APCL - Vi venter fremdeles på fusjon

FkL
APCL 19.08.2019 kl 10:13 20981

En del lange tråder her nå, så jeg tenker at vi starter en ny generell tråd.

TARGET FOR FUSJON ER AUGUST

Siste melding fra selskapet er at target for ferdigstilling av fusjonen er august.
Jeg har i tillegg fra sikre kilder at vi snakker om slutten av august og at det har vært slik helt siden siste børsmelding. Dette er dog ikke noe avvik fra det som er meldt eller noen endring.
August er hele August.

FUSJONEN

I tillegg så tror jeg det er en det misforståelser rundt hva vi egentlig venter på og hva som vi egentlig kaller fusjon i denne sammenheng.

Enkelt oppsummert så skal vi ta over PetroNors verdier på Kypros, utstede nye aksjer til gamle Petronor og så bytte navn. Det er fusjonen. Dette er ikke noe problem og det meste er nok på plass allerede, tror jeg.

Vi så en overføring av aksjer på Kypros 25. juni og trolig så er dette overføring av verdier til oss:

25 Jun 2019
TRANSFER OF SHARES
HE57-Transfer of shares of private companies
https://opencorporates.com/companies/cy/HE367916

HVA ER DET VI EGENTLIG VENTER PÅ?

Jo vi venter på at Oslo børs skal godkjenne at det nye selskapet fortsatt kommer inn under kravene til å være registrert som selskap på Oslo Børs etter fusjonen.
Altså så er det ikke noen godkjenning av selve fusjonen OB gjør, men de skal gi en bekreftelse på at vi fremdeles kan være listet på Oslo Børs etter at fusjonen er ferdigstilt.

Her er kravene for å være registrert på Oslo Børs:

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Oslo-Boers-og-Oslo-Axess/Vilkaar-for-notering

Her er kravene til gjennomføring:

C. Conditions Precedent: the Transaction is conditional upon, amongst other conditions, the satisfaction or waiver
(if permitted) of the following conditions precedent:

(i) Approval by the shareholders of the Company eligible to vote at the EGM with requisite majority
(greater than 50% of shareholders voting at the EGM), including approval of the acquisition of a
relevant interest in the Company by Petromal and NOR and issuance of the warrants;

(ii) A confirmation by the Oslo Stock Exchange that the listing status of the Company will be maintained
following completion of the Transaction;

(iii) No material adverse effect with respect to PetroNor or its business having occurred; and

(iv) No material adverse effect with respect to the Company having occurred.

https://newsweb.oslobors.no/message/473267

Det vi venter på er punkt II, dette er bekreftet gjennom siste børsmelding:

"African Petroleum advises that significant progress has been made towards fulfilment of conditions required for Completion; however, a number of key documents required by the Oslo Børs in order to confirm that the listing status of the combined company will be maintained are still being finalised.

Accordingly, subject to fulfilment of the conditions for Completion as further set out in the extended stock exchange announcement, Completion is now targeted to occur during August 2019."

https://newsweb.oslobors.no/message/480574

Så hva skulle eventuelt gjør at det nye selskapet ikke kvalifiserer til å være på Oslo Børs etter fusjonen?

Initialt så kommer vi (Gamle APCL/Folket) til å eie kun 16% av det nye selskapet. Dette kan være et problem da kravet er 25% skal eies av folket.
Vi vet at ved innløsning av Warrants så vil vår eierandel gå opp til dette kravet. Det er meget mulig at dette er problemet og at de må dokumentere ovenfor Oslo Børs at dette kommer til å ende opp med 25% til folket.
Her er det sikkert noen som er innsatt i reglene som kan si noe om man kan godkjennes med dokumentasjon om fremtidig endring.

Det andre er generell dokumentasjon. Det er også meget mulig at vi venter på andre trege enheter rundt om og at vi snakket om generell dokumentasjon. Altså feks. dokumentasjon på overføring av aksjer på Kypros, dokumentasjon fra Australia på tildeling av aksjer osv. Dette er da kun en formalitet som vil ta tid og ikke annet.

TIL SLUTT:

Skal vi også ta med Jens og Eyas' ord fra siste Børsmelding så må de absolutt tolkes som positive og at dette vil bli løst.

Jens Pace, CEO of African Petroleum, commented:
“Completion is taking longer than previously anticipated; however, progress is being made and I take this opportunity to reassure our shareholders that the deal will complete as soon as the outstanding conditional documentation is finalised. We continue to work closely with the team at PetroNor E&P and the Oslo Børs as we seek to conclude this combination.”

