APCL - Vi venter fremdeles på fusjon

FkL
APCL 19.08.2019 kl 10:13 21032

En del lange tråder her nå, så jeg tenker at vi starter en ny generell tråd.

TARGET FOR FUSJON ER AUGUST

Siste melding fra selskapet er at target for ferdigstilling av fusjonen er august.
Jeg har i tillegg fra sikre kilder at vi snakker om slutten av august og at det har vært slik helt siden siste børsmelding. Dette er dog ikke noe avvik fra det som er meldt eller noen endring.
August er hele August.

FUSJONEN

I tillegg så tror jeg det er en det misforståelser rundt hva vi egentlig venter på og hva som vi egentlig kaller fusjon i denne sammenheng.

Enkelt oppsummert så skal vi ta over PetroNors verdier på Kypros, utstede nye aksjer til gamle Petronor og så bytte navn. Det er fusjonen. Dette er ikke noe problem og det meste er nok på plass allerede, tror jeg.

Vi så en overføring av aksjer på Kypros 25. juni og trolig så er dette overføring av verdier til oss:

25 Jun 2019
TRANSFER OF SHARES
HE57-Transfer of shares of private companies
https://opencorporates.com/companies/cy/HE367916

HVA ER DET VI EGENTLIG VENTER PÅ?

Jo vi venter på at Oslo børs skal godkjenne at det nye selskapet fortsatt kommer inn under kravene til å være registrert som selskap på Oslo Børs etter fusjonen.
Altså så er det ikke noen godkjenning av selve fusjonen OB gjør, men de skal gi en bekreftelse på at vi fremdeles kan være listet på Oslo Børs etter at fusjonen er ferdigstilt.

Her er kravene for å være registrert på Oslo Børs:

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Oslo-Boers-og-Oslo-Axess/Vilkaar-for-notering

Her er kravene til gjennomføring:

C. Conditions Precedent: the Transaction is conditional upon, amongst other conditions, the satisfaction or waiver
(if permitted) of the following conditions precedent:

(i) Approval by the shareholders of the Company eligible to vote at the EGM with requisite majority
(greater than 50% of shareholders voting at the EGM), including approval of the acquisition of a
relevant interest in the Company by Petromal and NOR and issuance of the warrants;

(ii) A confirmation by the Oslo Stock Exchange that the listing status of the Company will be maintained
following completion of the Transaction;

(iii) No material adverse effect with respect to PetroNor or its business having occurred; and

(iv) No material adverse effect with respect to the Company having occurred.

https://newsweb.oslobors.no/message/473267

Det vi venter på er punkt II, dette er bekreftet gjennom siste børsmelding:

"African Petroleum advises that significant progress has been made towards fulfilment of conditions required for Completion; however, a number of key documents required by the Oslo Børs in order to confirm that the listing status of the combined company will be maintained are still being finalised.

Accordingly, subject to fulfilment of the conditions for Completion as further set out in the extended stock exchange announcement, Completion is now targeted to occur during August 2019."

https://newsweb.oslobors.no/message/480574

Så hva skulle eventuelt gjør at det nye selskapet ikke kvalifiserer til å være på Oslo Børs etter fusjonen?

Initialt så kommer vi (Gamle APCL/Folket) til å eie kun 16% av det nye selskapet. Dette kan være et problem da kravet er 25% skal eies av folket.
Vi vet at ved innløsning av Warrants så vil vår eierandel gå opp til dette kravet. Det er meget mulig at dette er problemet og at de må dokumentere ovenfor Oslo Børs at dette kommer til å ende opp med 25% til folket.
Her er det sikkert noen som er innsatt i reglene som kan si noe om man kan godkjennes med dokumentasjon om fremtidig endring.

Det andre er generell dokumentasjon. Det er også meget mulig at vi venter på andre trege enheter rundt om og at vi snakket om generell dokumentasjon. Altså feks. dokumentasjon på overføring av aksjer på Kypros, dokumentasjon fra Australia på tildeling av aksjer osv. Dette er da kun en formalitet som vil ta tid og ikke annet.

TIL SLUTT:

Skal vi også ta med Jens og Eyas' ord fra siste Børsmelding så må de absolutt tolkes som positive og at dette vil bli løst.

Jens Pace, CEO of African Petroleum, commented:
“Completion is taking longer than previously anticipated; however, progress is being made and I take this opportunity to reassure our shareholders that the deal will complete as soon as the outstanding conditional documentation is finalised. We continue to work closely with the team at PetroNor E&P and the Oslo Børs as we seek to conclude this combination.”

Commenting on the update, Eyas Alhomouz, Chairman Designate of the combined company, said:
“We are wholly focussed on completing this transaction and are working diligently alongside African Petroleum to ensure all outstanding documentation is finalised in short order. We are also maintaining regular dialogue with the team at African Petroleum about the strategic priorities of the combined group so that we can move swiftly to deliver positive outcomes upon completion of the transaction.”

https://newsweb.oslobors.no/message/480574

Selve fusjonen skal altså ikke være noe problem, det er kun snakk om at vi må få bekreftet at det nye selskapet kan fortsette på børs etter fusjonen.
Og skulle det være slik at vi ikke kan etterkomme alle krav, så blir nok dette rettet opp i eller dokumentert slik at børsen kan godkjenne.

Vi snur ikke nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
21.08.2019 kl 14:22 3898

Kommer jo melding/oppdatering uansett🙂Halvårsrapport neste fredag(30.8).Så er de ganske bevisst på deadlinen sin nå.Forrig gang fikk vi vel oppdatering på en søndag,da det var siste dagen.Så vil tro de passer på nå,men dette er nok i orden om noen dager🙂Kan føle nervøsiteten nå,He.. He!Men fusjon blir det uansett,der er det ingen tvil,spørsmålet er bare når melding kommer.

Derfor er det bare å samle opp,hvis noen mister hue,som i dag🙂Når vi blir petronor, blir vi myyye mer verdt enn 1kr.Og som sagt,er bare spørsmål om tid.JP og Eyas har forsikret at det blir fusjon,og det ganske tydelig.
Redigert 21.08.2019 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 14:37 3864

Ingen svar hos PetroNor i Saudi idag. Prøver igjen i morgen. Kanskje dei er i Norge for bjelleringing på børsen, dei nærmeste dagene! 😁
thief
21.08.2019 kl 15:18 3805

Bra driv i olja nå,får vi se hva eia-tallene sier om 1 times tid!Over 60usd,da blir det solide overskudd i petronor 🙂
Smørolja
21.08.2019 kl 16:57 3703

Visst det er svar fra Saudi Arabia vi venter på kan det ta laaaaaaang tid. Kansje SEP / OKT. Put i skuffa og bli overrasket når dei blir ferdig.
FkL
21.08.2019 kl 18:40 3594

Nå tenker jeg at vi roer ned litt og ser på realitetene. Det er ingen større nedsalg og topp 20 holder seg bra i forhold til den investorprofil vi i dag har. Ligger selv på plass rett utenfor topp 20 og sitter helt stille. At noen selger er helt innenfor og med ca. 1 mill omsatt i dag så er det ingen dramatikk, dog merkelig at noen faktisk gikk under det markedet faktisk var villig til å betale. Kjøpte selv bittelitt til i dag, men burde ha lagt meg mye lavere på kjøpsiden. Tenker også at noen andre dras med fordi de blir nervøse, men personlig så tror jeg det er rett å sitte og at fusjonen blir det beste som har skjedd med dette selskapet noensinne.

Sammenlikner vi topp 20 fra Januar med en som er tatt ut i dag så ser vi det er noen få endringer, men ganske stabilt. Noen kjøper seg opp, andre sitter og noen selger seg ut.

Tidligere topp 20:
https://prnt.sc/ovokbw

Topp 20 fra i dag:
https://prnt.sc/ovojky

Det er jo også greit å se hele registeret, selv om det er fra 2018:
https://www.aksjeeiere.no/?utf8=%E2%9C%93&year=2018&q=african+petroleum

Så hva har skjedd siden sist?
- Nordnet, som er en Nominee konto har gått litt ned. Bak denne sitter den mange forskjellige entiteter.
- Avanza bank har økt litt, men er også en Nominee.
- Nordnet lifsforsikring har økt litt.
- Telinet Energi har nesten tredoblet sin post.
- Steinar Grønland er ute av topp 20.
- Citibank har solgt seg litt ned, men er også en nominee.
- Gekko AS har mer en doblet sin post.
- Erik Bjønness er ute av topp 20.
- Netfonds er ute av topp 20.
- Kjetil Toska er ute av topp 20.
- John Andreas Rognstad har økt litt.
- Clearstream Banking er ny nominee.
- Kenneth Jobotn Lervik er ny.
- Sandberg JH AS er ny.
- Thor Gunnar Brastein er ny.
- Og til slutt så tror jeg det har kommet inn en meget prominent kar på 22. plass :)

Tror vi bare må innse at i dag så er vi et selskap bestående av ekstremt mange små og få som kan kalles store. Mange forskjellige strategier og ikke minst meget forskjellig kunnskapsnivå. Det skal bli greit å få inn PetroNor for å si det slik :)

Noen har nok satset på en "just warrants"-strategi, men jeg tenker ja takk begge deler.

DISCLAIMER: Jeg har selv over et syvsiftet antall aksjer og i tillegg warrants. Jeg anbefaler ingen å verken selge, sitte eller kjøpe. Det er viktig å sette seg godt inn i caset før man gjør noe som helst.
Redigert 21.08.2019 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 18:48 3581

Hvorfor hausse det her. Det blir jo total utvanning hvis fusjonen mot alle odds, går i boks. Hvis ikke er det konkurs
FkL
21.08.2019 kl 18:55 3574

Jeg tror dessverre ikke du har satt deg inn i caset, men la oss ta det enkelt. Hvis APCL har 150 kroner og så treffer vi Petronor som har 850 kroner og så finner vi ut at vi slår oss sammen. Da har vi ikke mistet eller fått utvannet 150 kroner, men fått 1000 kroner til sammen. PetroNor sitter på god produksjon, økonomi og tyngde. Du kan regne frem og tilbake, men så fort du utelater det vi får så bommer du stygt. Nå kan jo i tillegg vår andel øke med våre opsjoner og da blir avtalen enda bedre, men selv uten er dette en kjempedeal for oss.

EDIT
Jeg tar gjerne den diskusjonen med hvem som helst! Vi tar med dette et kvantesteg inn i fremtiden og blir en av de suverent beste oljeknøttene på Oslo Børs.
Redigert 21.08.2019 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 18:59 3567

Matsern, et godt råd:
På apoteket finns tabletter som heter titralac. Er suverene mot sure oppstøt. Hjelper alltid, sier de som bruker det ! : )
Slettet bruker
21.08.2019 kl 19:03 3560

Hallo. APCL aksjonærene vil sitte igjen med en promille av den eventuelle nye konstellasjonen, uansett hvordan du vrir og vender på det.
thief
21.08.2019 kl 19:14 3536

Sett deg inn i caset før du kommer med rør!!Flaut å lese hvor lite baisere setter seg inn i caset,før de prøver på noe "greier"🙂
FkL
21.08.2019 kl 19:15 3544

Nei, det er faktisk feil. Hvis vi hadde blitt vannet ut slik du påstår så måtte PetroNors verdi, produksjon og økonomi vært = 0. Det er den selvfølgelig ikke. De tilfører den verdien de faktisk får representert i aksjer og i utgangspunktet så er dette en matematisk fair deal. Det man derimot kan se på er det som skal skje i ettertid. I fremtiden vil nye prosjekter måtte deles på flere, men dealen i utgagangspunktet er det ikke noe å si på. Derimot så vil både våre og deres opsjoner tilføre selskapet så mye at det vil gagne hele selskapet så det monner. Har man sittet lenge nok så får man jo også dobbel bonus via warrants på det vi må dele. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på utgitt materiale med den verdivurderingen som er gjort av både APCL og Petronor. Da vil de se at mitt barnslige regnestykke stemmer ganske så bra.
FkL
21.08.2019 kl 19:17 3538

Nå er det jo ikke lett å prøve seg her da. Noen av oss har vært med veldig lenge, lest all dokumentasjon, alle innlegg og til og med knyttet noen kontakter :)
thief
21.08.2019 kl 19:29 3508

Ja,vanskelig å komme unna med tull her🙂tallenes tale er ganske klare i dette caset.
Warom
21.08.2019 kl 19:56 3459

Får nå endelig ikke håpe at "de viktige personene" har tatt ferie uten at ting er på plass, dette spesielt i kanskje den aller viktigste perioden i selskapets historie.
Det sagt, de som andre skal jo avholde ferie, men tenker det hadde vært greit "litt senere" om ikke ting er på plass(som de kan påvirke)
FkL
21.08.2019 kl 20:11 3420

Jeg håper jo at det er sammenfallende med at de venter på Oslo Børs og at alt var innlevert til behandling før de dro, som i ... her er dokumentasjonen dere ville ha. Stor klapp på egen skulder. Puh, nå trenger jeg ferie :)
Redigert 22.08.2019 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
thief
22.08.2019 kl 08:59 3158

Nå er vi vel i slutten av august,så da dukker det vel opp en melding snart.Greit og fått den før helgen,ville vært knall🙂Satse på de har alt under kontroll nå,siden de allerede har utsatt dette 2 ganger,da burde de ha forsikret seg ekstra denne gangen.Blir Morro å se hvordan markedet reagerer på fusjon.Ut i fra de siste dagene,tror jeg det blir en skikkelig rekyl.Tydligvis mange som er nervøse,en bekreftelse da vil skape en utrolig lettelse,og mange som sitter på gjerdet skal inn🙂Blir nok en solid oppgang!
Slettet bruker
22.08.2019 kl 09:44 3083

At ferieavvikling har innflytelse på saksgangen, er hevet over tvil. Det sitter ikke jurister og saksbehandlere på OB og behandler søknad fra "Nye" petronor dersom det er i deres ferietid den kommer.
Alle børsers juridiske saksbehandling er temmelig rigid, for å unngå feil i henhold til lov-verk og regler (finanslovgivningen). Det er bare å tenke på hvilke "tilbakemeldinger" som ville komme om dette ikke var fulgt til punkt å prikke. Og informasjonsflyten vil nok være stor, før en avgjørelse (godkjenning) tas.
Dessuten er det vel en selvfølge at det arbeides på to fronter. Selskapets videre utvikling skal nok presenteres. Om ikke samtidig med kunngjøringer om fusjonen, så tror jeg ikke det tar lang tid etter fusjonen, før det skjer.
Når fusjonen kunngjøres, bør kursen stige godt.
Når så kunngjøringer om "fremtiden" kommer, bør kursen stige enda kraftigere. Selv uten mulighetene i de eierandeler Apcl har (kan fremforhandles), bør fremtidsutsiktene for det fusjonerte selskaper gi svært gode kurs-stigninger. : )
Det er da blitt er "Produserende -selskap" !
thief
22.08.2019 kl 09:56 3048

Ingen tvil om at verdiene og fremtidige verdier i petronor er mye høyere enn dagens kurs,så får vi eventuelt lisensene til apcl,som en kjempebonus 🙂Og den tror jeg vi får,ellers ville ikke petronor fusjonert med oss.De sikrer seg minimum en lisens(sosp), da er vi allerede på kurser mellom 2 og 3kr!Så dette blir nok meget bra fremover.
FkL
22.08.2019 kl 10:54 2960

Det blir definitivt en spennende uke neste uke det skal være sikkert. Uavhengig av når fusjonsmelding kommer så vet vi at vi får en rapport på fredag (30.08.2019 - Half-yearly Report). Denne vil nok også, så langt det tar seg gjøre, inneholde oppdatering på våre saker og opsjoner. Som jeg har nevnt tidligere så tror jeg ikke at vi venter på dokumentasjon for spredningssalg, da tror jeg at vi hadde vært i mål for lenge siden. Tipper at det er knyttet til 25%'s eierskap til folket og hvordan det skal dokumenteres. Det er jo lov å håpe at det innebærer noen godbiter for oss!
Redigert 22.08.2019 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
thief
22.08.2019 kl 11:09 2928

Hadde jo vært rått,hvis det er nettopp gjennom warrentene de oppnår 25% til folket,og det har vært planen deres hele tiden.Og at det er avtaler(forlik),som må være garantert,før ose godkjenner noteringen🙂💰
FkL
22.08.2019 kl 11:12 2936

haha, ja den der ligger i alle fall på min ønskeliste :)
thief
22.08.2019 kl 11:12 2936

Er jo merkelig at de skal støte på såpass store problemer,at de nå snart er 4mnd på overtid,fra første limiten.Men skal avtaler i boks først,så er vel ikke tidsbruken unormal.Er jo ikke sikkert det er tilfellet,men det er en mulighet/forklaring🙂
thief
22.08.2019 kl 11:15 2929

Så kan vi jo ta med eyas sin kommentar i siste børsmelding.At de vil komme i gang med å levere positive utfall,rett etter fusjonen🙂Nå må de kanskje heller gjøre det samtidig,He.. He.Hadde vært gull!
FkL
22.08.2019 kl 11:17 2929

Jeg tenker også at det kan være så banalt at de har kontroll, men at de helt har undervurdert hvor godt dette må dokumenteres eller at børsen har kommet men noen dokumentasjonskrav som de ikke selv hadde tatt høyde for. Kravet i seg selv må de jo ha kjent til og at det var noe som skulle dokumenteres ovenfor børsen vet vi jo med sikkerhet. Dette gjenspeiles jo i deres egen «conditions» i forhold til fusjonen.
Redigert 22.08.2019 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
thief
22.08.2019 kl 11:36 2887

Blir noen svært spennende dager nå hverfall.Og skulle de ikke komme i mål innen 1 uke,regner jeg med de kommer med en skikkelig oppdatering,og hva som konkret er problemet.Under forrige utsettelse,kom de jo med en litt mer utfyllende melding enn første gangen.De garanterte for fusjon,men alle dokumentene var ikke klare.Og til og med EYAS kom med forsikringer og hint🙂Tyda da på at de syntes nok en utsettelse var litt "flaut".Denne gangen legger de nok alle kortene på bordet,for å berolige aksjonærene,hvis de enda ikke er i mål.Så tror det blir bra uansett.
FkL
22.08.2019 kl 11:51 2861

Det er ikke bare vi som har valgt et godt brukt navn ser jeg :)

https://www.petromal.at/
tuja
22.08.2019 kl 12:14 2916

Olja nærmer seg 61usd, fusjonen nærmer seg, og kjøperne begynner å fylle opp handelsloggen. Nice:)
FkL
22.08.2019 kl 13:12 2837

OPINION: Sall needs steady hand to keep Senegal on course

OPINION: Senegal President Macky Sall will spend the last week of August on vacation in France, reflecting on the myriad challenges facing his country as it catapults into the front ranks of African oil and gas producers.

Sall needs to regain his composure to prevent his upstream dream from unravelling.

"Total has struck oil on fiercely contested deep-water acreage while the flagship SNE oil development remains mired in arbitration at the International Chamber of Commerce (ICC)."

https://www.upstreamonline.com/hardcopy/1838973/opinion-sall-needs-steady-hand-to-keep-senegal-on-course
FkL
22.08.2019 kl 13:13 2837

Egentlig ikke noe nytt, men helt tydelig at godeste Macky Sall har nok av utfordringer.
thief
22.08.2019 kl 13:19 2820

Da blir det vel deilig å få sosp/rop ut av verden🙂Vennene fra Abu dhabi kommer inn på sosp,og total fortsetter som før på rop!Så starter den nye lisensrunden med de andre lisensene om noen uker!
thief
22.08.2019 kl 13:21 2817

Han får vel snart prisen som årets oljemann i Afrika
også,ser ikke bra ut med fullt kaos i oljesektoren da,må han begynne å levere.
Redigert 22.08.2019 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.08.2019 kl 13:32 2795

"Total has struck oil on fiercely contested deep-water acreage while the flagship SNE oil development remains mired in arbitration at the International Chamber of Commerce (ICC)."

Betyr det at de fant olje i den nylig borede brønnen på ROP eller har de funnet olje i Senegal tidligere?
thief
22.08.2019 kl 13:48 2763

Hmm,tja ikke sikker på om de har drillet noe i Senegal andre steder.Var jo litt merkelig!🙂
FkL
22.08.2019 kl 13:52 2752

Har du ikke sett den printscreen som Warom la ut fra David Haddad i Total?

EDIT
Her er den.
http://prntscr.com/osg98u
Redigert 22.08.2019 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
FkL
22.08.2019 kl 13:55 2740

Det er nok ROP. Slimete olje med dårlig trykk (Lekmannstolkning). Ikke kommersielt ifølge Total.
Redigert 22.08.2019 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
thief
22.08.2019 kl 14:02 2730

Litt rart de sier "struck oil",ville vel tro de brukte dette,hvis det var kommersielt🙂
thief
22.08.2019 kl 14:06 2717

Iallfall når de tar dette med i artikkelen,ikke sikkert resultatet av brønnen var så ille likevel🙂At de har gode indikasjoner på at det også finnes utvinnbar olje der!Har vel enda ikke kommet noe ut offisielt vel??I Senegal eller fra total?
Slettet bruker
22.08.2019 kl 14:11 2704

Uten Sensgal, mellom 1,5 - 2,3 . Med løsning på tvistene, 3 - 5. : )
thief
22.08.2019 kl 14:14 2700

Du er nok ganske spot on der,i forhold til verdivurderinger vi har tilgang til.Så regner med vi havner i intervallet 3-5kr🙂
Fluefiskeren
22.08.2019 kl 14:18 2687

OK Hadde ikke fått med meg at Total hadde kommentert det i det hele tatt. Det eneste jeg har fått meg var denne uttalelse fra «industrihold» i Upstream Online
Redigert 22.08.2019 kl 14:41 Du må logge inn for å svare