Gode liberalistiske holdninger fra Lahlum.

Frivillighet er en god liberalistisk verdi. Håper ikke dette bare er et politisk stunt fra Lahlum , men at han viser vei for andre rike sosialister. Det å begynne med seg selv gir troverdighet. Hansken er kastet....

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGQlEb/sjokkert-over-skatteoppgjoeret-vil-betale-100000-kroner-ekstra

Ja, en god holdning i et SAMfunn. Til etterfølgelse.
Men han kunne jo dele ut pengene til trengende, uten å gå omveien omen statsadministrasjon som bruker 40-50% til administrasjon, byråkrati og militært angrep på andre land?

Ja veldig enig i det, selv foretrekker jeg å gi støtte direkte til de jeg vil støtte. Men respekterer de som gjør andre valg. Lahlum er jo en reflektert mann så han har helt sikkert sine grunner for å flagge dette i VG. Tipper han vil appellere til alle likesinnede å betale mer skatt. Det er jo etter hvert ganske mange som synes de betaler for lite skatt, fint da at noen viser vei...
Redigert 18.08.2019 kl 03:52 Du må logge inn for å svare

Vel...etter å ha tenk litt blir jeg bare mer og mer imponert. Vi andre som støtter fotballklubben, idreslaget og andre ting pluss ex antall fadderbarn etc,,,får jo fradrag på skatten av dette i mange tilfelle, men Lahlum betaler jo ekstra skatt så da får han vel heller ikke fradrag på skatten? Skulle bare mangle at du ikke kommer i VG da:). Veldig prisverdig å se at folk virkelig vil bidra men det er veldig viktig at man er stabil. D.v.s at man slutter ikke å betale fadderbarna sine om man har et dårlig år, man slutter heller ikke å gi det årlige bidraget som fotballklubben trenger og du har gjort i 30 år selv om du har et dårlig år. Slik er det nok enklere å gi en sum en gang til noe ullent enn å se folk i øya. Men det mistenker jeg ikke Lahlum for å unnlate å gjøre heller. Han mener at staten trenger mer penger og er villig til å bidra og det er kjempefint...håper han blir en stabil bidragsyter. Jeg skal i alle fall ikke svikte mine fadderbarn eller fotballklubben før jeg er konkurs...
Redigert 18.08.2019 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
GPACTOR
18.08.2019 kl 09:12 387

Tullete stunt av Lahlum. Han har betalt 64% forskuddskatt på bruttoinntekten og er overrasket over at han får tilbake det som overstiger 40% utlignet skatt etter diverse fradragsposter. Ved å betale inn 100.000 ekstra utgjør hans skatt snaue 47% av bruttoinntekten.
snoken
18.08.2019 kl 19:35 322

Flott! Håper alle andre som tjener 800 000.- eller mer gjør det samme,jo mer jo bedre....
nicowiz
26.08.2019 kl 19:02 218

Rett og slett barnslig! snakk om å ta fra de rike og gi til de rike! - Staten har da mer enn nok penger, renner jo snart penger ut av pengebingen.
Hadde det vært noe fornuft hadde det gått til noe som kan være ett nyttig bidrag til noen som trenger der.

Til ettertanke, får en skrive det av på skatten om en betaler inn mer skatt? :)