innen hydrogen til for å løfte den på kort sikt.
Hirsh
26.08.2019 kl 15:58 1674

Flere dager med fall og bom stile her. Denne gikk plutselig fra «hot» til «hot potato» - ingen vil ha det lenger etter Q2.
Nukjørvi
26.08.2019 kl 19:16 1591

Tja, følger med på Hex om dagen. Jeg ser et godt utstyrt selskap som har fått litt for mye juling på børs. Jeg har ikke veldig hastverk med å kjøpe meg inn men jeg ser for meg at Hex kommer sterkere tilbake. Mange fine kjøp nå om dagen. Hex har vært på ønskelista mi lenge. Snart er prisen perfekt :)