Hvor er alle de smarte oppgulperne nå når vi stuper mot 1 kr?

Ulrik1
IOX 16.08.2019 kl 11:05 9381

Ahhh, det stemmer, det er jo mikronivåer som selges, men hvorfor kjøper dere ikke nå på disse lave nivåene? Dere har jo tidligere hatt klokketro på Mimi Bredal og IOX. Alle idiotene som har varslet kursfall og vært negative de har jo ikke skjønt noen ting. All negativ vinkling har blitt idiotforklart og IOX-ledelsen genierklært.Skal alt bortforklares med at vi sitter long når det ikke finnes en eneste som vil kjøpe og kursen stuper. Vel, jeg begynner å se på IOX-investeringen som et tapt luftslott, det har ikke manglet på muligheter til å komme seg ut, men som mange andre har en kortsiktig investering blitt long og jeg blør kroner hver eneste dag i drittselskapet. måtte ledelsen i Iox drukne i egen avføring, mens de leker i skogen med indianerne.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
klaesp
16.08.2019 kl 11:14 6385

Heisann, nå er vi i en korreksjon hvor alt av aksjer faller over hele verden og iox er intet unntak...
Slettet bruker
16.08.2019 kl 11:49 6320

Men den er opp foreløpig. Vi har troa! Forventes en ny oppdatering snart. Håper det går bra. Snart ser vi 5 tall!
jb10000
16.08.2019 kl 12:04 6288

bare hør på de største haussere på forum og dine penge skal med sikkerhed forsvinde
Slettet bruker
16.08.2019 kl 12:08 6266

Det er frivillig å eie aksjer. Og å selge.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 12:25 6222

Ja Ulrik det er trist med IOX. Det verste er at de har hatt mulighetene til å ekspandere og bli bedre rustet økonomisk, men det virker ikke som selskapet vil det.
Dette startet da Fjell og Sandøy tok over, det meste i etterkant som har skjedd er horribelt. Her var/er Pareto også med. Jeg vet de var.
Ikke skaper børs tillit når bondholdere kan holdes skjult dette burde selvsagt være åpent for innsyn for alle.
Jeg tror det gjemmer seg bondere som vil kuppe hele dritn og slik driften har blitt gjennomført styrker det bare etterhvert mine antagelser.

Jeg skrev flere brev til IOX men aldri noe svar tilbake på sakene jeg ville drøfte og gjøre noe med. Bare generell pisspreik svada og der jeg så at det skjedde uforklarlige ting fikk jeg heller ikke svar. Jeg gikk ut for sent da jeg i starten trodde på deres løgner. Det er en skam at LLA 47 ikke er blitt bedre utnyttet for aksjonærene i iox. De har tappet selskapet for ufattelige millioner. Nå tror jeg desverre at hele selskapet blir kuppet snart slik jeg hele tiden har trodd. Mulig de snart har tømt så mye at de er fornøyde og plutselig setter borret i bakken i LLA 47 for å unngå mistanker, men nettverket er nok så komplisert at du får ikke tatt dem heller og pengene er jo allerede tatt ut.
Redigert 16.08.2019 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
hauka
16.08.2019 kl 12:44 6178

Tålmodighetsprøve dette ja.. Burde opplyst aksjonærene mere konkret hvorfor de ikke har fått gjort en avtale om borring.. Vi venter på en godmelding, men mistenker at det ikke er noen forhandlinger i det hele tatt..
Redigert 16.08.2019 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Mdg1
16.08.2019 kl 12:53 6149

Det er nok bare spill for galleriet. De har ikke penger å betale for boring. Tipper januar kommer og de misligholder lånet. Så tar obleierne over selskapet til en lav pris og selger ut eiendelene for å dekke seg inn.
Ulrik1
16.08.2019 kl 13:05 6113

Jeg tror også at alt klargjøres for "neste eier". Mine tanker er at vi som aksjonærer blir sittende med verdiløse aksjer når selskapet går under, men jeg tror nok at det står nye eiere klar til å sette i gang produktiv drift ganske snart etter at dagens selskap og aksjonærer er borte. Jeg blir ikke mye overrasket om de som kjøper restene allerede har planene klar og at avtaler er gjort. Det er så mye med informasjonsstrømmen og manglende produktivitet som virker mer enn lugubert i IOX. Tiden vil vise om jeg har rett, men det er i hvert fall helt sikkert at IOX ikke jobber for å gjøre dagens aksjonærer happy.
robkal
16.08.2019 kl 14:07 6024

Har aktionärer inget å säga här nu.. om det skulle bli så?
Det var väl en case för några årsedan.. där vi hade merchant i spetsen för oss. Inte helt säker om det var ngt liknande som e på G å hända nu.. med allt som e runt IOX nu.

Allt har ju stoppat.. ingen framgång ell ngt?
Säger inte att de ska ut m nyheter varje vecka.. men en uppdatering på framgång mm.. intill dess så grusas kursen.. och blir billigare för en ny ägare å ta över
jb10000
16.08.2019 kl 14:12 6008

At satse på olie nu er komplet hjernedødt

At satse på olie i et sydamerikansk land kan slet ikke komme ind under kategorien hjernedødt
Slettet bruker
16.08.2019 kl 22:47 5795

Allerede før Merchant fikk med seg nok aksjer til å stoppe det, var dette planlagt.
Men det ble bare en utsettelse, jeg vet at Pareto er innblandet og mot de har du liten sjanse.
Jeg hoppet ut av aksjen noen måneder før "aksjonæopprøret" da kunne jeg ikke lyve lengre for meg selv.
Jævla banditter som kan holde på slik ustraffet!
Slettet bruker
16.08.2019 kl 23:36 5749

Regner med at du kan bevise dette, siden du skriver at du «vet».
I motsatt fall er dette noe du fantaserer.
Der er ok å fantasere på HO, men greit at du skiller mellom noe du tror - og noe du vet, når du antyder lureri og ulovligheter.
Ulrik1
17.08.2019 kl 01:05 5693

Kanskje på tide at børstilsynet tar en titt på IOX for å sjekke om produksjonen holdes bevisst nede, det er i hvert fall mye usikkerhet rundt selskapet som etter min mening er mer enn kritikkverdig. Holdes produksjon bevisst nede for å ramme kursutvikling og om agendaen deres ikke er å stable på beina ett selskap som er drivingsverdig så bør de absolutt sjekkes ut og alle kort bør komme på bordet. ingen er tjent med at selskapet lurer aksjonærene.
robkal
17.08.2019 kl 01:17 5682

Ja.. noe sånt hade ju vart helt ok.
Men spørs hvordan man går fram.. og om vi må ha ett visst antsl aksjer ell noe.. for og få det genomført
Slettet bruker
17.08.2019 kl 04:40 4812

Kvasi dra til helvete. En grunn til at jeg rømte skuta og LLA 47. Orker ikke fortelle hvordan jeg vet det. De ofret Rød da de ikke fikk ta del i hans lureri, men selv er de mye smartere. De har melket gradvis. Jeg trodde ikke det kunne bli så ille. Men det er verre enn jeg ville innrømme og ute var jeg. Om rød hadde fått kjøpt Colombia for 100 millioner som han ønsket ville aksjonærene hatt det bedre. Tror du han ville gjøre noe han ikke tjente penger på ? Dette med 2d seismikk. Nei kvasi hvor mye har du tjent på dette ? Føkk off.
Ransen
17.08.2019 kl 08:50 5535

Helt utrolig at noen med så lite kunnskap gidder å skrive så mye tull.
klaesp
17.08.2019 kl 09:38 5482

Enig Ransen, det.oser bitterhet lang vei...
Slettet bruker
17.08.2019 kl 10:56 5418

Det en ser kan en ikke mistro, og orker faktisk ikke diskutere de åpenbare fakta forruten om det jeg selv har sett mellom aktører. Hvor jeg observerte dette ønsker jeg ikke komme inn på men var i kontakt med økokrim!
Dere er vel av dem som synes fremgang og kostnadsnivået er fantastisk her, jeg ønsker dere lykke til med fortsatt svinedyre kredittrenter, (oljefelt som forsvant/dere vet sikkert ikke engang hvilket felt det gjaldt) og 3D seismikk til 22 mill usd som ikke engang brukes. Så var det å sjekke bakgrunnen for enkelte aktører her, nei det beste er å grave seg ned og ikke se. Fjell og Sandøy har hatt norgeshistoriens beste lønninger for ikke å gjøre noenting, ja de var dyktige karer!!!!!!!!!!!!!!!!!og de hadde heller ingen forbindelse med Rød i tidligere selskaper ? Det dere gjorde sammen med Pareto da jeg observerte dere er faktisk den beste svindelen jeg noensinne har sett, jeg trodde aldri dere kunne foreta dere slikt som skjedde i etterkant, selvsagt "lovlig". Dere har tappet selskapet for mer enn det Rød gjorde, og jeg og mange andre som trodde(i starten) det ble god styring etter dette. Er virkelig glad jeg hoppet av da jeg gjorde det før "aksjonæropprøret", men burde jo sittet en stund og hoppet av på kortsiktig oppgang som selskapet klarte å lyve til seg. Jeg skal kjøpe en post for 10 000 når denne står i 1, da er vel tyveriet ferdig ?
Redigert 17.08.2019 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
drillpro
17.08.2019 kl 11:04 5404

Du har vel ikke så rett mye kunnskap du heller Ransen..Du har jo varslet gull og grønne skoger de siste 6 månedene, mye vas fra deg også..
Ulrik1
17.08.2019 kl 11:15 5388

Det har vært for mye utsettelser og problemer til at jeg kan se på det uten kritiske øyne. Jeg tror ikke lenger på selskapet og den informasjonen som gies. Mye virker oppkonstruert og da må jeg vurdere om selskapet er en gjeng med svindlere eller aktører med max uflaks. Når de som kun analyserer selskapet positivt ikke tar inn over seg at det blir litt for mye utsettelser og rare ting, ja da blir det for naivt. De menneskelige faktorene må også med i vurderingen, IOX roter og leverer ikke som lovet.
HP17
17.08.2019 kl 11:25 5364

Les dere opp på denne tråden og sammen med at iox defaulter på gjelden gjør at jeg tror IOX står på kanten av stupet og vil droppe under kr 1 innen kort tid. Vær forsiktig
Fluefiskeren
17.08.2019 kl 13:38 5254

Noen som tør å prøve seg hva dette vil si for Argentinasatsingen. Om noe i det hele tatt.

"
Argentina trues av statlig konkurs

Det amerikanske ratingbyrået Fitch nedgraderer Argentinas økonomi til «CCC» – det laveste nivået før statlig konkurs. For noen dager siden opplevde landet et voldsomt børskrakk."
'
https://www.nrk.no/urix/argentina-trues-av-statlig-konkurs-1.14663981
Slettet bruker
19.08.2019 kl 09:43 4891

Vanskelig å vite.
Men landet trenger sårt investeringer. Det kan være til IOX’ fordel.
Og, alt som kjøpes med utenlandsk valuta er blitt markert billigere.
Og det en selger er billigere.
Arbeidskraften blir også «billigere» for utenlandsk investor, (men effekten av alt dette pleier justere seg ganske fort.)
Men kjøp av utenlandsk utstyr blir dyrere.

Inflasjonen kan skape ytterligere finansuro., og intern uro.

Usikkerheten er nok uansett hovedproblemet for investors som IOX.

Argentina har «konketl tidligere, så dette kjenner markedet effekten av.

Siden vi ikke kjenner status for IOX i Argentina, så gir vel situasjonen mest grunn til bekymring for meg. En avklaring er defor påkrevd.

Edit: jeg tror utviklingen i Colombia vedr produksjon, produksjonsplaner og gjeldssituasjonen, er mye mer avgjørende og enn Argentina. Argentina betyr mindre på kort sikt. Men interessant på lang sikt.
Redigert 19.08.2019 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
19.08.2019 kl 10:21 4827

Det ligger en klar til å kjøpe 4.9k hele tiden. Legg deg 5 øre over og han høyner hele tiden. Å selge til slike er idiotisk
Slettet bruker
19.08.2019 kl 13:24 5146

Jeg er neppe så «smart», og sikkert en av «oppgulperne» TS sikter til.

I desember 17 så lå kursen under. 2 kr. Etter den tid er Cor-6 er løst, det har vært endringer på eiersiden, men det er ikke blitt framlagt en plan vedr forfall av bondet, så vidt vi vet. Boreplan mangler fortsatt, trolig pga manglende partner/finansiering. Det har vært mindre produksjon enn forventet. Oljeprisen har steget siste året.

Kursmessig ser det ut til at ca 2 kr er støtte over tid, (mens den var nesten 6 kr så sent som febr 2019!)
Laveste kurs siste tre år ca 1,4, (så ingen grunn til å latterliggjøre Teodor.)

Jeg anbefaler aldri kjøp eller salg. Men volatile aksjer som denne gir muligheter, forutsatt at det er likviditet i aksjen. Det er det hver gang noe meldes.

Jeg synes det går tregt, og at infoen er noe mangelfull. Litt mye uklarhet om eierskap og strategi, også. Eller skiller IOX seg ikke så veldig fra andre mygger og Small Caps. Disse har nesten alltid finansieringsproblemer, litt mye endringer på eiersiden, men kan gå voldsomt på meldinger. Greie papirer for trading for de som tar risken, og som følger de tett, og som er litt tålmodige. Siste ordet er neppe sagt vedr IOX. Overraskelser kommer nok.
Disclaimer: Har aksjer

Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
drillpro
19.08.2019 kl 13:26 5137

Å ned vi går, dag etter dag..:-(
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 13:40 5098

Ingen er blitt rike ved å nistirre på kurs.

Å følge med på flagging, og på 20 største, er alltid lurt.

Å handle motstrøms i slike tider, er alltid en relevant strategi - men gir heller ingen garanti for gevinst.

(Personlig ser jeg på denne slumre-tiden som en fin mulighet for «små-plukking. Men så er jeg jo jeg heller ikke så veldig «smart», iflg TS.)
.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 14:28 4998

Kvasi
Fine betraktninger du kommer med. Ting tar tid, å aksjen går nedover kursmessig. Jeg er også så lite smart, at jeg har plukket en del aksjer i denne siste litt lange ørkenvandringen. Ingen garantier for at det er lurt, men som sagt jeg er i oppgulper å lite smart, kategorien 😅
Men IOX har levd igjennom krisetider før, å havnet på beina. Vi får se om ikke det kan skje denne gang også. Vi får en pekepinn Q rapport nå den 30.08
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 17:30 4809

Dette er utdrag fra Avis/nyheter fra Patagonia: dato 19.08.2019.
«Quiénes son los dueños de Selva María Oil, la empresa que se hará cargo de Mata Magallanes
El gobernador Mariano Arcioni anunció la adjudicación del área a una empresa vinculada a José Luis Manzano, empresario que está siendo investigado por la SEC en el marco de la causa por coimas a PAE en la renovación del contrato con Cerro Dragón. Llamativamente, la compañía no tiene empleados»

Aner ikke hva det er snakk om. Men ser at «vår»Jose Luis Manzano, nevnes. Å SElva Maria oil samt statlig oljeselskap som vi nå er medeier i ?
Noen med apråkkunnskap herinne som kan gjengi denne nyheten?
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.08.2019 kl 17:39 4791

Skal ikke skryte på meg spanskunnskaper jeg ikke har, men Google translate er bra verktøy.

"Hvem er eierne av Selva María Oil, selskapet som skal ta seg av Mata Magallanes
Guvernør Mariano Arcioni kunngjorde tildelingen av området til et selskap tilknyttet José Luis Manzano, en gründer som blir undersøkt av SEC i rammen av årsaken til tilbakeslag til PAE i fornyelsen av kontrakten med Cerro Dragón. Interessant nok har selskapet ingen ansatte »
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 17:55 4745

Takk,fluefiskeren
Positiv nyhet eller er det en negativ nyhet? Det klarte jeg ikke å tyde ?
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
NeiTakk1000
19.08.2019 kl 17:58 4739

Google kan også brukes til å google Jose. Anbefales på det sterkeste.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
20.08.2019 kl 07:06 4429

Jeg er heller ikke så smart som plukker på disse nivåene. I følge Gunnar, Agenten, HP 17-år som sikkert har løpende kontakt med selskapet så er jo IOX konk på nyåret.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn1
20.08.2019 kl 08:06 4323

Plukket litt på 2.7, og hadde noen flotte kjøp igår på 2.3. Så får vi se hvor vi ligger om 10 dager.
Tror nok d blir litt rødt på halvårsrapporten, men satse på det står noe om videre planer evt noen konkrete handlinger i fremtiden.
Får vi klar retning den 30.aug, så tror jeg dette slår godt ut på kursen. Så jeg tør ihvertfall ikkje å selge noen aksje de neste ukene..
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 08:33 4258

Gode kjøp på billigsalg👍🏻😄 Q2, håper jeg gir litt input i forhold til de planer som er utmeldt tidligere. Satser på at vi traff bunnen nå,med påfyll av billige aksjer....!
Jeg tror at långivere / bondholdere ønsker at deres investering I IOX skal uvikles videre.. Tror derfor som ledelsen at konstruktiv dialog ender i en forlenget avtale.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Ulrik1
20.08.2019 kl 11:05 4090

Ingen som har sagt noe negativt om å bunnfiske på 2 kroner, men enkelte har idiotforklart alle som har vært kritisk helt fra aksjen var over 6 kroner og hele veien nedover.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
20.08.2019 kl 11:11 4071

Kritikken har bare vært basert på tro. På samme måte som optimismen har vært signalene fra ledelsen.
Når aksjen faller nedover på tullevolum så er det fordi ting tar tid og at ledelsen ikke er konkrete nok på hvorfor ting drøyer. Planene er fortsatt de samme.
Hvem husker ikke at godt over halve selskapet ble omsatt på over 4kr for ikke så lenge siden?
Potensialet er der fortsatt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Ulrik1
20.08.2019 kl 11:18 4051

Kritikken er jo enkelt å greit basert på at ting tar tid, jævlig lang tid.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare