Tar Erna sjansen på å styre på 61 mandater ?

Slettet bruker
17.08.2019 kl 23:44 1383

H+V+KRF= 45+8+8= 61 mandater.
Støtte fra SP er ikke nok. Fra M og R i tillegg er heller ikke nok.

Jeg tviler litt på om Erna tar sjansen på et sånt opplegg.

Frp må legge seg på, og gå ut av regjeringen uten adekvat gjennomslag.
Om Frp feiger ut med en for tam utgang, er det over og ut for partiet.
Frp har mye makt om de vil.
H + Frp kan fortsette å regjere uten V og Krf. Ingen tør å felle en H + Frp regjering.
De som prøver på det vil få seg en overraskelse ingen har drømt om.

Venstre må være veldig veldig forsiktig. De har jo vært ren gratispassasjer hele tiden her, siden stortingsvalget 2017.
Trår Venstre galt, så er det ihvertfall noe folket vil påse, å bli kvitt Venstre.
_______________________________________________________________________________
Betydelige kutt i bompenger er en så viktig av få hjertesaker for Frp, at regjeringen som helhet
plikter å strekke seg langt for Frp her. Uten Frp er det ingen regjering. Og Høyres velgere synes
heller ikke noe om bompenger. Høyre risikerer å bli straffet hardt om de ikke hører på sin egen
grasrot. Krf er neppe så utfordrende. De innser nok sin begrensende plass i systemet med realisme.
Om Frp og Høyre vil kutte så det monner i bompengene, må Krf rett og slett finne seg i å være med
på lasset her. Krf bør av egen maskin se at bompenger ikke er populært blant befolkningen i Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2019 kl 23:55 1370

Odd Nerdrum er kjempegod og festelig om bompenger :

– Jeg har ingen ide om noen form for politisk engasjement. Det interesserer meg ikke i verkene mine. Men det jeg ikke liker
er råtassene som belemrer folk med bompenger, sier Odd Nerdrum.

Han synes prisen man må betale for å kjøre gjennom bomringene flere steder i landet er svært drøy.

– Dette gjøres for at byråkratene kan få mer penger å leke seg med. Det synes jeg grovt gjort.

– En stygg beskatningsmetode

Nerdrum mener Norge har nok penger, og at det derfor burde vært unødvendig å kreve inn mer enn det nordmenn allerede betaler i skatt.

– Norge velter seg i oljepenger. Så må skattebetalere slite og streve med bompenger. Mange i Norge må kjøre langt til arbeid og slikt. Så
straffes de på denne måten.

– Hvorfor man skal betale det ene og det andre for staten. Det er en sleip beskatningsmetode. Som er veldig stygg, sier han.

Kunstneren har stor sans for bompengeopprøret på Vestlandet.

– I Bergen våkner man på en fantastisk måte når det gjelder bompenger. Det er rart at ikke resten av befolkningen reagerer
like hardt som i Bergen sier Nerdrum.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 03:28 1320

Venstre har to valg :
1. Å forstå at 8 mandater er under 10 % av 88 mandater. Og bøye seg for viljen til grasroten til de 80 andre mandatene i regjeringsfellesskapet i
bompengesaken.
2. Møte dampveivalsen til grasroten til de 72 mandatene, som H + Frp representerer. Og således bli utradert fra Stortinget i lang lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Zorin
18.08.2019 kl 09:34 1245

Ingen tør å felle en H og FRP regjering? Eh hvorfor ikke?
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Zorin
18.08.2019 kl 09:36 1243

Dagens meningsmålinger er irrelevante. Hadde de ikke vært det ville FrP ha styrt på et resultat på ca 6%
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
nordnes
18.08.2019 kl 09:45 1230

Tipper at Kjell Magne Bondevik fortsatt er aktiv i politikken. Fritjof Jacobsen i VG skrev i 2015 at KrF sitt mål var å påføre Frp så mange tap at de forlot regjeringen, og ble sittende igjen med en sentrumsregjering som mål, uten Frp. Bondevik er en person jeg misliker, og han mangler empati når han fornærmet Willoch i 90 årsdagen hans. Der greide Bondevik og si at regjeringen manglet verdier og landet ville få en mye bedre Ap/Krf/Sp regjering. Har han ikkje skjønt at Willoch var statsminister i Høyre eller driter han i det ? Nå skal barnebarnet Simen inn i politikken.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 11:16 1196

Vent å se. Jeg går ikke inn i dette. Krf og V befinner seg veldig utsatt til.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
undrende
18.08.2019 kl 18:10 1130

Frp har inngått en hestehandel ved å applaudere Erna's omfavnelse av Al-Noor moskeen.
Vi så jo alle at Frp's sine statsråder en, etter en uttalte seg i store og gode ordelag om denne moskeen forrige uke.
Dette var nok den siste tungen på vektskålen for å få gjennomslag for reduksjon i bompenger.
Og Erna er nødt for å gå for den.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Noni
18.08.2019 kl 18:23 1117

Jeg tror at bompengesaken får støtte fra en stor del av befolkningen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2019 kl 20:06 1085

Et stort flertall av folket vil helst ha bompengene vekk. Norge har råd til å
droppe bompenger. Det er drivstoffavgift og en rekke andre bilavgifter. Det
holder synes folk.
Akkurat i Oslo, er det kanskje noen hensyn knyttet til trafikkavviklingen.
De kan tas ned ved å satse på andre områder av landet enn Oslo og
Akershus.
Det må inn en aktiv satsning på landet utenom Oslo og Akershus.
Offentlig sektor må dempes, og privat må økes.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
19.08.2019 kl 07:59 1015


Ja, dette bompenge gnålet er kun peanøtter i mot hva Siv og co har lagt på drivstoff de siste årene.

EL kostnadene til husstandene subsidierer el kraften til El-bilene , dette regnestykket kommer til å total kollapse i Norge innen kort tid.

EL biler må få mye høyere EL avgifter , det må komme krav om å påmontere trådløse lademålere på elbiler , slik at Staten tar inn mye høyere elpriser som blir brukt til kjøretøy.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2019 kl 13:22 967

EL til ELbiler i Norge, utgjør veldig lite av norges samlede EL-produksjon. Denne EL'n til ELbiler i Norge
kunne derfor vært gratis.
Det som er problemet for Norge i EL sammenheng, er Acer og EØS. Som umuliggjør fri norsk eksportpris
på norsk eksportert EL. Norge har stort potensiale etterhvert innen å kunne øke EL produksjonen. Så her
ligger Norge an til å gå glipp av store fremtidige inntekter.
EL'n til bilene i Norge er bare nærmest usynlige bagateller i denne sammenheng. Ingen grunn til å gjøre
EL til ELbiler i Norge dyr, vanskelig, byråkratisk eller komplisert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare