WENTWORTH RESOURCES LIMITED : MONTHLY PAYMENT UPDATE

Kingen
WRL 03.04.2018 kl 08:01 33195

WENTWORTH RESOURCES LIMITED : MONTHLY PAYMENT UPDATE

08:00
------
| |
------
PRESS RELEASE
3 April 2018

WENTWORTH RESOURCES LIMITED
(Wentworth or the Company)

Monthly Payment Update

Wentworth, the Oslo Stock Exchange (OSE: WRL) and AIM (AIM: WRL) listed
independent, East Africa-focused oil&gas company, is today providing an
update to shareholders on gas sales payments.

The Company is pleased to inform shareholders that TPDC has authorised payment
for gas sales generated from the Mnazi Bay Concession in Tanzania of $3.1
million net to Wentworth, with funds expected to be received shortly. The
Company is also pleased to report that gross production volumes during March
2018 from the Mnazi Bay gas field averaged 83 MMscf/d, the highest monthly
volumes achieved from the field to date, continuing the strong production
reported for February 2018. The Company will provide a further update at the
beginning of May 2018, in line with monthly updates.

-Ends-
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Kred
05.04.2018 kl 15:57 10416

Bjay, Kanskje ikke for investorer som har tenkt seg inn i WRL, men problemet er vel at det ikke er så mange av dem. Dersom regnskapene hadde vist en bunnlinje på $20 mill hadde kanskje interessen vært større?
LifeTime
17.04.2018 kl 10:19 10008

Ordlyden i meldingen har gnaget meg siden den kom: "TPDC has authorised payment for gas sales generated from the Mnazi Bay Concession in Tanzania of $3.1 million net to Wentworth, with funds expected to be received shortly"

Med tanke på tidligere historikk så mener jeg det er sunt å være skeptisk til: "expected to be received shortly"
Men hyggelig at WRL har bekreftet på mail at "Payment has been received".

Nå kan jeg sove godt igjen om natten og det er bare å glede seg til neste melding om 14 dager... :-)

Redigert 17.04.2018 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
bjay
17.04.2018 kl 10:34 10005

Har du fått bekreftet det pr email i dag?
LifeTime
17.04.2018 kl 10:48 9989

Ja, og innbetalingen er da i henhold til meldingen: Forventet mottatt innen kort tid.
Mulig jeg var litt for paranoid som hang meg opp i dette. Det har jo kommet regelmessige innbetalinger hver måned i over et halvt år nå.

Noen mener det er unødvendig å melde innbetalinger hver måned, men jeg synes det er supert og er glad de har valgt å fortsette med å melde i begynnelsen av hver måned.
Mdg1
17.04.2018 kl 12:51 9888

Det går riktig vei nå. I går ville noen selge 140k til 2,98 i dag har de økt prisen til 3,03. Der var de allerede tilbake på 3,06. Der var de borte igjen.
Redigert 17.04.2018 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Kingen
17.04.2018 kl 12:58 9905

Summen av aksjer på 140k er høyst sannsynligvis en sperre for å lokke folk til å selge ned under sperren. På de måten får den som legger sperren kjøpt "billige" aksjer. Risikoen for de som spiller dette spillet er at noen kjøper "sperren".
nova
17.04.2018 kl 13:18 10134

Mdg1 skrev Innlegget er slettet
På høy tid vi går strake veien til 4 kr.
thief
17.04.2018 kl 18:00 9888

