EIOF - Viking Fighter og Viking Dynamic

kvirrevi
27.03.2018 kl 18:35 2845

Hei, jeg ser at disse to selskapene skal ligge i opplag ifølge Westshore og at EIOF er eieren. Likevel står ikke disse i 4Q presentasjon listen over skip i selskapet. Har disse båtene blitt solgt?
Redigert 19.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2018 kl 19:07 2817

Mulig det, uten at jeg vet det. Det er jo merkelig at de er tatt vekk av listen.
Viking
27.03.2018 kl 20:41 2779

Det har vel vært andre eiere på disse 2 båtene en god stund..? Der Eidesvik står for drift/managment...
Viking
27.03.2018 kl 20:41 2778

Det har vel vært andre eiere på disse 2 båtene en god stund..? Der Eidesvik står for drift/managment...
kvirrevi
28.03.2018 kl 14:07 2681

Kanskje, jeg sier bare kanskje, ville Viking Supply være en god kandidat for EIOF å slå seg sammen med der EIOF er overtakende selskap og der EIOF minimum må verdsettes dobbelt så høyt som Viking Supply.
-Ville gitt EIOF en bred dekning inn i ATHS-segmentet.
-VIlle gjort EIOF til en vesentlig større aktør
-Ville ikke gjort nye EIOF til et veldig forgjeldet rederi, Viking Supply har forholdsvis lite gjeld per båt og nettopp vært gjennom en restrukturering.
-Ville trolig gjort EIOF til et langt mer fremtidsrettet rederi med en bredere aksjonærbase.
-Andre ting?

Jeg er over middels interessert i EIOF som dere skjønner, men jeg opplever selskapet som meget spennende, der selskapet klarar å prestere veldig godt i dagens marked, og der også utviklingen i markedet er spennende.

Enda mer spennende kan det være å sitte i DOF, HAVI og SOFF, men der kan en jo miste nattesøvnen av all gjelden og de farer en så høy gjeld kan ha for aksjekursutviklingen. F.eks. nå i SOFF med utviklingen i datterselskapet Deepsea der nær all egenkapital etter sigende er borte, mulige brudd på betingelser, mulig krisesalg m.m. Dette orker jeg ikke når jeg kan satse på EIOF med flotte innovative og miljøvennlige skip som har en sterk balanse og bra lønnsomhet tatt markedet i betraktning.
Redigert 28.03.2018 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
28.03.2018 kl 16:41 2649

Jeg håpar EIOF nå tar Viking Athene ut av opplag, og at selskapet dermed har alle båter innen Subsea/PSV i drift.
Offshoren
28.03.2018 kl 19:15 2621

Et annet selskap som også kunne passet er gc Rieber Shipping. De har også seismikkskip og subseaskip.