APCL - Vi venter fremdeles på fusjon

FkL
APCL 19.08.2019 kl 10:13 20982

En del lange tråder her nå, så jeg tenker at vi starter en ny generell tråd.

TARGET FOR FUSJON ER AUGUST

Siste melding fra selskapet er at target for ferdigstilling av fusjonen er august.
Jeg har i tillegg fra sikre kilder at vi snakker om slutten av august og at det har vært slik helt siden siste børsmelding. Dette er dog ikke noe avvik fra det som er meldt eller noen endring.
August er hele August.

FUSJONEN

I tillegg så tror jeg det er en det misforståelser rundt hva vi egentlig venter på og hva som vi egentlig kaller fusjon i denne sammenheng.

Enkelt oppsummert så skal vi ta over PetroNors verdier på Kypros, utstede nye aksjer til gamle Petronor og så bytte navn. Det er fusjonen. Dette er ikke noe problem og det meste er nok på plass allerede, tror jeg.

Vi så en overføring av aksjer på Kypros 25. juni og trolig så er dette overføring av verdier til oss:

25 Jun 2019
TRANSFER OF SHARES
HE57-Transfer of shares of private companies
https://opencorporates.com/companies/cy/HE367916

HVA ER DET VI EGENTLIG VENTER PÅ?

Jo vi venter på at Oslo børs skal godkjenne at det nye selskapet fortsatt kommer inn under kravene til å være registrert som selskap på Oslo Børs etter fusjonen.
Altså så er det ikke noen godkjenning av selve fusjonen OB gjør, men de skal gi en bekreftelse på at vi fremdeles kan være listet på Oslo Børs etter at fusjonen er ferdigstilt.

Her er kravene for å være registrert på Oslo Børs:

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Oslo-Boers-og-Oslo-Axess/Vilkaar-for-notering

Her er kravene til gjennomføring:

C. Conditions Precedent: the Transaction is conditional upon, amongst other conditions, the satisfaction or waiver
(if permitted) of the following conditions precedent:

(i) Approval by the shareholders of the Company eligible to vote at the EGM with requisite majority
(greater than 50% of shareholders voting at the EGM), including approval of the acquisition of a
relevant interest in the Company by Petromal and NOR and issuance of the warrants;

(ii) A confirmation by the Oslo Stock Exchange that the listing status of the Company will be maintained
following completion of the Transaction;

(iii) No material adverse effect with respect to PetroNor or its business having occurred; and

(iv) No material adverse effect with respect to the Company having occurred.

https://newsweb.oslobors.no/message/473267

Det vi venter på er punkt II, dette er bekreftet gjennom siste børsmelding:

"African Petroleum advises that significant progress has been made towards fulfilment of conditions required for Completion; however, a number of key documents required by the Oslo Børs in order to confirm that the listing status of the combined company will be maintained are still being finalised.

Accordingly, subject to fulfilment of the conditions for Completion as further set out in the extended stock exchange announcement, Completion is now targeted to occur during August 2019."

https://newsweb.oslobors.no/message/480574

Så hva skulle eventuelt gjør at det nye selskapet ikke kvalifiserer til å være på Oslo Børs etter fusjonen?

Initialt så kommer vi (Gamle APCL/Folket) til å eie kun 16% av det nye selskapet. Dette kan være et problem da kravet er 25% skal eies av folket.
Vi vet at ved innløsning av Warrants så vil vår eierandel gå opp til dette kravet. Det er meget mulig at dette er problemet og at de må dokumentere ovenfor Oslo Børs at dette kommer til å ende opp med 25% til folket.
Her er det sikkert noen som er innsatt i reglene som kan si noe om man kan godkjennes med dokumentasjon om fremtidig endring.

Det andre er generell dokumentasjon. Det er også meget mulig at vi venter på andre trege enheter rundt om og at vi snakket om generell dokumentasjon. Altså feks. dokumentasjon på overføring av aksjer på Kypros, dokumentasjon fra Australia på tildeling av aksjer osv. Dette er da kun en formalitet som vil ta tid og ikke annet.

TIL SLUTT:

Skal vi også ta med Jens og Eyas' ord fra siste Børsmelding så må de absolutt tolkes som positive og at dette vil bli løst.

Jens Pace, CEO of African Petroleum, commented:
“Completion is taking longer than previously anticipated; however, progress is being made and I take this opportunity to reassure our shareholders that the deal will complete as soon as the outstanding conditional documentation is finalised. We continue to work closely with the team at PetroNor E&P and the Oslo Børs as we seek to conclude this combination.”

Commenting on the update, Eyas Alhomouz, Chairman Designate of the combined company, said:
“We are wholly focussed on completing this transaction and are working diligently alongside African Petroleum to ensure all outstanding documentation is finalised in short order. We are also maintaining regular dialogue with the team at African Petroleum about the strategic priorities of the combined group so that we can move swiftly to deliver positive outcomes upon completion of the transaction.”

https://newsweb.oslobors.no/message/480574

Selve fusjonen skal altså ikke være noe problem, det er kun snakk om at vi må få bekreftet at det nye selskapet kan fortsette på børs etter fusjonen.
Og skulle det være slik at vi ikke kan etterkomme alle krav, så blir nok dette rettet opp i eller dokumentert slik at børsen kan godkjenne.

Vi snur ikke nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
22.08.2019 kl 14:40 4566

Fkl,

den printscreenen som Warom la ut sier vel ikke noe om hvorvidt de fant olje eller ikke?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.08.2019 kl 16:18 4445

FKL

Haddeikke fått med meg den. HP brønn. Det må vel bety High pressure well. Første gang jeg har sett den betegnelsen. Er jo som regel også høy temperatur slik at det blir en HPHT brønn.

Det forklarer kanskje at det tok så lang tid.

Kan ikke forstå at ikke Total kan ta seg samnen og melde resultatet. Det er jo vanlig det selv om selskapet er stort. I Norge blir alle brønner meldt av Oljedirektoratet, men det er sikker ikke noe tilsvarende i Senegal. Litt irriterende


Under budsjett og fast track. Dette kan vel ikke stemme.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
22.08.2019 kl 17:43 4342

Det som står der er garantert korrekt alt sammen. David Haddad har hatt ansvaret for hele prosjektet og laget planen og fulgt opp ROP. Han har også i ettertid fjernet alt han la ut da det nok ikke var godkjent å legge ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
22.08.2019 kl 19:12 4251

FF / FoT

Dette har akkurat kommet til meg og jeg vil presisere at det er ubekreftet fra Total. Denne legges ut som det det er, men stemmer det så er det meget gode nyheter.

Ikke offisielt bekreftet, men ryktene sier at Totals "Non commercial"- funn av olje på ROP innebærer ca. 150.000 b/d fra en brønn. Jeg stoler på kilden, men har ingen dokumentasjon. Det er ikke akkurat NC i mine øyne og fra bare en brønn så må det være et meget godt bevis på at her er det nok av olje tenker jeg.

Nå vet vi jo også ta Total planlegger ny brønn i Senegal allerede til neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
22.08.2019 kl 19:20 4240

Kan du være lidt mere konkret angående kilde Fkl ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
22.08.2019 kl 19:33 4215

Dessverre ikke Hifi. Jeg kan ikke legge ut mer enn det jeg allerede har gjort og så får hver og en vekte dette som de vil.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
22.08.2019 kl 19:40 4195

Fair nok....det ændrer heller ikke på min strategi...min tidshorisont er stadig Long selvom jeg er en utålmodig karakter....he he
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hostesaft
22.08.2019 kl 19:57 4157

Kursmål 10 +
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 20:02 4142

Så det er derfor de var under budsjett, det var testing de drev med!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 20:05 4137

Det er vel et ganske standard svar, ved funn som ikke er stort nok og kan forsvare utbyggingskostnad. Kommer flere funn i samme området, så deles jo utbyggingene på alle funn... Mulig Total bare fikk dårlig tid, til alle av klaringene er gjort. De skulle vel tilbake...
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
22.08.2019 kl 21:15 4018

Fkl,

hadde de boret en brønn som kunne produsere 150 tusen fat om dagen, hadde du garantert hørt om det. Da hadde ingen i Senegal klart å holde munn (det er jo helt klart at folk i departementet ville visst det).

