Bare 3000 måtte evakueres i Sverige i kveld.

polemiker
SWE 20.08.2019 kl 01:46 874

Jada, alt er i sin beste "ordning och reda" i Sverige! Sikkert bare noen undommer som har lekt seg litt med noen "smällare".

3000 måtte evakueres fra sine hjem under den 10 timer lange aksjonen hvor en bombe ble oppdaget ved en politistasjon i Linköping. Politiet skulle til å tilbakelevere en stjålet moped da de oppdaget at sadelen var fylt med sprengstoff.

Sprengningen kunne høres og merkes over store deler av byen. Noen beskrev at det føltes som er kraftig jordskjelv. Kl 01 hadde befolkningen ennå ikke fått lov til å dra tilbake til sine boliger.
https://www.expressen.se/nyheter/ett-misstankt-foremal-har-upptackts-vi-polishuset-i-linkoping-/
polemiker
20.08.2019 kl 02:20 869

Politiets bombegruppe klarte ikke å uskadeliggjøre bomben så den gikk i lufta og forårsaket en helvetes eksplosjon. Politiet innrømmer at sprengningen ikke gikk helt som planlagt. I følge Aftonbladet var sprengdeigen også stappet med spiker.

Dette tyder vel på at noen har hatt til hensikt å drepe flest mulig med denne bomben. Det er vel normalt sett ikke noe kriminelle gjenger har som vane, men mer vanlig i terroristmiljøet som ikke er så glade i vantro. Det skal være en stor byfest med tusenvis av mennesker i Linköping på torsdag. Mulig den festen blir vel tonet noe ned nå.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 03:11 864

Det står ingenting om dette på hverken NRK eller VG, vil de ikke at vi skal vite om det?
Sotah
20.08.2019 kl 05:38 848

Useriøst av deg å sitte på brennhet informasjon om hva som har skjedd, Pole. Send info om gjerningsmennene hit:

https://polisen.se/kontakt/polisstationer/ostergotland/linkoping/
Slettet bruker
20.08.2019 kl 05:42 847

Åsså jeg som satt AKKURAT nå og varslet Pole om at nå våkner straks Sotah og kommer til å kommentere at du driver og spekulerer; for strengt tatt vet ingen av oss mer enn det politiet har sluppet til nå... (men så lot jeg vær å poste likevel, og der var'n gitt)!
Sotah
20.08.2019 kl 05:56 844

Her skulkes det ikke i valgkampen, fruen. Denne gutten er alltid oppe med småfuglene og alltid klar for å korrigere meningsløse spekulasjoner. Bra at du så at Pole var ute og spredde litt møkk i nattens mulm og mørke du også.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 06:03 844

Må nok skuffe deg litt. Jeg er helt enig med pole. Jeg tror nesten vi kan garantere at bomben er laget av "svensker" og at hensikten har vært å drepe. Ah, det var godt å få sagt det, og jeg skammer meg ikke heller!

Så får DU spekulere i hva anførselstegnet betyr, for jeg har lært antydningens kunst av Q slik at jeg ikke kan rammes juridisk av nye lover ingen helt kjenner bredden og dybden av, eller tilfeldighetenes dagsform til...
Redigert 20.08.2019 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Sotah
20.08.2019 kl 06:09 840

Jeg bruker det gamle knepet med å la Kling og Klang drive etterforskningen i fred. Litt uflinke var de til å detonere sprengladningen, men de tok godt ansvar og evakuerte først. Så får vi håpe de finner ut hvem som stod bak og hva dette dreier seg om.
Redigert 20.08.2019 kl 06:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 06:20 836

Ja, det ække godt å si, gitt... Fint du maner til edruelighet - men håper du egentlig "de finner ut hvem som stod bak"?

Jeg tror de kommer unna med det, de "ville nok bare skremme".

Nothing to see here!

PS. Det er godt mulig Kling og Klang har tid til å etterforske denne, siden de har sluttet å etterforske overfallsvoldtekter, knivrisping, smådrap og bilbranner...
Redigert 20.08.2019 kl 06:23 Du må logge inn for å svare
kokkohill
20.08.2019 kl 08:03 802

Fremtidens olje setter off sektor i sving , store penger i omløp....
Slettet bruker
20.08.2019 kl 08:09 796

Hei folkens:))

Og...det varme samfunn tar form "skrekk og gru"...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
20.08.2019 kl 08:33 784

Jeg mener helt seriøst at spikerbomber er en uting, fruen. Helt uavhengig av hvem som lager dem.
kokkohill
20.08.2019 kl 08:37 779

Ja du sverger til stjerneskruer eller torx ,tipper jeg
Redigert 20.08.2019 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
polemiker
20.08.2019 kl 08:41 775

To hendelser; den ene er det en hvit mann som angriper et muslimsk forsamlingshus med våpen. Ingen skadet, en rute ble knust. Media rydder forsider, NRK holder ekstrasendinger. Mange timer senere blir halvsøster funnet drept.

En tilsynelatende armert spikerbombe blir funnet og detonerer utenfor en politistasjon i en by i Sverige. 3000 personer blir evakuert i 12 timer, eksplosjonen ryster en hel by på 160.000 innbyggere. Skadepotensiale o den hadde blitt utløst i en folkemengde hadde vært enorm. En politibygning og en mengde ruter ble knust.

Er det noen som aner en viss forskjell i medias dekning av dette? NRK har en liten notis under "Dette skjedde i natt" med tittelen "Moped eksploderte i Sverige."

