kreinh
16.08.2019 kl 10:49 5021

Synes det er rart at Norne og Edison ikke priser inn veksten. De beregner bare på inntekt kvartal for kvartal og svært konservativt i forhold til vekst. Når det gjelder aksjer og vekst priser man vanligvis inn kursmål etter fremtidig vekst. Norne er til de grader på når det gjelder potensialet til NEL, men av når det gjelder Photocure. Håper både Norne og Edison vil prise annerledes etter Q3.
såpe i øynene
16.08.2019 kl 11:00 4979

Simpley wall street er vel nærmere sannheten.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 11:23 4920

Det er kun kvartalsrapporter og tall som kan vise reell vekst i PHO, ikke daglige spekulasjoner på et forum eller flere.
Jeg forstår godt at folk som har sittet mellom 8 og 19 år i ørkenen med lovnader om at det ene produktet etter det andre skulle bli blocbusters er lei av spekulasjoner, og vil ha tall som kan prise selskapet mye høyere enn nå, og da må det også til mye høyere tall inn i kolonnene.

Hvis guidingen for 2020 i USA slår til, så vil aksjen prises på et helt annet nivå.
I mellomtiden kan vi håpe på høyere aksjekurser kvartal etter kvartal.
Jeg tror kursen begynner å gå mot høyere nivåer fra Q4 2019 som presenteres i februar 2020.
I mellomtiden kan man forsøke å finne sykliske selskaper som vokser raskt i perioder, og/eller andre vekstcase.

Hadde Norne og Edison hatt tro på raskere vekst enn det de har lagt til grunn i sine analyser, så hadde kurmålene vært høyere, og med anbefalinger om sterkt kjøp.
De forsøker å holde seg nøkterne i f t veksten foreløpig, og det tror jeg er fornuftig.
Jeg håper og tror på mer positive analyser, innsidekjøp, tilbakekjøp av egne aksjer, høyere kursmål og høyere kurs etter Q4.
Redigert 16.08.2019 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2019 kl 12:25 4814

Først en takk til Focuss for at du delte lenken. Det var en bra presentasjon - og jeg liker særlig det at inntekten har steget mer enn kostnadene (selv den økte satsningen), samt at kostnadene nå vil flate ut (mens inntektne vil fortsette og stige). Enig i det OK bemerker når det gjelder kursen - at historikken nok er en viktig faktor for at fremtidige inntekter knapt er priset inn i dagens aksjekurs. Fortsetter PHO å vise til fortsatt akselerende vekst, og at vi nå er på vei til å få overskudd (samt guidingen nås), vil også aksjen prises på et annet nivå. Alle analyser som er presentert har et mye høyere kursmål enn dagens kurs - til tross for at Norne har et veldig nøkternt syn til det som skal skje fremover - og når en ser på kursmålene Norne har gitt de siste årene, har en underveis hele tiden valgt å øke kursmålet. Jeg tror Norne vil fortsette å øke kursmålet når PHO fortsetter den gode trenden - og jeg har ingen grunn til å betvile at PHO er "on track" (som Dahl sa på Q2).

Lykke til!
dreamliner
16.08.2019 kl 13:01 4737

Det vil alltid sive ut informasjon eller være informasjon tilgjengelig om endringer i et selskaps inntjening. Hvis markedet måtte vente til hver gang det ble avlagt et regnskap for å oppfatte hva som var i ferd med å skje, så hadde for eksempel teknisk analyse hatt liten verdi. Det er alltid noen i markedet som oppfatter hva som skjer og dette vil som regel påvirke kursen lenge før regnskapet blir avlagt. Aksjemarkedet ser aldri i bakspeilet, alltid fremover.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 14:04 4639

Jeg har delvis trukket meg fra diskusjoner på HO, men ingen ting som siver ut mellom kvartalstallene har noen innvirkning på kursen på sikt.
Dette er kun en trøst eller vice versa for langsiktige, og noe å koke spikersuppe og spekulere i for utålmodige aksjonærer. Det er kvartalsresultater og rapportene sammen med de som opererer i finansmarkedene som skaper den langsiktige kursen basert på inntjening eller tap.
jb10000
16.08.2019 kl 14:20 4602

I følge Focuss skulle denne ha været i kurs 500 nu og 1900 om 2 år

Det er fint manden skriver meget op og ned.

Men hvad har han egentligt ramt rigtigt med

NANO - helt i skoven
TRVX - helt i skoven
PHO - som helt sikkert vil rode rundt her og brænde penge af.

Til dem der er helt vilde efter en kinesisk partner - prøv at kig hvor mange kinesisk drevne produkter der er kommet gennem FDA fase3 og til godkendelse. Til dato i 2019 er det 0

Cevira bliver aldrig sendt gennem en fase3 - det kan vi vædde alle haussegængens penge på
kreinh
16.08.2019 kl 16:02 4454

Fint å få besøk på tråden av slik en størrelse som deg! En som viser hvor klok og kunnskapsrik han er. En som virkelig har satt seg inn i Photocure og vet alle svarene lenge før andre. Må bare takke og bukke. At en slik eminense vil nedlatende seg til å dele tanker med oss er nesten ufattelig...
såpe i øynene
16.08.2019 kl 16:04 4446

Gikk gjennom presentasjonen en gang til. Dette blir jo bare bedre og bedre. Tok litt til i dag. Noen som har en liste de kan poste over 50 største aksjonærer?
focuss
16.08.2019 kl 16:08 4438

Min tro på at PHO vil bli en vinneraksje helt utenom det vanlige har aldri vært større. Jeg synes alt faller på plass. At det krever noe tålmodighet må vi leve med. Ellers så hadde dette rett og slett vært for lett.
focuss
16.08.2019 kl 16:19 4393

Vi trenger bare at en eller flere med dype lommer ser det mange av oss har sett. Det kan skje når som helst.
såpe i øynene
16.08.2019 kl 16:21 4382

Helt enig focuss. Dette virker solid. Har fulgt med denne en stund og hatt en del aksjer her, men det er først nå jeg har startet med litt større kjøp. Kommer nok med å fortsette med det. Iallefall på disse nivåer. Som en annen skrev her inne mener jeg også at hva skrives her har null innvirkning på kursen.
focuss
16.08.2019 kl 18:10 4270

Konsekvensene av at lille PHO har fått en partner i Kina tror jeg ikke er vurdert høyt nok. Når sant skal sies så har vel ikke markedet vurdert det i det hele tatt. BP har kastet seg på Kina for en grunn. Det kan leses om i linken ovenfor.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 19:56 4139

Ærlig talt focuss, er det noen flere enn D. S. og noen forumdeltakere på Hegnars tivoli som kjenner til, eller har hørt om den kinesiske Photocure partner?
dello
16.08.2019 kl 20:14 4104

http://www.asieris.cn/index.php/content/163

Treffer de med denne og kjøper Photocure både oppdager de og kurerer blærekreft... worldwide...
Slettet bruker
17.08.2019 kl 00:11 4037

Det kan knapt bli mer overbevisende:) Pasienter vil ha BLCC, urologer vil ha BLCC, 17 av 17 eksperter i AUA vil ha BLCC. Q2 presentasjonen levner ingen tvil. Til og med Dahl er nå overbevist om at vi er 'on track'. Enhver utplassering av scope er en million kontrakt. Jo lenger et sykehus/klinikk har BLCC, jo mer vil brukerfrekvensen stige. Jo flere som forstår dette, jo mer vil dere faktisk tjene på dette fantastiske selskapet. Ikke la dere påvirke av de som babler om kurs for 10-15 år siden. Jeg kjøper ikke aksjer basert på hva som hendte i fortiden. Det er nåtiden og fremtiden som betyr noe og utsiktene kan egentlig ikke bli bedre..
bravi
17.08.2019 kl 09:13 3842

Høres ut som mange er helfrelst her, ikke sikkert det stemmer helt med virkeligheten utenfor forumet her. Urologene er enda ikke overbevist, det vises tydelig på bruksfrekvensen, enda bedre vises det på hvor vanskelig det er å selge skop, tar 12mnd med bearbeiding fra selgere, da kan det ikke være SÅ overbevisende.

At pasienter forlanger BLC undersøkelse gjelder bare noen få, de aller fleste har ikke engang hørt om BLC. Ta et søk på nettet, skriv "bladder cancer" da skal man klikke litt rundt før man finner noe om BLC.

Ser man på aksjekursen er ihvertfall ikke dette så overbevisende, leser at kursen faktisk var høyere for 10-15 år siden. Etter 2Q18 var det et helt annen utvikling i kursen , da så det ut som dette var litt overbevisende.
Redigert 17.08.2019 kl 09:20 Du må logge inn for å svare
focuss
17.08.2019 kl 09:36 3801

Bravi
Noen ganger føler jeg meg sikker på at du gjør deg dummere enn hva du er. Din beskrivelse om at det tar 12 måneder med bearbeidelse fra selgere er du vel for smart til å ikke skjønne er bare tull.
SoriaMoria
17.08.2019 kl 09:46 3768

Høres ut som ikke alle på forumet her er helfrelst. Se videoen over på nytt. Urologen uttrykker tydelig at det ikke er logistisk vanskelig å bruke BLFC, at det oppdages ca. 20 % mer kreft med BLFC og at noen pasienter altså ønsker å gjennomføre dette hver 3. måned.

Hvert flexiscope har et inntjeningspotensial på flere millioner kroner i året. Det blir spennende å se hva Schneider mener med solid pipeline de neste kvartalene.

For meg er det helt uforståelig at noen antyder at hva kursen var for 10-15 år siden har noen som helst betydning for hva kursen burde være nå eller i fremtiden.
bravi
17.08.2019 kl 09:47 3763

focuss, det var akkurat dette DS snakket om på Q2 presentasjonen, han viste en tidslinje med aktiviteter hvordan den bearbeidingen og alle aktivitetene foregår. Han nevnte også at alt dette kunne ta over 12 mnd.

Det jeg mener er at sykehusene og klinikkene i mye større grad selv tok kontakt med Pho og KS og bestilte skop, da kunne man snakke om at dette er overbevisende greier.
focuss
17.08.2019 kl 09:58 3745

For en god stund siden leste jeg en amerikansk artikkel som beskrev stor misnøye i USA når det gjaldt tilbud til blærekreftpasienter. Denne pasient gruppen har lenge følt seg stemoderlig behandlet sammenliknet med pasienter med andre kreft diagnoser. Senere leste jeg også om at det nå var ( eller i ferd med å bli?) etablert verdens omspennende pasientorganisasjoner for blærekreft pasienter. Dette forteller meg at pasientene nå virkelig er i ferd med å forsøke påvirke situasjonen.

Når man leser om Schneiders 4 trinns strategi for Photocure, kan man gjerne ha situasjonsbeskrivelsen ovenfor som bakteppe. Videre kan man gjerne merke seg Schneiders beskrivelse av eget selskap:

"We believe that we are perfect for this type of strategy. First, we're an expert in non-muscle invasive bladder cancer both from R&D, clinical trials, all the way through to commercial. We achieved a solid position with our key opinion leaders and patient associations. We have a highly trained sales and medical team deployed in the U.S., in the Nordics that have built strong relationships in and out of the ORs. No other company is dominating this space, which leaves a significant opportunity for Photocure to become the bladder cancer company."