Det der har jeg vondt for å tro på. Tror tilogmed Total ville vært nødt til å melde dette, det ville jo være et kjempefunn, og den ene brønnen ville produsert 5% av Totals totale oljeproduksjon.

Eller mente de 150 fat, da er det helt sikkert ukommersielt på disse havdypene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
22.08.2019 kl 21:21 4009

Kan vel hende rop viste ganske oppløftende resultater tross alt🙂Da er det bare en ting for Senegal å gjøre,hvis total fortsatt er interessert i lisensen.Og det er å gi oss sosp,men har på følelsen at det allerede er gjort.Da unngår Senegal alt rot en voldgiftsdom kan medføre!Tror vi ligger godt ann nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 21:27 3984

Alt fremstår hemmelig ved denne brønnen, verken Senegal eller Total kommenterer den og selv info fra Linkedin fjernes. Hva har de å skjule?

At det har vært «need to know» på brønnen er det nok ingen tvil om, så at de har skjult et oljefunn er nesten mer sannsynlig enn det motsatte, for hvorfor skjule om de boret tørt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.08.2019 kl 21:30 3977

Enig fremogtilbake

150 000 fat pr. dag høres jo helt umulig ut. Selv med en lang horisontal. Er det noen brønner som gjør det da? Her må det være en misforståelse. 15 000 fat pr. dag er jo også veldig bra, men fullt mulig.

Der hviler fortsatt et hemmelighetens slør over denne brønnen.


Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
22.08.2019 kl 21:31 3977

Veldig rart det ikke har blitt kommentert av senegal.Når FAR boret tørt i Gambia,kom det ut med en gang!Mye som foregår nå tror jeg,bombesikker på at vi vil sitte igjen med sosp🙂💰
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
22.08.2019 kl 21:32 3971

Det som ble lagt ut på LinkedIn betyr ikke noe i den store sammenhengen. Ut fra det kan man ikke si om det var et funn eller ikke, så det har ikke store betydningen om det ble fjernet.

Total er et børsnotert selskap, så det er mye større sjanser for at de melder om et betydelig oljefunn enn om det er tørt. Og 150 tusen fat om dagen er et betydelig oljefunn!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
22.08.2019 kl 21:38 3940

Drilles vel ikke akkurat hver dag i Senegal,så er vel litt merkelig at de ikke har kommentert denne brønnen??Tror ikke jeg har sett noe🙂
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.08.2019 kl 21:51 3903

Kan det hende man snakker om gass istedenfor olje og en helt annen enhet? Vi vet jo at det er mye gass litt lenger nord.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
22.08.2019 kl 22:35 3804

Jeg har dessverre ikke flere detaljer jeg kan dele for øyeblikket, men vil forsøke å få det ytterligere bekreftet. Som jeg skrev så må alle vekte dette som de ønsker. Det er kun et rykte og ikke bekreftet av Total.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
22.08.2019 kl 22:46 3772

Om det er gass på 150,000 kubikk-fot pr dag (eller 150 mcf/day) vil det være et totalt ukommersiellt gass-funn.

Vi kan ganske sikkert slå fast at det IKKE var et funn på 150,000 fat om dagen. Da ville det ha kommet ut offisielle meldinger, både fra Total og fra Senegal. Ingen børsnoterte oljeselskap ville la være å melde dette, fordi det kommer ut. Total er listet i New York, og de ville få en kjempebot om de unnlot å melde dette. Nå som riggen har flyttet seg er det ingen tvil om at de er ferdig med brønnen, og derfor er det ingen, absolutt ingen, unnskyldning for ikke å melde det om det ville vært et funn av den størrelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
23.08.2019 kl 03:00 3590

Dette blir spennende... (Jeg har ikke lagt ut hele artikkelen for å overholde reglene på HO.)

PetroNor merger 'close'

Oslo-listed African Petroleum Corporation Ltd (APCL) is close to finalising a merger announced in March with privately-owned explorer PetroNor.

APCL claims the Rufisque Deep, arguing the production sharing contract was unjustly reallocated to Total and has looked askance as the flagship French explorer proceeded to drill, despite contested title.

Upstream understands from industry sources that Total has struck non-commercial volumes of oil in its Rufisque Deep wildcat, Jamm-1XB, tempting parties to any APCL-PetroNor deal to rethink their evaluations.

Senegalese activists based in France have even hinted the new entity, christened PetroNor E&P, might be awarded a stake as high as 25% in the Rufisque Deep block despite the Energy Ministry having earlier revoked APCL’s title, re-assigning the PSC to Total back in 2018.

Former Energy Minister-turned opposition leader Thierno Sall was sacked by President Macky Sall for refusing to sign off Total’s title and APCL went to arbitration, but an apparent rapprochement with the new petrodollar-fuelled merger may signal an easing of tensions.

Any deal ratifying re-entry into the Rufisque Deep by PetroNor E&P would almost certainly lead to APCL withdrawing its case, lodged last year at the International Centre for the Settlement of Investment Disputes (ICSID), as costs have exacted a heavy burden on both sides.

Moreover, Petronas farmed into Total's Rufisque Deep licence in August 2018 despite APCL opting for arbitration just two months earlier, so the Malaysian company either deemed acceptable the risk of an unfavourable ICSID ruling — or anticipated a negotiated equity cut.

Aboubakr Bengelloun, elected in late July as president of the Paris-based activist group Article 25, told a Paris conference that PetroNor E&P will hold 25% of the Rufisque Deep while retaining 90% operating title in the Senegal Offshore South Deep (SOSD) off Casamance.

Upstream understands these figures were volunteered from a senior Norway-based source within the merger apparatus, which still aims to finalise convergence this month. APCL declined to comment on the Article 25 report.

https://www.upstreamonline.com/hardcopy/1833126/petronor-merger-close
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
23.08.2019 kl 03:00 3586

Halleluja, dette blir spennende... (Jeg har ikke lagt ut hele artikkelen for å overholde reglene på HO.)

Senegal holds key to PetroNor-APCL merger deal

The Senegal government is understood to hold the key to settlement of competing claims to the Rufisque Deep permit and, by extension, the terms offered to the merger between PetroNor and African Petroleum (APCL), writes Barry Morgan.

“Figures are moot as the government will not step forward until the (merged entity) formally constitutes its new board which it cannot do before September as everyone remains on holiday through August," one insider close to the transaction told Upstream.

“Timing depends on the Oslo regulator, which must approve the new board, while leverage remains with Energy Ministry officials which will likely invite representatives of the merger for talks, not only on the Rufisque Deep, but also the Senegal Offshore South Deep (SOSD).”

Other blocks may also enter the frame of a far broader settlement, especially if it is proposed to bring third parties, perhaps major partners into strategic alliance, but none of this can be discussed in earnest until the board is constituted, Upstream was told.

Moreover, President Macky Sall is well positioned to exert friendly influence over his Gambian counterpart Adama Barrow, whose government is also in arbitration with APCL over two deep-water blocks and may broker a cross-border deal on equity line-up across a swathe of Mauritania-Senegambia-Guinea-Bissau-Conakry (MSGBC) basin assets, Upstream hears.

If compromise really is in the air, Senegal may finally have found a way out of the legal gridlock, freeing suitors to seek opportunities ahead of a licensing round planned this autumn.

https://www.upstreamonline.com/hardcopy/1838484/senegal-holds-key-to-petronor-apcl-merger-deal
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
23.08.2019 kl 03:04 3583

Ja, hva skal man si :) Nå får vi bare håpe at alt dette stemmer og at det blir en megadeal og ikke minst megaopptur i løpet av høsten :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
jonea
23.08.2019 kl 06:09 3542

FKL
Spennende artikkel du fant her
Kan du legge artikkelen over på XI også
👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
23.08.2019 kl 07:27 3452

