NANO: Største børstaper i første kvartal

Slettet bruker
NANO 28.03.2018 kl 23:42 27226

E24 summerer i dag opp status for første kvartal, og skriver dette om NANO:

"Dette er taperne
Det selskapet med svakest utvikling på børsen så langt i år er Nordic Nanovector, med en nedgang på nesten 39 prosent.
Selskapet har vist svak utvikling gjennom hele kvartalet, etter forsinkelser av noen studier og relativt svake kvartalsresultater."

Børstaperne Utvikling i år
Nordic Nanovector -38,86 prosent
Next Biometrics -36,13 prosent
Otello -29,69 prosent
Norsk Hydro -26,30 prosent
Europris -24,55 prosent
Kongsberg Automotive -24,26 prosent
Idex -21,51 prosent
Subsea 7 -18,5 prosent
Hexagon Composites -17,82 prosent

Kommentar:
E24 tar altså opp forsinkelsene i flere studier i NANO som en sentral forklaring på at kursen har stupt i år, etter et betydelig kursfall også i fjor.
e24 sier altså det samme som jeg saklig har advart mot siden aksjen stod i over 120 i fjor. I tillegg har jeg vennlig anbefalt NANO-aksjonærer å heller gå over til BGBIO (siden den stod i 19 kroner) i stedet for å tape enda mer penger på NANO. BGBIO har siden det steget over 100% mens NANO altså har blitt mer enn halvert. På en annen tråd har nå de faste NANO-portvokterne dessverre atter en gang satt i gang en vendetta mot meg og vil ha admin til å utestenge meg fordi jeg nøytralt og saklig har påpekt at disse forsinkelsene er en sentral årsak bak kursfallet fra 129 til dagens nivå på ca. 50. Det skal åpenbart ikke tåles.
Jeg foreslår at disse faktafornekterne først starter med å saksøke e24 som også tidligere har tillatt seg å påpeke det samme som meg, og som da ikke en gang var såpass vennlige at de foreslo BGBIO som et mer lønnsomt alternativ.
God påske ønskes til alle uansett! Ikke minst til dem som nå har sett NANO falle langt over 50% siden toppen i fjor.

Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2018 kl 16:22 11415

også for å svare vår gode venn ¨Kongen¨


Innlegg av: dr. Stockman (02.06.17 12:46 ), lest 2003 ganger
Ticker: NANO
RE^1: NANO - TIL ALLE ØRKENVENNER
Som jeg har skrevet tidligere så ser jeg på NANO som et godt eksempel på både en spennende og en uspennende aksje. Uspennende fordi jeg vet (99%) at selskapet vil lykkes. Spennende fordi spennvidden er så stor når det gjelder hvor godt selskapet vil lykkes på lang sikt. Blir det 1000 kr - 5000 eller kanskje 10.000?


Så det jeg lurer på da ¨Kongen¨ Hvorfor ba ikke du Stockman komme med dokumentasjon om at det er ¨99%¨ sannsynlighet for at nano skal lykkes og at kursen skal ligge mellom 1000 og 10 000. forresten på det tidspunktet ikke 200% men 1000% over kursen? (og på nåværende tidspunkt mellom 2000% og 10.000% (% ikke kroner) over dagens kurs) trist...

Du er et ynkelig, motybdelig troll som kun har som formål å skape mer forvirring rundt det synkende skipet nano, admin bør snarest ta grep og fjerne deg
Redigert 31.03.2018 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Kongen
31.03.2018 kl 16:54 11382

Haha du kommer med ting fra juni 2017 og spør hvorfor jeg ikke kommenterte på det? Hegnar forum har jeg lest på siden desember kanskje. Og udokumentert hausing får like stor oppmerksomhet av meg som udokumentert baising. Begge deler er like ille.
Og alle som har litt vett mellom ørene og har sett på andre biotek aksjer vet at de går ned i tørkeperioder. Se på algeta, der var "alle" ute og omplasserte pengene sine når bomben kom. Så det at dere kunne forutse en tørkeperiode gjør dere like spesielle som 95% av biotek aksjonærer. Det dere ikke kan er se ting fra en langsiktig investors perspektiv. En som ikke trader aksjen, mrn kjøper seg inn på grunnlag av det fundamentale og som sitter rolig gjennom oppturer og handler mer på nedturer da denne strategien fungerer best hvis du skal sitte løpet ut og ikke stå utenfor den dagen det kanskje kommer et bud og kursen legger seg på budkursen ved åpning.

Det at det dere fortsatt ikke har klart å levere noen fakta på en så hårreisende opplysning og kursdrivende informasjon om at det er paradigme problemer i flere utenlandske land, deriblant USA er ganske mystisk.

Kongen
31.03.2018 kl 17:00 11373

Hektar, kom med et eksempel der jeg har sagt at aksjen ikke skal videre ned eller at jeg har sagt den skal opp er du snill.
Slettet bruker
31.03.2018 kl 17:13 11357

Hvorfor det? Jeg har aldri påstått det har vært dine innspill, jeg bare poengterer reaksjonen din som tilsynelatende kun er siktet mot de som IKKE tror du blir milliardær i Nano på tirsdag.
Kongen
31.03.2018 kl 17:39 11331

Okei, så du har ikke lest noen av mine innlegg ser jeg?

Jeg har bedt korsar dokumentere sin påstand, som han la frem som fakta. Der han sier at det er paradigme problemer i flere utenlandske land, deriblant USA. Dette er sterkt kursdrivende informasjon og informasjon som kan ha betydning for om paradigme i det hele tatt får starte opp i USA. Dette har korsar fortsatt ikke klart å dokumentere.
Ja dette er et diskusjonsforum og man skal ha takhøyde. Det er IKKE det samme som at du kan si hva du vil være seg æreskrenkelse av ledelsen og ansatte i selskapet eller komme med så alvorlige statements som korsar gjør med den setningen.
Dette er hegnar forum sine regler ikke mine. Dette står også i vær varsom plakaten og er også nedfelt i norsk lov. Du er ikke fritatt selv om du kommenterer på et anonymt forum.
Kongen
31.03.2018 kl 17:43 11330

Du hektar sier det ikke er mine inspill, men i innlegget ditt lenger opp skriver du
"Nettopp. Det du definerer som "diskusjon" er når skal den opp og hvor høyt skal den. Alt annet enn det burde være strengt ulovlig."

Hvordan kan du si det når jeg hverken har sagt nano skal opp eller ned eller kommentert noe om selskapet annet enn at korsar har uttalt det han har uttalt?
focuss
31.03.2018 kl 17:47 11325

Synes det er feil adresse på kritikken når det er de som ser at ledelsen gjør en dårlig jobb får den og ikke at det er ledelsen som gjør en dårlig jobb som får den.
Slettet bruker
31.03.2018 kl 19:40 11247

Huff det ble vanskelig for deg dette skjønner jeg. Har allerede svart på dette, men får si det igjen. Er jo tross alt snakk om flere meter med papp det skal trenge gjennom.

Altså, du angriper de som ikke hyler om opptur og dette er ikke første gangen. Her skal det dokumenteres og rapporteres og vet du hva/hør nå her. Om man skriker opp derimot er det ingen utfordring. Regner forøvrig med at du ikke forstår det denne gangen heller.
Slettet bruker
31.03.2018 kl 19:52 11225

Jeg synes at det er helt vanvittig, aksjen har falt 60 % SIDEN EMISJONEN, men ikke en lyd fra styrelederen som liksom skal representere aksjonærene

HVOR ER SANDNES?

Har Healthcap et slikt jerngrep rundt styret og en aksjonærbase som absolutt gir f... ? at aksjonærene ikke tør å stå opp under GF å kreve endringer og svar synes jeg viser bare med all tydelighet er dette er et selskap som en bør holde seg langt unna fra
Slettet bruker
02.04.2018 kl 12:59 8956

Først, takk til admin som har gjort de nødvendige grep for at vi kan få i gang en balansert pro et contra-diskusjon rundt NANOs situasjon igjen.
Deretter, det trengs en saklig fot i bakken mht. hva som er realistisk å forvente at NANO kan levere av kliniske data i år.

For Betalutin er det ikke kommet statusoppdateringer på lenge, og i dette infotomrommet foregår det til dels ville gjetninger på flere tråder om bl.a.:
- når man kan vente (kliniske) data,
- om og evt. hvilke pasientinnrulleringer som er kommet i gang,
- hvordan det går med de ulike søknader

På AACR midt i april nå skal man som nevnt ikke kjøre en scene-presentasjon men henge opp en plakat med tidligfase lab- og museforsøk for Humalutin, så de som omtaler dette som "kliniske data" (ser at flere har gjort det) må skjerpe skrivepresisjonen sin her.
For Betalutin ventes ikke kliniske data presentert før tidligst i desember, men mest trolig ikke før i 2019 ut fra de aggregerte signal om diverse typer forsinkelser vi kan lese ut av de mer uformelle informasjonskanalene (forespørsler med muntlige svar fra selskapet, hearsay omtalt på andre farmakonferanser, osv.)
- Archer-1 er det også lite nytt om.

Vi skal ikke her gjenta de ulike antakelser om grad av forsinkelser, men både Betalutin, Archer-1 og Humalutin anses nå av analytikerkorpset for forsinkede, jfr. flere meglerhusanalyser kommenterte av meg tidligere, samt selskapets egne endringer i tidligere framdriftsplaner som jeg spesifikt har linket til og kommentert her. Årsakene oppgis til alt fra rekrutteringsproblemer, søknadsavslag, osv., men er vanskelig å kvantifisere siden selskapet blir tausere og tausere på disse områdene.
Men oppsummert synes dagens aksjonærer å stå foran en trolig ubehagelig lang ventefase på mulig kursdrivende kliniske data - kanskje i bortimot ett år til, der selskapets fortsatte taushet kan gi ytterligere grunnlag for tillitssvikt i markedet med den kurseffekt det kan få.

Mitt håp for selskapet i månedene framover er derfor at de innser at de ikke kan fortsette dagens infopolicy, som har medført at kursen er langt mer enn halvert siste halve året, og det i en periode der de fleste hadde forventet at selskapet skulle vist fram prosjektframskritt som kunne gitt en helt annen kursutvikling.

Redigert 02.04.2018 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Kongen
02.04.2018 kl 14:56 8908

Fint at du tok til deg informasjon fra admin korsar. Fortsette å skrive innlegg som det over så går det ann å ha en diskusjon.

Du sier at data muligens ikke kan forventes før om et års tid. Dette er ikke korrekt da dataene som skal presenteres på ASH i desember er fra lymrit studiet, der alle pasienter er ferdig behandlet. dette vil da bli presentert i sin helhet med modnede data. Det kom tydelig frem på Q4 presentasjonen.

De har vel ikke nevnt når de skal presentere data fra humalutin og archer-1 studiet. Om de skal slippe litt og litt underveis eller om de slipper det når studiet er ferdig og de har alle data på plass.
Slettet bruker
02.04.2018 kl 15:41 8894

Kongen,
du skriver med frekkhetens nådegave: "Fint at du tok til deg informasjon fra admin korsar".
La oss her bare holde en ting klart: Du har flere ganger løyet om at jeg er blitt slettet. Den som leser tråden vil derimot se at jeg overhodet ikke er blitt slettet noe sted, mens du er slettet mer enn en gang. Som jeg altså takket admin for.
Til orientering utover dette: Reelle aksjevurderinger består av både pro og contra vurderinger. Absolutt å anbefale....
Kongen
02.04.2018 kl 18:12 8835

Du hadde ett fint innlegg hvertfall...
diffish
02.04.2018 kl 18:54 8811

Neste presentasjon av kliniske data ventes i Q4 '18. (meldt i Q4 presentasjonen 2017) Eventuelle forsinkelser forbundet med å få godkjent PARADIGME i forskjellige land, inkludert Norge, burde ikke forsinke fase 1/2a studien siden den allerede er ferdig rekruttert. Blir det forsinkelser her blir jeg svært skuffet, for da har alle pasienter hatt minimum en 6 mnd readout av behandlingen sin. (vi vet ikke helt når de siste pasientene ble behandlet, men det var før Q4-presentasjonen i slutten av februar). Da forventes det en DoR-verdi mye høyere enn vi så ved ASH 2017, nettopp fordi datasettet har fått modnet seg nok til å tolke mer ut av det.

Vi har også DLBCL-studiet som forventes å komme med fase 1-data i H2 2018, ref. forrige kvartalsrapport.

ARCHER-1 ventes data fra først i H2 2019, men siden Costa har gitt uttrykk for at datasettet skal presenteres i sin helhet så avhenger datoen for presentasjon av hvor tidlig de får behandlet første pasient. De mener selv at første behandlede pasient i 1H 2018 skal gi god nok tid til å komme med data i 2H 2019, så får vi se hva som skjer.

Presentasjon av kliniske Humalutin-data kommer tidligst 3 måneder etter første behandlede pasient. Med en "praktisk" oppstart i 2H 2018 forventer jeg ikke noe før tidligst 1H 2019 her.

Som du derfor er inne på og som jeg er helt enig i, selskapet bør endre dagens info-policy. Forskningen får ta den tiden den trenger, men det er nok av små informasjonspakker som enkelt kunne vært meddelt til aksjonærene for å sørge for en mer stabil aksjekurs og en større tillit til både selskap og ledelse. At Costa sier "any minute" når det faktisk tar minst 5 uker (første behandlede pasient PARADIGME) , bygger ikke mye tillit.

Kongen: Jeg siterer Costa fra Q4: "hopefully we are targeting ASH 2018"

Vi vet altså ikke om det kommer noe om fase 1/2a-studien i desember. Men både aksjonærer og ledelse håper.
Slettet bruker
02.04.2018 kl 20:41 8764

diffish,
hyggelig at du prøver å diskutere saklig her - gledelig!
Jeg er stort sett enig i din oppfattelse av utviklingen som viser at du respekterer at man må sette seg inn i de faktiske forhold før man konkluderer. Men jeg er nok - ut fra erfaringene med tidligere forsinkelser der selskapet ikke har omtalt dette tydelig hittil - litt uenig i det siste du skriver, sitat:
"Vi vet altså ikke om det kommer noe om fase 1/2a-studien i desember. Men både aksjonærer og ledelse håper".
Jeg har som tidligere nevnt nok litt mindre tro på dette enn deg. Men ellers føler jeg vi snakker omtrent samme språk om hva som faktisk er tilstanden i selskapet.
Slettet bruker
02.04.2018 kl 20:42 8762

Hvis jeg var nano aksjonær, kanskje i tillegg belånt ville jeg vært veldig bekyrmet for morgendagen. DJI over i USA har falt gjennom viktige støttenivåer, 3% ned sålangt, dette kan bli en meget stygg dag for nano, om 48 ryker - noe som jeg på nåværende tidspunkt anser som nesten gitt - er neste støttenivå ikke før 37...
Slettet bruker
02.04.2018 kl 20:52 8758

Jeg tror ikke vi skal anta at NANO i utgangspunktet vil rammes noe mer av det pågående skrellet i USA enn andre farmaaksjer. Den vil nok fortsatt bevege seg mest ut fra markedets vurderinger av tilstanden internt og ikke iht. makroforhold. Men OK, en aksje som er under såpass press som NANO nå med sin fallende trend, kan muligens få et ekstra leggspark når markedet får et generelt bølleslag rett i solar plexus, som vi må kalle at USA futures er ned over 3% nå, mens Wall Street avslutter på rundt 3% i minus på utvidet handelsfrykt etter at Kina har flagget hevntoll på mange amerikanske varer.
Morgendagen på OSE kan bli svett for noen og en hver.
Slettet bruker
02.04.2018 kl 20:56 8743

Korsar
Hva tenker du om at OMHoldning i NANO er belånt opp til pipa. Er ikke OMH nano sin nest støre aksjonær? han har vel over 1 000 000 aksjer? Hvis han får likviditetsproblemer etterhvert kan det bli meget stygg. Noen tanker rundt dette? Om han blir nødt å selge 3-400 000 aksjer så er det jo bare å tenke seg hva som vil skje med kursen.

Han er eksponert mot mange flere aksjer som vil få et betydelig skrell, vil han da velge å holde nano?
Redigert 02.04.2018 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2018 kl 21:07 8740

LH,
i det større bildet betyr ikke enkeltaksjonærers problemer stort. Ruinerte aksjonærers aksjer overtas bare av noen med friskere kapital, for fortsetter kursfallet vil vi nok se flere tvangssalg etter hvert. Men vi skal heller fokusere på SELSKAPETS stilling og hva det faktisk leverer, det er oppgave stor nok for meg :-)
Slettet bruker
02.04.2018 kl 21:09 8733

Enig med deg, likevel mener jeg at OMH sin posisjon er såpass stor at jeg tror dette vil kunne ha betydning for kursen
Slettet bruker
02.04.2018 kl 21:22 8719

Det må vel være noen som må selge pga. Belåningskrav i morgen da kanskje, og det er vel ikke kjøpere i fleng på en dårlig dag.
Om olja også får en trøkk så blir det bekmørkt.
Redigert 02.04.2018 kl 21:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2018 kl 21:27 8720

blir åpningen under 48 på høyt volum er det allerede et meget dårlig tegn.

Som sagt er det fortsatt støtte rundt 37 som blir neste nivå, da vil MCAP være på rundt 1,8 mrd, jeg tenker at 1,5 mrd i MCAP er riktig prising for nano altså kurs mellom 27 og 33
Slettet bruker
03.04.2018 kl 08:44 8582

LH,
Kortsiktig kan enkeltaksjonærers evt. problemer (herunder selvsagt mest hvis større tvangssalg) bety noe, ja.
Redigert 03.04.2018 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 08:48 8574

Vi bør uansett ønske lykke til for dem som fremdeles sitter i aksjen i disse tider. Førhandelen indikerer ikke en opptur i dag.
Og så får LH testet sin teori om at de mest svette aksjene får mest juling ved nervøse markedssituasjoner slik som i dag.
YNWA250505
03.04.2018 kl 08:55 8566

Vil gjerne se en link om at OMH er belånt opp til pipa. Vil gjerne se bevis på at han ikke har hundrevis av millioner på bok. OMH er milliardær så helt mørkt er det nok ikke. Nok et lavmål fra løkhodetsherre
Slettet bruker
03.04.2018 kl 15:10 8475

Teknisk interessant å observere NANO nå: den ligger og vipper på randen til å bryte mer konsistent ned gjennom støtten i rangen 48-50.
Den har vært nede på 46-tallet men karret seg tilbake til 47 i første omgang.
Men de som begynner å lure på om de tåler stort større tap nå, må hensynta at den i utgangspunktet solide støtten på 48-gulvet kan være i ferd med å glippe mer. Og da er vi en god del kroner lenger ned før oppfølgende SL-skrell er ferdig. Nei, dette er urovekkende, ikke minst sett opp mot den lange ventehorisonten på disse svake tekniske betingelsene.
Jeg må opplyse om at jeg ikke har noen personlig glede av svikten vi ser utfolde seg videre i NANO. Først fordi NANO har vært en gullkalv for meg både i den rå oppgangen i 2016 til det toppet ut, og som tradeobjekt etterpå, og dernest at jeg ikke har noen kortsiktige mål om å kjøpe aksjen på disse nivåene (for å sitte og vente lenge på en evt. oppgang). Det er nemlig lenge til jeg mener tiden er inne for å re-entre NANO.
Men får vi nye volatile perioder på bra volum vil jeg dagtrade i aksjen som før. Og da ønsker man som kjent både ned- og oppgang, alt etter hvordan man kjører.

Redigert 03.04.2018 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
03.04.2018 kl 15:44 8436

Nano ned over 6% mens børsen er over 1% i pluss. Dette blir nå ihvertfall ikke bunnen, hva skjer når børsen faller 1-2%?

Nei, dette begynner dessverre å bli enormt stygt.
Slettet bruker
03.04.2018 kl 15:49 8430

Innlegget er slettet
LH,
vi burde være mer opptatt av hva selskapet faktisk gjør enn hva Costa presterer å si med ujevne mellomrom. Markedet har åpenbart forlengst lært seg å overse hans løse påstander, og går heller etter faktisk prosjektutvikling iht. formelle meldinger. Og da ser vi hvorfor Costa løsprater og sier at han vil holde framdriftsopplysninger hemmelige "av konkurransehensyn"...
Når det gjelder hans egne aksjer så må han uansett holde seg til insidereglene slik som andre, selv om hans eksesser som talsperson indikerer rimelig løs omgang med god informasjonsskikk.


Slettet bruker
03.04.2018 kl 15:51 8418

45 nå, ser vi 30 tallet før dagen er omme?
Slettet bruker
03.04.2018 kl 15:59 8404

Hvor mange dager har NANO vært på taperlisten siste 3 måneder?
Slettet bruker
03.04.2018 kl 16:01 8396

spør heller hvor mange de har gått i pluss
Andersiverden
03.04.2018 kl 16:41 8628

Dette er ikke noe annet enn en skandale! Ingen informasjon men bare tomme og intetsigende selvfølgeligheter. Katastrofal aksjonærpleie! Hva i all verden skal de med en godt lønnet informasjonsansatt med tittelen Vice President?! Noen i selskapet må da for svarte sitte på informasjon om hvordan det EGENTLIG står til?! Er det virkelig ingen lyspunkter?! Holdes ting tilbake? Hva sier topp 20 til dette? Vet noen om det har kommet reaksjoner derfra? Små eller ingen endringer i topp 20 så vidt jeg kan se. Huff og huff. Dette er bare trist!
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 16:42 8620

tror ikke topp 20 har investert penger de ikke har råd å tape å si det sånn, det er bare å avskrive hele greia hvis det virkelig går til dass
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 17:53 8524

Faller som en Stein, men ingen vet hvorfor.
Flere har advart (teknisk) om at dette kunne skje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 18:37 8469

DNB er jo positiv, skal tro hva de sier til sitt forsvar.
Er det noens om har meglerforbindelser på den kanten?
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 21:51 8357

Rent teknisk (samt ut fra tidligere intradagshistorikk) skal faktisk NANO korrigere litt opp igjen i morra. Under forutsetning av at børsen blir så bra som kveldens USA og olja tilsier, dvs. ikke får en uventet stopp hos nattens Asia.
Merk: En evt. korreksjon i NANO i morra vil være et rent teknisk intradagsutslag og har ikke noe med at aksjen plutselig skal ha mer fundamentalt å slå i bordet med. Den overordnede trend er jo nå forsterket ned uten klare tegn til ny bunn. Men jeg tok en pott på 45-nivået rett før stenging i dag fordi alle mine tekniske algoritmer sa (kortvarig) korreksjon i morra. Vi får se, har ikke lyst å slippe fingerfølelsen med aksjen og prøver derfor å bruke den som best mulig mens markedet sparker småstein og venter og venter på tegn til at noen tar infoskjeen i en annen hånd. Hvis det ikke har kommet endringer på den delen av selskapssiden innen ordinær GF er over må man bare kalle meg en krakk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 22:46 8303

Korsar

Vil gjerne bruke anledningen å takke deg for dine mange gode og lærerike innlegg. Du har bidratt til at bl.a. jeg kunne tjene på NANO og særlig BergenBio. Stor takk for det. Håper du fortsetter å komme med dine anbefalinger og vurderinger fremover, de viser seg som oftest å være SVÆRT troverdige. Mange som kunne tjent godt hvis de hadde fulgt deg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare