Greta Thunberg - en flopp

Slettet bruker
17.08.2019 kl 15:57 4716

Hennes seiltur til USA, ikke så englehvit som de ønsker at vi skal tro:

https://resett.no/2019/08/16/greta-thunbergs-slipper-ut-mer-co2-med-sin-batreise-til-usa-enn-om-hun-hadde-floyet/
Slettet bruker
19.08.2019 kl 22:29 2801

«Hvis de tar samme fly så er det da knekkende likegyldig om de er en eller fem.«

Tja...sånn sett så kunne jo Greta bare ha satt seg på et fly som skulle over dammen uansett...

Sirkus og teater som resten av klimahysteriet. Det er ikke klimaet det egentlig handler om.
Slettet bruker
19.08.2019 kl 22:35 2800

Omtrent alle fly jeg har tatt har gått uansett.

Blir det for en pop-hot sotahsmeltende epsteinung influencer regnet som "offer" å få seile med en Monaco yacht?
Slettet bruker
19.08.2019 kl 22:46 2793

Sophie Elise, Greta Thunberg og Sumaya Jirde Ali er alle offentlige personer som har satt seg selv inn i offentligheten, og bør derfor tåle en god del kritikk. Sophie Elise er mer silikon enn plast og en godhetsposør. Greta Thunberg er så nærmt man kan komme downs uten å ha det selv. Sumaya Jirde Ali bør dra hjem til Somalia. Somalere med islam som religion er ikke ønsket i Norge. Det er skandale at somalske kvinner kan få nav-ytelser når døm ikke har lov til å arbeide en gang. Få døm i arbeid, om det så er å strikke skjerf på akkord.

Sumaya Jirde Ali er nok den mest motbydelige av disse. Med sitt "fuck diplomatisk debatt" tillatter jeg meg å kalle henne en vemmelig kakerlakk je får løsst tell å spy av. Je har mer tell overs for en haug med kumøkk enn tell hettemåken. Sumaya Jirde Ali, du er et evolunsjonært misfoster, så ape at du knapt er menneske. Fuck politiet, fuck syliv, fuck sivilisert debatt. Det får du heller ta nedi Somalia å se hvordan det går se. Da slepper du det forferdelige norske samfunnet du hater.

Slettet bruker
19.08.2019 kl 22:53 2792

*prrt*
Redigert 20.08.2019 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 22:54 2792

Det var en legit rant du.

Nå: lese førtellinger fra min barndom på Hillesøy tell noen afghanere som fisker etter opphøldstellatelse du.

Mvh
S. Ludvigsen
Slettet bruker
19.08.2019 kl 22:57 2786

Før skulle vi stole på foskern. lol "trout not facts"
Nå stoler sota AP på greta (14)(15)(16)
#enAp Stein guru idiotologi
#follow the AP karriære money
Noni
20.08.2019 kl 01:03 2770

Ikke hellig men klima er blitt hysterisk. Mannskapet på båten må seile den tilbake, så dette inngår i regnskapet, når de sier at Greta bare driver med tøvprat, for det gjør hun jo.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 01:47 2763

Landsmoder Gro Harlem Brundtland sa noe i samme gate da den første IPCC-rapporten ble fremlagt: "Det er umoralsk å tvile".

Var hun edru da hun sa det?
Redigert 20.08.2019 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 05:56 2750

Sjarmtrollet (16) "kaster ikke bort tiden sin på Trump".

Det forteller news feed'en min i dag. Litt i overkant arrogant og psykopatisk - eller bare svensk?

Verdens øvrige ledere har tross alt valfartet til det hvite hus for å møte Trump. Pluss Jens er der stadig. Trolig driver de og kaster bort tiden sin, alle sammen, for Erna og Ine fikk heller ikke noe særlig ut av å møte Trump, de vil nok heller møte Greta...
Sotah
20.08.2019 kl 06:21 2750

Frk Thunberg har snudd opp-ned på hele det politiske landskapet. Selv Kenta, selveste Løsningen og den selvutnevnte redningsmannen for Europa har droppet innvandringssaken som en kald potet. Hans valgkamp går ut på å torpedere både unge Greta, folk som sykler og de som vil ha vindmøller. Med en oppbacking på svimlende 2,9 % er det vel et åpent spørsmål om hvem som er en flopp.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 08:41 2725

Joda, Sotah, men hvorfor kunne hun ikke bare satt seg på et fly som skulle over dammen uansett, sånn som Fluepiskeren påpekte, er det virkelig nødvendig å lage så mye drama av alt?

PS: Jeg kunne hatt forståelse for seilashaiking i det stille hvis hun hadde flyskrÆkk.
ladaen7,30
20.08.2019 kl 09:14 2718

Hvis de tar samme fly så er det da knekkende likegyldig om de er en eller fem.




Det var jo som miljøguruen Langeland kunne kaste utav seg når han ble konfrontert med at han pendlet mellom Stavanger og Oslo med fly, "flyene går jo uavhengig om jeg er med".

Joda, det kan jo disse "fæle" sydenfarerne si også, flyet til syden går jo uansett om jeg reiser eller ikke.

En pussig uttalelse i en klimadebatt egentlig.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 09:30 2712

Som det sies i artikkelen jeg linket til over så er det problematisk at hele debatten dreier seg om henne.
De virkelige argumentene forsvinner.

Det hadde vært morsomt og litt trist å se henne diskutere med Trump.

Greta: We must act now or the earth will die
Trump: Fake news. We have the best climat ever.

Ingen av dem har egentlig greie på hva de snakker om men tilhengerne vil heller høre denne type argumentasjon fremfor detaljer.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 10:38 2700

Kom det en innrømmelse fra jabbadabba her?

Ingen av dem (les Greta Thunberg) har egentlig greie på hva de (hun) snakker om.

Men var det ikke hun som snakket fra hjertet og om kunnskap da? (Vi andre som har sagt at hun er en talsperson som sier det voksne ber henne om å si fikk jo så hatten passet for en tid tilbake)
Slettet bruker
20.08.2019 kl 10:48 2697

Hun er ingen forsker,
Slettet bruker
20.08.2019 kl 12:20 2682

Forsker er heller ikke Trump - men han har 350 skarpskodde amerikanske forskere bak sitt klimastandpunkt!

Greta har bare EU og FN sine politiske vedtak, den såkalte Parisavtalen eller IPCC, laget på bakgrunn av noen hastig sammenraskete kurver fra siste hundre år (alt for lite tid i klimasammenheng) og vedtatt politisk, slik at penger kan omfordeles fra vestlige land til store forurensere som India og Kina som ingen synes det er verdt å regulere!

Den såkalte klimakrisen ble launchet for FN-midler av politikeren Al Gore som ledet det hele inntil det gikk på skinner av seg selv og han kunne lene seg rik og mett tilbake på sin private øy (som han flyr til) og har kjøpt for vestlige befolkningers skattekroner. Nå håper alle elitepolitikerne at de skal bli rike på å underkaste seg Agenda21 de også. Lille Lan står først i køen etter å ha omdannet Norges hovedstad til Europas miljøhovedstad og dermed bidratt med et bittelite musepiss i havet.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 12:23 2677

"Forsker er heller ikke Trump - men han har 350 skarpskodde amerikanske forskere bak sitt klimastandpunkt!"

Og de fleste er uenig med han. Feks folkene i NASA. Noen blir ryddet unna.,

I'm a scientist. Under Trump I lost my job for refusing to hide climate crisis facts

https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jul/25/trump-administration-climate-crisis-denying-scientist


Trump officials deleting mentions of ‘climate change’ from U.S. Geological Survey press releases
https://www.sciencemag.org/news/2019/07/trump-officials-deleting-mentions-climate-change-us-geological-survey-press-releases

The US says melting Arctic ice is a wonderful economic opportunity
US secretary of state Mike Pompeo told Arctic Council members in Finland that climate change in the region presents a magnificent economic opportunity.

https://qz.com/1614211/mike-pompeo-says-melting-arctic-ice-good-for-shipping-routes/
Redigert 20.08.2019 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 12:26 2676

NASA er ikke akkurat noen man trenger å ta på alvor når det kommer til klima og forskning.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 12:29 2674

Ja det er sikker mer klokt å høre på en som kaller seg leiftissemann på et lite bortgjemt forum i Norge.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 12:34 2672

… eller på en 16 år gammel psykisk handikappet jente...

(Forskere flest får forskningsmidlene sine fra elitepolitikerne, derfor er det ikke vanskelig å få forskere med matvett til å uttale seg til fordel for det politikerne har vedtatt - korrupsjon fungerer så drita elegant, det er derfor det brer sånn om seg - skattebetalerne betaler regningen!)
Redigert 20.08.2019 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 12:41 2668

Du antar at alle forskere er korrupt. For å anta noe slikt må du nesten være korrupt selv. Videre så antar du at dette er en sammensvergelse mellom stort sett alle land i verden og at alle er like korrupte. De eneste som snakker sant og ikke er korrupte er uavhengige forskere som er betalt av Exxon og andre som beviselig har økonomiske motiver av at klimasaken blir fortiet. Også staten Norge burde jo ha et slikt motiv.

"16 år gammel psykisk handikappet jente"

Listen over folk som har eller antas å ha Asberger er lang.

Her finner man amerikanske presidenter som Jefferson og Lincoln
Kunstnere som Mozart, Warhol og Michelango
Putin
Bill Gates

Og mange flere

https://list25.com/25-famous-people-with-asperger-syndrome/5/
Redigert 20.08.2019 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 13:36 2657

Psykiatriske diagnoser settes kun på tilstander som gjør at personen ikke fungerer fullt ut! Hva ellers skulle være vitsen når normalspekteret er så vidt og variert?

Putin tviler jeg på har offentliggjort sine eventuelle diagnoser, og fjerndiagnostisering er som kjent umulig og uetisk - Fake News!

At Mozart var gæren, vet vi jo, og jeg er ikke overrasket om galningen Bill Gates er det, overrasker ikke. Men DC-10 fantes ikke på Michelangelo sin tid, og jeg tviler på han feilte noe annet enn den særhet som genier ofte viser; igjen er fjerndiagnostisering i tid en umulighet; pasienten skal faktisk undersøkes med dertil egnete scorecards.
Det er fåfengt å bare gjenkjenne noen trekk, for vi har alle "noen trekk" (traits) av noe, uten at det kvalifiserer til noen diagnose - finnes det fx noen fraskilt mann som ikke er stemplet som psykopat av sin eks? - det kalles uenighet så lenge man er venner og forlikte.

Det er mye Fake News der ute, Jabbe - du måkke tro på alt du leser og hører! Sære, sta aspergere er veldig interessert i å heve sin status, men de får vel nøye seg forfatteren Gro Dale og noen andre kunstnere, samt Bill Gates som prediker vaksiner, men vil begrense jordas befolkning til 1/2 milliard (han selv skal selvsagt overleve, fordi han fortjener det for sin fortreffelighet - og det gjør Stordalens også - mener de selv da).
Redigert 20.08.2019 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 13:42 2654

Ja. Det er mer klokt. Storkæll at du visste hva TM står for se.
Redigert 20.08.2019 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 13:45 2653

Jeg benyttet min lynende intelligens til å knekke den kompliserte gåten.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 13:48 2654

"og fjerndiagnostisering er som kjent umulig og uetisk"

Du var snar med å fjerndiagnotisere Manshaus.
"PM er knapt myndig med store skader på sin sjel; det er nok helt andre impulser som trykker på knappene i den unge mannen enn glødende politisk ekstremisme"
Redigert 20.08.2019 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
Noni
20.08.2019 kl 14:46 2641

Svenskene er vel konk pga alle de nye landsmenn som skal forsørges, så de skylder på flyskam.
Noni
20.08.2019 kl 14:50 2638

Greta har fått sin diagnose fra legehold. Det er ingen som kritiserer henne for det, men foreldrene burde ta til vett, de tjener penger på henne ved å sende henne rundt.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 14:53 2635

Nei, det gjorde jeg ikke, Jabbe - jeg sa "det ligner mer på...". Å si at noe ligner på er ikke å diagnostisere.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 14:59 2631

Havfruen kalte henne "psykisk handikappet" litt lenger oppe. Forøvrig tror jeg ikke at foreldrene tjener mer på å sende henne rundt enn det foreldrene til Justin Bieber eller hvilket som helst annet tenåringsidol. Ofte er det nok deres eget valg.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 15:01 2628

Sitatet er ordrett:

"PM er knapt myndig med store skader på sin sjel; det er nok helt andre impulser som trykker på knappene i den unge mannen enn glødende politisk ekstremisme"

Om ikke dette er fjerndiagnosering så vet ikke jeg.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 15:35 2616

Hun har slitt med spiseforstyrrelser, depresjon og panikkanfall og blitt diagnostisert med autisme, aspberger og OCD. Da er man psykisk handikkape se.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 15:37 2616

Så hvilken diagnose i for eksempel DSM eller ICD-10 mener du havruens "diagnose" tilsvarer?
Slettet bruker
22.08.2019 kl 16:47 2554

Er tilsvaret unntatt hoffentligheten?
Fluefiskeren
22.08.2019 kl 17:00 2552

Ikke overdriv da. Hun har Asberger og OCD såvidt jeg har lest. Likevel har hun altså greit å sette klima på dagsorden som ingen andre tror jeg.

Forøvrig en herlig kommentar som gjest hos Skavland

«– Jeg tror det har påvirket alt. For om jeg ikke hadde hatt Aspberger’s og vært så rar, så hadde jeg holdt på med det sosiale spillet som det virker som om alle andre er så glad i.»
Redigert 22.08.2019 kl 17:08 Du må logge inn for å svare