Hva den fire trinns strategien Schneider snakker går ut på kan leses i transcriptet i TS. Det jeg føler meg helt sikker på at det ikke er noen gitt å si hvor strategien til slutt vil lede oss men det satses åpenbart på både organisk og uorganisk vekst. Trinn 1 i strategien er vekst i TURBT markedet i USA og trinn 2 er vekst i surveillance markedet så det er slik vi vil ha det. Enda mer spennende blir det som følger deretter. Schneider tenker lengre enn til nesetippen. Helt ærlig, PHO burde alle aksjeinteresserte i landet ha en bit av. Til og med du Bravi.
bravi
17.08.2019 kl 10:21 3699

Ja focuss, du sier alle burde ha en bit av Pho i porteføljen, mulig det er lurt men det ønsker tydeligvis ikke alle å ha. Hvorfor er det slik? Jeg har hatt en bit av Pho i 2 siste år. Det første året mere enn doblet kursen seg, det siste året har kursen gått ned til tross for alle de overbevisende momenter. Problemet med å få interesse for caset på børsen kommer av underskudds strategien til DS, få vil satse penger på noe som viser negativ kursutvikling og går med underskudd. Kanskje det vil bli bedre etter Q3 hvis de ikke greier å ødelegge overskudd i det kvartalet også, med Cevira engangs inntekter er det iallefall et lite håp om overskudd.
bravi
17.08.2019 kl 10:31 3681

Ta kursen nå på 52, trekker vi fra 14 kr for Cevira er kursen nå 38 for Cysview. Etter 2Q18 gikk kursen til 63,50. Det er ikke langt unna en halvering.
focuss
17.08.2019 kl 10:33 3671

Bravi
Til tross for at PHO frem til nå har vært mer opptatt av å bygge et fundament for fremtiden fremfor å tjene noen kroner, som de slett ikke trenger, så synes jeg PHO har greid seg godt sammenliknet med det meste. PHO sitt mål er ikke å tjene litt penger, men å tjene mye penger. Biotech selskap som lykkes i USA er ikke så opptatt av lommerusk.
Slettet bruker
17.08.2019 kl 10:41 3655

Ja DS er en riktig luring han har vart i Bladder Canser bransjen i snart 10 mån og vet reden mer en urologer om
hvordan det fungerer. Og det virker som han trur urologer som skaffet BLC sccope jobber før PHO nu, og den medisinske
selgeren fra PHO holder urologen i hånden og forteller vad han ska gjøre. Og var det en gruppe urologer så utsåg PHO
en sjef bland dem som instruere de andre vad de skulle gjøre.

Er det noen som trur på sånt pisspreik så varsegod. Men urologer som har uttalt seg, gir en helt annen bilde. Og de har
solgt 4 ganger mer scope i Europa, uten PHO,s hjelp og klarte elegant finne ut hvordan scopen fungerte med hjelp av
scope levrandøren. Og vi vet jo att en del av de økte inntekterne er dollar kursen, som sikket var nærmere 1 mil siste Q.

Og hans uttalelse om att de får betalt før Cevira vilke som, om de lykkes eller ei. Er vel ett bevis på att det er ikke han
som har landet eller lagt den avtalen. Nu er det mange eksempel på att det rammler ut mye løje fra munn til Schneider.
Og det er fortfarende ingen som nemner Karl Storz rolle i scope salget, og det er vel før att det ikke gir noe bedre
fremstillning av PHO,s del av scopesalget.

Og vi ser jo att inntektsøkningen fra Q - Q ligger fast på ca 2 mil siste ett og halvt år. Vilket ikke er mye att hurra før.
Så nu må det vare slut på snakk og løften, og de må begynne vise resultater. Det hjelper ikke att konstruere førklaringer
det må bevis til nu.
Carrera4S
17.08.2019 kl 10:49 3632

Det er lett å bli helfrelst av alt dette. Det som fortsatt gjør at jeg holder noe tilbake er:
Den lave bruksfrekvensen, som tilsynelatende var synkende i q2. Og, hvorfor omtaler ikke DS dette, og hvorfor får han ikke spørsmål om dette?
Mangel på innsidekjøp.
Marshall’s short; dette er dyktige, proffe folk.
Nesten ikke bevegelser blant topp20, hvorfor oppdager ingen av de «store gutta» dette opplagte caset?
Edisons lave kursmål. Mannen som intervjuet DS på siste Edison podcast virket mere entusiastisk enn DS, allikevel er kursmålet bare litt over dagens kurs. Er mye av oppsiden allerede innbakt i dagens kurs? For å forsvare dagens kurs skal det tross alt leveres fremtidig overskudd på over 1 mld i nåverdi, etter skatt. Er det opplagt? Hva med 10 ganger dette, er det utopi?

Bare noen negative tanker på en gråværsdag. På den positive siden hører jeg mye bra om DS fra innsidere i pharma miljøet, så får håpe og tro at han lykkes.
Redigert 17.08.2019 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2019 kl 11:07 3590

Det meste her har vært diskutert opp og ned i mente hvertfall de siste 12-15mnd og sikkert lenge før det.
Når det gjelder bruksfrekvensen kan det være en ide å se hva KS skriver på slide 6.
https://www.karlstorz.com/cps/rde/xbcr/karlstorz_assets/ASSETS/3557592.pdf

Edison opererer ikke med kursmål, men en nåverdi.

I tillegg anbefaler jeg å høre gjennom Q&A session som ble arrangert for ca. 5mnd siden.
Meget interessant å høre om igjen eller for første gang.
https://www.facebook.com/AXExposure/videos/2289701391252199/UzpfSTEwMDAwMDIwOTY1MzE5NzpWSzo0MDEyMTM3NTM4NDAzNjA/
Slettet bruker
17.08.2019 kl 11:16 3582

Det hjelper vel ikke att lese om enkelte bruk hos noen, det er det samlande resultatet som gjeller. Og det er fortfarende
det samme, den dagen du kan vise til en bevislig økning i resultatet. Så blir det noe annet.
ITinvest
17.08.2019 kl 11:20 3580

har på innlegget fra orlogen lenger oppe.
Ingen tvil om att dette går veien.
men en del treghet i systemet er det sikkert.
Oppdager 31% mer canser , tror jeg hadde valgt dette, hvis jeg var pasient
Slettet bruker
17.08.2019 kl 11:24 3568

Ingen, absolutt ingen med vettet i behold og overlevelses instinkt intakt hadde valgt bort BLC.
Slettet bruker
17.08.2019 kl 11:35 3542

Ja jeg trur ikke det er noen problemer att overtale pasienter att BLC er best. Det er verre med urologerne. Og enligt
Schneider er det utruligt vanskelig att overtale dem.
risksøker
17.08.2019 kl 11:45 3526

Hadde vært interessant å få igang en diskusjon om mulig informasjon som kan komme fra selskapet frem mot Q3. Vi har sett at informasjonsflyten fra selskapet har økt etter at DS kom inn. Kan vi få en PW da inntektene fra China avtalen legges inn eller at inntektene i US har overgått forventningene?
focuss
17.08.2019 kl 11:51 3522

Pafo
Du kjører på med dine løgner. Schneiderhar aldri sagt det er vanskelig å overtale urologene. Det er du som fortsatt ikke forstår prosessen til tross for uttallige forklaringer. Så til din løgn nr 2 de siste minutter. Les Transcriptet og DS forklarer KS sin rolle i salg og opplæring.
Noni
17.08.2019 kl 11:52 3517

Luremus
EmmieSi
17.08.2019 kl 11:53 3515

Registrerer at pafo fremdeles ikke har fått kjøpt alle PHO aksjene han skal ha! Hvorfor benyttet du ikke nedgangen denne uken? Var det udugelighet fra din side, Eller håper du å prate ned kursen ytterligere?
Slettet bruker
17.08.2019 kl 11:59 3501

Det blir sånn når en enten

a) Ikke leser eller hører hva som blir sagt i sakens anledning
b) Hører og eller leser, men betrakter alt som løgn
c) Eller ikke evner å forstå det som blir skrevet og eller sagt.
såpe i øynene
17.08.2019 kl 12:00 3500

Vi andre som kan lese og forstå hva som kommer frem på presentasjoner får fortsette å laste opp i denne gaven på hyggelige nivåer. Blir nok flott avkastning med litt tidsperspektiv. Var det noen som hadde TOP 50 listen? Bare lurer på hvor mye mer jeg trenger for å få innpass der 😎
Slettet bruker
17.08.2019 kl 12:01 3496

Nummer 50 = 62,000