Fy faen,fkl,helt rått🙂Dette kan bli tidenes opptur.Nå har disse 25% på rop og 90% sosp vært nevnt tidligere. Men vi har vel ikke helt trodd på det.Men nå begynner det å lukte gull,He.. He.Helt klart at petronor har fikset dette,som vi har sagt hele tiden,derfor de valgte oss.Utvilsomt Abu dhabi som var nøkkelen her🙂Nå er det bare å få closet fusjonen,så renner de positive meldingene inn,kan bli årets rekyl på ose,om dette stemmer!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
23.08.2019 kl 07:39 3419

Skal jeg være helt ærlig så tror jeg personlig ikke på hele 25% på ROP, men fremdeles at den går i en slags byttehandel mot en god deal på SOSP. Dersom det allikevel skulle stemme så blir det Texas ja. Håper derimot at resten viser seg å stemme og at vi beholder SOSP, gjerne med en kjedereaksjon på A1 og A2.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
23.08.2019 kl 07:41 4156

Disse to artiklene fortjener nesten en egen tråd🙂Legger vi på denne fra styrelederen i petronor,fra forrig børsmelding.Så tyder det vel på at han vet det kommer noe bra
"We are also maintaining regular dialogue with the team at African Petroleum about the strategic priorities of the combined group so that we can move swiftly to deliver POSITIVE outcomes upon completion of the transaction.”
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
23.08.2019 kl 07:45 4139

Utvilsomt spennende, men fremdeles fusjonstilknyttet så jeg tenker at de passer fint inn på denne tråden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
23.08.2019 kl 07:45 4142

Ja,ingen som har regnet med noe på rop,hadde vært en solid bonus,men bombesikker på vi nå får sosp🙂ALT har vært på vent,pga fusjonen,som vi også har trodd. Kan virke som vi har spekulert riktig!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Møre75
23.08.2019 kl 07:46 4138

Spør om noen flere snapper opp dette da ,,, at vi surrer rundt på krona burde være historie no
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
23.08.2019 kl 07:47 4133

De ligger der allerede seg jeg :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
klaesp
23.08.2019 kl 07:57 4088

Nå snakker vi om direkte innsprøyting av Vest Afrkansk bensin på bålet... Blir kamp om aksjene fremover$)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
FkL
23.08.2019 kl 08:02 4071

Fornøydheten min følger en logaritmisk skala hvis dette slår inn :) ved fusjon, fornøyd. Ved resten, fornøyd fornøyd fornøyd fornøyd fornøyd fornøyd fornøyd... :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
23.08.2019 kl 08:15 4028

Kan det være en sammenheng med 25% til folket,brukt mye lenger tid enn antatt og forlik🙂Liten tvil om at petronor har jobbet bak i kulissene, men det har vi vel regnet med hele tiden.Forventningeme er vel ikke akkurat lave nå,til positive meldinger i etterkant av fusjonen,He.. He.Tror vi får en rallyhøst,hvor warrentene slår inn🙂
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
tuja
23.08.2019 kl 08:48 3947

Fantastisk bra, Fkl. Upstream og Barry Morgan er rimelig oppegående, så dette kan bli helt magisk innen kort tid.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
klaesp
23.08.2019 kl 09:00 3893

Bare vent til at artikkelen blir absorvert av markedet, da smeller det..
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
23.08.2019 kl 09:04 3873

Helt klart at noe er på gang her med petronor/apcl og myndighetene,løsninger kommer rett etter fusjonen.Blir det fort både 2 og 3kr🙂
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
23.08.2019 kl 09:04 3861

Utrolig at folk selger på 1kr her nå🙂
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
klaesp
23.08.2019 kl 09:22 3784

Fint å få nytt momentium før den store oppgangen kommer .
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
thief
23.08.2019 kl 09:30 3743

Ja,men kjipt for de som selger på bånn nå🙂Hensikten med fusjonen fra petronor sin side,er jo lisensene til apcl.Og da de har særdeles gode kontakter med myndighetene,og vi får hint på hint om at de har noe på gang,burde det gå opp et lys for de fleste🙂Bare at de bestemte seg for apcl og ikke noen av de andre,burde vært nok.Nå er det bare å få papirene i orden,så starter den virkelige OPPTUREN!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare