Funcom kommer til å gå i taket. Her er mange av triggerne!

Slettet bruker
FUNCOM 02.04.2018 kl 02:30 5863

Triggerparty!

- 4. April: Secret World Legends kommer med et nytt kapittel "Dawn of the Morninglight". Dette er første update på årevis. I sommer ble spillet endret med noen grunnleggende funksjoner, men nå er det tid for nytt kapittel. Dette har teamet i USA jobbet med. Da kommer vi til å se en god del spillere trekke tilbake for nye utfordringer i et spill som har opparbeidet seg en stor base.

- Trailer Conan Exiles. Nå nærmer det seg med store skritt. Traileren til release vil være antakelig starte alt fra 1-2 uker før slipp, det vil si mellom 24. april og 1. mai.

- Lansering Conan Exiles. Det mange har ventet på, og som skal på samtlige plattformer, også retail. Alle øyne er rettet mot dette, og en ting er sikkert, det blir penger ut av det.

- Annonsering av dato for lansering av Mutant Year Zero. Det har vært en vellykket presentasjon av spillet, og tilbakemeldingene har gått over all forventning. Millioner av visninger både på Facebook og på Youtube, med svært mye positive og interesserte gamere.

- Oppdatering av antall solgte spill Conan Exiles

- Kvartalsrapportering(Q1), hvor man får en stor oppdatering på det større bildet neste året.

- Årsrapport. Dato: "To be addressed".

- Oppdaterte tall for endring i cashflow med IP for conan og mutant-seriene.

JEG TROR DET KOMMER EN MYE STØRRE NYHETSBOMBE I 2019! NOE SOM KAN FÅ KURSEN TIL Å GÅ BANANAS.

Har dere ikke stilt spørsmålet; Hva skjer etter conan, hva skjer etter mutant? I Q3 rapporten ble det annonsert at Funcom jobbet med rekruttering av riktig ansatte for utvikling av et nytt spill i USA.

Har dere ikke stilt spørsmålet "Hvordan kan Funcom bli virkelig store i industrien?" Hvordan kan funcom gå til Funcom 3.0?

Dette er hva som ble sagt i Q3. Dette gjelder for teamet i USA:

"New project is in early concepting and prototyping stage with full
production to be dependent on the performance of Secret World Legends
and on the recruitment of additional staff for the project"

Dette er hva som ble sagt i Q4:

"New major project has been greenlit and is entering pre-production phase in March 2018
• Full production scheduled to start in late Q2 or Q3 2018 depending on staffing speed
• The game will be a Cooperative online shooter game with a Premium business model using an IP from Heroic
Signatures
• The company does not expect to reveal any information about the new project in 2018"

Jeg tror den største triggeren i fremtiden er det som står rett ovenfor:

"Major Cooperative Online Shooter Game".

Smak litt på de ordene. Det er akkurat et slikt type spill jeg har savnet å høre nyheter om. Dette er ikke noe nytt, men ingen snakker om det. Jeg tror det er type spill som virkelig kan eksplodere.

Dagdrøm om spill som: Payday, Tom Clancys-serien, FarCry, GTA, Left 4 dead osv. Selv om IP'en skal være fra Heroic Signatures, kan dette bli veldig stort. Det er en grunn til at de ser på dette nå. De aller største spillene der ute er shootergames. Modern Warfare, PUBG, Fortnite, CounterStrike osv. Kjør Funcom 3.0

Til de som tviler på market cap: Se på sammenliknbare selskaper rundt om i verden, og se på markedsverdien. Hint: "Low Valuation comp to Peer Group"
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2018 kl 03:33 5768

Conan er mange år gammelt, hvorfor legges ikke det dødt? det kommer aldri til å generere noe særlig inntekter i et krympende desktop-marked.
Hugo har 7 lanseringer i 2018. Det er virkelig et selskap for fremtiden som lager spill for vekstmarkedet mobilspill
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
02.04.2018 kl 06:54 5720

Her er grunnen for at det IKKE legges dødt :
https://thekoalition.com/2018/conan-exiles-on-xbox-one-x-is-brutally-satisfying

Mange år gammelt? Det er helt nytt og ikke sluppet enda! Dette skal ut på Xbox og ps4, ikke bare desktop-markedet, og det er slettes ikke krympende. Hugo må ha 7 lanseringer på småspill for å få noen særlige inntekter, det er et vanskelig marked å tjene store penger i og de har investert mye nå. Funcom har tjent inn CE for lenge siden og de har NULL gjeld. De har MYE på gang, ikke bare et spill og de satser smart på flere områder (!)
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2018 kl 08:30 5659

