Begge er jo egentlig bullshitt. Du kommer raskere frem end begge i en 2002 Golf 1,9 diesel...

Pga. ingen av de klarer at kjøre forbi en lade-/bensin-stasjon
Ole86
20.08.2019 kl 06:56 529

Du har åpenbart aldri kjørt en Lambo.
Basse
20.08.2019 kl 22:24 465

Likevel, Tesla skrotet blir overlegent knust av 600Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=qLvpLGFacjQ

men det er klart, er ikke Lamboen sprek nok for deg, så kan det fikses ved "lade" den...

https://www.youtube.com/watch?v=7hZVIhV8GmE

https://www.youtube.com/watch?v=ZqFtlzvN178

Redigert 20.08.2019 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Matsern
20.08.2019 kl 22:29 459

Det er jo akselerasjonen som er gøy, det som alle vil ha mest mulig av. Der gruser Tesla samtlige Lamboer. Topphastigheten får man bare benyttet på bane uansett.
Basse
20.08.2019 kl 22:43 454

Teslaen gruser da slett ikke noen i aksen. Det du referer til er "take-off", der kan fører ofte gjøre feil med motorsterke biler og da mister man fort noen meter tidlig i aksen, men take-off er bare begynnelsen på en aks. Tesla kan ikke matche de heftigste fabrikk-Lamboene selv om fører av Lambo roter til starten. Med en korrekt start er Teslaen totalt parkert og hele sammenligningen blir litt meningsløs. Tesla lager ikke sportsbiler, de lager batterikjøretøy for mest rekkevidde ut av et digert batteri i 70 kmt.

Topphastighet får man sjelden utnyttet på en bane. Faktisk er autobahn et mer egnet sted enn en lukket bane for racing hvis man ønsker å teste toppfart.

Derimot vil en bane raskt vise hvordan en bil er mht kjøregenskaper, ingen Tesla har noe å hente på en bane, de kan verken svinge, bremse eller levere maks motoreffekt over relevant strekning. Sjelden har kjøretøy med så dårlige kjøreegenskaper fått så mye ufortjent oppmerksomhet som Tesla.
Redigert 20.08.2019 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
FRONT
20.08.2019 kl 23:10 441

Bare synd at du får nyte den akselerasjonen i 2-3 sekunder før du må ned i kjedelige 80 km igjen.
Alle disse bilene er helt verdiløse Norge, de kommer ikke til sitt rette bruk her i landet.
Og de som event prøver å late som at de reiser til Tyskland der de kan rase av fra seg lyver, de har ikke trening eller baller til å holde følge med rutinerte Tyskere som er vant med å kjøre i høye hastigheter. Når du kommer opp i 200 blir det nok for de fleste av oss etter et par minutter.
Glem de der hestekreftene over 200 og NM på over 300, de får du ikke bruk for.
Enig med han Golf fyren over, det holder i Norge. Alt det der andre er bare «Nice to have».
Matsern
21.08.2019 kl 07:54 394

Denne diskusjonen for å forsvare at man har en billig treg bil, er tullete, det vet du selv.
Ole86
21.08.2019 kl 08:55 368

For ikke å snakke om at en Tesla ikke kan måle seg opp mot selv langt simplere sportsbiler når det kommer en sving. Selve følelsen av sportslighet og kjøreglede er også enormt mye høyere i en Ferrari eller Lamborghini.
Ole86
21.08.2019 kl 09:02 362

Enig i at akselerasjon er gøy, i tillegg til å kjøre svingete veier i sportsbil. Jeg har kjørt Ferrari 458 Speciale som gjør 0-100 på ca 2,9 sek og jeg har kjørt Model S P100D som gjør det en del raskere. Ferrarien var utvilsomt morsommere da min fikk lyden og girskiftene. Ferrarien gir en langt større opplevelse på veien fra 0-100 enn Teslaen som er et eneste trinnløst drag. Jeg forventer ikke at Teslaentusiaster og folk som aldri har kjørt en raskere fosilbil enn Golf GTI forstår hva jeg snakker om.
Matsern
21.08.2019 kl 09:10 351

Nå handlet ikke denne diskusjonen om subjektive meninger om en bil, om man liker manuell eller automat, 6cm bakkeklaring, bensinlukt eller lyden av effektanlegg. Den handler om ren effekt og hastighet. Nye Tesla Roadster gjør 0-60 mph på 1,9sek.
Ole86
21.08.2019 kl 10:40 324

Den handlet vel strengt talt om hvilken bil som er kjedeligere å kjøre, ref. siste setning i ditt første innlegg.
Ole86
21.08.2019 kl 10:42 319

Om diskusjonen handlet om hastighet så er det veldig mange biler som slår Tesla. 0-100 har med akselerasjon å gjøre, ikke hastighet.