- Spetalen-"Ring Lysbakken (SV). Han vet svaret på alt"

Slettet bruker
SV 15.08.2019 kl 14:29 1694

Spetalens aksjeråd i uroen: – Ring Lysbakken. Han vet svaret på alt

Kjendisinvestor og milliardær Øystein Stray Spetalen henviser til SVs partileder for råd i det urolige markedet. – Hele min portefølje består av fem aksjer i Klassekampen, svarer Lysbakken.

Det er ingen hemmelighet at Spetalen og Lysbakken har sine uenigheter.

Forholdet dem imellom har ikke blitt noe varmere de siste dagene.

– La oss få høyere eiendomsskatt til Øystein Stray Spetalen. Siv Jensen, fiks det. Det er vi med på, sa Lysbakken under partilederdebatten i Arendal, ifølge NRK.

Spetalens kone er blant dem som har reagert kraftig på utspillet.

– Så fint at du Audun Lysbakken henger ut mannen min Øystein som en «unnasniker». Han er Norges 5. største private skattebetaler de siste årene, skriver Charlotte Spetalen på Facebook.

Når E24 spør Øystein Stray Spetalen om hvor han plasserer pengene sine i det urolige markedet, svarer han følgende i en SMS:

«Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Ring Lysbakken. Han vet svaret på alt.»

Lysbakkens beste aksjeråd
Når én av Norges rikeste kommer med et så konkret råd, har ikke E24 annet valg enn å ta ham på ordet.

Når E24 kontakter Lysbakken og forteller om Spetalens råd, svarer han at «bekymringene må være store der ute».

– Min frykt for ny finanskrise øker veldig hvis Spetalen er så rådvill at han henviser til meg for aksjetips, sier Lysbakken.

– Har du noen råd til vanlige folk som er bekymret for markedssituasjonen?

– Jeg har et velment råd til landets rikfolk. De bør ikke sette pengene i kommersiell velferd. Vi skal nemlig gjøre et så godt valg at vi skal stenge det ned.

Lysbakken innrømmer imidlertid at aksjeporteføljen hans er relativt mager. I likhet med Spetalen eier han aksjer i Klassekampen.

– Hele min portefølje består av fem aksjer i Klassekampen, svarer Lysbakken.

– Det er en god avis, men ikke en spesielt god investering.

– Tror du urolige tider i økonomien kan gi Klassekampen flere lesere?

– Det kan gi avisen en ekstra viktig rolle, men aksjene er uansett ikke verdt nesten noen ting.

https://e24.no/boers-og-finans/oeystein-stray-spetalen/spetalens-aksjeraad-i-uroen-ring-lysbakken-han-vet-svaret-paa-alt/24676855
Redigert 19.01.2021 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2019 kl 19:41 1514

Nå som Spetalen har solgt seg ut er det vel galematias og gå inn i NEL

Det er min første tanke og jeg som hadde planlgt å kjøpe på Mandag.

Nei , dette ble vanskelig gitt....


Bybonden
2HB
17.08.2019 kl 22:55 1451

Spetakkelen har gått i fem år nå og ventet på det store krakket. Skal man tjene penger i aksjemarkedet nytter det ikke å gjøre som Øystein.
Shotgun
17.08.2019 kl 23:05 1440

Lysbakken er en ekkel type, helt enig med fru Spetalen her. Drive å henge ut en av de som betaler desidert mest skatt i landet blir feil. Ikke rart at rike rømmer landet. Kunne gjort det selv, å være rik er jo blitt et skjellsord. Skulle nesten tro de var rasister og voldtektsmenn disse rikingene som skaper arbeidsplasser.
https://www.nettavisen.no/okonomi/oystein-spetalens-kone-reagerer-kraftig-pa-audun-lysbakken-uttalelse/3423828855.html
Redigert 17.08.2019 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 18:29 1300

I dag har jeg tenkt, jeg gjør gjerne det på Søndager og jeg har kommet til en helt

annen konklusjon på mitt forrigr innlegg på denne tråden.

Når folk som Spetalen selger synker som regel prisen tilsvarende

ergo kommer jeg til å kjøpe meg inn i NEL i morgen.

Det er foresten ikke utenkelig at det gjør Spetalen også ?

Er det ikke sånn det drives manipulering da, eller er jeg på jordet ?


Bybonden ( i fin form nå som jeg har tatt en beslutning )
nima
18.08.2019 kl 18:47 1282

Lysbakken vil at alle i dette landet skal gå i Mao dresser. Ingen skal tjene penger, de fali det. Bestevisser som er den største fjotten