Melding fra Qec ( intervju om Quebec)

Slettet bruker
QEC 16.08.2019 kl 07:22 34369



Interview with Teamsters Union about natural gas development in Quebec

Further to the Company's 2Q 2019 report, a link to the video is below.

https://www.youtube.com/watch?v=jvJD1wCsHD0&feature=youtu.be

https://newsweb.oslobors.no/message/483061
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 21:18 6483

I morgen må menigheten begynne å handle!
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 22:42 6397

"Å minske forbruket handler ikke om tilgjengelighet.." Hvor har jeg påstått dette? Jeg har tvert imot påstått at tilgjengelighet gir økt forbruk. Det er du som påstår at opptrapping av en fossil egenindustri vil minske forbruket av petroleumsprodukter mens jeg har karakterisert dette som en dårlig forretningsplan med urealistisk målsetting.
Jeg har heller ikke påstått at det er mangel på hydrokarboner i Quebec. Tvert imot har jeg påstått at det er bare for Quebec å forsyne seg av den overflod av gass og olje som tilbys på markedet..Men uansett skal forbruket av petroleumsprodukter reduseres med over 40% innen 2030. Kursutviklingen tyder på at markedet har null - zero - null forventninger til at Qec har en nubbsjanse i Quebec. Qec har også fått et fortjent ry på seg for å være emisjonsaksje.
Jeg kan heller ikke se at jeg har scoret i eget mål hver gang som D påstår. Tvert imot har jeg fått rett i det meste av betydning for kursutviklingen som også flere på forumet har bekreftet og takket meg for.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 00:28 6278

Siste fra Questerre på lobbysiden

Registrert med 2 lobbyister 15.08 ( dagen før video med Teamster ble børsmeldt )

Hmm, kunne ikke finne dette fredag?

Googleoversatt

Motpart mottatt eller mottatt: $ 10.000 til $ 50.000
Formål med aktiviteter: Tillatelse, lisens, sertifikat eller annen autorisasjon
Nyttig informasjon:
Prosedyrer, etter en oppgave, for administrativ overføring av bestemte letelisenser som Repsol Canada Oil & Gas innehar til Questerre Energy Corporation i henhold til seksjon 112 i forskrift om lisenslisenser, produksjon og lagring av hydrokarboner og autorisasjon til å konstruere eller bruke en rørledning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Domus
19.08.2019 kl 06:44 6185

Hehe, 0-4

«Det er du som påstår at opptrapping av en fossil egenindustri vil minske forbruket av petroleumsprodukter»

Vis meg hvor jeg skriver/påstår dette, ketchup...
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 08:20 6055

Ref innlegg

112
Mottakeren av en lisens må sende anmodningen om skriftlig skriftlig til statsråden.
Søknaden må ledsages av en oppdatering av beviset for kreditt som er omhandlet i § 165, og hvis den overførte lisensen er en letelisens, en oppdatering av sammendraget av letearbeidet arkivert i paragraf 4 i artikkel 33.
D. 1253-2018, a. 112.

33
4) et sammendrag av letearbeidet som er forventet i løpet av lisensen, som angir deres mål, deres art og omfang;

165
For å demonstrere solvens til det beløpet som er forutsatt i §§ 160 til 163, må en person som ønsker å få en lisens eller en rørledningskonstruksjon eller bruke autorisasjon eller innehaveren av en lisens eller en slik autorisasjon gi statsråden med en uttalelse som indikerer personens nettoformue eller finansieringsavtaler som er inngått og viser at personen er i stand til å betale den aktuelle summen.
Uttalelsen må ledsages og støttes av et av følgende dokumenter eller en kombinasjon av dem:
(1) den siste årsregnskapet som er revidert av en uavhengig revisor og de siste kvartalsvise regnskapene, og hvis personen har fått en kredittrating fra en anerkjent ratingorganisasjon og vurderingen er oppdatert, et dokument som bekrefter at vurderingen er oppdatert;
(2) obligasjoner som er utstedt eller garantert av Québec eller en annen provins i Canada, av Canada eller av en kommune i Canada, og som har en markedsverdi som minst tilsvarer beløpet forutsatt i seksjoner 160 til 163. Registrerte obligasjoner må sendes inn med fullmakt på vegne av finansministeren og, hvor aktuelt, med en resolusjon som autoriserer den som signerer fullmakten;
(3) garanterte investeringssertifikater eller innskuddsbevis, i kanadiske dollar, utstedt på vegne av finansministeren av en bank, en spare- og kreditforening eller et tillitsselskap. Slike sertifikater må ha en periode på minst 12 måneder, kan automatisk fornyes i løpet av lisensen eller autorisasjonen, og inkluderer ikke noen begrensning med hensyn til innløsning i løpet av dens periode;
(4) en gjeldsbrev som skal betales på forespørsel til finansministeren, ikke-omsettelig og ubetinget, signert og som uttrykkelig angir beløpet det er utstedt for. Hvis utstedelsesbrevet utstedes av en annen person enn den som ønsker å få en lisens eller autorisasjon, lisensen eller autorisasjonsinnehaveren, en bank, en spar- og kredittforening eller et tillitsselskap, må det ledsages av årsregnskapet i avsnitt 1 i dette paragrafen forelegget for den personen slik at statsråden kan fastslå vedkommendes soliditet til beløpet på gjeldsbrevet;
(5) en forsikring utstedt av et forsikringsselskap som har fått en kredittrating som er lik eller større enn A- fra en internasjonalt anerkjent rangeringsorganisasjon som dekker alle risikoene fastsatt i loven § 128, som indikerer at assurandøren fraskriver seg subrogasjonsretten til statsråden og politikken kan kanselleres bare etter en varsel gitt til ministeren minst 30 dager før avbestillingsdatoen. Forsikringspolisen må angi statsråden som tilleggsforsikret, hvis ansvar dekkes for handlingene eller unnlatelsene fra lisensen eller autorisasjonsinnehaveren;
(6) en spalteavtale som ministeren er part i som spesifiserer beløpet som må leveres til depositaren og føres på en konto i tillit, forvaltes i henhold til vilkårene gitt i avtalen og som bestemmer at beløpet skal betales innen 5 dager på anmodning fra ministeren til den juridiske depositaren;
(7) en trust opprettet i samsvar med Civil Code og som oppfyller følgende krav:
(a) formålet med trusten er å sikre erstatning for skade som er fastsatt i lovens § 128;
(b) finansministeren og innehaveren av lisensen eller autorisasjonen er felles mottakere av tilliten;
(c) bobestyreren er en bank, en spare- og kreditforening eller et tillitsselskap;
(d) trustpatrimony består bare av summer i kontanter, eller av obligasjoner eller sertifikater av samme type som de som er oppført i nr. 2 og 3 i dette paragraf;
(8) et ugjenkallelig, ikke-overførbart, uoverførbart og ubetinget kredittbrev utstedt på vegne av Gouvernement du Québec av en bank, en spar- og kreditforening eller et tillitsselskap;
(9) en sikkerhetskontrakt eller en garantikontrakt utstedt på vegne av Gouvernement du Québec av en juridisk person som er lovlig myndig til å handle i denne egenskapen.
De finansinstitusjoner som er nevnt i annet ledd 3, 4, 7 og 8, må ha hjemmel i lov til å utøve virksomheten forutsatt i disse ledd.
Garantiene nevnt i annet ledd annet ledd mottas ved innskudd av finansministeren i henhold til loven om innskudd hos Spesialenheten for de departementene til le Québec (kapittel D-5.1).
O.C. 1253-2018, s. Ca. 165.

http://legisquebec.gouv.qc.ca/fr/ShowDoc/cr/H-4.2,%20r.%203?langCont=en#se:33
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 08:28 6039

forts

160. Beløpet som innehaveren av en petroleumsutforsknings-, produksjons- eller lagringslisens er ansvarlig for i form av ansvarsregime
(1) $ 10 000 000 der territoriet som er underlagt lisensen ligger på land;
(2) $ 25 000 000 der territoriet som er underlagt lisensen ligger i en vannmasse, bortsett fra et marint miljø;
(3) 1 000 000 000 dollar der det lisenspliktige territoriet ligger i en innsjø med et område større enn 1000 km2; og
(4) 1 000 000 000 dollar der territoriet som er underlagt lisensen ligger i et marint miljø.
Når territoriet som er underlagt lisensen ligger i mer enn ett miljø, bestemmes mengden som petroleumsutforsknings-, produksjons- eller lagringslisensinnehaveren er ansvarlig for i form av ansvarsregimet av ministeren og tilsvarer summen av beløpene som skal betales i henhold til miljøene beregnet i forhold til forholdet for hver av dem med hensyn til det totale territoriet som er lisensiert.
O.C. 1253-2018, s. Ca. 160.
§ 2. - Bygging av rørledning eller brukstillatelse
O.C. 1253-2018, Sd. 2.

161. Det beløpet som innehaveren av en rørledningskonstruksjon eller brukstillatelse er ansvarlig for i form av ansvarsregimet, for en rørledning som brukes til å samle og transportere olje er
(1) hvor den ligger på land,
(a) $ 10 000 000 for en rørledning som har en kapasitet på mindre enn 5000 fat per dag;
(b) $ 25.000.000 for en rørledning med designkapasitet på mellom 5.000 og 14.999 fat per dag;
(c) $ 50.000.000 for en rørledning med designkapasitet mellom 15.000 og 29.999 fat per dag;
(d) $ 200.000.000 for en rørledning med designkapasitet mellom 30.000 og 49.999 fat per dag;
(e) $ 300.000.000 for en rørledning med designkapasitet mellom 50.000 og 250.000 fat per dag; og
(f) 1 000 000 000 dollar for en rørledning som har designkapasitet større enn 250 000 fat per dag; og
(2) der den ligger i en vannmasse,
(a) $ 25 000 000 for en rørledning som har en kapasitet på mindre enn 5000 fat per dag;
(b) $ 40.000.000 for en rørledning med designkapasitet på mellom 5.000 og 14.999 fat per dag;
(c) 75 000 000 dollar for en rørledning med designkapasitet mellom 15 000 og 29 999 fat per dag;
(d) $ 200.000.000 for en rørledning med designkapasitet mellom 30.000 og 49.999 fat per dag;
(e) $ 300.000.000 for en rørledning med designkapasitet mellom 50.000 og 250.000 fat per dag; og
(f) 1 000 000 000 dollar for en rørledning som har en dimensjonerende kapasitet på over 250 000 fat per dag, eller der den ligger i en innsjø hvis område er større enn 1000 km2 eller i et marint miljø.
O.C. 1253-2018, s. Ca. 161.

162. Mengden som en rørledningskonstruksjons- eller bruksgodkjenningstillatelse er ansvarlig for i form av ansvarsregimet, når det gjelder en rørledning som brukes til å samle inn eller transportere naturgass, bestemmes i henhold til koeffisienten som tilsvarer multiplikasjon av den kvadratiske utvendige diameteren av rørledningen, målt i cm, med det maksimale driftstrykket, målt i MPa og etter lengden på rørledningen i km.
Det beløpet er
(1) 10 000 000 dollar hvis koeffisienten er mindre enn 150 000;
(2) $ 25.000.000 hvis koeffisienten er mellom 150.000 og 499.999;
(3) 50 000 000 dollar hvis koeffisienten er mellom 500 000 og 1 000 000; og
(4) 200 000 000 dollar hvis koeffisienten er større enn 1 000 000.
Imidlertid, hvor en rørledning som brukes til å samle eller transportere naturgass ligger i en innsjø hvis område er større enn 1.000 km2 eller i et marint miljø, er beløpet $ 1.000.000.000.
O.C. 1253-2018, s. Ca. 162.

163. Når rørledningen er lokalisert i mer enn ett miljø, bestemmes beløpet opp til rørledningen for konstruksjon eller bruksgodkjenningstillatelse for formålet med ansvarsregimet av ministeren og tilsvarer summen av beløpene betales i henhold til miljøene under seksjonene 161 og 162, beregnet i forhold til forholdet for hver med den totale lengden på rørledningen.
O.C. 1253-2018, s. Ca. 163.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
kronerulling
19.08.2019 kl 08:50 5954

Et innsidekjøp nå hadde gjort seg
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 09:20 5872

Verdt å merke seg fra 2018?

https://e24.no/boers-og-finans/questerre-energy-corporation/analytiker-om-questerre-nyhet-timingen-kan-vise-seg-aa-vaere-spektakulaer/24351257

Videre får vi vel inn Lower Montney ressursoppdatering og jf Bombibitt er det ting på gang i Jordan.

Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 09:45 5785

Fritt tolket.

De får nå godkjent pilot og Teamster er med på laget for å skape tillit ovenfor befolkningen. At prosjektet er - sikkert - og betydningen dette får for velferden i kommunene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 09:58 5747

Sitat D "Det er ingen motsetning mellom å minske forbruk og produsere egen så fremt du ikke har bestemt deg..."

Sitat Pick Up "Så man skal starte opp en helt ny fossilindustri i den hensikt å minske forbruk av fossil energi? Den var ny! Merkelig at Quebec ikke har gått for dette"

Kommentar
Slik jeg ser det og også har begrunnet det, er det et motsetningsforhold mellom å minske forbruk og produsere egen.

Business wise er det ikke engang gangbart.
Equinor etablerer raffineri på Kløfta for å dempe forbruket av bensin og diesel. Jeg synes jeg ser det!
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 10:03 5733

Sukkerbitene kommer på rekke og rad utover høsten nå. I særklasse beste kjøp på ose. Nam,nam.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Asroma87
19.08.2019 kl 10:25 5657

Hvordan og hvem lægger ordre ind på salg med 30 stk aktier?
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
kronerulling
19.08.2019 kl 10:49 5573

Samt kjøp av en stk aksje for 30kr ish
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 10:50 5567

Har Binnion fått «munnkurv»?

Er det så omfattende det som nå skjer at aksjen holdes i kontroll over målstreken?

Og hvem skulle isåfall ha interesse av dette?

( 20 000 postene har operert svært lenge på hver side nå og det virker som det støvsuges for frie aksjer )

Ps. Overnevnte er kun mine betraktninger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
wickedvision
19.08.2019 kl 11:32 5489

Instämmer med dig, känns som någon hindrat en uppgång mellan 1,40 - 1,65 om man ser på orderdjup och avslut senaste tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
princes
19.08.2019 kl 12:28 5391

Når står Binna opp og sjekker sin mail etter helgen ? 😏
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 12:54 5327

Mulig han sover lenge nå etterTeamster og lobbyistene jobber på.

Skriver muligens til sent på kveld vedr ressursene i Lower Montney - gnir seg i øynene og dobbelt sjekker NGL’s resultatene :))

Det er vel naturlig at han går gjennom litt post før børsen åpner der, for å se om det er noe spennende.....😎
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 13:31 5230

Be han og resten av styret om å gjøre innsidekjøp og oppdatere topp 20 aksjonærliste. Samt få frem good news!
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
19.08.2019 kl 13:43 5189

Snart 5 mnd siden - fin inngang....

Man kan spekulere i om det eneste Binnon kan melde er en YouTube video - som forteller mer mellom linjene en markedet forstår.

08.04 06:00:00: Questerre engages financial advisor for Quebec strategic investors

https://newsweb.oslobors.no/message/473890


Sett i lys av denne:

Registrert med 2 lobbyister 15.08 ( dagen før video med Teamster ble børsmeldt )


Googleoversatt

Motpart mottatt eller mottatt: $ 10.000 til $ 50.000
Formål med aktiviteter: Tillatelse, lisens, sertifikat eller annen autorisasjon
Nyttig informasjon:
Prosedyrer, etter en oppgave, for administrativ overføring av bestemte letelisenser som Repsol Canada Oil & Gas innehar til Questerre Energy Corporation i henhold til seksjon 112 i forskrift om lisenslisenser, produksjon og lagring av hydrokarboner og autorisasjon til å konstruere eller bruke en rørledning.

https://www.lobby.gouv.qc.ca/servicespublic/consultation/InscriptionsRecentes.aspx
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
20.08.2019 kl 11:42 4905

Hvem er den nye lobbyisten til Questerre?

Lochhead, Louis-Philippe

Avis de modification Sommaire de l'inscription Historique2019-08-15
Association canadienne des compagnies d'assurances de personnesMandat
Aurora Cannabis Enterprises Inc.Mandat
BusPatrouille Inc.Mandat
Eco2 MagnesiaMandat
Gestion des Placements Stuart LtéeMandat
Société d'énergie QuesterreMandat
Société en commandite Fore GolfMandat
Trust EternaMandat
——
Louis-Philippe Lochhead
Consultant at HATLEY Strategy Advisors
Canada
Public Relations and Communications

https://ca.linkedin.com/in/lochheadlp

BUILDING QUEBEC
ONE PROJECT AT A TIME

Dealing with Quebec’s public institutions can be complex and laborious. HATLEY understands how things get done in the province. We help our clients navigate the system so that they can attain their business goals. We mobilize every resource at our disposal to look after our clients’ interests. We only work on mandates we believe in, so our commitment to our clients is unwavering.

http://hatleystrategies.com/en/
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
XL2016
20.08.2019 kl 12:00 4856

Hvorfor tror dere de skal rette seg mot publikum :)?

Hvorfor er overføring av enkelte / utvalgte lisenser igangsatt?

Bare spør jeg ....

Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
20.08.2019 kl 12:08 4831

Handles fortsatt i dark pools.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Vikingen
20.08.2019 kl 13:00 4735

Handlen er da gået helt i stå - interessen både fra sælger og køber er ikke ret stor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:38 4467

Binna spiller inn ny youtube danse video. Svare på mail er ikke prioritert...
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 19:21 4350

Transport Canada has welcomed a General Motors proposal to make millions of electric cars mandatory on U.S. roads, prompting questions about the federal government's promised national zero-emissions vehicle strategy.

General Motors (GM) recommended Friday that the U.S. government adopt a national mandate requiring a percentage of auto sales to be vehicles that don’t dump carbon pollution into the atmosphere. Such a mandate is already in force in 10 U.S. states and in Quebec, so far the only Canadian jurisdiction.

GM has estimated its proposal could place over seven million electric vehicles (EVs) on the road by 2030, removing 375 million tons of carbon pollution over the next decade. The company was responding to two U.S. agencies that had sought feedback on the Trump administration’s attempt to roll back Obama-era car emissions rules.

NB
"Such a mandate is already in force in 10 U.S. states and in Quebec, so far the only Canadian jurisdiction"

Utdrag fra https://www.nationalobserver.com/2018/10/30/news/transport-canada-welcomes-gms-electric-car-plan
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
sheepman
20.08.2019 kl 19:28 4332

Jammen dunket den under 1,40 i dag!
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 19:55 4274

Electrification of transport
For several years, the Quebec government has been moving towards the electrification of transportation, with environmental and economic objectives. The choice of the electrification of transportation is based on the recognition of Québec's assets, in particular: 99% of clean, renewable sources of electricity, abundant natural resources, including many mineral resources needed to make batteries for electric vehicles, and high-quality research expertise at both university and university level. only in the private sector, internationally recognized industrial know-how, including a strong industrial base in land transport. A variety of programs and measures are put forward by the Government to support the electrification of individual, collective and freight transport. A dozen government departments and agencies are involved in this issue, under the responsibility of the Department. Here are some government initiatives in transportation electrification. Open allClose all Transportation Electrification Action Plan 2015-2020See section contentSupport for the electrification of public transitSee section contentUp to $ 8,000 rebate on the purchase of an electric vehicleView the content of this sectionTop solutions Innovations for Merchandise TransportationView the content of the Support for Workplace Charging Stations sectionView a constantly expanding network of public charging stationsView the contents of the Freeway Tolls and Ferry Branches sectionView the content of this section sectionAccess to reserved lanesSee the contents of the sectionSupporting research, SMEs and the electric vehicle industry, a growing sectorSee the contents of sectionElectrification of the Québec government vehicle fleetView the content of the Zero emission vehicles section (VZE) Show content section

Google oversettelse av
https://www.transports.gouv.qc.ca/fr/ministere/role_ministere/electrification/Pages/electrification.aspx
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 20:09 4239


CTV Montreal
Published Monday, March 11, 2019 5:50PM EDT 
Last Updated Tuesday, March 12, 2019 7:26AM EDT

Red and white wine will soon be transported in a greener way.

The SAQ has purchased Quebec's first fully electric Class 8 truck to handle some of its deliveries.

Made entirely in Quebec, the truck costs more than $300,000, and even though that's much more than a diesel truck, Environment Minister Benoit Charette said it’s worth it.

RELATED STORIES

Volkswagen vows to build 22 million e-cars over next decade

Dorval offers rebate for electric car owners

SAQ employees reach agreement in union dispute

PHOTOS

The SAQ's electric truck was unveiled on Monday in St-Jerome.

“We cannot take only into consideration the cost of the vehicle but the whole operation after that, and electric cars and electric trucks give great opportunities on that level,” he said at the unveiling of the truck in St-Jerome on Monday.

Operating the vehicle will save companies money in the long run and help protect the environment, said Marc Bedard of manufacturer Electric Lion.

“Rule of thumb is that you will be saving like 80 per cent in energy and 60 per cent in maintenance,” he said.

So far, the only buyer is the SAQ.

The provincial liquor retailer has been criticized for refusing other environmental initiatives, such as recycling wine bottles, which is done in other provinces.

Bottle recycling at liquor stores would be too costly, the SAQ said, and ultimately create more pollution.

That’s why it thinks electric trucks are a better step, explained Edith Walcott, the SAQ’s head of distribution.

“For us, it's important to have a positive impact on society and to respect the environment,” she said.

Not a long-haul vehicle

Lion's E-truck can travel a maximum of 400 kilometres on a single charge – but that’s not enough for many business needs.

Still, the market for this vehicle is big enough for the truck to be a success, claims the manufacturer.

“45 per cent of this market is for the city trucks, so less than 400 kilometres,” said Bedard. “So it’s a huge market.”

It's an important step in promoting sustainable transportation, posits Charette.

The Legault government has been accused of inaction on climate change. Even if putting one electric truck on the road is an admittedly small step, Charette said he plans to prove the critics wrong.

“Our government is really serious about its intention and its goal to fight climate change,” he said.

Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 20:15 4226

Lyst til å lese om elektriske skolebusser i Quebec eller om 2 av Montreals store drosjeselskaper som skal skifte ut hele bilparken med el.biler innen 2030?
Nei, ikke det..
Tenkte meg nok det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 20:34 4183

Løsna flere skruer nå. Huff og huff.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 20:54 4142

Pick Up

18.08.2019 kl 08:34375

XL2016 skrev PU, gassen kommer til å flyte i Quebec LNG anlegg og industri - milliarder av kubikk gass. Ta det .. 

Quebec har med sin tyngde innen fornybar energi alle forutsetninger for å elektrifisere tranportbransjen som i likhet med verdens øvrige velferdsland, står for over halvparten av Quebecs oljeforbruk.Ingen grunn til å ty til naturgass som heller vil øke forbruket av fossil energi enn å redusere det i henhold til vedtatt energipolitikk.
Mange har planer om gass i quebec. Men skifergass er ute.




Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
princes
20.08.2019 kl 21:38 4075

Når ble biler målgruppen til Questerre ??

Kjempefint at de går over til El bil som vi gjør her i byene i Norge også.
Chevrolet produserer også hydrogen biler samt at de fleste bilene Chevrolet har laget kan gjøres om til gasdrift veldig enkelt.

Hvorfor tror du Trump gjerne vil kjøpe Grønland? Olje militærbase ..feil.
Som sagt kjører jeg El bil men skulle gjerne heller hatt hydrogenbil med 4wd og med mye plass
Når dette engang blir ferdig utbygd..
Dette grunnet rekkevidde og køventing for å lade for så vente på at lading skal bli ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 21:49 4041

Princess
Transportsektoren står for over halvparten av oljeforbruket i Quebec som den gjør i verdens øvrige velferdsland,. Den pågående elektrifiseringen av denne sektoren som fremkommer av mine innlegg ovenfor, innebærer at behovet for olje vil minke drastisk. .

"For several years, the Quebec government has been moving towards the electrification of transportation, with environmental and economic objectives. The choice of the electrification of transportation is based on the recognition of Québec's assets, in particular: 99% of clean, renewable sources of electricity......."
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
princes
20.08.2019 kl 22:26 3772

Hva har Quebec sitt oljeforbruk å gjøre mot en eventuel gassindustri rundt Quebec å gjøre.?

Tror du en El bil er fri for oljeforbruk?
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 22:31 3758

PU har helt tabt sutten nu og hans QEC-sygdom har nu helt taget kontrollen over hans liv, som leves dagligt i alle QEC-tråde.........manden er desværre fortabt og uden for pædagogisk rækkevidde 🙄
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 06:42 3589

Med Quebecs tyngde innen fornybar energi er ikke gass/propan et alternativ for bruk i transportsektoren.
Hvis du er interessert, kan du google på electric transportation in quebec
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
princes
21.08.2019 kl 07:16 3546

Det er forbrukeren som velger vilket kjøretøy de skal kjøre (miljøvennlig)og ikke electric transportation i Qubec.
Langtransport arbeidsmaskiner landbruk skog har bare et alternativ og det er gass.
Dette markedet er større en Quebec.
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare
princes
21.08.2019 kl 07:37 3492

https://www.smartcitiesworld.net/smart-cities-news/smart-cities-news/energy-boost-for-hydrogen-bike-4473

Dette er spennende og en mulig begynnelse på andre motortyper en dagens transport.
Redigert 21.01.2021 kl 05:08 Du må logge inn for å svare