Hvem vil Frontline kjøpe opp først? Hunter eller Okeanis?

Frodon
FRO 19.08.2019 kl 19:38 45472

Hvis Frontline skulle kjøpt enda flere skip nå, hvilke selskap er mest attraktive å kjøpe opp?
Redigert 21.01.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Frodon
19.08.2019 kl 21:13 15916

Ingen som hadde noen forslag?

Hunter må snart ta et valg om de skal selge VLCC`ene sine eller om de skal ut i markedet å tjene penger. Det har ikke vært noen innsidekjøp der i det siste, enda Fredly pleier plukke flere aksjer når aksjen faller til kr 3-3,10. Er han sperret fra å kjøpe denne gangen pga informasjon som ikke er kjent i markedet? Det kan gjelde salget av skip nr 2, som det ble forhandlet om for kort tid siden.

Okeanis Eco Tankers er priset rundt 20 prosent rabatt mot netto stålverdi, noe Fredriksen pleier å elske. Rederiet ble notert på Oslo Børs i fjor og omsettes fortsatt rundt emisjonskurs. Selskapet har fullfinansiert levering av åtte nye VLCC gjennom 2019 og kan i et stramt marked tjene opp mot halvparten av dagens markedsverdi årlig.

Frontline trykket nettopp opp flere aksjer i eget selskap. Er det noen som vet hva de skal brukes til? Oppkjøp?
Stålprisen i Kina er doblet siden bunnen i 2016, noe som både taler for høyere nybyggpriser og gjør skroting av eldre tonnasje mer attraktivt. Drivstoffkostnaden vil gå opp etter at IMO 2020 er implementert, og det favorisere moderne skip med lavere forbruk.

Er det noen andre selskap dere tror Frontline vil kjøpe opp?
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Empire
20.08.2019 kl 12:28 15647

Det har vært mange som har spekulert i dette over flere år, men fasit har kanskje vært at Fro har kjøpt nybygg (Resale eller under konstruksjon). I Juni kom det f.eks en pressemelding fra Fro om kjøp av en Vlcc, en Suexmax og to LR2 båter fra Hyundai.

Hunter skal selge båtene sine, det er jeg nesten sikker på, men om det er Fro som skal kjøpe de er jeg mer usikker på. F.eks er pris på nevnte Vlcc fra HH på 92M Usd, mens Hunter fikk 98M for sitt sommer salg. Spørsmålet for Fro er da, hvor mye er en tidligere levering verdt? Det er snakk om 6M usd forskjell og Resale fra HH er ferdig i Mai 2020. Avhengig av hvilket skrog(dato for levering) som Hunter selger til Fro, hva må usd/day for Vlcc da være, for å forsvare en potensielt høyere kjøpspris?

Fro har over mange år bygget gode forhold til de ulike verftene. En styrke for Fro er storeier og dette resalet viser at Fro (som mange andre selskaper i Fredriksen sfæren) plukker opp skip til bedre pris enn det konkurrenter ofte klarer. Hvorfor kjøpe dyrere gjennom Hunter, hvis man får bedre pris fra verftet selv?

I forhold til den aksjetrykkingen du påpeker, så er dette en ATM avtale med Morgan Stanley fra i sommer i fjor, der de kan selge opptil 100M dollar i aksjer for å skaffe seg kassakreditt til det selskapet selv sier er:

"The net proceeds of this offering will be used to opportunistically fund growth opportunities, for certain capital expenditures, including to purchase exhaust gas cleaning systems that reduce sulfur emissions to comply with upcoming implementation of new IMO standards, and for general corporate purposes".

Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
mancity
20.08.2019 kl 12:31 15628

De kan kjøpe de 3 båtene til ADS som installerer scrubbere i disse dager.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Empire
20.08.2019 kl 12:37 15949

Hehe.

Kjøpe de tilbake?
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
joneug
20.08.2019 kl 13:31 15856

Var aldri eid av FRO, men av SFL. Men de er i alle fall priset lavere av markedet på NAV-basis enn FRO egne skip - så sånn sett ville det vært innvannende for FROs aksjonærer å "kjøpe dem tilbake".
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
20.08.2019 kl 14:30 15797

Rett skal vel være rett joneug. De var, som du sier, eid av SFL og chartret ut til Fro. Fro betalte seg ut av den avtalen i sin tid med bakgrunn i alder. Ads er et interessant selskap, da de gjør det motsatte av de fleste andre rederier, ved å ha eldre skip (bygget 2002) med scrubber inn mot Imo 2020. ADS ordnet finansiering til klassing av de tre båtene i sommer og scrubbere ble montert i Juni, Juli og August. Gjeld pr. skip er da ca. 10M Usd (Kjøpspris) + ca. 3M Usd (scrubber) + ca. 4M Usd (Klassing).

Hvem er det som drifter båtene for Ads?
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
habbiten
20.08.2019 kl 17:41 15683

Selvfølgelig drifter FRO skipene for ADS.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
kakemann
20.08.2019 kl 18:16 15638

I tillegg så eier SFL 17,2 % av selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
20.08.2019 kl 19:57 15565

Ja, enig i det :)

Det var trykking av få nye aksjer hvis det var til oppkjøp, så mer fornuftig å bruke det til eks scrubbers ;)

Qatar annonserte en enorm nybyggordre for opp mot hundre LNG-skip, og verftene som ligger an til å konstruere disse, er typisk de samme som leverer stortankskip. Klarer Fredriksen å få bygget billige VLCC skip det neste året?

https://worldmaritimenews.com/archives/276328/drewry-qatars-lng-ship-orders-could-push-newbuilding-prices-up/

Okeanis er mye billigere enn Hunter, men hvilken pris eierne er villige til å selge på, kan være noe helt annet ;) Spesielt siden Okeanis snart starter opp utbyttene og er ventet å gi 20-24% i utbytter på dagens aksjekurs for 2020. Topp 20 aksjonærene eier 93,5% av alle aksjene i Okeanis nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
21.08.2019 kl 10:19 15322

Nettopp

Hvorfor skal Frontline kjøpe Ads, når Fro har management over skipene og sfl har en eierandel?

Fro hadde muligheten til å gjøre samme avtalen med SFL, men lot være

Jeg tror svaret ligger i alder for skipene og Frontline sin strategi med nyere skip.

Jeg kan dog ta feil :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Nets
21.08.2019 kl 15:05 15196

Jeg tror du har helt rett i dette, Empire. Frontline ønsker en ung flåte og det ryktes at Fredriksen er i forhandlinger om kjøp av flere ECO tankere (med LNG og rotorseil) fra Hyunday Heavy Industries. Det ryktes også at Fredriksen er i forhandlinger om kjøp av nye skip fra veft i Kina. Fredriksen har teft, et svært godt renomme´ i bransjen og masse cash. Jeg er overbevist om at han, sammen med ledelsen i Frontline, vil være den aktøren som profiterer aller mest på omstillingen til IMO 2020.

Det blir veldig spennende å følge JV dealen med Trafigura. Dette selskapet har inngått en langsiktig avtale med eieren av Cactus II - rørledningen fra Permian til Corpus Christi. Trafigura skal således selge oljen fra disse rørledningene til raffinerier i østen. Denne rørledningen åpnet forrige uke og transporterer nå 300 000 fat i døgnet. I løpet av september vil dette øke til 670 000 fat i døgnet. Dette genererer mange tonnmil - som igjen bidrar til høyere rater.

Legger også til at Fredriksen & CO er eier (i underkant av 30 %) i et scrubberselskap som nå har kapasitet til å produsere ca. 50 enheter i måneden - både til egne skip (Fredriksen har over 250 skip), til Trafigura, og til andre.

Det vil si at Fredriksen har alle verktøyene som skal til for å lykkes, etter mitt skjønn bedre enn alle andre, med overgangen til IMO - 1. januar.

Dette blir en spennende høst.




Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
mancity
21.08.2019 kl 16:01 15144

Hei Empire, takk for svar og nyttig info til en fersk ADS aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
BMjelde
22.08.2019 kl 09:18 14988

Oke har en del lavere EV/NAV enn HUNT. Oke har en flåte som er dobbelt så stor, ikke bare vlcc'er. Total EV for Oke er ca 785millusd, total EV for Hunt er ca 480millusd. Det ligger implisitt mer risiko i oke fordi flåten er større. Samtidig tror jeg det er enklere å forhandle med hunt's akjsonærer enn Oke. Alt i alt, Oke fremstår som litt billigere (greker rabatt), men i Hunt ligger det mindre risiko og en enklere vei til målet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Cutter
23.08.2019 kl 08:36 14807

Ingen av disse to i denne runden. Kjøpt 10 suez-max idag
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
23.08.2019 kl 08:49 14769

Ja, det kom fort og Fro har funnet tonen med Trafigura i det siste.

Fro betaler rundt 66,5M Usd pr. Suezmax, avhengig av cash delen. I tillegg er det en opsjon på 2 X 2 Suezmax, som Fro må avgjøre innen september.

https://newsweb.oslobors.no/message/483676
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.08.2019 kl 08:59 14718

Hehe, var det ingen som hadde dem i kikkerten? ;) Jeg regner med flere oppkjøp utover. Make Frontline great again :) :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
BMjelde
23.08.2019 kl 09:10 14668

Det tydeliggjør i det minste potensiale i både HUNT og OKE.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
23.08.2019 kl 09:50 14566

Hva tror herrene Trafigura skal/vil med denne eierandelen?

Hva 8,5% av aksjene til Fro skal, vil jo påvirke prising over børs. Sitter Trafigura på aksjene, så er 8 Usd pr. aksje en ok pris for eksisterende aksjonærer, mens hvis Trafigura skal selge, så kan det bli kortsiktig salgspress, avhengig av hvordan salget gjennomføres.

Fro opp til 75 Nok nå og det kribler i "gevinstsikringsknappen", men jeg håper jeg er sterk og ikke gir etter
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
habbiten
23.08.2019 kl 09:55 14554

Lempet ut 1/4 av aksjene nå for å rebalansere porteføljen litt og gevinstsikre litt fra et kjøp nede på det lave 60tallet. Jeg opererer med en del gearing og det har vanligvis vært god butikk å ta eksponeringen litt ned i gode tider og øke i dårlige, nå har jeg masse likviditet men er samtidig veldig eksponert for shippingopptur :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Nets
23.08.2019 kl 11:52 14424

At Trafigura kommer inn som stor aksjonær i Frontline, i tillegg til JV-avtalen som ble annonsert for kort tid siden, bare bekrefter at disse selskapene ser felles interesser i et nært samarbeid i tiden fremover. Det er all grunn til å tro at Trafugura vil sitte som langsiktig aksjonær i Frontline. Jeg har stor tro på at Frontline kjøper ytterligere skip i tiden som kommer. Mitt råd er at du sitter på FRO aksjene i hvert fall ut Q1 neste år - dersom du har muligheten til det. Innen den tid vil vi se, slik jeg vurderer det, adskillig høyere rater i tillegg til gevinsten av scrubber/ECO.

Time will tell...
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.08.2019 kl 15:30 14294

Tok du gevinst? Ser ut som det blir snøball krig på seinsommeren ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
25.08.2019 kl 09:51 13998

Tok gevinst på det jeg hadde kjøpt over 61 (snitt 64), men har en pott med lavere snitt som jeg burde ha solgt etter som "snøballkrigen" er i gang igjen, som du sier. Vanskelig å time "Twitter kongen og vennene hans" og jeg liker dårlig at investorene får en hel helg til å tenke og gruble. Tipper det raser på børs i morgen og ihvertfall innen shipping. Da blir det kanskje Fro til 58 kroner igjen?

Jeg tror vi har en "tradingrange" nå, for utspillene mellom US og Kina tror jeg ikke kommer til å roe seg fremover. Det vanlige spillet har vært "knallhard tone og høyere toll, før det settes opp ett møte og tingenes tilstand roer seg noe frem til møte blir en fiasko".
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
25.08.2019 kl 10:24 13977

Ser den, men er det noen krise om Fro faller til kr 58 igjen? Ratene er stigende fortsatt. Så lenge ratene ikke kollapser, vil fundamentene bli priset inn igjen på et eller annet tidspunkt 😊

Jeg hadde vært langt mer bekymret for å sitte med boble aksjer, som går med enorme underskudd. Kanskje derfor jeg holder meg unna eks drillen 😉

Nå går tollen over 25%, som analytikere trodde var toppen. Det store spørsmålet er «hvilke selskaper kommer seirende ut av handelskrigen?». Tek selskapene? FLANG, Ten Cent osv? Verden trenger råvarer eks olje uansett og noen må frakte den
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
25.08.2019 kl 11:11 13936

Nei, Fro til 58 (kanskje lavere også) er helt topp for meg, men det er sikkert andre aksjonærer der ute som har vært låst inne i en periode og som kanskje begynte å se lyset i tunnelen. Vi får se hvordan det utvikler seg på Mandag, men jeg ligger lett på salgsknappen nedover mot 64 selv hvis det blir som jeg tror. Jeg ser du har Fro i porteføljen din og siden jeg er relativt åpen omkring mine posisjoner i en del selskaper, så lurer jeg på når du kjøpte og hva er planen fremover?

Hvis du ser på cashflow fra drillen, inkludert gjeldsbetalinger, så er det ikke så galt som media vil ha det til. Det er cashflow som er viktig for meg når jeg skal se på trendskifte. Bøkene til selskaper som har mistet markedsmakt er alltid dårlige, men hvis det går driftsmessig sånn ca, så er det ihvertfall håp. Jeg har kanskje vært en av de klareste her inne i forhold til overprising av drillen siden i fjor og var kanskje "den eneste" som shortet drillen nedover. Jeg bommet med noen kroner på dead-cat-bounce nå nylig, så jeg føler jeg har en viss kontroll på drillen, hvis det er noe man kan si. Det er selvfølgelig høy risiko og er man ikke komfortabel med det (har en plan) så er det riktig å holde seg unna, som du gjør. Men jeg er ikke ferdig med drillen og sammen med short jernmalm, så er dette nesten en no-brainer i min bok. Jeg mener at menigheten fortsatt er på bærtur hva angår fair-prising av drillen og det tenker jeg å tjene noen kroner på :)

Jeg leste nylig at energi/olje går veldig bra i forkant av en resesjon, så da får vi håpe at vi sitter med energi aksjer når den (spådde) "altomfattende resesjon/handelskrigen" kommer. Jeg har litt troen på den sektoren fremover, men så har jeg også sagt at jeg tror oljeprisen skal oppover fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Staffanstorp
25.08.2019 kl 12:21 13886

https://www.bloomberg.com/news

Politics
Trump Says He’s Had Second Thoughts on China Trade War Moves

By Josh Wingrove and Jennifer Jacobs
25 August 2019, 10:37 CEST

Terms of Trade is a daily newsletter that untangles a world embroiled in trade wars. Sign up here.

Donald Trump says he has had second thoughts on escalating the trade war with China, a rare expression of regret from a president prone to doubling down on his tactics.


Trump, during a meeting with U.K. Prime Minister Boris Johnson on Sunday at the Group of Seven summit, was asked whether he had “any second thoughts on escalating the trade war" with China, after he announced higher tariffs late Friday.

“Yeah, sure, why not?" Trump replied. Reporters asked again whether he had second thoughts. “Might as well, might as well," he replied, before reporters asked again. “I have second thoughts about everything," he said.

The breezy acknowledgement from the president is the latest in the trade fight between the two largest economies, who continue to ratchet up pressure as warning signs flash on the risk of a global recession.

Trump has seen his poll numbers sag ahead of his 2020 re-election bid, as consumers sour on his aggressive trade stance against China. Trump has bet his re-election chances on a strong economy, and with fears of recession growing among some economists, has insisted fears of an economic slowdown are overblown.

Trump was also asked whether allied nations at the summit were pressing him to give up on the trade war. “No, not at all, I haven’t heard that at all,” he replied.

But later, Johnson nudged him to do just that. “Just to register the faint, sheep-like note of our view on the trade war, we’re in favor of trade peace on the whole, and dialing it down a beat,” Johnson said.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
25.08.2019 kl 13:50 13838

Jeg er relativt langsiktig når det kommer til mine investeringen. Min kortsiktige portefølje regnes sansynligvis som noe av det mest langsiktige på HO 😂😂 Når jeg kjøpte i hvem av investeringene? Alt av shipping aksjer er kjøpt med tanke på IMO2020, så jeg har ingen planer om å selge de, før eventuelt fundamentene ikke går slik jeg håper eller aksjene er godt i pluss. Noen er i pluss og noen er i minus nå. Jeg er veldig fan av selskaper som gir utbytter eller som starter opp med utbytter «snart». Da gjør det ikke noe om jeg er i minus med investeringen underveis, siden jeg hele tiden får fylt på med nye investeringer fra utbyttene.

Gratulere med god treff på drillen når kursen falt, fikk ikke med meg det ;) Kan ikke treffe hver gang nei 😜 Tror du drillen unngår emisjon? Regner med at det er derfor den er priset slik den er, i frykt for emisjon?

Jeg kikket på historikken på olje og ved forrige krise var olje prisen midlertidig veldig lav i ca 1,5 år. Derfor har jeg valgt å sitte med olje selskaper som jeg tror tåler en lav olje pris i et par år, uten at de sliter økonomisk. Aksjekursen vil sikkert gå ned, men jeg får sannsynligvis utbytter derfra også underveis, som gjør at porteføljen utvider seg. Når alt går opp igjen etter krisen, har jeg fått fylt opp mye på mange forskjellige steder og totalen vil være langt høyere enn tidligere. Den store faren er hvis aksjene faller langt ned også begynner selskapet å tape penger. Da blir det en vurdering å sitte der en del år ekstra, snitte ned eller ta et tap 💪 Jeg vet ikke hvor olje prisen skal kortsiktig. Jeg følger med på 50 og 60. Brudd på en av dem, kan vise veien for lengre sikt 😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
25.08.2019 kl 14:59 13785

Frodon

Tenkte på Frontline. Hvis det raser skikkelig på børsene, sitter du fortsatt på denne porteføljen da?

Angående emisjon i offshore har jeg sagt det siden de første avtalene i offshore nedturen, at det vil komme nye runder med refinansieringer/emisjoner da det fundamentale problemet (tilbud og etterspørsel) ikke endret seg ved forrige runde. Man utsatte problemene og håpet på bedre rater i fremtiden. Nå er vi i fremtiden og blant annet drilllen 2.0 sin refinansieringsplan er de facto for optimistisk i forhold til fremtiden (nåtiden). Nå står drillen med en sterk eier, slik at drillen uten Fredriksen hadde nok vært en mørkere historie, men han skal også ha sitt for å eventuelt redde dagens aksjonærer. Partners er først ut og det bli spennende å se hva slags krumspring tilretteleggerne kommer med denne gange. Det lånet fra Fredriksen ved forrige korsvei har gitt ham gode penger.

Staffanstorp

Det hvite hus er ute og redder sjefen sin etter nok et klønete intervju. Han må fremstå som sikker og kald, ikke vinglete og usikker

https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china-tariffs/trump-regrets-not-raising-tariffs-on-china-higher-white-house-says-idUSKCN1VF0F0
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Staffanstorp
25.08.2019 kl 15:07 13772

Empire I saw that. Funny rescue manoeuvre. He communicate like a six year old. Anyway, hope for a good half year on Tuesday and positive outlook for the next six Months.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
25.08.2019 kl 16:29 13699

Frontline har jeg snitt på ca 62,70. Kjøpte når ratene på VLCC doblet seg, før aksjen raste ned. Så fikk jeg snittet noe ned før aksjen føyk opp ;) Jeg skjønner ikke hvordan ratene kan doble seg uten at aksjekurser blir noe særlig påvirket? Men overalt jeg leser, er fokuset på høyrisiko og selskap som kanskje lykkes i fremtiden. Jeg snakket med en av toppene innen sparing i forrige uke. Han sa at det var vanskelig å få inn salg på de store solide selskapene, de fleste vil ha miljø eller risiko aksjer. Han håpet den trenden snur etterhvert. Jeg sitter med det meste i porteføljen selv om børsen raser på mandag og til uken. Skulle jeg solgt ut, måtte jeg gjort det i toppen av en trend og ikke de dagene det raser. Hadde jeg hatt høy risiko aksjer eller selskap som gikk med store underskudd, hadde jeg solgt de aksjene. Kvalitets selskaper kommer seg relativt raskt opp igjen. Se på eks AMSC hvordan den klarer seg når børsen raser 😉 Selvaag pleier falle etter utbyttet er utbetalt, så den pleier det å være lurt å ta gevinst på og kjøpe inn igjen mot slutten av året, eks november. Hvis vi får 3-4 dager med nedgang nå, kan det gi enormt gode kjøpsmuligheter 🤩

Ja, Fredriksen tjener gode penger på bekostning av aksjonærene, så hvorfor være aksjonær? Fikk ikke Fredriksen ut milliarder av drillen like etter den ikke var konkursbeskyttet sist? Da hadde alle andre tapt stort og han fikk igjen. Jackup markedet ser også forferdelig ut, altfor mange Jackups 🙈

Hvis vi skal tjene penger på Trump, må vi tenke som han og de nærmeste rike vennene hans 😂
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
habbiten
25.08.2019 kl 21:35 13529

Grunnen til at ratene kan doble seg uten at aksjekursen blir noe særlig påvirket er at ratehoppet var forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
25.08.2019 kl 22:13 13474

Hvem var det som ventet at ratene skulle være 4 ganger høyere enn ifjor på samme tidspunkt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
2HB
25.08.2019 kl 23:37 13401

Folk tror og sier så mye rart innpå her. Man kan egentlig ikke stole på en kjeft.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
26.08.2019 kl 13:02 13240

Håper du ikke solgte i åpningen idag? Er i pluss nå ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
26.08.2019 kl 16:18 13114

Haha. Nei, ingenting solgt i dag.

En relativt grei dag, etter den forventede nedgangen fra start.

Jeg ser Trump- og Xi-leiren er uenig i hva som nå skjer. Jeg tror Trump nå overselger "ingenting" og Kina lukter svakhet. Dagens ulike meldinger hinter ihvertfall i den retning. Jeg tror Trump er på skikkelig dypt vann nå og både han og Xi vet det.

Blir spennende å se om trenden med harde ord og harde tariffer fortsetter. Det er snart ikke mer å sette toll/tariff på og alle snakker om den kommende handelskrigen? Vi er vel midt i en nå?
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Staffanstorp
26.08.2019 kl 17:42 13059

Webcast tomorrow at 3pm CET but at what time will the half-year report be public?

Thank you.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
26.08.2019 kl 18:01 13035

Rapporten har (vanligvis med noen unntak) vært tilgjengelig før Oslo børs åpner, fra rundt 8 og utover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Staffanstorp
26.08.2019 kl 18:04 13032

Takk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Empire
26.08.2019 kl 18:45 12996

Har bladd litt i Q2 blekka til ADS og det er et helt ok resultat som føyer seg lett inn i rekken fra de andre selskapene i tank segmentet, tatt alderen på skipene i betraktning. Eneste "uforutsette" og litt høyere kostnad er vel Capex (klassing/scruber) av skipene

De tjente ca. 4.8M Usd i kvartalet og hadde 100% fleet utilisation(Kanskje ikke så vanskelig med få skip?). G&A er relativt høy med tanke på at selskapet ikke er veldig stort, men det henger sammen med at Fro drifter skipene for dem mot en penge eller to. ADS har dermed Opex på ca. 7700 Usd/day og med TC inntekter på ca. 17400 Usd/day, så betaler de 0,5M Usd i utbytte til aksjonærene (0,0214 Usd pr aksje) ned fra 1M Usd i Q1.

Det som ikke kommer klart frem, er om ADS har sluttet å bruke den ene Vlcc til oljelager. Jeg regner med at de ikke driver med det nå pga scrubber/klassing på alle skipene sine, men det er fortsatt et lite spørsmålstegn. Jeg håper de har de tre Vlcc sine i spot ut året, da det vil være interessant å se på hva de klarer å oppnå av spotrater inn mot Imo 2020, i forhold til f.eks nyere eco skip i samme klasse.

Ingen nedskrivninger som ødelegger rapporten ;)

Wall street venter at Frontline leverer inntekter på 99,4M Usd og EPS på 0,002 for Q2 2019. Mange 0`er der altså :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
26.08.2019 kl 19:52 12940

Det ser ut som vi ble reddet fra børsnedgang takket være at det var flere dager til børsen åpnet igjen 😉 Da rakk Trump å skrive nye tekster, og vi slapp nedgang hele uken 🤩

Jeg likte ikke at salget av nye hjem i USA gikk ned...det er en av indikatorene jeg følger 🧐

Trump kan sikkert øke toll til både 100% og 200% hvis han absolutt vil og det er nok mange mektige personer i USA som støtter denne dansen....its not only Trump
Redigert 21.01.2021 kl 05:06 Du må logge inn for å svare