En tredobling av inntektene

solid1
SBX 15.08.2019 kl 09:22 35247


En tredobling av inntektene, og vi alle vet at utgiftene dessverre ble midlertidig skrudd opp.
Da er det virkelig godt at de nye båtkjøp ble fornuftig finansiert. Kan vi holde på, eller øke inntektssiden fremover vil nok dette gå bra.

Mulig noen “visste om“ de midlertidige “problemene“?

Driftsinntektene beløp seg til 9,20 millioner dollar, sammenlignet med 2,94 millioner dollar i 2. kvartal 2018.
Vil børs-sjokket i morgen-minuttene være midlertidig?

No major news in 2Q report after the profit warning
SeaBird’s 2Q report, announced this morning, contained no surprises after
the profit warning. We keep our view that the recent operational problems
related to “Digistreamer” are disappointing, but the reaction in the market
sent the stock to very cheap levels.
2Q EBITDA USD -1.7m, as guided
SeaBird reported its 2Q19 results this morning with EBITDA od USD -1.7m, as
pre-announced in the profit warning. This includes the earlier announced
loss provision for 3Q of USD 1.3m relating to the Nordic Explorer West Africa
3D survey due to the contract being treated as an onerous contract. EBIT was
also affected by a write-down of the decommissioned Aquila Explorer vessel
of USD 2.3m, which had also been announced earlier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 17:44 3484

Er det noen i SBX som ikke dagdrømmer? Når CEO fantaserer, garanterer kontrakter og utbytte, er noe alvorlig galt. Realiteten er at båtene har utslitt utstyr som koster millioner av dollars å bytte ut og de er snart tomme for jobb. For hvert kvartal fremstår SBX mer som den konkurskandidaten de egentlig er.

EMGS har over 100 mill dollars i backlog, SBX har null
Redigert 22.08.2019 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 18:07 3459

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Du snakker om snøen som falt i fjor. Jeg skjønner at du trigges av den gigantiske forskjellen i backlog, skikkelig surt å sitte med aksjer i et selskap snart uten noen inntekter.

Harrier og Nordic utfører en tapskontrakt og en break even kontrakt, men det tar du ikke bryet med å nevne. Voyager og Fulmar venter ikke på jobb, de søker etter jobb. Etter Q3 evt litt ut i oktober, er det bare Petrel som er på kontrakt med EMGS. En måned går fort.
Redigert 22.08.2019 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 18:39 3388

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Det som bekymrer nå er Q4.
Slettet bruker
22.08.2019 kl 18:48 3385

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Herregud. En tapskontrakt er en tapskontrakt. Det vil si at så lenge skipene er i jobb, tjenes der ikke penger.

I følge npd.no: «Osprey Explorer vil erstatte Neptun Naiad i slutten av uke 34. Det utvidede området er oppdatert i henhold til endringsmelding datert 18/7, området inkluderer nå også den delen av undersøkelsen som går inn i UK. Korreksjon av antall kilder.»

Det betyr at SBX mest sannsynlig desperat underbyr konkurrentene, får å kunne vise til aktivitet i rapportene sine. Hvorfor ta kostnadene ved å bytte ut et skyteskip midt i en undersøkelse med et annet skyteskip, hvis det ikke er penger å spare for Axxis Geosolutions som kjører prosjektet.

EMGS har bare fortalt markedet at den økonomiske situasjonen er mye bedre og at det ikke er behov for kapital. De har også fortalt markedet at de regner med å være cash positiv ved slutten av året. Det er med backloggen som allerede er sikret. Det er oppside i denne guidingen, de er veldig nøktern. Nye inntekter vil naturligvis ytterligere forbedre situasjonen.
Redigert 22.08.2019 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 18:54 3393

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Tull! Transitt er ikke betalt. Det ser du på side 12 i sbx q2 presentasjon pdf. Det er som jeg sier, mest sannsynlig selge seg billig for å ha aktivitet på blokka. Break even er bedre enn ikke noe arbeid, både for aksjekursen og ansatte.

Da er det bare å følge med, hvis ikke Osprey flytter på seg rimelig snart, er det nye forsinkelser og tap på gang.

Hvis du tror på OBS-markedet, sitter du i feil aksje. Da er det Magseis du skal ha i boka di
Redigert 22.08.2019 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
solid1
22.08.2019 kl 19:07 3400


Mats.
Du skriver om at enkelte her sitter i feil aksje, og isteden «skal ha» Magseis.

Antar det er du selv som er i en feil tråd.
Det er opprettet mange tråder på EMGS

Har selv god tro på SBX, mindre tro på maggen.
Slettet bruker
22.08.2019 kl 19:07 3405

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Hallo. Jeg vet at skipet er i bergen. Poenget mitt er at transitt ikke er betalt, slik du hevder. Det står sort på hvitt at transitt ikke er betalt i sbx sin presentasjon. Det er helt vanlig praksis at det ikke er betalt. Da vil det stå i kontraktsmeldingen
Redigert 22.08.2019 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 19:20 3403

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Tull nok en gang. Norne kan ikke vite detaljene i kontrakten, det er ikke meldt børsen heller, hvor mye transitt, idle etc det blir. Derfor gjør Norne det enkelt og skriver kontrakt i hele perioden. Du vrir og vender på alt!
Slettet bruker
22.08.2019 kl 20:19 3375

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Nok en gang, du kan se på historiske hendelser i sbx sin siste kvartalspresentasjon, at det deles opp i «paid days», «transitt» og «idle». Der ser du at mellom oppdragene er det «transitt» ikke «paid days». Og nå mener du at de plutselig får betalt for transitt mens sbx og andre har båter uten oppdrag! Mye rart man skal lese på HO, men du skriver jo bare vill fantasi
Redigert 22.08.2019 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 20:39 3364

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
denne Osprey jobben er en ny kunde som de aldri har jobbet for tidligere. Kanskje det blir mere jobb for samme selskapet etterpå.
Men nå har de både Osprey og Eagle ledige i Q4. Begge i Nordsjøen så det bør komme noe.
Slettet bruker
22.08.2019 kl 21:41 3290

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Skjønner at du må vri og vende for å pynte på virkeligheten, men transitt er ikke betalt, helt uavhengig av hvem som sier hva.

Dette er fra Q2-rapporten
«The Osprey Explorer is currently transiting to North West Europe for a source contract with expected duration of approximately two months, including mobilization.»
Dette er fra Q2-presentasjonen
"Mobilizing to the NCS for a two-month source project with estimated completion late September / early October"

Derimot har SBX opplyst feil, kontrakten er på approx 1 måned, siden Axxis forventer at prosjektet er ferdig 30.09.19. og Osprey kommer ikke i arbeid før i slutten av denne uken. Ergo, seismikkprosjektet til axxis er på to måneder, men kontrakten er på approx 1 måned.

npd.no
-----------
16.08.2019
Melding - endringsmelding

Osprey Explorer vil erstatte Neptun Naiad i slutten av uke 34. Det utvidede området er oppdatert i henhold til endringsmelding datert 18/7, området inkluderer nå også den delen av undersøkelsen som går inn i UK. Korreksjon av antall kilder.
-----------
npd.no
-----------
08.08.2019
Oppdatering med båtene som kommer i bruk i løpet av de nærmeste dagene. Sanco Sword er kildebåt og hovedbåt. Neptune Naiad og Pacific Finder er kildebåter; Havila Aurora og Havila Fortune er nodebåter; Morning Dawn er hjelpe- og vaktbåt og Sanco Scorpio er hjelpe- service- og vaktbåt. Stavanger er hovedhavn.
------------

Osprey explorer er moored utenfor i Bergen, så det stemmer jo at skipet ikke er i arbeid.
Redigert 22.08.2019 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 22:15 3254

Investor_11 skrev Innlegget er slettet
Hvis ikke SBX klarer å melde riktig lengde på kontraktene, er ikke det mitt problem.
Slettet bruker
22.08.2019 kl 22:19 3263

Fortell meg Matseren hva som gjør at du skriver hundrevis av negative innlegg om SBX. Hva er din agenda ? Jeg hadde da aldri giddet å skrive så mye om et selskap jeg ikke hadde tro på......
Slettet bruker
22.08.2019 kl 22:28 3281

Det vel derfor du ikke lærer hvilke selskaper du ikke skal investere i
Slettet bruker
22.08.2019 kl 22:36 3270

Du har en skjult agenda ! Er du ikke stor nok til å fortelle den?
solid1
22.08.2019 kl 22:37 3289


Agendaen til Mats er å få oss over til EMGS.

Han oppnår det motsatte.
Matsern starter en rekke tråder, og når han ikke får respons, synes han å gå seg vill i andre tråder.

Det er nok en form for frustrasjon og fortvilelse.
Slettet bruker
22.08.2019 kl 23:36 3226

Matsern har vel flere problemer enn EMGS (hvor det skal lite til at selskapet tipper over). Han skriver og regjerer i Sbx som om han har en ekte mening om både ditt og datt. Han må ha tapt mye på sine investeringer, ellers så er det vel litt over styr i hans hverdag. Så hatske og ukorrekte innlegg, tyder på flere nederlag.
Stakkar'n kan ikke ha det godt i hverdagen. Han rakker jo ned på alt og alle her på forumet. Helt uten sanns og samling ! Han har nok ikke bare gått seg vill ! !
Slettet bruker
23.08.2019 kl 00:08 3203

Istedenfor å være sint på meg, bør du vel heller spørre SBX, hvorfor Osprey er moored i Ågotnes utenfor Bergen, når det egentlig skulle jobbet på kontrakten med Axxis.

Samtidig kan du spørre hvorfor Osprey ikke er med i meldingen fra Axxis til petroleumsdirektoratet så tidlig som 8 august, når prosjektet til Axxis er planlagt avsluttet 30/9. Hvis dette stemmer, så er det litt over 1 måneds arbeid, ikke 2 som SBX har børsmeldt.

Survey AX19200 på faktasidene til npd.no
-----------
16.08.2019
Melding - endringsmelding

Osprey Explorer vil erstatte Neptun Naiad i slutten av uke 34. Det utvidede området er oppdatert i henhold til endringsmelding datert 18/7, området inkluderer nå også den delen av undersøkelsen som går inn i UK. Korreksjon av antall kilder.
-----------
npd.no
-----------
08.08.2019
Oppdatering med båtene som kommer i bruk i løpet av de nærmeste dagene. Sanco Sword er kildebåt og hovedbåt. Neptune Naiad og Pacific Finder er kildebåter; Havila Aurora og Havila Fortune er nodebåter; Morning Dawn er hjelpe- og vaktbåt og Sanco Scorpio er hjelpe- service- og vaktbåt. Stavanger er hovedhavn.


Mulig det er en naturlig forklaring på dette, men da burde SBX, sende ut en oppklarende børsmelding, da dette potensielt vil påvirke det finansielle resultatet.
Redigert 23.08.2019 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2019 kl 00:59 3178

Åssen går d i magseis matsern boy? Anbefalte å spammet ikke du sbx forumet når aksjen var på 19 kroner??
Hvis jeg ikke husker feil så sluttet du med gnålet når aksjen stupa til 13kr...

Idag er aksjen under 11 kr.. snakk om å ha driti seg ut..
Redigert 23.08.2019 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2019 kl 01:17 3174

Det går aldeles strålende i Magseis, med rekordhøye inntekter og teknologiske fremskritt. Kursen er totalt frakoblet selskapsutviklingen, selskapet har for liten fartstid på oslo børs, og «mannen i gata» klarer ikke å skille mellom PGS og Magseis, streamer og havbunnseismikk. Den ene teknologien er på vei til å fases ut, den andre overtar. At kursen er på 10kr, tar jeg med knusende ro. Caset bare styrker seg for hver dag som går.

Myrseth har Magseis som eneste anbefalte seismikkselskap. At han har klart å surre seg inn i SBX, er nok bare et feiltrinn som kom sammen med kryptotullet han drev med, en kortslutning. Men nå er han tilbake og jobber med det han kan best.
Redigert 23.08.2019 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2019 kl 01:21 3169

Derfor du håper på en dobling i mseis slik du kommer ut + - 0... går neppe strålende når du garantert har kjøpt på på 19-20 kr

Du bommer grovt på dine spådommer...
Du får vaske spåkula
Redigert 23.08.2019 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2019 kl 01:24 3171

Jeg har 14kr inngang. I 2020, står kursen i 50-60kr
Slettet bruker
23.08.2019 kl 01:28 3165

Der lyver du igjen..da hadde du garantert solgt på 19-20 kr..
Du kjøpte helt sikkert på 18-20 kr å maser nå om en dobling slik du kan komme deg ut.. er ganske lett å lese gutter som deg..
Slettet bruker
23.08.2019 kl 01:36 3179

Agendan med matsern boy baissing i sbx er vel at han vil ha inn flere folk i dritt aksjene han selv eier. Gutten har funnet ut at hans uendelige haussing i de aksjene han eier ikke hjelper på forumet. Derfor prøver han en annen taktikk..gjennom å baisse alle seismikk aksjer han ikke sitter i selv.
Slettet bruker
23.08.2019 kl 01:43 3175

Du skriver 100% tull hele tiden, som 99% av SBX-aksjonærene på HO. Bare ellevill haussing uten substans. Med en gang det kommer noen som påpeker realiteten, starter hylekoret, dere sutrer som jentunger istedenfor å komme med motargumentasjon som handler om sbx.
Slettet bruker
23.08.2019 kl 02:29 3156

Fin beskrivelse av deg selv matsern.. passer fint inn på deg
solid1
23.08.2019 kl 12:01 2988


De fleste aksjonærene sitter nok rolig og venter på en melding fra selskapet Mats..

Alle de negative "meldinger" du hele tiden kommer med, har nok liten virkning på SBX. Det er også vanskelig å imøtegå dine argumenter, da de etter min mening er en usaklig "synsing" fra din side. Du mener selv at du påpeker realiteter, mens andre, inkludert undertegnede mener du er totalt på bærtur.

Det eneste jeg faktisk kan bekrefte du har rett i, er at man som aksjonær i SBX har behov for informasjon om den oppgraderingen og vedlikeholdet av båtene som akkurat nå finner sted.
Hva vi tror vi "vet", er at enkelte tester blir gjennomført disse dager, og da kan en melding forhåpentlig komme i løpet av helgen.

Vi venter også spent på positive meldinger om nye kontrakter, og håper slike snart tikker inn. Mulig i kveld eller mandag, hvem vet?
(Selv håper jeg på positive meldinger i 10 - 12 forskjellige selskaper)
Norbo
23.08.2019 kl 13:10 2923

Ned 50% siste 3 mnd, det sier litt om inkompetansen her. Klare å totalhavarert noe som allerede er totalt utradert... neiånei...
Slettet bruker
23.08.2019 kl 13:49 2887

Dette begynner unektelig å se mørkt ut for SBX mtp en rekyl i 3Q, avslutter de uken med ATL?
Redigert 23.08.2019 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Norbo
23.08.2019 kl 14:01 2874

Ja det er litt av en CV de bygger om dagen gutta i SBX, fytti h....
Slettet bruker
23.08.2019 kl 16:05 2795

fy Faen for en jævla ledelse som fikk fortsette sin vanskjøtsel! Ser nok aldri denne over krona igjen dessverre! Tapet og irritasjonen blir tung å svelge!