Kursutviklingen i Axa.

bålfreak
AXA 29.03.2018 kl 09:41 5307

De fleste som har satt seg inn i selskapet Axactor og utviklingen i selskapet er noe forundret over kursutviklingen. Axa har på rekordtid bygget opp en betydelig organisasjon , skaffet seg Norges rikeste mann som samarbeidspartner og gjort betydelige investeringer. Alle med litt vett i skolten forstår at dette om kort tid vil gi Axa et betydelig løft på bunnlinjen. Men hva med aksjekursen....., hvorfor har den ikke steget.....aksjemarkedet prises jo ofte på forventninger. Axa har over lang tid lagget markedet og dette skyldes nok flere forhold. Shorting må ta sin del av skylda og selvfølgelig robothandelen. Men er dette hele forklaringen på den siste tidens utvikling i kursen?
Neida, det er det nok ikke. Hovedårsaken er at flere må få kjennskap til og kunnskap om Axactor. Så langt har de fleste aksjeeierne i Axa vært ferdigkjøpte og venter på oppgang. Da blir det for få kjøpere av aksjen og selgerne dvs shorterne har overtaket. Hva vil skje videre........, vil den samme utviklingen fortsette???
Neida, nå kommer resultatene og tallenes tale og da vil grådigheten vokse hos svært mange. Mange flere kjøpere kommer på banen og vil drive kursen oppover og shorterne vil dekke seg inn. Axa vil dokumentere svært gode resultater og nye kjøpere av aksjen vil strømme til. Den velkjente dominoeffekten vil slå inn og det blir løp og kjøp som gjelder. Da nytter det ikke å vente på lavere inngang og tro på "gode kjøp" lenger ned i veien.

For å si det med Jesse Livermore, tidenes største aksjetrader. Det gjelder å kjøpe aksjer som stiger til nye kurshøyder og bygge en pyramide av nye kjøp når aksjen stiger. God Påske?⛷
Redigert 19.01.2021 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2018 kl 10:14 5254

AXA på billigsalg er nok snart historie.
Det er bare tidsspørsmål om når 3 kr er nådd, og 2 kr er tilbakelagt for godt.

SS
Flygeren
29.03.2018 kl 11:46 5180

Det blir ein gledens dag da kursen gjenspeiler selskapet! Jeg er ein av de som fra før Fredriksens inntog og frem til nå har kjøpt litt og litt aksjer. Holdt på de, fordi selskapet ser bra ut og sannsynligheten for at kursen på et tidspunkt klatrer oppover er stor. Kommer ikke til å selge noen etter å ha sittet på de så lenge uten å trade. Noen vil nok si jeg er dum, og jeg ser i ettertid at det har vært plenty av muligheter til å trade. Men vår tid kommer, og gleder meg til å se 3 tallet :-)
toffen4
29.03.2018 kl 14:00 5095

Blir bra da vi passerer ATH og folk begynner å få øynene opp!! samtidig som SS pantsetter båten å svigermor :P Da går jeg også all inn..
Slettet bruker
29.03.2018 kl 14:17 5074

S/J Mathilde er pantsatt til langt over masta.

Svigermor pantsettes høystbydende, når jeg finner noen som vil ta pant der ?

Det er nå man skal kjøpe, for snart må man løpe etter toget, som atter en gang er tilbake på Bergen Stasjon. Sist lo alle av SS og sa toget var klar for ankomst Oslo Stasjon, men noen ville det annerledes.

Spørsmålet er om dere skal være med på reisen, og om kremen skal sitte fremme med SS på første klasse med godt i glasset?

SS
bålfreak
29.03.2018 kl 14:51 5035

Titta litt på kursutviklingen i B2 Holding. Den har tatt nesten tregangen,n på 3 år. Dersom vi går litt lenger tilbake var kursen ca kr 5.- og idag ligger den på ca kr 20.-. Den har altså gått 4 gangern på like mange år. Hvorfor skulle ikke det samme kunne skje med Axa. Axactor har faktisk vært litt mer ukonvensjonelle enn B2H ved å satse på eiendomsporteføljer og ved å hente inn en CoInvestor.
Min oppfatning er derfor at potensialet er større i Axa enn i B2H.
Redigert 29.03.2018 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2018 kl 16:17 4979

Vi har noen spennende år forann oss!

SS
Slettet bruker
01.04.2018 kl 04:27 4634

Som vanlig er skipslooseren med sin bastion av trofaste sauer som følgesvenner ute å baiser et synkende skip. Det er trist å konstatere at bedraget AXA nå er iferd med å vise seg, slik alle bedrag til syvende og sist gjør, og det er trist at folk taper penger. Men sauer har intet på Oslo Børs å gjøre , ei heller småbåtansvarlig i en lokal båthavn. Brekinga forvitrer, lenge har jeg sagt dette ville skje. Frem mot q1 vil AXA fortsette sin ferd nedover om enn i marginal utsstrekning, tipper rundt 2.50. Det virkelige kursskrellet vil komme som en konsekvens av den lite lystige lesning av q1. Ja, en trenger ikke være rakettforsker akkurat, men framifrå kompetanse, hjelper til å analysere seg frem til mer nøyaktig hvor stort kursras vi snakker om. La meg først slå fast, AXA taper for tiden penger. Store summer med penger, renner rett ut av kassa. Innkjøpte porteføljer er ikke verdt papiret de er skrevet på og en altfor stor og tungrodd organisasjon med gullkanta opsjonsavtaler koster. Og til alt overmål er en verdiløs eiendomsmasse i Spania kjøpt inn. Umiddelbar kursskrell etter fremleggelse vil ligge i leie 20-30%. Men elende stopper ikke her godtfolk. Innen utgangen av året må selskapet ut å be om penger, mye mer penger. Og dette vil de neppe få om utvanningskurs ikke settes under en krone. Så kjære småbåtsjef, selv om du har gjort en stor bommert og sitter lasta til ripa fordi du ikke hørte på meg tidligere, ikke led andre amatører inn i fristelsen.
toffen4
01.04.2018 kl 08:14 4558

? ? ? ?
Flygeren
01.04.2018 kl 08:23 4542

Fetter.. ? skjønner ikke hvorfor du gjør det. Ønsker du lavere inngang og håper noen biter på det tullet der. Eller er dette din form for humor :) greit å ikke være uhemma positiv, men det får da være grenser..
toffen4
01.04.2018 kl 08:31 4528

Rakettforsker fetter A har virkelig peiling på AXA ? Stakkars, Fetter Anton har vel brukt opp konfirmasjon pengene han har fått av Dolly duck ?
Slettet bruker
01.04.2018 kl 09:52 4415

FetterA; -----men frels oss fra det onde (deg).
For riket er ditt, (Endre,)
og makten og æren i evighet.
Amen.


Suss
SS
Redigert 01.04.2018 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2018 kl 11:15 4320

FetterA fikk nylig 4 dager på seg til å gjøre opp sin Netfondskonto, som var trekt i minus på belåning. Dere så vel det samme her nylig selv. FetterA ble kastet på hode og ræva utav NTF og mammaen måtte ordne opp i tapet.

Her er innlegg fra godgutten av relativ ny dato, hva endret seg grinegutten?


FetterA
22.03.2018 kl 23:58
1110
I forhold til en grundig utført vekstcaseanalyse ser i AXA i 7 kroner på 3 mnd sikt, 10-12 kr på 6mnd sikt. Dette forutsatt levert melding ikveld og de oppdateringer som er gjort fortløpende både såvel teknisk som på makronivå.
Redigert 01.04.2018 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2018 kl 11:27 4304

Dette er så bra. Skikkelig rabalder i en AXA-tråd, det er HO-forumet det. Ha-ha...

Skal ut på skitur, og det blir godt, selv om jeg tripper litt på tå med så mange stengte dager på børsen. Ja, det er litt vanedannende å følge med på børsen.
Slettet bruker
01.04.2018 kl 11:43 4270

Litt rabalder er jo DNA til AXA gryna på forumet her.

SS
alain
01.04.2018 kl 11:52 4256

I følge DN er P/E for 2017 ca 130. Kursen bygger derfor på forventninger om bedre resultat.
For 2018 er anslaget for P/E ca 9 og for 2019 ca 5 med dagens kurs.
Skulle dette slå til, kan vi forvente en kurs på 3 til 3,50 om ett år
og mellom 5 og 6 når man ser to år frem. Men dette er jo bare en prognose og kanskje litt optimistisk.
Slettet bruker
01.04.2018 kl 12:14 4222

Klipp og lim i dag: https://ibb.co/eJWcKn

Ser da bra ut, jenter ?

SS
Gork
01.04.2018 kl 17:25 4069

SS
Jeg foreslår at du legger ut en link til bilde av sviger's, så får vi se om vi kan få igang en bud runde her for å avhjelpe deg, samt glede en annen her på forumet med vinnerbudet.

Utover det har AXA mange gulv som kursen skal igjennom før det igjen kan bli artig.

Lykke til.
Slettet bruker
01.04.2018 kl 17:32 4057

Hehe, redd det blir dårlig butikk du.
Får vel heller sope sammen det jeg har, for jeg får enda 7 siffret antall axa aksjer for mine kontanter som venter på deilig inngang i ett eller annet.

SS
Slettet bruker
03.04.2018 kl 16:14 3606

Ja , som jeg sa denne vil snart stupe bratt, meget bratt. Dagen i dag er bare nok et bevis på dette. Pen stigning på Oslo børs, marginal endring i negativt terreng AXA. Innsiderene fikk lempa ut enda noen millioner aksjer i god tid før q1 idag.
Slettet bruker
03.04.2018 kl 16:48 3548

Fetter:

Og med spleis så skal vi vel i 1,98??
Satt du shorten i dag?

SS
Slettet bruker
03.04.2018 kl 16:57 3529

FetterA = Pick up

Han har kun en agenda, og skriver bare i AXA tråder, og det han skriver tror han ikke på selv engang.

Vedkommende virker mentalt forstyrret, og koser seg med å spå ulykke i en aksje som alle vet skal OPP.

Klovnen ??? må alle overse.

SS