Som sagt Funcom er 50 kr aksje nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Ecotricity
02.04.2018 kl 10:19 5537

Nå har det blitt hausset om funcom lenge og høye aksjepriser har flagret vilt. Skal vi først prøve å passere 20?
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2018 kl 13:00 5421

svar til AksjeRik

Tencent
"It grossed on average $84 million per month on iOS in China in the first five months of the year, App Annie data showed"
https://en.wikipedia.org/wiki/Tencent_Games
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
02.04.2018 kl 14:32 5346


Ja men så bra da du! Men det virker veldig desperat av deg å måtte prate ned Fun over alt og prøve å stjele aksjonærer fra Funcom. Det må stå veldig dårlig til med aksjonærer i Hugo visst dere må prøve å stjele aksjonærer andre steder!!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
02.04.2018 kl 14:41 5333


Har du sjekket opp gaming markedet på pc, xbox og ps4 i kina da? Det er nemlig rimelig mye mer marked der tilsammen!
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
02.04.2018 kl 20:56 5114

KentaH er vel også den eneste der skriver indlæg om Hugo.
Ikke meget interesse at spore der.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 09:38 4928

Nyttig tråd trådstarter. Hyggelig å se en tråd med mindre hjelpestøy.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 09:56 4905

Årsrapporten? Alle resultatene er allerede kjent.

Q1 blir definitivt ikke en positiv trigger mtp tallene vi får se. Men, kanskje en slippdato for Mutant? Og litt mer info om pipeline, det kan jo bli rett så morsomt.

"Major Cooperative Online Shooter Game".
Jau... Så de skal altså nå gyve løs på samme segment som Overwatch, Battleborn, muligens Fortnite/PUBG? Funcom har vel aldri lagd en shooter noen gang heller. Akkurat der er jeg mer pessimistisk enn turn-based strategy, fy flate som de dominerende aktørene leder an. Payday 2... Her må Funcom virkelig dra noe helt ut av verden fantastisk opp av hatten for å slå gjennom, det er sikkert. Det er mange sterke allerede og flere kommer konstant. Om det er snakk om noe mer Left 4 Dead/Vermintide-aktig så kan det bli rett så spennende - Der er det muligens et hull i markedet for shooter-spill som de kan slå an i. Men, det er langt, langt frem i tid. Store titler tar årevis med utvikling.

Selvfølgelig er CE nyheter, lansering og muligens kraftige salgstall en kjempetrigger nå i nærmeste fremtid og det er nok det de fleste posisjonerer seg for. Vær forberedt på en god del opp og ned avhengig av hvordan spillet blir mottatt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 10:08 4879

Hva skjedde med Q4 som ifølge Hektar skulle bli et skrekkvartal?

Saken er, at dersom du overser du at SWL omsetter betydelig med $$ så vil du alltid bomme. Følg med frem mot Conan Exiles launch. SPillet får nå rågode reviewes og en gigantisk launch. Veldig spennende og Funcom vil så definitivt gå mye opp i pris. Hyggelig for de som har mange aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 10:09 4869

Jeg overser ingenting, hvem var det som linket artikkelen angående SWL i forrige uke? Tingen er bare at det oppnådde ikke noen stor følgerskare når det kom ut og det holdt ikke de spillerne de fikk lenge, derfor tror jeg heller ikke en utvidelse vil gjøre det rent store. Husk at det du har maset om så lenge, nettopp agents og dette, SWTOR har hatt dette inne siden lansering og mange andre MMORPG har allerede dette systemet. Og har hatt det i flere år. Det er ingen stor feature.

Red: Når det gjelder Q4 så sa jeg vel minus 10 mill. Om vi ser forbi hvordan de fører "investeringskostnader" så endte de i realiteten på nesten minus 20. Mens du mente de skulle tjene 40. Så akkurat der tror jeg ikke du skal skrike altfor høyt, særlig mtp at du var skråsikker på at de skulle dra inn nesten 300 millioner i fortjeneste i 2017
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 11:07 4803

Du misforstår. Ikke frekt ment, men "korttenkte" investorer ser på resultat. Med mindre selskap bommer grovt på resultat har dette mindre effekt på kurs da det allerede er priset inn..

Årsrapporten og henholdsvis Q1 er meget viktige for informasjon. Årsrapporten for 2016 inneholdt over 103 sider med informasjon- det vil si bedre forståelse over absolutt alt det finansielle og operasjonelle i selskapet. Hvis ikke dette er viktig, så vet ikke jeg. Enten så klarer du ikke bruke slik finansiell informasjon til din fordel, eller så gidder du ikke.

Her kan "smarte" investorer analysere mye dypere. Dette er og vil alltid være hovedkanalene for kommunikasjon ut mot markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 11:20 4784

Jeg er nok dessverre for dum til å bruke dette så du må gjerne forklare hva slags økonomisk informasjon du mener vil foreligge i årsrapporten som vi ikke allerede er klar over og som kan brukes til å spå kursutviklingen fremover?
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 12:20 4725

havana12

Er enig med deg her. CE launch får mye å si.

Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 12:55 4681

Så synd! Jeg gidder ikke forklare deg det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 13:01 4667

Nettopp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 13:20 4629

Nettopp? At folk gir opp på deg er vel lite å triumfere over?

Her tror jeg vi trenger et litt mindre "trolle"aktig diskusjon. Når samme folkene som spådde ned på 10 kroner ikke har grodd på seg et eneste gram ydmykhet og fortsatt sitter og ser fanden på veggen uten å ta inn over seg at aksjen faktisk koster nesten det dobbelte i dag, ja da er det ikke rart folk bare drar på skuldrene og sier, din mening betyr lite.. Og at de ikke gidder forklare deg... NOK EN GANG..

Jeg tror vi ender betydelig opp i dag. Det er liten salgsvilje, og alle kan kalenderen. 8 Mai er ikke langt unna.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 14:05 4581

Red: Fjerner mine videre bidrag til denne avsporingen og håper vedkommende er tilfreds for denne gang og diskusjonen igjen snus mot aksjen her på aksjeforumet :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 14:45 4529

? Nei altså her må nok din oppfattelse av virkeligheten justeres igjen,. En person over her sier han ikke gidder å forklare deg lengre. Hvorpå du ser ut til å triumfere over det. Det er ikke rart at folk ikke gidder å skulle forklere deg Funcom lengre. Det er jo samme maset fra deg uansett hvor mye Funcom går opp, uansett hvor feil skrekkprognosene dine er. Når noen sier at de har gitt deg opp foreslår jeg at du heller tar det inn over deg enn at du går til frontalangrep på meg for å bemerke dette. Når det gjelder meg selv så har gjort ingenting annet enn å påpeke dette for deg. Funcom det diskuterer jeg ikke med deg. Du vet at jeg synes du er kompetanseløs på gaming investment og har derfor lite å si på de utbruddene du kommer med :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 14:50 4518

Paster inn et veldig godt råd fra trådstarter igjen for å ta tråden tilbake på topic (kom litt mye støy inn her i noen av postene over).

"Til de som tviler på market cap: Se på sammenliknbare selskaper rundt om i verden, og se på markedsverdien. Hint: "Low Valuation comp to Peer Group""

Funcom er priset utrolig lavt til sammenligning med andre selskap som holder på med det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 14:52 4508

Innlegget er slettet
slutt å trolle nå. Konsentrer deg om trådstarters topic. Ikke gå inn i fullt rageattack modus igjen nå og ødelegg nok en tråd om Funcom.

Konsentrer deg om Norwegian aksjen. Det var en aksje du hvertfall tidligere satt Long i.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 14:54 4175

Ta det med et smil, her er ingen sinna :) Vi er alle gode Funcom-venner!
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 14:56 4494

"Til de som tviler på market cap: Se på sammenliknbare selskaper rundt om i verden, og se på markedsverdien. Hint: "Low Valuation comp to Peer Group""
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2018 kl 21:45 4384

Vi ser over her at noen ikke får med seg detaljene helt i det Funcom rapporterer. For de som har lyst å holde seg oppdatert.. ta en titt på sist rapport 22:30

https://www.youtube.com/watch?v=lM-pYb2FrTQ

“We are also happy to see the believe they have in the game because they been pushing quite attractive upfront payments”

Q1 tror jeg drifter lett i pluss. Og en annen ting, De som betaler up front har god markedskunnskap. Jeg tror ikke dere skal tro at de investerer store beløp i Conan Exiles og at de deretter ikke kommer til å få solgt. Her er det bare å glede seg for de som følger LITT med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare