Alle vet at NAS jobber med JV - Oppturen kan bli vill og uhemmet

Slettet bruker
NAS 15.08.2019 kl 23:04 11013

Alle vet at CEO Karslen informerte aksjemarkedet på Q2-19 pres at Norwegian nå jobber konkret med en eller flere JV partner(e). Karslen informerte markedet om at de kunne ta uker føre denne Joint Venture avtalen kan blir matrialisert. Tigeren gjetter på at avtalen blir på ca kr 50 Milliarder. Alle store avtaler tar tid å lande. Dette kan blir forferdelig mye penger inn i kassa til Nas. Jeg tror at JV nå kan nærme seg. Jeg solgte mine Nas poster føre dippen, og jeg gikk nå tungt inn i Bull Nas x3, og Bullnasx2 og Nas i dag. Oppturen kan bli vill vakker og tung. En sikkert er helt sikkert. Nas stigere rasker enn det den synker. Rykket opp kan komme nå. Ikke glem at Kjos skal gå av og han pynter brura for salg. Kommer det en budsgiver, ja da kan vi le hele veen til banken. Husk at det er alltid en risiko ved kjøp av aksjer. Men det er også store muligheter til å tjene masse cash. Husk at hele verden er litt "humpete". Rett ned, og raskere opp igjen. Korreksjoner kommer på et blunk - begge veier. Det snur på neste Trump sin gode Kina Twitter melding. Sånn er det i år 2019. Det handler om å gi gass. Jeg gir gass. Da Nas kan bli børsen store høstvinner på OSE: Nedturen kan brått bli snudd ,til en gigantisk flyopptur. Sukker kan nå ankomme til alle aksjonærer. Kjos og Karlsen trimmer Nas for salg, tror jeg. Last opp i denne potensielle vinneren.
Redigert 20.01.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
JStock
16.08.2019 kl 15:16 4081

Føler meldingen vi venter på kommer snart. Dette blir en fin helg!
Slettet bruker
16.08.2019 kl 15:35 4051

Det er ganske sikkert en bunn vi er/var på her. Men folk er så nervøse at det vil ta en tid før den vender skikkelig oppover
ps
Tradingen og Futures ser lovende på NYSE
Slik som det manipuleres med kursen så er det enkelte som burde blitt kjeppjaget fra OSE. Det er ingen unntatt kjeltringer som er tjent med dette. Market Watch er valgt på grunn av sin politiske oppfatning og ikke på grunn av kunnskap om systemet
Redigert 16.08.2019 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
18.08.2019 kl 09:59 3933

Strategien står uansett ved lag omkring både JV, innsparinger og økt lønnsomhet.
Nå legger NAS ned langrutene direkte til Tel Aviv på grunn av for lav lønnsomhet.
Så får vi se hva som bærer frukter framover. Så langt er det bedrøvelig.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 10:00 3932

100 innen jul
Slettet bruker
18.08.2019 kl 10:01 3961

Går bananas når nyheter kommer utover.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 10:11 3951

Det er vel bare shorterne som er tjent med at NAS får store problemer. Obligasjonseierne er ikke tjent med at selskapet virkelig får problem
hstray
18.08.2019 kl 10:31 3918

Har blitt 3 ganger så mange aksjer siden kursen var rundt 200 nok. Lav pris på nye aksjer var en konstruksjon for Kjos og kise for å kunne selge tegningsrettene slik at de kunne delta i emisjonen
Slettet bruker
18.08.2019 kl 11:08 4636

Det er helt feil. NAS er det største selskapet. De har solgt seg ned for å fjerne fett. De er på vei å undertegne nye avtaler som løfter selskapet til nye høyder. Denne utpsykingen som nå bedrives er hinsides all fornuft. Flybransjen tar aldri slutt. Norge er et svært attraktivt turistmål for utlendinger. Bare vent å se fremover. Det går rett til himmels. !00 snart. Dagens nivå er bare tull.
Redigert 18.08.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 11:45 4580

lektor79: hør hør. Jeg tenker at kun deler av obligasjonslånet blir refinansiert. Kanskje halve? Mange ukjente, og det liker ikke aksjemarkedet. Men det får være grenser for å sette nesa ned i grusen? Kjos sa både i Q1 og Q2 i år: det er ikke behov for mer egenkapital.
Bearwizard
18.08.2019 kl 11:57 4559

Det er jo også et alternativ ifm. refinansiering av NAS07 å gjøre den om til en sikret obligasjon (pant i NAS verdier med andre ord). Det vil kunne gi langt lavere rente, men skulle det verste skje (konkurs) er jo ikke det noe godt alternativ for aksjonærene (blir mindre igjen til "oss")
tesch
18.08.2019 kl 19:41 4422


Denne uken blir spennende nār det gjelder NAS . Jeg har ikke aksjer , men skulle ønske jeg var NAS aksjonær. Det er vel alt
jeg kan si . Lykke til baissere og haussere . Tror sistnevte blir mest fornøyde når meldingene begynner å strømme inn
Slettet bruker
18.08.2019 kl 20:48 4348

Tiss, om du har en pose med tomflasker liggende, så kan du også bli NAS aksjonær.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 21:56 4289

Nas festen rett opp starter i morgen kl 08.45. Spenn beltene 🥇🥂🤑
Hammers
18.08.2019 kl 22:19 4236

Som jeg tidligere har fortalt; Et JV i seg selv skaper ikke verdier.
To eller flere parter spytter inn like mye (eller en %-vis avtalt andel) i et nytt selskap - og har en eierandel i forhold til dette. Et partnerskap.

Noen har hevdet at NAS stiller med fly, mens andre stiller med cash.
Hvilke fly stiller NAS med? De må da leie egne fly for å opprettholde egen drift.
Bl.a. siden MAX står på bakken - og der BLIR de stående.

Penger har de heller ikke - siden den stor obligasjonsbetalingen nærmer seg med stormskritt!
Man kan ikke en gang være sikker på om selskapet klarer denne på ca 2,5 mrd NOK mot slutten av året.
Hvis det kommer noe fra NAS kan jeg ikke skjønne at det er annet enn en ny EMI!

Deretter har vi den samme leksa om igjen! Selskapet hentet massevis av cash x2 rundt årsskiftet (var det vel),
men det virker som om de renner like raskt ut igjen. Ikke mange gladnyheter der i gården!

OBS:
Hvis støtten like under 30 brytes som sluttkurs er det trolig noen som har fått snusen i "dårligere nytt".
Ja, for "dårlig nytt" har det da vært hele veien fra kr 160......samtidig som enkelte skryter av 2 og 3 x Bull på turen.
https://www.tradingview.com/x/yM5TleO3/

Hilsen Hammers.....som ber dere SE på linken - og tenke selv!
Redigert 18.08.2019 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
TomW
18.08.2019 kl 22:58 4174

«Som jeg tidligere har fortalt; Et JV i seg selv skaper ikke verdier.
To eller flere parter spytter inn like mye (eller en %-vis avtalt andel) i et nytt selskap - og har en eierandel i forhold til dette. Et partnerskap.»

Du må gjerne gjenta deg til det uendelige, på lik linje med tigeren, men det betyr ikke at det blir noe mer riktig av den grunn

En JV vil utvilsomt gi verdier for Nas. Hvorfor? Jo fordi det ligger en merverdi i ordren fra 2012. Dette er selv de mest kritisk analytikere enige i. Det få vet er hvor stor denne merverdien eventuelt måtte være. Og Nas MÅ dele noe av denne gevinsten med en eventuell partner.

Og for å rydde opp i dette en gang for alle, det er airbus ordren som er tiltenkt denne JV, ikke maxene som du fabler om.



Slettet bruker
18.08.2019 kl 23:01 4164

Det var da et tamt forsøk på igjen å kjøre en "whataboutism".
Grådighet er å blir motoren i dette "caset"
Mye kapital på sidelinjen, spørsmålet er hvem som får ballen til å rulle og hvor mye "is de har i blodet"
Hammers
18.08.2019 kl 23:15 4134

Jeg fabler ikke om MAX.
Jeg sier at selskapet pr dd selv må leie inn fly for å dekke eget ruteprogram - bl.a. pga MAX sin grounding.
For meg virker det som det ikke finnes noen fly å legge inn i dette JV'et.

Hilsen Hammers......som uansett ikke har noen som helst tro på dette JV'et.
Kursutviklingen i chartet tyder på at dette ikke er et tema!
Hadde det vært REELT hadde "noen visst" - og kursen hadde reagert på det.
Da hadde heller ikke 7,4% av selskapets aksjer vært shortet på OB. Faktisk bare Subsea 7 som over går dette!

Følg med på kursens forhold til støttelinja er uansett MITT råd!
Den utviklingen forteller langt mer enn 1000 "jeg-tror-ord" av gamle aksjonærer som har tapt STORT her på forumet.
Redigert 18.08.2019 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
TomW
18.08.2019 kl 23:25 4120

Det har hele veien vært snakk om en ordrebok, altså airbus ordren. Dette er ca 90 fly. Det ble tidlig i JV snakket hintet om at det kunne bli interessant å legge inn noen av egne fly også, men dette har de ikke nevnt på en god stund så man får ta utgangspunkt i at det blir disse flyene om det skulle materialisere seg, ingen garanti for det.

«Noen visst», rart ingen visste at IAG ville legge inn bud om den påstanden stemte? Kursen gikk vel først når IAG begynt å kjøpe seg inn ?
Slettet bruker
18.08.2019 kl 23:31 4109

Q1, Kjos: ingen behov for ytterligere emisjon. Budskapet repetert på Q2.
Bearwizard
18.08.2019 kl 23:40 4084

Da kan kanskje du Hammers forklare oss dødelige hvorfor kursen gikk opp til 46 en uke etter Q2 presentasjon.?..det er da svært merkelig hvis dine "charts" forteller at JV ikke er tema...ser ut som du forsøker å tilpasse terrenget til kartet her..
Hammers
18.08.2019 kl 23:41 4080

Dette har vi vel diskutert flere ganger tidligere. Fra jeg skrev om et "Spill for galleriet" på "gammel" kurs 305
Joda, de kjøpte aksjer, men hovedsaken til stigningen var nok grådigheten til Ola Nordmann.
Samtidig pisket NAS selv opp stemningen for å få en høyere kurs - trolig for å få gjennomført emi 2.

"ALLE" som trodde på dette tapte til slutt STORT.
Alle som lyttet til amatøren MEG havnet på motsatt side av bordet!

Hva som EGENTLIG skjedde bak lukkede dører mellom NAS og IAG er det ingen av oss som vet,
men til slutt viste det seg å være akkurat som jeg påsto og argumenterte for. Et spill for galleriet!

Kanskje IAG til slutt solgte med tap og fikk kompensasjon? At en avtale ble gjort opp.
Hvem vet......når penger og store verdier er med i bildet!

Jeg fikk uansett 100% rett med mine BEGRUNNEDE påstander - noe den ene kransen på sørveggen kan bevitne.

Hilsen Hammers.
Redigert 18.08.2019 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.08.2019 kl 00:05 4033

Nei, jeg vet ikke hvorfor kursen steg. Det var vel noe rykter eller antydninger om "noe vakkert - på gang"!

Jeg er LANGT mer opptatt av hva større aksjonærer foretar seg med egne midler.
Ja, det er de større som til slutt skaper hovedutviklingen i chartet - de signalene jeg tolker.

Ref diagrammet jeg har lagt ut.
Det er DE som selger ned kursen - ikke jeg - for jeg har ikke vært aksjonær siden "tidenes morgen"!
Følg med på utviklingen i forhold til bunnlinja!

Hilsen Hammers......som tror at NEDGANGEN kan bli "vill og uhemmet" dersom den nevnte linja brytes som sluttkurs.
Redigert 19.08.2019 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 00:14 4015

Vil anbefale folk på HO om å lese Hammers ivrige profetier sist kursen vaket litt over 30,- 12 juni.
Var virkelig ikke mye håp for Bjørn Kjos og selskapet da heller.
Vel, hva skal en tro, Bjørn Kjos sine meldinger fra Q2 om at selskapet ikke trenger en emisjon eller en av Ho skarpeste penner...?
Redigert 19.08.2019 kl 00:20 Du må logge inn for å svare
TomW
19.08.2019 kl 00:14 4014

Denne konspirasjonsteorien din om at IAG hjalp Nas med å få gjøre en reperasjonsemi på 200 mill har vi diskutert før ja Og blir like overrasket hver gang noen oppriktig tror på dette, men deg om det.

Poenget er at du kommer med en påstand om at en JV ikke kommer fordi det ikke vises i chartet. Men likevel ser vi gang på gang at stor kursdrivende hendelser kommer som lyn fra klar himmel. Med andre ord så virker det som at det er et visst slingringsmonn i disse chartene. Du har selv forsvart feil spådom med at forutsetningene har endret seg. TA er sikkert et fint verktøy for å spå trender, men trender kan fort snu om det skjer store fundamentale endringer!


Bare for å ta en liten tankelek, for dere som så aktivt bruker aksjekurs som fasit på at dere har rett.

La oss si at noe stort skjer, i morgen, om en uke eller en måned. En sinnsykt JV eller et oppkjøp.
Kursen åpner opp 150 kr , tilsvarer en børsverdi på 20+ mrd.

Har dere fortsatt rett? Har de langsiktige rett? Har begge parter rett?

Og bare for å ha det på det rene så er dette en tankelek og ikke noe jeg tror/forventer skal skje. Greit å presisere før klipp og lim eksperten tror han skal sette meg på plass
Redigert 19.08.2019 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
TomW
19.08.2019 kl 00:28 3985

Ser du refererer til de større aksjonærene, har det vært store endringer i topp 20 i den siste perioden? Så nordnet kom med tall på at småsparere rømte aksjen, men ikke sett de bevegelsene hos de store som du henviser til
Hammers
19.08.2019 kl 00:39 3967

Live:
Hver ENESTE gang NAS nærmet seg kritiske tekniske nivåer kom det nye rykter om oppkjøp.
Ikke fra "hvem som helst", men fra NAS selv! Til slutt fikk de opp kursen til et akseptabelt nivå for EMI.
That's a fact!

Tom;
Nei, konkrete Breaking News blir ikke fanget opp av TA.
Dvs.....hvis det ikke er forutgående lekkasjer og at de innerste handler på slikt -noe som kan avspeiles i TA.

Om det er de største, de store eller de i midten som selger kan jeg selvsagt ikke vite konkret.
Uansett, de som har solgt har pr i dag gjort et sjakktrekk. DET kan ikke sies om de som sitter og tviholder.
Joda, det KAN være et sjakktrekk - også det, men så langt et dårlig et!
That's a fact!

Hilsen Hammers
tesch
19.08.2019 kl 17:55 3799


Jeg har ikke aksjer i NAS , men det kommer flere meldinger denne uken .
Slettet bruker
19.08.2019 kl 18:06 3767

Du har truffet bra så langt denne uken!
Slettet bruker
19.08.2019 kl 18:13 3749

tesh: hører på deg jeg... Positiv nyhetsstrøm i en gjennomshortet aksje. Det er spillet jeg er her for.
Slettet bruker
19.08.2019 kl 18:17 3741

Mitt råd til Hammers er at han pakker ned tegnesakene sine og finner seg en billedbok å bla i. Eller leser nyheter fra bakgård-klubben sin i London ;)
tesch
19.08.2019 kl 21:33 3586


Det var bare begynnelsen på nyheter . Skulle ønske jeg kunne kjøpt , men det er grunner til at jeg ikke kan -:(
Hammers
19.08.2019 kl 21:47 3548

Alle bør høre Trygve H kommentar om NAS/NOFI under dagens sending.

Fra 7,40 ut i sendingen. Etter ca 8,40 sies det noe skremmende - noe som ligger i samme gate som det jeg jevnlig predikerer her inne.
https://www.hegnar.no/TV/video/38d49be3-00080348-16330cb6

Hilsen Hammers
ToffeeMan
19.08.2019 kl 22:19 3470

Seriøst, Hammers! Du også ser at Hegnar har lite peiling på det underliggende i NAS.. Det ble nesten litt pinlig det der. DnB har vel enda kursmål 100. Pareto 60. Mulig disse oppjusterer etter dagens nytt!
Hammers
19.08.2019 kl 22:42 3416

Hegnar har peiling.
De "snille" husene du nevner håper vel på oppdrag (og tjene penger) når EMI-en skal gjennomføres.
Kanskje derfor de er så "snille"!

Hilsen Hammers
Restplassno
19.08.2019 kl 22:56 3382

Hammers har også svært lite peiling på det underliggende i Nas.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 07:56 3231

Nå kan JV komme, anytime. Jeg drømte om:Matching halt. Plasthammeren tror jorda er flat og at Elvis lever. Nas kan få en solid opptur denne høsten.. Mitt kursmål er kr 70 på JV og kr 120 ved bud.
Barthoma
20.08.2019 kl 09:39 3173

Bør komme oppdateringer rund JV innen 14? Dager,

Ha tolmodighet , det lønner seg,😉
HP17
20.08.2019 kl 09:43 3158

NAS på dagens kurs er en ren gavepakke. Det viser gårsdagens melding at ny leder i NAS både har handlekraft og gjennomføringsevne. Det betyr også at JV etter all sannsynlighet er like rundt hjørnet og da går NAS fort oppover.
Restplassno
20.08.2019 kl 13:27 3060

Jepp, ila neste uke eller senest uka etter vil jeg tro.