NEXT: Highway to earnings and profit

J. Livermore
NEXT 28.03.2018 kl 20:28 2222

Nå som 3 insidere har handlet aksjer, herav det ene styremeldemmet for 30 millioner kroner, synes det nærliggende å tro at selskapet kommer til å gjøre det bra fremover. Denne artikkelen er interessant:

https://simplywall.st/stocks/no/tech/ob-next/next-biometrics-group-shares/news/when-will-next-biometrics-group-asa-obnext-breakeven/
Sigsig
02.04.2018 kl 11:12 2088

Den kursdrivende effekten av innsidekjøp lar foreløpig vente på seg, selv etter at CFO kjøpte seg opp. Effekten er sterkest i måned to og tre (iflg Dovre forvaltning) - det blir spennende uker framover nå. Rekylen opp kan bli kraftig.
J. Livermore
03.04.2018 kl 09:53 2007

Ja - nå er det litt vanskelig marked generelt, men det er ingen insidere som putter så mye penger på bordet uten å vite at de har overvekt av sannsynlighet for å tjene penger på det.

Jeg har lenge trodd at NEXT vil lykkes og det tror jeg fortsatt. Nå er marginene positive og sterkt økende og selskapet forventer å gå break-even i løpet av året. I dette ligger det jo at det trolig vil komme lanseringer av tidligere inngåtte kontrakter og økt salg fra eksisterende kontrakter.

Det som også hemmer kursen til NEXT er FPC som sliter big time. Heldigvis opererer NEXT i et litt annet segment. FPC var først ute og hadde fancy løsninger for telefoner. NEXT derimot har større sensorer til bruk i løsninger for å fremme sikkerhet. Dette blir litt forskjell, men markedet ser ikke dette ennå, men dette vil nok bedre seg utover året.
RGTBJØRN
03.04.2018 kl 09:59 1997

Nedsiden er begrenset nå tror jeg, sist vi var her nede gjorde Spettet et stunt. Kjøpt meg inn igjen idag.