Nå var det en gigantisk eksplosjon i samme by for et par måneder siden, hvor noen hundre ble husløse og med enorme ødeleggelser. Ingen skyldige er tatt, men media spekulerer i at det kunne være et "gjengoppgjør".
Slettet bruker
20.08.2019 kl 08:47 772

Er det rart man blir fly forbannet på norsk msm?
Load
20.08.2019 kl 09:51 736

Dette var nok en Vespa som selvdetonerte Pole.
Kun dårlig, italiensk byggekvalitet å skylde på her, ingenting å melde utover det.
Nyhetsverdien er vesentlig høyere når en etnisk norsk kar drar på moskebesøk med skytevåpen, uavhengig om han skadet og/eller drepte noen der eller ikke.
Enda et "Breivik-kort" sosialistene kan trekke ved behov der altså.
polemiker
21.08.2019 kl 02:06 671

Det var mange evakueringer i Norge også under 2. verdenskrigen, ikke så ofte det var 3000 i slengen, men dog. Svenskene har nå politisk vedtatt å skaffe seg sin egen "WW2". De kommer i år til å knuse rekorden fra i fjor med antall bombeangrep. Ved utgangen av juli i år hadde de 120 ulike sprengninger. I antall knuser vel dette også antall bombeaksjoner i Norge under okkupasjonen. Selv om flyangrep fra både Tyskland, UK og USA ødela enormt mye mer infrastruktur.

Totalt sett i løpet av 5 år ble 10.000 nordmenn drept, inkludert nazister som kjempet for tyskerne og tusenvis i handelsflåten. I løpet av 5 år ble ca. 500 nordmenn henrettet eller torturert til døde i Norge. Det er ca. 100 per år. Innvandrere med muslimsk opprinnelse i Sverige dreper allerede nå fler pr år.

Denne sprengladningen som knuste en politibygning hadde en enorm sprengkraft. Den var ikke designet for å "skremme", men for å drepe. Svensk media prøver å febrilsk å ikke oppskake opinionen og beroliger dem med at dette "bare" er gjengkriminalitet. Mulig det er det, men de gidder ikke å opplyse at minst 9 av 10 av disse "gjengmedlemmene" er importert fra araberland og Nord-Afrika.

Jeg tror kanskje ikke at denne krigslignende tilstanden i hovedsak er noe organisert fra muslimenes side. Men, vi har sett en stadig mer aggressiv "krigføring" mot myndighetene. Noe av det kan vel kunne forklares ut fra gjengteorien, men kanskje ikke alt? Drøssevis av politibiler blir angrepet, politistasjoner får bomber og granater mot seg. Politifolk får peppret huset sitt med automatvåpen, rådhus, sosialkontor og offentlige bygninger blir sprengt, skoler blir satt i brann daglig, for å nevne noe.

Det er et visst mønster her, men det nekter media å innse. Enn så lenge pusher de gjengteorien, og det er i grunn svenskenes skyld. De er rasister og som følge av det bor muslimene trangt og har dårlig råd. Folk må bare finne seg i alle tyveriene, bli frastjålet Iphones, mopeder, jakker og sko. Det er de svenske islamofobene og "høyrekstreme" som ikke har innordnet seg PK sin skyld. Politikere , refugee welcome to Sweden og media har naturligvis ikke noe skyld i dette.

----
Sveriges største avis, Expressen, har nå vasket hele saken ut av sin nettside. Om denne bomben hadde gått av ved en byfest eller en folksom gågate, ville det trolig blitt Sveriges største terroraksjon. Hvorfor er det ingen som sier at svenskene hadde griseflaks som ungikk dette? Bpde Expressen og alle andre aviser hadde fyldige dekninger i dagesvis om den misslykede terroraksjonen i Norge. Avisen har dog kostet på seg bare 4 forskjellige slankekurer og en artikkel om hvordan du skal få sterkere ereksjon - alle langt opp på førstesiden.
Redigert 21.08.2019 kl 02:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 12:52 647

Sotah.

"Jeg mener helt seriøst at spikerbomber er en uting, fruen. Helt uavhengig av hvem som lager dem"

Og da kommer oppfølgningsspørsmålet: Hvem tror du har laget flest spikerbomber til terrorbruk?

A: Hvite vestlige menn over 50 år.
B: Muslimer.

Hva svare du? A eller B?
Redigert 21.08.2019 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Noni
21.08.2019 kl 13:25 639

Sotah, de både finner ut og vet, men det kommer aldri på trykk. Det er en av hemmelighetene til Sveriges statsminister.
holysmoke
22.08.2019 kl 11:40 588

22.08.19 AKU-ledigheten i Sverige var 6,9 prosent i juli, mot ventet 5,9 prosent, ifølge estimater innhentet av Infront Data.Hva er den reelle ledigheten, mon tro. Dere vet, når man plusser på alle de som går på tiltak, svenskkurs osv...
Redigert 22.08.2019 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Modnok
22.08.2019 kl 12:43 578

Sannheten nører opp under rasismen,hører vi journalister og andre si.Derfor sensurerer de fakta og pakker sannheten inn i bomull.
Tror Sotah og andre som bedriver dette at det ikke er bedre å forholde seg til fakta enn denne politisk korrekte ansvarsfraskrivelsen som lett kan oppfattes som støtte og moralsk støtte til de kriminelle?