Commenting on the update, Eyas Alhomouz, Chairman Designate of the combined company, said:
“We are wholly focussed on completing this transaction and are working diligently alongside African Petroleum to ensure all outstanding documentation is finalised in short order. We are also maintaining regular dialogue with the team at African Petroleum about the strategic priorities of the combined group so that we can move swiftly to deliver positive outcomes upon completion of the transaction.”

https://newsweb.oslobors.no/message/480574

Selve fusjonen skal altså ikke være noe problem, det er kun snakk om at vi må få bekreftet at det nye selskapet kan fortsette på børs etter fusjonen.
Og skulle det være slik at vi ikke kan etterkomme alle krav, så blir nok dette rettet opp i eller dokumentert slik at børsen kan godkjenne.

Vi snur ikke nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2019 kl 09:44 3875

Fra i dag:

UAE is banking on Senegal

https://lemonde-arabe.fr/23/08/2019/les-emirats-arabes-unis-misent-sur-le-senegal/

the Arab world
Abu Dhabi has just offered Senegal a state-of-the-art incubation center aimed at developing local entrepreneurship in the field of new technologies. A choice that is not a coincidence, because Dakar relies on its digital SMEs to sustain the country's good economic health.

An ambitious project

On Thursday, July 18th, the President of the Khalifa Fund for Enterprise Development (KFIF), Hussain Jasim Al Nowais, laid the foundation stone for what will soon be the Mohamed bin Zayed Center for Innovation. and entrepreneurship. The ceremony was attended by Amadou Hott, Senegalese Minister of Economy, Planning and International Cooperation, Papa Amadou Sarr Delegate General of Fast Entrepreneurship for Young People and Women, accompanied by Mohammed Ali Al Shamsi Chargé d'Affaires at the Embassy of the United Arab Emirates in Dakar and other representatives of both countries. Work will begin in September and is expected to last less than 6 months, with an official opening ceremony scheduled for February 2021.

The future Mohamed bin Zayed center for innovation and entrepreneurship
Named in honor of Mohammed Ben Zayed Al Nahyane, Crown Prince of Abu Dhabi and patron of the project, the Center will be located in the Senegalese capital, Dakar, which aims to become a hub of reference for innovative companies in Africa. To do this, the authorities in Aboudabian have not skimped on the means: the complex will have a capital of 18 million euros to help finance many programs to promote the entrepreneurship and development of SMEs local.

The 20,000-square-meter premises spread over 14 floors will house a co-working space, a coding room, and a fab-lab that will allow students, startuppers, artists, or architect-designers to create and develop prototypes thanks to state-of-the-art and efficient equipment. Thus, the most original projects can be realized in specialized laboratories where models for 3D printing, aviation, electronics and robotics will be developed.

To help start-ups, the Mohamed bin Zayed Center will also include a business incubator and accelerator focused on new technologies. Local entrepreneurs will be able to find essential services for their growth such as reception, training, financing, orientation and consultation services. The Center therefore aims to become a true technical hub and fund for all the innovative forces of the region.

Senegal, new "startup nation"?

After thanking the United Arab Emirates for their continued support for the growth and development of Senegal, Amadou Hott said the Mohamed bin Zayed Center for Innovation and Entrepreneurship "represents an important milestone in the country's efforts to develop its economy while integrating the roles of youth and women, "adding that" these projects and initiatives will contribute to ongoing efforts to become a sustainable knowledge economy ". The choice of Senegal for the establishment of this center is not a coincidence: it is in line with a series of projects designed to strengthen the efforts of the Senegalese government to create a stable and balanced economy while facilitating entry into the world of work for women and youth by increasing the capacity of entrepreneurs and local institutions.

Sign of the dynamism of Senegal in the field of innovative entrepreneurship, the first edition of "Planet Startups" took place on July 26 in Dakar. This event brought together investors, large companies, media, universities and colleges, incubators and accelerators, public sector representatives and communication agencies whose purpose was to celebrate and support digital startups.

These are visible elements of a long-term plan: despite the start of oil production in 2021, Senegal is a country poor in natural resources compared to the rest of the continent. While one of the most industrialized African countries, this country of 16 million inhabitants now counts on new technologies in particular and the tertiary sector in general to diversify its economy. The government of Macky Sall - president in office since 2012 and re-elected in February - has for example created a "Casamance Special Tourism Zone" which aims to promote investment and job creation. Added to this is the construction of the Djembering-Cap-Skirring road and various social projects, such as the creation of health and maternity centers.

A policy that pays off and then that the fourth largest economy in West Africa has grown more than 6% over the past four years, compared to only 1.8% in 2011. This promising and ambitious economy therefore has the confidence of the Arab Emirates united, and the goal announced by Papa Amadou Sarr to make Senegal "a hub in Africa by 2025 to accompany youth" seems more than ever achievable.
FkL
23.08.2019 kl 10:30 3740

Det som er meget spesielt med vår ferd mot oljerikdommen er at det er så mange parter involvert og så mange tråder som knyttes i alle retninger. Holder jo en knapp på at Abu Dhabi spiller en meget stor rolle i dette og at utfallet blir i nærheten av det Upstream melder.
thief
23.08.2019 kl 10:58 3647

De får jo denne informasjonen fra et sted,så noe hold i det er det garantert🙂Den røde tråden her er vel at det er pga petronor(Abu dhabi),at dette vil ordne seg.Noe de fleste av oss også har regnet med.Og som apcl har antydet, når de har sagt at denne fusjonen vil være meget positiv,mtp løsninger i Senegal/Gambia 🙂Og vi følger jo med i media,har jo vært flere møter mellom Abu dhabi og myndighetene i disse landene,som viser sterke bånd.Så helt naturlig at petronor nå får innpass på noen av lisensene.Letteste utvei for alle parter, og det viktigste av alt,myndighetene taper ikke ansikt🙂Det er Abu dhabi (venn)som kommer inn og IKKE Timis!!
Redigert 23.08.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
HP17
23.08.2019 kl 11:17 3565

I går ble jeg sannelig aksjonær i APCL igjen (utover å være fullastet med warrants). Da får en bare håpe på a) APCL klarer å komme i mål med fusjonen i løpet av august og b) ikke alt av fusjonen er innbakt i kursen pt
Liverbirds
23.08.2019 kl 11:23 3529

HP17

Beklager, men har null respekt til skribenter som skriver innlegg ut fra om de er inne med aksjer eller ei.

Mvh Liverbirds
thief
23.08.2019 kl 11:24 3523

Her er absolutt ikke alt av fusjonen innbakt.Så har vi jo ganske mange hint om at forlik vil komme i etterkant,og det er hvertfall ikke innbakt🙂Så når fusjonen er spikret,vil kursen i tillegg gå på forventninger til forlik,så blir lett noen tiører opp.Ikke lett å tippe,men et sted mellom 1.3 og 1.5kr burde være innafor. Får vi da bekreftet ett forlik er vi over 2kr,og blir det 2,da er over 3kr neste!Så kan bli en festlig høst!
FkL
23.08.2019 kl 11:34 3474

Jeg tror vi skal ta med oss et meget viktig poeng fra det siste nyhetsdøgnet og det er at Total ikke har meldt noe som helst vedr. ROP. De har altså ikke selv meldt om at dette er et "noncommercial"-funn. Det har kommet fra andre kilder i tillegg til det jeg vil kalle positive rykter som heller ikke er bekreftet fra offisielt hold.
Opp+
23.08.2019 kl 11:47 3430

Takk for graving og info fkl, vi får bare håpe det er hold indiske ryktene:)
HP17
23.08.2019 kl 11:48 3425

Respekt?
Kan ikke si at det betyr så mye for meg, det betyr mye mer at APCL nå for en gangs skyld klarer å levere noe positivt til markedet og alle aksjonærer.Det vil sannelig være på tide å få gjort det.
Slettet bruker
23.08.2019 kl 11:48 3421

Den reprising som nå skjer, er foreløpig ikke kommet opp i de verdier som er reelle i Petronor, for ikke å snakke om de goodwill fordeler Abu - Dabi - koblingen representerer i Petronor. (den siste poenget synes for meg å være enda større enn det jeg har antatt i mine vurderinger hittil). Altså kan kursmålet på den delen heves betraktelig.
Ut fa det som nå er omtalt her på tråden av både Fkl og flere, er det svært trolig at de eierandeler Apcl har i Senegal/Gambia vil gi stor uttelling etter fusjonen.

Med bakgrunn i det nevnte foran, og Apcl's eiersits, vil fusjonen gi det nye Petronor en "størrelse" som er å regne med.
Da er det helt utenkelig at et forlik/enighet skulle avspise Nye Petronor med smuler i de områder det er snakk om. Verdiene vil etter mitt syn, bli større enn det mange tror. Sansynligvis Mye større.

Personlig tror jeg det ikke er lange tiden igjen før kurs-stigningen kan regnes i kroner, og ikke i ører. : ) : )
Når nå ferier er avviklet og godkjennelser av prospekter, styremedlemmer osv. osv. (noe jeg tror er i en sen sluttfase), er gjort, DA - - - !
Det kommer og svært gode nyheter på rekke og rad (forlik, start på nye felt, stigende oljepris - - ).
Opp+
23.08.2019 kl 11:59 3384

Det er vel kanskje ikke så rart, har man ikke aksjer er der ofte en grunn til og da er det vel bare bra at de deler den grunnen? Bare det ikke blir håpløs nytteløs baiss. Som jeg har sett han gjøre i et par andre aksjer, men ikke her.
Trygve`n
23.08.2019 kl 12:29 3284

Tja, hvem tør å selge nå, dette er spennende tider :)
thief
23.08.2019 kl 12:34 3265

Når fusjonen er i boks,blir det nok et massivt forventningsrally,"alle" regner jo med petronor fikser forlik🙂Og de har verdi på noen kroner!Da sier det seg selv,at kursen burde ligge langt over dagens kurs!
thief
23.08.2019 kl 12:36 3255

Når man i tillegg har verdiene til petronor som backup.Bare de er jo verdsatt over dagens kurs🙂
Rimitone
23.08.2019 kl 12:41 3241

Et litt på siden spørsmål, er det noen som har handlet via nordnet som nå har fått warrants synlig på sin konto?
FkL
23.08.2019 kl 12:41 3241

Petronor E&P Transaction Update – Receipt of Confirmation of Continued Listing
Reference is made to the extended stock exchange announcement released on 19 March 2019 by African Petroleum Corporation Limited (“African Petroleum” or the “Company”)(OSE ticker: APCL), regarding the agreement to combine with PetroNor E&P Ltd against the issuance of approximately 816 million consideration shares in African Petroleum (the "Transaction"), and the subsequent announcements released on 30 May 2019 and 30 June 2019, the latter stating that documentation required by Oslo Børs to confirm the listing status of the combined company was still being finalised.

African Petroleum advises that Oslo Børs today has confirmed that the Company will retain its listing on Oslo Axess following completion of the Transaction. The Company is required to implement measures to comply with the requirements related to the spread of share ownership and composition of the Board of directors within as short time as possible after the decision on continued listing.

Accordingly, subject to fulfilment of the conditions for completion as further set out in the extended stock exchange announcement, completion is now targeted to occur during next week.

Commenting on the update, Eyas Alhomouz, Chairman Designate of the combined company, said:
“We are delighted to have received this approval, representing the final material condition to complete the merger of the two companies. The Board and management team of the enlarged Company are excited to formalise the merger and look forward to setting in motion the strategies designed to deliver material and sustainable value for the Company’s shareholders.”

Jens Pace, CEO of African Petroleum, commented:
“This is an exciting development. We look forward to closing the final chapter as African Petroleum and starting our new story as PetroNor E&P - a company underpinned by reserves and steady production, an experienced team and a well-defined strategic vision to achieve long-term growth.”

This announcement is subject to disclosure pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

For further information, please contact:
Jens Pace, Chief Executive Officer
Stephen West, Chief Financial Officer
Tel: +44 20 3655 7810

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney/Chris Judd
Tel: +44 207 466 5000

About African Petroleum
African Petroleum is an independent oil and gas exploration company with licence interests in offshore West Africa (Senegal and The Gambia). The Company’s assets are located in proven hydrocarbon basins in the Atlantic Margin, where several discoveries have been made in recent years.

For more information about African Petroleum, please see www.africanpetroleum.com.au

https://newsweb.oslobors.no/message/483688
Lollert
23.08.2019 kl 12:43 3224

DER SATT 'AN!!
Gratulerer alle APCLssss
thief
23.08.2019 kl 12:45 3212

Fyyyyy faaaaan,så deilig💰💰💰🙂Nå begynner virkelig morroa,petronor leverer!!!!!!!
HP17
23.08.2019 kl 12:46 3208

Jeg har ikke fått warrants tilhørende min kontor via Nordnet. Tror ikke warrants blir registert før alt er klart vedr fusjonen.
thief
23.08.2019 kl 12:47 3201

Skal vi godt opp de neste dagene.Forlik blir neste melding.Da får folket 25% av aksjene,og alt er velstand🙂
HP17
23.08.2019 kl 12:47 3197

Det var meget gode nyheter. Da er det bare å ta plass (for alle etternølere?)
thief
23.08.2019 kl 13:03 3116

Selge nå,da går man på en smell,He.. He.🙂Dette har petronor fikset. Sosp er nok i boks og avklart for en stund tilbake !!Nå kan meldingene snart komme,da fusjonen ble godkjent🙂