DNO. Børsklagenemden fatter ingen interesse?

Slettet bruker
DNO 16.08.2019 kl 17:01 2158

Kjøp 8
Overvekt 0
Hold 3
Undervekt 0
Selg 0
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S185/DNO/DNO

DNO utvikling!
1 uke-13,22%
1 mnd-26,39%
3 mnd-33,99%
YTD-10,17%
1 år-39,09%

Ingen mistanke om manipulering fra interesse organisasjoner eller andre? Helt normalt med et selskap som fører et ok regnskap med god kontantbeholdning og inntjening, men allikevel faller som en stein.

Brent Spot utviklingen:
1 uke 1,65%
1 mnd -11,28%
3 mnd -18,40%
YTD 8,42%
1 år -17,74%
Max Payne
16.08.2019 kl 17:48 2086

De første signalene om at olje og handelaksjer ville stupe fikk vi i slutten av april. Deretter ble dette bekreftet av Trump i begynnelsen av mai. Mange av oss får spontan frykt av tanken på å eie slike aksjer, søvn blir ødelagt etc.

For DNOs del så har støtten på 12,2 røket med god margin og såvidt jeg kan se, er det ingen støtte før 9 kroner. Der nede KAN den bli liggende en stund.

Jeg stiller meg undrende til at Myrseth tok inn Elkem og Hydro i sin portefølje og at First Fondene har lastet opp med Elkem, Hydro OG DNO. Jeg kan ikke se noen case.

Det blir som å spise pølser og pommes hver dag OG SÅ TRO at kolesterolnivået vil begynne SYNKE. Deretter når blodprøvene hos fastlegen er dårlige, så "snitter man ned" ved å LEGGE TIL hamburger og sjokolade til menyen HVER DAG.

Jeg har fundert lenge og mye over hva som motiverer mennesker til å gjøre det de gjør. I dette tilfellet, så er jeg rådvill. På den annen side så kan selvfølgelig handelskrigen PLUTSELIG løse seg og dette framstå genialt. Men JEG vil ikke sette pengene mine på det, fordi de er verdifulle for meg.

Max
Fontene
16.08.2019 kl 18:03 2045

I dag var omsetning på 119 mill på fallene kurser på en grønn børs. Det er et tankekors. Det er riktig at neste viktige støttenivå er på kr. 8,71. Under dette snakker vi kr. 6,71. Personlig tror jeg det er noen større aktører som shorter heavy, og som i et negativt oljemarked drar kursen nedover. Og glem ikke alle de som sitter med gearing hos bl.a. Nordnet som tvangsselges. Da går det ji bare en vei. Kommer vi ned mot kr. 8,71 kjøper jeg long term. Da er oppsiden såpass mye større enn nedsiden.
Fontene
16.08.2019 kl 18:12 2020

Er ikke så bra på teknisk analyse, men ser at det var et brudd nedover på både 50 og 200 MA og at RSI er helt nede på 19, som indikerer at den er sterkt oversolgt.
Max Payne
16.08.2019 kl 18:23 1992

Fontene: Visste du at vitenskapelige studier avdekker at aksjer med lav RSI gjør det vesentlig dårligere enn aksjer med HØY RSI målt framover i tid?

Disse studiene hevder at RSI ikke sier noe som helst om at aksjer verken er oversolgt eller overkjøpt. Isteden hevdes det at RSI er et MÅL for MOMENTET i en aksje. HØY RSI betyr HØYT MOMENT og videre KURSOPPGANG. Jeg kan i utgangspunktet ingen ting om verken økonomi eller aksjer, men dette merket jeg meg ganske raskt.

Det er selvfølgelig unntak. Når en aksje utvikler en såkalt parabolic curv pattern og kursen begynner å bevege seg vertikalt mot himmelen som en rakett, ja DA bør man ta gevinst og ikke tro at himmelferden varer evig.

Du skriver at du vil kjøpe på rundt 9 kroner long term. Men det er ikke gitt at DNO får noen som helst rekyl. Det KAN skje. Men det behøver ikke å skje. Oljeaksjer møter massiv motstand fra skiferolje og fornybar energi og mange store fond selger seg ut. DNO er også sårbare da gullkilden i Kurdistan begynner å bli gammel og moden og etter hvert går den tom.

Hvis kursen kommer ned til 6-7 kroner og det er gode holdepunkter for nye funn på norsk sokkel OG det kommer klare signaler om en løsning på handelskrigen, da vil det kanskje være en oppside. Men antageligvis en mye mindre oppside, enn hos noen grønne aksjer som har korrigert tilbake til start. Det er min vurdering, men jeg er antageligvis mer enn vanlig kritisk.

Max

Fontene
16.08.2019 kl 18:43 1948

Interessant Max. Hvilke grønne aksjer tenkte du på?
Max Payne
16.08.2019 kl 18:55 1913

Takk for det:)

Grønne aksjer som tjener penger eller er i ferd med å gjøre det. Noen av disse har jo gått 100-350% i år, så det er veldig stor nedside gitt børsuroen.

Makro ser dårlig ut og tysk økonomi er ett kvartal unna resesjon. Blir det en ordentlig korreksjon i løpet av høsten, så tror jeg imidlertid det kan komme noen fine kjøpsmuligheter i perioden oktober - desember, kanskje i Bonheur og Scanship.

Hammers har en fin tråd på det tekniske ved Oslo børs nå som jeg anbefaler deg å følge med på. Det tekniske gir ofte en god indikator om når det kan være riktig å gå inn, selvfølgelig i kombinasjon med makro og fundamentale forhold.

Ha en fin kveld og helg. På tide med en kald en her:)

Max
Fontene
16.08.2019 kl 19:23 1853

Men hvilke konkrete grønne tenkte du på?
Max Payne
16.08.2019 kl 20:10 1773

Jeg nevnte et par mulige eksempler i forrige innlegg. Ørsted er et tredje eksempel. Tviler på at den vil korrigere så mye tilbake som jeg tror de to andre vil.

Max