AXA - Warrants koster Fredriksen 422,5 MILL - blir neppe brukt

Slettet bruker
AXA 16.08.2019 kl 17:17 4102

Tenketanken har spredd misvisende info i ukesvis nå, på Hegnar Forum.
Nokså alvorlig feilinformasjon.

SS har hevdet HELE tiden at Fredriksen må betale 422,5 millioner. Tenketanken derimot, har hevdet helt til i ettermiddag at Fredriksen får 13 millioner aksjer GRATIS, uten kostnad, så lenge kursen er 32,50 eller mer.
Dette er så feil som det kan bli.

Johnny svarer dette kl 17:10 i dag:

Hei XXXXX,

1. Dette er amerikanske warrants som Geveran kan velge å løse inn på ethvert tidspunkt inntil utløpsdato
2. Hvis Geveran velger å innløse vil Axactor emittere 13 000 000 aksjer som Geveran vil betale 32,50 NOK per aksje,
altså 422 500 000 NOK
3. Den eventuelle emisjonen ble godkjent av generalforsamlingen ifbm Geveran sin inntreden i Axactor og etableringen av Axactor Invest 1 og er fremdeles gjeldende.

Håper dette er klart nok forklart.

For øvrig ligger all relevant historisk informasjon tilgjengelig på våre hjemmesider.

Mvh,

Johnny

Sendt fra min iPhone
Redigert 19.01.2021 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2019 kl 17:24 4070

For øvrig må det legges til, Fredriksen neppe har fått warrantsene gratis, så de koster nok noe, om de er ubenyttet.
Men når aksjen handles mellom 15 og 17 kr, driter han nok i DEN kostnaden.

Tipper det utstedes nye warrantser, men på NOE lavere kurs, la oss si mellom 20-25 kr!

SS
Funderer
16.08.2019 kl 17:32 4037

Skjønner ikke vitsen med å diskutere det der i dagesvis når man bare kan sende en mail til Axa å spørre . Men nå er det mye av det som blir diskutert og skrevet her på forumet som jeg ikke skjønner da . Regner med at andre også opplever det slik .
Popcorn
16.08.2019 kl 17:36 4030

Blir bare spekulasjoner, jeg er i hvert fall ikke synsk :-)
Slettet bruker
16.08.2019 kl 17:51 4003

Funderer, jeg har sendt mail før, og nå.
Jeg reagerer på dette kyniske forsøket fra TT på markedsmanipulering.
En ting er at ikke alt jeg driver med er så etisk rett, men det er stor forskjell på å mele egen kake ved å hausse og baisse, vs å drive med ren løgn i egen vinning basert på warrantser.

Funderer, en ting til - hvor gammel er du egentlig ? Trodde du var på min alder, men har egentlig en mistanke nå om at du er en eldre herremann.
Stemmer det?

SS
tenketanken
16.08.2019 kl 18:03 3966

SVAR SS
Ikke gredde jeg og forklare dere hvordan det virker og ikke greidde Jonny det .
Jeg holder på som før at han nå kan byte Warrants, mot Aksjer kun på gitt vilkår.
Betalingen slik den beskrives fra Jonny, har jeg aldri benektet. Da her ligger en
Gordons Knute forrykket i tid, som gjør at jeg har mine ord i behold.
Da anser jeg dette oppklart og ferdig en gang for alltid uten flere kommentarer.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 18:16 3945

SS - ingen som har trodd Fredriksen kunne innløse warrents gratis selvfølgelig!! Han har nå sikret seg negativ kontroll, og kan og vil benytte warrents før oktober om det er ønskelig. Er kursen over 32,5 er det lurt og han tjener på innløsning, er kursen under blir det en vurdering hvor langt under og om han da ønsker å innløse for å få kontroll, eller om han har fått nok over børs.

Fordel om han innløser er at han da spytter frisk kapital inn i «eget» selskap, vil jo i seg selv føre til en gigantisk kursoppgang!
Slettet bruker
16.08.2019 kl 18:16 3944

For noe tøv.

Først BENEKTER du at han skal betale noe for 13 mill aksjer, i to uker har du benektet dette, og laget egen tråd.
Du skrev senest i dag at han får 13 mill aksjer, verdt 422,5 mill norske kroner, DERSOM kurs er 32,50 eller mer.

Nå sier du at du aldri har påstått det, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Dette har du rett og slett så lite peiling på at jeg tror du skal logge av, for godt, så kan vi se rundt 24-25 oktober hvordan dette gikk.

Du sier du aldri har BENEKTET Johnny sin versjon, men hans versjon er IDENTISK med min versjon, og den benekter du i ethvert innlegg. Gud bedre altså.
Warrants feilinformasjonen du har bedrevet, er alvorlig, og rapportert til myndighetene i ettermiddag.

SS
Slettet bruker
16.08.2019 kl 18:18 3936

Sector,

Ingen ? Kan du ikke lese, Tenketanken har påstått at han skal få disse gratis, 13 mill axa aksjer, om kurs er 32,50 eller høyere. Er det ingen?
Det er jo KUN han som har forsøkt å lure dere til å tro på dette, mest sannsynlig pga TT sitter i kraftig minus, og går over lik for å prøve å løfte kursen oppover.

SS måtte atter en gang rydde opp og komme med faktum i dette rotet.

SS
Slettet bruker
16.08.2019 kl 18:48 3896

Tenketanker du har min fulle opmersomhet, deler ditt syn på hvorfor det er så viktig for Gevran å få benytte warrant intil 24 Okt, Fredriksen hadde ikke vært så kjøpsvillig om det ikke var for denne avtale som jeg tror kommrr til å skje. Men, jeg tror at det kommer til å skje god tid før 24Oktober mnd. Der har vi vært vårt forskjellig syn
Redigert 16.08.2019 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2019 kl 18:51 3886

jaja, Bjørn synes det er ok å spre løgn om at Bjørn, og alle andre aksjonærer skal gi Fredriksen 422,5 millioner, gratis, som takk for hjelpen med å sende aksjekursen fra 32,1 til 15,90 ! Vel fortjent :-)

Bjørn sitter i minus fra 29 kr, så han har håpet i det lengste på oppgang, og siste halmstrå han klamrer seg til er denne warranten, som blir feilinformert om her på forum, som aldri blir benyttet. Etter 24 oktober er det IKKE noe håp om noe lengre i axa før Fredriksen er ferdig med sitt.

SS
Slettet bruker
16.08.2019 kl 19:23 3834

Din tid er passert sperret for alltid, fått nok av deg
tenketanken
16.08.2019 kl 19:36 3807

BJØRN72
SS får leve i sin egen verden, så får vi ta tak i den virkelige verden .
Jeg fastholder at jeg ikke har skreve et eneste ord, som ikke er forenlig med fremlagt SMS fra Jonny
Gordons knute ligger i hva jeg tidligere har skrive, kun for den observante.

Alle bør vite at WARRANTS er super lønnsomme dersom de går inn, motsatt så sitter
en igjen med et stykt tap.
Jeg og mener vi får en rask oppgang, nettopp fordi Fredriksen ønsker nå å får kapitalisert opp aksjebeholdningen.
Den vil da være 1,82 milliarder ved kurs 32,5 ,samtidig som han kan slå kloa i warrants og få 33,33 neg. kontroll

Dette vil han bruke til å drive Axa i langt større grad, med sine egne folk i ledende posisjoner .
Herifra og fremover skal det gjøre investeringen superlønnsom i kommende år.

Vi holder kontakten, du er en AXA fighter det liker jeg
Realistoptimist
16.08.2019 kl 19:41 3797

SS og Bjørn krangler som et gammelt ektepar... og innen en måned, så kommer SS til å begynne å hause AXA til de grader frem mot den 24.10.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 19:45 3794

Hvordan kan en warrant til dobbelt pris være superlønnsom for Fredriksen gitt dagens kurs ?

Du har selv skrevet innlegg etter innlegg, hvor du sier han skal får 13 mill gratis, overført til sin VPS uten vederlag, dersom kurs er 32,50.
Morsomt å se hvordan du vrir deg unna dette, nå som MAILEN (ikke SMS) ble lagt i bordet.


---


tenketanken
I går kl 09:10 1237
ALLE VELLKOMMEN !

Det er bursdag selskap for Fredriksen FREM TIL 24 Okt .
Da han skal FÅ tildelt 13 mil aksjer som vederlag for alt han har gjort for AXA (gratis)
Redigert 16.08.2019 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
htveranger
16.08.2019 kl 20:29 3742

Det er vel liten vits i å spå i kva Geveran kommer til å gjøre eller ikkje. Personlig trur eg Geveran har hatt en plan/straregi siden de valgte å gi inn i Axa. At kursen har stupt siden inntreden ser Geveran bare som positivt i og med de får kjøpt billigere og billigere aksjer. Så får vi se kva som skjer, spennende blir det iallefall. Eg har valgt å følge Geveran sin langsiktig og ikkje SS sin kortsiktighet. 24 okt får vi vel svaret.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 20:32 3731

Er SS kortsiktig i AXA ?

Trend is your friend, er det noe som heter.
Tverranger har vert med såpass lenge, at han nok har vert med ned fra store høyder, og håper naturligvis på mirakler 24.oktober.

SS
htveranger
16.08.2019 kl 20:40 3713

Har faktisk vært med side IGE og NMG og da den stod i 60 øre.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 20:43 3709

Kanskje du skal si 6 kr etter dagens kurser :-)
Du vurderte aldri å selge på toppene rundt 30-32 kr som vi var over flere ganger, også da vi var nede på 1,98 og den gikk over 3 kr igjen etter litt tid?

Jaja, enhver er sin lykkes smed. AXA har fremfor alt vist at man bør trade svingningene, og ikke sitte long. Det er nok mange som angret på å ikke selge 30-32 eller som angrer på kjøp der oppe, nå.
Men lett å være etterpåklok da, selv om jeg har advart mot dette og anbefalt kjøp og salg underveis i flere år, med stor treffprosent.

SS
htveranger
16.08.2019 kl 20:49 3695

Solgte masse på rundt 30 og kjøpt meg inn igjen på nedturer, men aldri solgt meg helt ut. Har vel stort sett økt posisjonen siden eg har vært med i alle emisjonene.
Slettet bruker
16.08.2019 kl 20:56 3685

Den er god :-)

SS
Marketwatch
16.08.2019 kl 21:20 3628

Hvorfor i all verden skrives det side opp og side ned om denne Warrenten. Dette er jo bare en tegningsrett
Geveran fikk for knappe to år siden i forbindelse med at de deltok i finansieringen av Axa. På tidspunktet
retten ble gitt, trodde alle at aksjen skulle stå langt over 32,50, slik at Fredriksen fikk tegne seg for aksjer
med en rabatt. Det som overrasker meg, er at øvrige aksjonærer er villig til å selge til Geveran snart helt
ned mot halv pris. Det ser ut til at svært mange investorer har fått for seg at det ikke er noen fremtid
i inkasso. Ellers ville de gedigne innsidekjøpene til Fredriksen, som har foregått over lang tid, medført at
aksjen hadde føket i været. Han synes derfor ikke å behøve å benytte seg av Warrenten for å få et
ønsket antall aksjer. Tror Fredriksens mål er å ta en ny "Aktiv Kapital", han er nok svært fornøyd at han
hittil har kunnet forsyne seg med aksjer til svært lav kostpris. Vi får se om han kan fortsette å kjøpe
på disse nivåene eller om markedet snart våkner. Dersom aksjen, mot formodning, skulle stå over
32,50 i midten av oktober, vil han mest sannsynlig benytte tegningsretten.

Redigert 16.08.2019 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2019 kl 21:44 3586

Marketwstch - fint oppundert og helt riktig, slik tolker jeg også det det som nå skjer, samt dette med warrents.

Personlig tror jeg Fredriksen har en visjon og et mål om å gjøre AXA til et av de største selskapene i sin bransje, kanskje også det største. Stordriftsfordeler, som han alltid har bygd sin rikdom på, gjelder også når det gjelder hans inntog i AXA, og tro meg, det ligger en klar strategi i bunn for hvorfor han har gått/går så tungt inn!
Slettet bruker
16.08.2019 kl 21:53 3569

Må vel være lurt å ha med andre "på laget" for å øke interessen for aksjen og se at prisen for deltakelse blir større.. Blir den en børsvinner vil prisen mangedobles...
Funderer
17.08.2019 kl 08:42 3343

Jeg er nok fort ca 20 år eldre enn deg . Er ikke så viktig for meg hvem som har sakt / skrevet hva , er ting i livet som er viktigre enn hva som skjer på forumet . Forumet er heldigvis ikke høydepungtet i uka . Du kommer også til å roe deg ned med årene . Når det gjelder å spå kurser så har du lett for å helgardere , er ofte enten ditt eller datt , da går det enten opp eller ned . Bare se nå ang Bh2 , da garderte du litt med 3 dagers å litt med oppgang . Men du er morrsom da , det skal du ha . Min pc er på rep så har kun låne pc , ikke virus program på denne (tror jeg)så har ikke turt å logge inn i banken på flere dager , men det er kansje en fordel . Jeg er i litt bedre psykis form nå så min verste aggresjon på deg har gått over . Men er jo selv veldig ærlig ,ble i ungdommen kalt ærlige Funderer , så jug liker jeg ikke .
Slettet bruker
17.08.2019 kl 10:58 3225

Hehe, herlig innlegg.

Men nei, SS helgarderer ikke, det har du IKKE sett i B2H fra 20,60 og nedover. Det vil alltid være små rekyler, i normale selskaper. Det er bare Seadrill, NAS og andre selskaper på konkursens rand som fortsetter flere dager med 10-15% nedgang!

Du vet at SS er en av få, og trolig alene på HO som kan AXA og B2H såpass godt. Man ser mønstre, og disse skal mye til for at endrer seg over natta.
Men det vil jo komme til et punkt hvor billig er billig nok, B2H må være i nærheten, men jeg holder likevel en knapp på at vi vil touche 5 tallet, enten det er 5,00 eller 5,90 før det snur. Har en viss anelse om at vi kan se 4 høy også, skjønner du.

De fleste er vel enig om at høsten kan bli turbulent, på mange måter. Så her vil det svinge opp og ned, uten at det må tolkes som HELGARDERING. Jeg mener trenden fortsatt er NED, og det er mitt hovedsyn, så får dere vurdere om man skal selge på rekyler, og kjøpe igjen lengre nede.
Mener man at axa og b2h skal opp, på sikt, hvorfor ikke snitte ned en krone eller to ved å realisere tapet, og så få billigere inngang - det er jo smart da tross alt.

SS
Funderer
17.08.2019 kl 12:58 3169

Ja jeg skjønner . Men husker godt du kjøpte B2h på ca 18,50 , da de la frem resultatet , du skrev hvertfall at du lastet tungt , solgte deg senere ut med tap , men du påsto du solgte med gevinst . Samma det spiller ingen rolle for meg . . Jeg er god til å plukke taper aksjer så jeg håper du kan lære meg å shorte , foreslår at vi 2 tar en tur til Gran canaria til vintern . Dama jobber på sykehuset å har lange pasient lister så vanskelig for hun å ta fri fra jobb på vintern . De få kompisene jeg har jobber så de kan heller ikke være med . Tørr ikke reise alene , men med deg ved min side så vil jeg føle meg trygg . Så kan vi trade litt , vis vi tørr logge inn i nettbanken i fremmed land.
Slettet bruker
17.08.2019 kl 16:24 3090

Løgn er du vel for gammel til, du vet at jeg solgte samme dagen med litt pluss - og jeg har limt inn SCREEN shot som beviser at mine 3 B2H trader gikk i pluss, dog lommerusk. Du bør bli tørr bak ørene, om du er 60+ og slutte med løgn! At du selv sitter med B2H kjøpt på 20 og ned til 16 er ikke mitt problem, du ble advart.

SS
Slettet bruker
17.08.2019 kl 18:47 3000

4 dobling ikke umulig ! På kort sikt, mye mere om noen år, en vanvittig positiv utvikling siste ,2 kvartal, hvem kan vise til noe liknende +++++?
Slettet bruker
17.08.2019 kl 18:57 2983

Er også enig i at denne vil reprises på et eller annet tidspunkt. Mange håper på warrants er tidspunktet, jeg tror ikke.

Kunne vi bare fått et skikkelig børsfall, a-la 2018 - så skal jeg laste med det går.

SS
Manyla
18.08.2019 kl 11:25 2779

Innimellom får jeg følelsen av at SS er 50% av brukerne her inne 😅
Slettet bruker
18.08.2019 kl 11:35 2771

Eller 50% av innleggene :-)

SS
Slettet bruker
18.08.2019 kl 18:32 2640

Tror vi står foran en voldsom reprising av AXA, børsen er et fint verktøy når ting er på stell... ikke mange selskap på OSX som kan vise til liknende utvikling, og OBS! dette er bare begynnelsen på noe meget stort....
Slettet bruker
18.08.2019 kl 18:42 2630

Hvilken utvikling?

Hva legger du i starten på noe stort? Har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg, i den fallende trenden ? Når snudde det? Og hvorfor ?

SS
Slettet bruker
23.08.2019 kl 17:39 2317

Kan godt være, stakkars fyr