Nel skal opp til kr 11.95 så kr 22?

Slettet bruker
NEL 17.08.2019 kl 18:42 2534

Jeg tror vi skal opp til kr 22, men først gjennom kursmålet kr 12 som kun er en dobling. Kursmålet til analysesjef Karl Johans Molnes i Norne Securites som er lavt kr 11.95
Redigert 19.01.2021 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
fastinvest
17.08.2019 kl 18:59 2478

Nikola kontrakten er regna for lavt. Ser vi på USA er det flere stasjoner som trolig vil komme som vil mange doble summen.
Vi har Australia som jeg vet Nikola kommer til å satse i og vi har Europa.
Ser ingen grunn til at Nikola skal starte all over again med en annen leverandør. Det blir bestevenn NEL som får kontraktene og vi snakker over 100 milliarder innen 2030. MEN, for all del, hør heller på baiserne for de har peiling!
Slettet bruker
17.08.2019 kl 19:05 2460

Som du hausser og styrer, har du virkelig ingenting annet å gjøre enn å sitte her inne å lage 5-10 tråder for dag...
Slettet bruker
17.08.2019 kl 20:07 2353

Godt "tro" ikke er en analyse godt nok for folk flest. 😂😂
Slettet bruker
18.08.2019 kl 00:26 2056

fastinvest. Du treffer spiker'n på hodet. Jeg støtter deg 100%. Nikola Motor kan gi Nel en omsetning på over kr 100 milliarder de neste 10 årene. En skal ikke utelukke at Nikola legger inn et bud på Nel underveis. Vi kan nå oppleve meget raske endringer i eierstrukturer, da H2 tech equipment kan vokse blodig raskt. Nel leder kappløpet. Krigskassen til Nel er proppfull med ca kr 700-800 millioner i cash. Bygg større Scale up fabrikker i Usa, Sør Korea eller Tyskland er mitt råd. Der blir det vill H2 vekst. Vi skal heller ikke se bort fra at Klima og Miljøvernminister Ola Hydrogen Elvestuen vil nå servere fete incentiver til all H2 industri i Norge, som vil etablere flere nye grønne arbeidsplasser. Jeg tror Nel og Nikola vet mye om dette, og begge venter litt på Ola som meget sannsynlig vil servere meget fete gavepakke. Akkurat i tråd som staten i Usa vedtok i forrige uke. Kr 60 mill til Nel, ProtonOnsite og Nikola Motors tilsamme. Ikke tilfeldig at de tre vinnere dro inn gavepakken i Usa ? Det er noe gigantisk på gang. Det er jeg overbevist om.

Hilsen Tigeren
Redigert 18.08.2019 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 07:29 1921

Tror både du og jeg blir rikere hvis vi blir med på Tigerspranget til Nel om ikke så lenge.
Redigert 18.08.2019 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
aklm
18.08.2019 kl 08:39 1805

Hausse uten pause er skjelden en vinner. Sikkerheten ved hydrogen vil sannsynligvis føre til støy. Det er forøvrig stille fra Nicola om dagen. Det kan være lurt å regne med at Nicola som den sterke part har fått gjennomslag i kontraktsforhandlingene.Vi får se hva som skjer i Sandvika. Regn med naboprotester.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 08:44 1788

Tigeren, har du tengt deg ut ettersom du hausser opp prisen så vannvittig ?



Bybonden ( begynner å å få peiling om adferden her på forumet)
Britax
18.08.2019 kl 09:00 1750

Når det kommer til noen aksjer er det rene sirkuset i barnehagen.

Om denne nå dipper under 5kr så skal du se han skryter å ha vært short siden 7.6.
Går den opp har han vært 15xbull siden bunnen.

Totalt useriøst næemest alt som kommer fra dette 3-kløveret som herjer spesielt på NAS og NEL.
fastinvest
18.08.2019 kl 12:57 1521

Slik regner jeg ut Nikola kontrakten:
"– Det ligger noen hint i meldingen om at den delen av kontrakten som er for å dekke Anheuser-Busch har en verdi for oss på over 500 millioner dollar (4 milliarder kroner, journ.anm.), og den er kun en del av kontrakten, sier Løkke.
Nikola Motor Company fikk tidligere i år kontrakt på å levere 800 hydrogenlastebiler til bryggeriet Anheuser-Bosch, og da trengs det ifølge selskapene rundt 28 hydrogenstasjoner. "


Det vil si, 28 stasjoner = 4 milliarder = 142 millioner per stasjon. MERK, dette er ikke små stasjoner som koster 8 millioner kroner (ca. salgssum de siste årene)
Nikola skal ha 700 stasjoner før 2028, ref https://nikolamotor.com/hydrogen
700*142 mill = 99,4 milliarder. Dette er kun for USA OG om NEL får alle stasjonene. Dette er jo ikke sikkert men hva vi vet er at NEL har fått ordre på 60 stasjoner, ref https://www.tu.no/artikler/milliardkontrakt-norske-nel-leverer-448-hydrogenstasjoner-til-usa/441038
60 * 142 mill = 8,5 milliarder per dags dato og derfor Norne sier nikola kontrakten er verd 7,5kr per aksje.
Dette er kun i USA folkens, så kommer Europa og Australia som skal ha store nettverk med stasjoner.
Så, før 2030 skrevet jeg at NEL kunne få ordre på mer en 100 milliarder.
Tar vi det vi vet i dag så har NEL allerede ordre på ca 1 milliard fra tidligere, luleå er vel på 450 mill eller så? ++ annet.
Da har vi 99 milliarder igjen.
Everfuel på 1 milliard, da har vi 98 milliarder igjen.
Nikola på 8,5 milliarder, da har vi 89,5 milliarder igjen som vi må klare på 10 år.
Jeg tror det vil hagle inn med store ordre, mer fra Nikola men også innen industri som ønsker å bli mer grønn. Se luleå, se mulig Yara kontrakt som kommer. Her har vi ett kjempepotensial som ikke handler om fyllestasjoner som mange tror NEL kun handler om.
MEN, for all del. Hør på baiserne for DE har peiling!
Redigert 18.08.2019 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 19:02 1290

Meget bra innlegg, fastinvest.
448 elektrolyserør : giga H2 Heavy Duty Vehicles Fueling 28 stasjoner =16 elektrolysører pr stasjon som da leverer 16 tonn H2 hver dag. Dette stemmer bra. Stk pris på kr 142.000.000 utfakturert fra Nel til Nikola. Dette er det som er børsmeldt. Denne lille kontrakten dekker kun bryggeriet
Budweiser-øl, Anheuser-Busch Budweiser ølkjøre/ utleveringsrute. Men det kan hende at Nikola klinker til sier: Vi må opp til 32 tonn H2 hver. Det kan leveres av Nel. Dette har Løkke bekreftet. . Elektrolysører kobles da opp i clustere. Kontraktsverdi kr 8 milliarder på 28 stasjoner til bryggeriet Budweiser-øl, Anheuser-Busch, som Analysesjef Karl Johan Molnes i Norne Securites har bekreftet. Så kommer det flere bestillinger til nye delstater i Usa, Nikola Europa, Nikola Australia og Nikola Canada. Så dette kan bli flere hundre milliarder de neste årene fra en kunde.
Utdrag fra hydrogen.no
Kjempeordre av hydrogenlastebiler i USA fra Anheuser-Busch
Produsenten av Budweiser-øl, Anheuser-Busch, kunngjorde forrige uke at de har reservert opptil 800 hydrogendrevne lastebiler fra Nikola Motor Company. Dette er det store gjennombruddet for introduksjon av hydrogendrevet fremdrift i tungtransport en. Nikola Motors skal kjøpe 700 stk stasjoner av Nel som er Nikola sin sole supplier, og Nel skal sette opp 700 stk nye Heavy Duty Vehicles H2 Fueling stations Usa innen år 2028. Dette er gigantisk. En Nel pumpe stasjon ser ut som en liten hyper innovativ topp kuult design /industri fabrikk.
Redigert 18.08.2019 kl 19:13 Du må logge inn for å svare