Tomra - vant gull i Køln!

Kommentatoren
TOM 28.03.2018 kl 20:08 8083

28.mars 2018 er selvsagt en merkedag for Tomra ettersom myndighetene i Storbritannia i dag vedtok å innføre pant. Selskapet har mange bein å stå på og på stor bransjemesse i Køln tok Tomras FatScan like godt gull!


MEDAL AT ANUGA FOODTEC

TOMRA's FatScan was awarded with the Golden FT Fleisherei Technik Meat Technology trophy at Anuga Foodtec 2018 in Cologne.
28 March 2018

TOMRA's FatScan was awarded with the Golden FT Fleisherei Technik Meat Technology trophy @anugafoodtec 2018 in Cologne.

TOMRA’s FatScan fat analyzer allows for the continuous analysis of meat to precisely determine its fat content.

This functional and compact machine can be easily integrated in production lines and is specifically designed to assist smaller meat processors in delivering a consistent and uniform product.

The TOMRA FatScan can analyse both fresh and frozen meat and it measures fat in real-time, delivering highly accurate and consistent results. The hygienic and robust analyser penetrates deeply into the meat, and measures across the full 500 mm width of its conveyor belt.

The design is open, so all surfaces can be visually inspected and sanitized, using high pressure water.

The TOMRA FatScan is able to analyse up to 7 tons of meat per hour, making it an ideal choice for small and medium size processors.
This, along with the consistent end product quality and savings generated through reduced lean give-away, helps you to drive up your profits.

https://www.tomra.com/en/sorting/food/food-news/2018/tomra-food-wins-golden-medal-at-anuga-foodtec


As the leading global trade fair, Anuga FoodTec is the most important driving force of the international food and beverage industry again. It is the only trade fair in the world that covers all aspects of food production.

http://www.anugafoodtec.com/aft/index-4.php


Redigert: Påført ticker TOM



Redigert 31.03.2018 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
28.03.2018 kl 23:39 7968

Tror jeg sier mellom 200-300.- til sommeren ;-)

Investor
Kommentatoren
31.03.2018 kl 13:58 7751

He, he. Spennende å se om det blir mer oppmerksomhet rundt Norges superselskap etter nyheten om at pant innføres i Storbritannia og kursoppgangen onsdag.

Tomra omtales jo nesten utelukkende som "panteselskapet" så følelsen er vel at alt det andre selskapet driver med ikke er veldig kjent for mange. "Alt det andre" er samlet under paraplyen TOMRA SORTING SOLUTIONS og innbefatter mat, resirkulering og gruvedrift. Her er veksten meget sterk, og i Q4 2017 bidro TOMRA SORTING SOLUTIONS for første gang mer til selskapets topplinje enn TOMRA COLLECTION SOLUTIONS (pant). Så etter at Storbritannia nå har vedtatt å innføre pant, peker pilene rett opp på alle fronter for Tomra, og husker jeg ikke feil skal vel EU komme med en miljømelding nå i april. Skal jeg tippe hvilket europeisk land som er neste ut med pant, går jeg for Frankrike. Har vel funnet sted litt møtevirksomhet mellom franskmenn og briter den senere tid når det gjelder miljøspørsmål.
Redigert 31.03.2018 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
01.04.2018 kl 09:38 7566

Har tro på Spania eller Frankrike som neste man ut i Europa. Men man må ikke glemme Polen og Italia som også har et pantesystem på agendaen!!

På det globale planet skjer det også mye. Vi har Kina, Mexico, India, Brasil, Thailand, osv, osv. Dette er ekstremt store markedet som garantert kommer!!!

Fremdeles har jeg faktisk tro på at Tomra blir kjøpt opp av et stort oppkjøpsfond (gjerne Kinesisk) Da snakker vi om kurs stigning!! For gutta i AB Latour selger ikke billig!!!

Investor
Redigert 01.04.2018 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
herv
01.04.2018 kl 10:52 7506

Ab Latour tjente over 350 mill. på oppgangen på kr.14,
KanonBra5
01.04.2018 kl 10:52 7506

Men først får vi selvfølgelig avgjørelsen om hvem som får operatørskapet av det nye pantesystemet i Queensland (Australia) Gjerne dette blir offentliggjort i morgen?

Investor
herv
02.04.2018 kl 11:50 7344

Fortsetter Tomra oppgangen ?
Spennende dag i morgen.
Kommentatoren
03.04.2018 kl 09:39 7165

En handel på morrakvisten som det kanskje er verdt å merke seg?

nonymous Broker
Anonymous Broker
33 931 165,60 09:25:43
Aksjesparer
03.04.2018 kl 10:54 7114

Er ikke oppgangen før påske litt i overkant da?
Eller i hvert fall nok foreløpig?
Så vidt jeg leser, så kommer først en høringsperiode på 1-2 år, før man bestemmer hva man vil ha og hvordan.
Så blir systemer og leverandører bestemt etter dette.Da er vi vel fort i 2020-2021...

"aksjesparer"