Regner med 2 tallet nå er forlatt for alltid,kan umulig være flere "tullinger" som gir bort aksjene sine:)!!Med situasjonen wrl er i nå i forhold til tidligere,burde vi vært over 4kr på dette tidspunkt og på vei mot 5!Men noen er dårlig til å verdsette aksjene sine og selger på gibort-kurser.Fra liten produksjon og underskudd,er wrl i ferd med å bli en skikkelig butikk:)Sterkt økende produksjon,innbetalinger på rekke og rad,samt overskudd som vil øke på fremover.Da burde verdien av selskapet oxo øke el:)??Og det beste er at wrl nå legger seg opp mye cash på konto og gjelden er borte om under 2år:)Mange selskap som brenner cash ut av ville helvete på ose,som stadig trenger emisjoner,restrukturering..osv,DETTE SLIPPER VI Å BEKYMRE OSS OM I WRL!Er på vei til å bli et solid selskap,med god økonomi!Så her vil oppgangen komme,garantert:)!
Slettet bruker
17.04.2018 kl 19:33 9811

Hei

Følelsen av å bli behandlet som dritt i Tanzania er hva som holder meg borte fra å kjøpe mer. Tipper at det er dette faktumet som rir andre større aksjonærer fra å kjøpe. Hvorfor blir ikke alt utestående innfridd en gang for alle?

WRL har sålangt innfridd så det holder.
Slettet bruker
17.04.2018 kl 21:44 9683

Symp Tanzania er et utviklingsland som vokser med rekordfart. TPDC har og har hatt likviditetsproblemer, og det går ut over alle leverandører - ikke bare WRL - Ingen blir behandlet som dritt. Jeg formoder du ikke har vært i Tanzania selv og opplevd følelsen der å bli behandlet som dritt.

Helt enig a WRL (og M&P) har innfridd så det holder, den stabile leveringsevnen og etterspørsels økningen er virkelig positiv, og overgang fra diesel og kull til gass sparer landet for 100 vis av milliarder dollar. Revisor har i årsrapporten påpekt risiko ved TPDC som debitor, men ut fra det at Tanzania har så store økonomiske fordeler med gassleveransene fra MB, mener jeg realistisk at risikoen er minimal,
Slettet bruker
17.04.2018 kl 22:12 9655

Okey da. Alt så logisk og bare så bra.
Du med ditt og jeg med mitt.
nova
19.04.2018 kl 09:54 9155

Litt parkert her. Sperre eller ikke. Helt klart kjøpe lysten det er sperre for.
YNWA250505
19.04.2018 kl 22:13 8951

Takk for link. Det er ingen tvil om at WRL er på den rette plassen. Noen snakker om kurser på kr 100 om alt faller på plass. Begynner nesten å tro på det selv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
thief
19.04.2018 kl 22:45 8917

Kr 3 er iallfall latterlig:)Wrl ser ut til å bli et bunnsolid case nå,100% sikker på at denne vil øke betraktelig!Tanzania tørster etter gass,etterspørselen vokser kraftig,så wrl er virkelig på rett plass nå:)!Og når betalingene ruller inn ser himmelen skyfri ut!Cashbeholdningen vokser måned for måned og gjelden minker,så her er det bare tidsspørsmål for når rekylen kommer!Litt over en uke til ny betaling og forhåpentligvis produksjonsrapport.Veldig spennende å se hva de produserer under regntiden i Tanzania.I 2017 var snittproduksjonen i april/mai 25mmscf/d!Denne er myyyyye høyere nå,over 60 hadde vært gull!!Og 100mmscf/d nås i løpet av q3/q4.PENGEMASKIN!Wrl koster nok over 5kr om ikke lenge!Så har vi tembo som bonus,der kan mye skje.Lander de utsettelse + farmout,flyr kursen fort et par kroner ekstra!Ser vi i alle mygger som potensielt kan gjøre STORE funn.Blir det drilling på tembo med partner,øker kursen mye når de er i gang:)Så med MB alene verdt rundt 6kr i kurs og tembo som en kjempebonus,er 3kr et røverkjøp!Her er det lite bekymringer med å sitte fremover!
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
davan
20.04.2018 kl 08:28 8745

Tolmodighetsprøve av rang denne aksjen, venter på litt oppgang så en kan få solgt, og brukt kapitalen på noe fornuftig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
20.04.2018 kl 08:51 8708

Tror nok du bare bør sitte en stund med WRL. Ingen aksje med større potensiale med tanke på økt kurs. Kan fly enormt
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
PerPutt
20.04.2018 kl 09:15 10970

Har vel slått meg til ro med at det ikke er mulig å realisere noe før tidligst 2019 for min del i alle fall. Så dette er absolutt et papir for langsiktige aksjonærer. Skal bli interessant å se hva det kommer ut av det til slutt. Mitt engasjement i dette selskapet har vel vart 10år mer eller mindre. Artumas ble det noe avkastning på , hva WRL ender på i snitt avkastning pr.år gjenstår å se.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
nova
20.04.2018 kl 09:23 10953

Litt synd for oss som har endel penger her. Det er helt klart andre olje gass relaterte som tikker på i en annen takt..
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
bjay
20.04.2018 kl 10:21 10897

Hvem selskaper tenker du på da Nova?
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
nova
20.04.2018 kl 11:20 10839

Mange andre aksjer som klatret bra siste tiden. Offshore er relatert til olje og gass. Mye bedre utvikling på aksjer jeg har der. Ellers rotet jeg meg inn i finans. Der er ståa omtrent som her..Jeg har lagt meg ytterligere på kjøp her. Men langt fra noen som puster en i nakken for å kjøpe. Så bare og ligge på vent.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
JahMason
20.04.2018 kl 13:17 10762

Inne på topp 20 listen dukket "Cove Energy East Africa" opp, er dette samme selskap som ble kjøpt av R.D Shell?
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
joergen
20.04.2018 kl 16:00 10658

Nei, i budkampen om Cove tapte Shell mot Thailandske PTTEP, som dermed ble eier av 2 mill aksjer i Wentworth
https://en.wikipedia.org/wiki/Cove_Energy_plc
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 17:51 10569

Hei

Likviditetsproblemer er ikke unormalt for bedrifter i vesten. Spesielt ikke når større pengestrømmer skal kontrolleres over kortere tid. Dette fordi ting ofte ikke alltid går helt som planlagt. Noe de fleste forstår og kan håndtere. Spesielt når man blir underrettet god tid i forkant.

Derfor, i normale oppgående land, virksomheter og prosjekter føres det likviditetsbudsjetter.

TPDC har som vi vet likviditetsproblemer. Så hvorfor får ikke vi som leverandør/aksjonærer bedre oversikt over framtidige innbetalinger? Er det bare fordi TPDC er en del av Afrika og at vi derfor ikke kan forvente oss noe så åpenbart?

Jeg er overbevist at om vi forstod eller kunne forholde oss til dette på en bedre måte, ville aksjekursen blitt hjulpet

Hadde wrl operert i f.eks. Norge, ville aksjekursen ha smakt på 6-tallet og over, for lenge siden. Jeg snakker etter produksjonsstart. Den siste emisjonen ville heller aldri blitt nødvendig.

Spørsmålet jeg alltid har stillet overfor meg selv etter å ha kjøpt aksjer i wrl.

Vil Tanzania noensinne kunne "akseptere" at et lite filleselskap som wrl, tjener seg steinrike i landet?

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 19:21 10507

Hei igjen alle dere medaksjonærer.

Humor?

Hva i granskauen har skjedd med dere og HO forøvrig? Fullstendig blottet for all humor, vingling og drukkenskap. Hva har skjedd? Er det tiden da alle plutselig føler seg krenket?

I tidligere år kunne vi sitte kveldene og nettene og skåle, prate sjiit og kose vårs. Spille musikk, være venner og ha det gøy.

Jeg har fullstendig mistet rytmen og får det ikke til lenger. Til og med Josik har forlatt banen pga. meg?

Snodige greier.

Jeg som ingen vil vondt. Bare være meg. Edru såvel som full. Av og til, drita full.

Skål!
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
20.04.2018 kl 19:50 10479

Nå, d var var bare du som satt å skåla å snakket med deg selv , så klart når du for ble d jo stille i fjøset men d har da vært herlig å slippe alle bomturer innom for vært innlegg.God helg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 19:56 10468

Yzf R1

Du avslutter med "God helg". Betyr dette at du ikke vil snakke mer med meg? Er det alt hva du har utover nyankommet medaksjonær "thief". Han som hausser ut av like nærmest hver dag. Hver dag og fortsatt uten resultat. Alle andre er dumme fordi at de ikke forstår. Litt som i IOX hvor fortsatt ingen forstår.

Hva med Brumlebassen? Fyren som disser absolutt alle. Det finnes ikke et eneste område han ikke blander seg. Det være seg klima, innvandring og idag, wrl. Han gyver på absolutt alt? Fyren som blant annet fortsatt mener at siste guiding holder mål og at hele 40 prosent bedring i forhold til 2017 er fantastisk.

Ikke vet jeg utover at jeg savner langt røffere diskusjoner.

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 23:09 10342

Heisan, hopp og skål!

Jeg sjekker ut nå. Jeg tar meg selv svært høytidelig i kveld. Jeg vil fortelle dere alle at jeg sjekker ut nå, sjekker ut fra HO i kveld. At jeg har det gøy men ikke her. Her på HO.

Så til alle dere drømmere. Dere som drømmer om snarlig opptur i wrl.

Dette kommer ikke til å skje. Glem det. Aldri om kursen til wrl kommer til å stige før selskapet kommer med ny guiding og/eller at noe nytt skjer med Tembo og/eller innbetalinger. Man skal være rimelig døv i aksjemarkedet om man ikke enda har forstått dette. All usikkerhet mht. innbetalinger og som fortsatt faktisk er store. Hvorfor i granskauen blir vi ikke respektert men skal glede oss til dagen da selskapet igjen skal vise at vi har fått betalt.

Kiss my ass!

Spesielt viser jeg til alle disse som fortsatt hyler om at ledelsen ikke gjør jobben sin.

All den pes Kathrine får og som aldri stopper og forundre meg? Ikke minst når flere gyver på meg om at jeg digger dama? Bare fordi jeg prøver å forklare at det ikke nytter å selge et selskap hvor selve grunnlaget ikke er på plass.

Husk!

Vi vet fortsatt ikke om vi får betalt i ettertid.

Skål og lykke til.

Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 23:19 10332

ser du er opphengt på meg, Symph. Jeg disser ingen, men av og til følger jeg med på noen aksjer. Det hender jeg tar til motmæle overfor hausing eller når roboter styrer kursen. Heldigvis har vi ikke sett noe til det i det siste i WRL.
Du sutrer og klarer alltid Symph på ett eller annet eller på en eller annen- dvs fortrinnsvis meg. Og du skriver mye fyllerør.
Så vidt jeg forstår er TPDC et statlig selskap, som står for utbygging av kraftnettet, utbygger anlegg hvor gass omformes til elkraft og leverer og fakturerer strøm til kundene. På en måte lik Hafslund i gamle dager da de sto for elnettet og hadde monopol på strømleveranser i f. eks. i Oslo.
Tanzania er fortsatt fattig,, - men har de en voldsom vekst - mange ganger veksten som f. eks. Norge har,og derfor det ikke så rart at de får likviditetsproblemer. Selvsagt er det ikke ønskelig, men det er en realitet. Egentlig kan vi være glade fordi hadde ikkeTanzania ved Tpdc hatt den voldsomme utbyggingen, hadde gassleveransene ikke økt særlig. Men faktum er at Tanzania takket være det arbeidet som Tpdc gjør, nemlig at diesel baserte generatorer viker plass for gassbaserte generatorer og strømnettet utbygges til stadig flere, sparer det landet for mange 100vis milliarder dollar. Og gjør landet mer attraktivt overfor utenlandske virksomheter, I lys av det mener jeg at Tanzania enn så lenge er helt avhengige av å pleie et godt forhold til WRL. Jeg tror vi får pengene selv om det er et etterslep. Ting tar tid, det har aksjonærer i WRL opplevd, men forhåpentligvis vil vår tålmodighet betale seg i rikt monn. Kanskje ikke i morgen, men i løpet av året, tror jeg de fleste WRL aksjonærer vil være meget happy!.
Du har gitt utrykk for at en guiding på over 40 % er bånn i bøtta. Men vis meg den oljemyggen som kan skilte med like bra resultater ! Og som kommer til å overleve 2018 med gedigent overskudd.
Du gir stadig uttrykk for at du ikke har særlig tillit til det eneste selskapet du har aksjer i. Da synes jeg du burde selge aksjene dine raskest mulig, og slutte med så skrive fyllerør.
Katrine Roe er forfremmet og gjør nå både jobb som finansdirektør og IR ansvarlig. Da sparer WRL penger, det er vel bra. Jeg tror hun kommer til å gjør en glimrende jobb i i sitt hjemland hvor hun har gode relasjoner i bransjen og finansnæringen, og har et godt omdømme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 23:24 10323

Jøss!

Der var du brumlemann. Hver gang jeg viser meg så er du plutselig her. Det virker som at du får panikk hver gang jeg viser meg.

Merkelig?

Du skriver tett og jeg har blitt full.

Men.

Nå skal jeg pisse for så å sette meg tilbake i stolen å prøve å lese ditt tettskrivne innlegg.

Muligens kommer jeg tilbake ikveld.

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 23:34 10314

Jøss!

Jeg leste hele innlegget til brumlemann. Han er fortsatt dust. Jeg håper inderlig at jeg aldri møter slike som han i den neste aksjen jeg måtte forville meg inn i og å snakke om her på HO.

Snakkas

Snakke meg om svada.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Willyboy
21.04.2018 kl 01:05 10262

Brumlemann skriver det som faktisk kommer til og skje framover selv om ting har tatt tid vi kommer til og få godt betalt om et par år. Skjønner virkelig ikkje hvorfor du sitter i en aksje du ikke har trua på da er det bedre og gå til andre selskaper som du har bedre trua på og forhåpentligvis komme med bedre saklige ting der.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
thief
21.04.2018 kl 10:12 10099

Å diskutere om kursen til wrl skal opp er ikke nødvendig,sier seg selv:)

Når man går fra laber produksjon og pengesluk(undeskudd hvert kvartal og bekymringer rundt betaling) til "produksjonseksplosjon" med påfølgende overskudd og regelmessige betalinger,da er det bare en vei:)Og betalingene kommer garantert til å komme fremover oxo.Tanzania tørster etter gass og sparer enorme summer med nettopp å bruke gass,så da gjør de selvfølgelig opp for seg!Spesielt om de vil ha mer gass fremover,og det er de avhengig av,slik utviklingen er i Tanzania:)Så tiden for WRL er nå kommet.Før var det bare snakk om de mengdene gass vi nå kommer til å produsere og om fine overskudd.Nå har startskuddet gått,noen år på overtid,man da gjelder det å benytte sjansen!Og få kjøpe på samme kurs nå som da wrl bare for kort tid siden var et tapsprosjekt,må jo være en gavepakke!På bare 6mnd har det fundamentale/fremtiden forandret seg totalt,og wrl vil bli et solid selskap(sterk økonomi)!Så her blir det moro å sitte fremover.Og med flyttingen + ny ceo på plass en av dagene,vil jeg tro wrl oxo vil bli mer synlig for andre investorer!Så en pott i wrl burde "alle" ha i porteføljen sin.En av de safeste myggene på ose med stor oppside.Så i løpet av 2018 er kursen mye høyere,spørsmålet er bare når den går.Så da er det like greit å kjøpe med en gang,på 3kr,som er veldig billig!Ca en uke til ny betaling,blir vel kanskje mindre enn forrig gang,da produksjonen nå oxo er mindre pga regntiden.Men er mest spent på hva produksjonen er på,gleder meg:)!WRL,STERK KJØP!KURSMÅL 6KR:)!
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
JahMason
21.04.2018 kl 12:42 10044

jeg tror produksjonen har holdt seg ganske bra, vil anslo ca 65-70mmscf/d, så betalingen blir nok ikke så mye mindre. Det gir også en god mulighet til å betale inn etterslep :)
De fleste betaler nå på forhånd for strøm og betalingsevnen til både TANESCO & TPDC er bedre. TANESCO ble som nevnt tidligere ikke fremhevet i forrige betalingsmelding. Vil tro de blir nevnt nå!
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
altin
21.04.2018 kl 17:01 9932

Produksjonen i regntid behøver ikke gå så mye ned. 2017 Q2 : - 12.1 MMscf. Blir det noenlunde det samme i år vil produksjonen bli rundt 70 MMscf. Dangote tilkoblet vil også hjelpe til i Q2.

2016 Q2 : + 3 MMscf. På tross av regntiden.

 42.8 MMscf/d Q1 2017
 30.7 MMscf/d  Q2 2017

48 MMscf/d  Q1 2016
51 MMscf/d  Q2 2016



Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
thief
21.04.2018 kl 18:48 9874

Får man 70mmscf/d i q2 er det bare fantastisk,da blir det et pent overskudd til tross for regntid,da blir det butikk:)April/mai er vel de skikkelige dårlige månedene,mens juni er ganske normal.Så jeg tenker vi kanskje lander på et snitt for april/mai på 60+ og at juni vil ligge mellom 80-85,da blir jo faktisk snittet 65-70:)!!Og dette i regntiden,på tide folk får opp gluggene og ser hvor bra wrl vil gjøre det fremover.Wrl produserte 83mmscf/D i mars og dagnote kom nå med 7mmscf/d i q2.Så vil si vi ligger opp mot 90mmscf/d,hvis vi ikke hadde hatt regntiden.Så kommer det yttligere 20mmscf/d online i q3/q4:)Da er vi kanskje på et snitt på¨90-100mmscf/d i q3/q4!!!!!:)Da burde man skjønne at wrl,blir en pengemaskin.Og om ikke det er nok kommer det vel 35mmscf/d i 2019 oxo:)Så jeg tror et snitt på over 80 er innafor i 2018,opp 60%++ fra 2017,og at 2019 kan bli så høyt som 100++!Da er det bare å sette seg ned med kalkulatoren og se hva wrl drar inn og hva overskuddene blir:)Ser man fort at dagens mcap er latterlig lav,kursen burde vært mellom 4-5kr nå og økende.Når vi kommer til jan 2020 og wrl er gjeldsfri,kan de fort sitte med 20++musd og generere overskudd på 15++musd hvert år fremover!Kan fort bli et overskudd på 0.7-1kr pr.aksje!Så pene utbytter kan vel oxo bli aktuelt.Så her tror jeg vi går en fin tid i møte:)!!

Andre som har kikket litt fremover på produksjon/fortjeneste og som kommer sånn cirka til de samme talla??
Er jo selvfølgelig mye som kan skje med utgifter hvis det skal drilles på tembo,MB osv,men tenker ikke på det
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
23.04.2018 kl 08:13 9514

M&P Q1:
+27% v. Q4 2017
+78% v. Q1 2017

In Tanzania, average gas output totalled 77.0 MMcf/d (operated share), corresponding to 37.0 MMcf/d
as M&P’s share (48.06%). In March 2018, the Mnazi Bay field achieved a record production level of 84.8
MMcf/d, after it exceeded the monthly production threshold of 80.0 MMcf/d for the first time in
February 2018. This production increase seeks to address the gas demand growth in order to meet
national requirements.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare