Nordic Nanovector appoints Dr Lars Nieba as Chief Technology Off

Slettet bruker
NANO 20.08.2019 kl 08:07 13809

Oslo, Norway, 20 August 2019

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces the appointment of Dr Lars Nieba as Chief Technology Officer and a member of the executive management team. Dr Nieba brings 20 years of leadership experience in the development of multiple pharmaceutical product candidates and innovative technologies. His role at Nordic Nanovector will be to oversee all Chemistry, Manufacturing and Controls (CMC) strategic and operational aspects of Betalutin® and all other pharmaceutical products developed by the company.

Dr Nieba will join Nordic Nanovector on 1 December 2019 from Bayer AG, where he served as VP and Strategic Product Lead, responsible for driving Bayer’s CMC strategy related to CMC product development, product supply and life cycle management of certain of its products (e.g. EYLEA®). He joined Bayer in 2016 following 13 years at F. Hoffmann-La Roche Ltd., at which he held leadership roles in clinical supply planning, biologics technology and technical business development biologics.

Dr Nieba gained a PhD from the Max-Planck-Institute for Biochemistry, München and Institute for Biochemistry at the University of Zürich, and an Executive MBA; University of St. Gallen, Switzerland. He holds dual Swiss/German nationality and is a Swiss resident.

Eduardo Bravo, Nordic Nanovector’s Chief Executive Officer, said, “Lars is an important hire for Nordic Nanovector, bringing valuable complementary expertise to the executive team. He will play a crucial role in refining and executing our CMC strategy for Betalutin® in non-Hodgkin’s lymphoma as well as for the other assets in our emerging pipeline of targeted radioimmunotherapies. We are pleased to welcome Lars to the team.”

Lars Nieba commented: “I am delighted to be joining Nordic Nanovector. Betalutin is a very exciting new treatment, since this novel targeted radioimmunotherapy offers a clearly differentiated therapy option for patients with non-Hodgkin’s lymphoma. I look forward to using my knowledge and expertise to make an important contribution to Nordic Nanovector’s future success and to ensure that we are well prepared for regulatory filings for Betalutin®, both in the USA and Europe.”

EYLEA® is a registered trademark of Regeneron Pharmaceuticals, Inc.
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 08:18 9553

Ja hvorfor ikke ansette en godt kvalifisert Dr Lars Nieba med siste 15 år fra Roche og Bayer.

For de som ikke skjønner at Nordic Nanovector kommer til å bli gigantisk er det på tide å sette seg inn i selskapet nå. Her skjer det vanvittig mye bak i kulissene mens markedet ikke skjønner potensialet.

Jimmi are pleased welcome Lars to the team :))



Fra E24:

Nordic Nanovector henter teknologidirektør fra Bayer

10 minutter siden · Sindre Hopland
Bioteknologiselskapet Nordic Nanovector utnevner til Dr. Lars Nieba til teknologidirektør.
Nieba har 20 års erfaring fra bransjen, og vil tiltre den 1. desember 2019, opplyser selskapet.
Den nye teknologidirektøren kommer fra den tyske legemiddelgiganten Bayer, og har også erfaring fra F. Hoffmann-La Roche.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Forum forum
20.08.2019 kl 08:23 9519

Jimmi....

nå henter de inn nok en uvitende idiot som ikke forstår at Nano bare er møkk. Synd han ikke har lest forumets eksperter som kunne informert han om selskapets virkelige ståsted med all elendigheten som følger med. Vi andre får glede oss over det som ser ut som en meget kvalifisert person som har valgt å gå fra en tung tittel i et av de virkelig store selskapene. Skulle ikke meg forundre om han jobber i en av BP igjen innen 5 år uten engang å forlate NN.

Stakkars mann!

Hmmmm....
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
TeeJay
20.08.2019 kl 08:31 9450

Hvis ikke dette er ett tydelig signal, at en VP fra Bayer går til NN, så skjønner jeg absolutt ingenting.
Dette var en virkelig spennende signing!
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
zuba
20.08.2019 kl 08:33 9425

Tydelig at Mr.Nieba ikke har rådført seg med Kappa.
Kappa har tross alt gjennomført førskole utdanning og er pdd ansatt i Norges største bedrift, Nav.no.:)
Han jobber også som rådgiver ved Sirkus Online og bistår menigheten å tape penger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 08:34 9411

Hehe. Han burde rådført seg med frontal og kappa før han tar sånne store avgjørelser ja:))

Jeg har tro på at Nordic Nanovector kan bli et nytt BP. Norge og Norden trenger det, og jeg tror politikere vil sette mer og mer fokus på dette med kliniske studier og mer samarbeid i Norden/Europa fremover.

Hør siste podcast, ikke noe direkte fra Nordic Nanovector, men veldig interessant ...I denne andre live sendingen fra Arendalsuka 2019 snakker vi om hva som kommer av kreftbehandling innen genterapi. Podkasten er laget i samarbeid med Bioteknologirådet og Kreftforeningen.
Med oss som gjester har vi Sigrid Bratlie, jan-Anders Istad, Ina Libak, Sveinung Rotevatn pg Mathilde Tybring-Gjedde.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-88-kreftbehandling-med-genterapi-hvor-gar-vi

Liker godt Nieba sin kommentar her;)

Lars Nieba commented: “I am delighted to be joining Nordic Nanovector. Betalutin is a very exciting new treatment, since this novel targeted radioimmunotherapy offers a clearly differentiated therapy option for patients with non-Hodgkin’s lymphoma. I look forward to using my knowledge and expertise to make an important contribution to Nordic Nanovector’s future success and to ensure that we are well prepared for regulatory filings for Betalutin®, both in the USA and Europe.”

Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 08:49 9304

En knall melding som viser at Nano er et selskap som alle må ta seriøst inklusiv big farma. Bra å se at Jimmi, Forum Forum med flere setter trollene på plass. ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 09:16 9174

Nå er det en stund fram til Nieba tiltrer 1 des 2019, så man kan neppe se noen målbar effekt (mht hans kommende oppgaver) for inneværende år.
Det mest sentrale motivet med å ansette en med Niebas bakgrunn er å oppnå bedret performance på "regulatory filings" (når data read-outs er tilstrekkelige til å sende de aktuelle søknader), noe han selv indikerer ifm. meldingene nå. Nieba vil trolig kunne tette et viktig hull her, og vil trolig kunne bygge opp under kursen allerede fra nå.
Det er mer uklart hva man har tenkt å gjøre med problemene rundt effektiv framdrift for rekruttering og sites. Her bør det også komme en melding om adressering av utfordringer, og hvem de tenker som kan gjøre en forskjell her. Dagens ledelse er åpenbart ikke gode nok på dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
20.08.2019 kl 09:19 9134

Så langt gjenspeiles ikke denne ansettelsen på noen som helst måte i aksjekursen. Dreier seg nok bare om en treg start, for dette bør gi all den drahjelp som trengs for å bringe NANO over 40 igjen. Hans ekspertise er en ting, den anerkjennelse det gir NANO en annen, og kontaktene han har med tanke på mulig oppkjøp fra Bayer eller Roche er enda et element. Flott at gladmeldingen kom før kvartalspresentasjonen. Dette kan for alvor få forventningene til å heve seg i NANO nå som vi rykker stadig nærmere sluttfasen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 09:34 9042


Må konsentrere meg for å holde meg saklig når jeg snakker med deg og flere korsar.
At du sier at det er problemer rundt framdrift, rekruttering og sites er ikke riktig. At du tillater deg å skrive dette er lavmål. Alle som rekrutterer og kjører kliniske studier har i større eller mindre grad utfordringer. Det er ikke bare å åpne døren Korsar, alle pasientene har vært gjennom meget tøffe behandlinger og er svake. det er veldig viktig at selskapet ikke haster seg gjennom denne fasen også for pasientene sin del. Tenk deg om før du skriver helt uten substans her inne.

Ønsker alle pasienter i kliniske studier, og investorer som har troen og gjør dette mulig, en fin dag...

Jimmi
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 09:55 8942

Hentet ny direktør fra storfisk

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Ny-direktoer-i-Nordic-Nanovector

Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 10:27 8820

Jimmi,
selskapet har selv angitt forsinkelsene ved å framskyve tid for read-outs, angi at rekruttering har ligget etter mål, osv.
Du må ikke skylde på meg og andre for å peke på det selsakpet selv har sagt.
Men disse utfordringene må ses atskilt fra evt. medisinsk vellykkethet, bare at det har tatt/vil ta lengre tid enn tidligere guidet.
Jeg kjøpte meg inn på 34 forleden fordi jeg tror det kan komme bra meldinger på det etter hvert.
Har ikke giddet å trade noe mer på NANO nå i ferietiden, og sitter heller og venter på en opptur opp mot 38-39 etter hvert.
Rent teknisk er det bra muligheter for det mens man venter det lengre løpet fram til read-outs, osv. (men selvfølgelig med de uunngåelige dips inn i mellom).


Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Forum forum
20.08.2019 kl 10:36 8770

Korsar...

Ikke så bekymret for fremdriften, og i alle fall ikke aksjekursen. De bygger sten for sten, og selv med forsinkelser vil de etter all sannsynlighet komme i markedet med Betalutin i løpet av noen få år.

Det spennende utover det kliniske er finansieringen. Uten å dra det for langt vil jeg hevde at når en VP CMC hopper av Bayer for å starte i NN, så er kortene NN besitter sterke. Som stenene legges for utviklingen av Betalutin tror jeg de bygger caset sten for sten i forhold til finansieringen også. Det er ingen av de store som bare sitter og ser at dette skjer uten å gjøre en vurdering av strategisk posisjon og verdi. Spørsmålet er hvem som er villige til å betale for rettighetene i Europa og som er best match med NN. Jeg tror resultatet av de forhandlingene kommer i løpet av 2019. Dersom man ikke kommer til enighet vil selskapet trenge tid til å sette en emisjon, og siste frist som jeg ser det for kapitalinhenting er Q1/20. Det er derfor et veldig spennende løp vi har fremfor oss, og mye burde falle på plass de neste 6-9 mnd.

Det er derfor ikke lenge til vi ser veldig mange brikker falle på plass og skape verdiene mange av oss har ventet på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 11:00 8672

I dag ser vi uansett de sterkeste tekniske signalene enn på lenge, med økt volum og prosentmessig høy kursstigning.
Jeg har som nevnt ventet på at det skulle løsne litt siden aksjen åpenbart gikk mot det tekniske og landet såvidt over 30 blank (30,04 ble det laveste intradagsnivået).
Regner med en del var våkne og plukket da? Ble ikke mye fra min side, kunne snittet mye ned mine 34 men jeg var for opptatt med annet akkurat da.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 15:47 8323


Ser da fint ut dette. Markedet liker sånne meldinger. En ny inkompetent Dr fra et big pharma inn i selskapet:)

Spørs om partneravtale som snart meldes er fra Bayer likevel da? Usikker på hvem som blir partner, men er veldig sikker på at det er en av de virkelig store big pharma, og at den er verdt flere milliarder...vi får se

Skjønner ikke at flere investorer med stor lommer ikke ser hva som er i ferd med å skje her. Det samme følte jeg om Algeta. Etter partneravtale med Bayer ble meldt ble jeg overrasket over at ikke flere ble med videre.
Det handler om å skjønne det før resten av markedet skjønner det:)

BULL

Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
dreamliner
20.08.2019 kl 19:49 8057

Leste dette om Bayer og Algeta dealen. Ser ikke ut som det var en deal som de ville ha gjort i dag. Noen som kan kommentere dette?

https://www.evaluate.com/vantage/articles/interviews/bayer-holds-its-nerve-patent-cliff-approaches

Meanwhile, the company is sticking to its $1bn peak sales estimate for Xofigo; demand has already dipped for the radiopharmaceutical after its use was restricted by European regulators owing to safety concerns. Bayer bought full control of the product for $2.9bn in 2014 with the takeout of Algeta, a deal that perhaps provides an example of the type of expensive “short cut” that Mr Oelrich is keen to avoid.

Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Forum forum
20.08.2019 kl 20:25 7960

Det er vel ikke verre enn at Bayer p.t. ikke ønsker å investere i Radiopharmaceutical . Det er jo en fair strategi, samt at de ikke ønsker å ta selskap for sent i utviklingsløpet pga prisen. Det kan funke for dem, men det vet man ikke. Om radiopharma blir sterk som gruppe medisin vil deres strategi feile, og de må ut med ennå mer for å tette gapet.

Novartis på den andre siden har kjøpt flere selskap til mye penger og vil etter all sannsynlighet bygge en helt enestående distribusjonsplattform for radiopharma hvor NN passer inn. Nå finnes det en rekke andre selskap oså, så Bayer sin posisjon har lite å si alene.

Det vil alltid være bred interesse for gode medisiner fra BP.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 07:05 7591

"For sent i utviklingsløpet pga prisen..."

Nano var mer verdt før PIM, fast track, utallige ansettelser, utallige readouts, utallige konferanser, utallige publikasjoner, milepæler og presentasjoner. Nye direktører, nye styremedlemmer, innsidehandel m.m
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Forum forum
21.08.2019 kl 08:17 7453

Kan ikke tenke meg at Bayer sin CEO omtaler Nano spesifikt i forhold til prisi/utviklingsløpet, men tror du det så er det jo en artig tanke...

Skal jeg banne i kirken og gjøre dere ekstra itrriterte vil jeg bruke hans utsagn til å underbygge prisingen av Nano er totalt feil.
Prisen var 5 mrd i fase 1, nå er den snart i fase 3 og burde være priset til minst 15 mrd. I tillegg har andre studier utviklet seg, så dra på en 10 mrd til.

Om vi tror Bayer sin CEO kjenner sin bransje vel og merke.

Nok tullball. En dag igjen til en liten oppdatering. Kanskje ikke mDOR, men rekrutteringen/site slipper de vel ikke unna.

Ha en god dag!
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Sydney
21.08.2019 kl 08:45 7360

Noen som husker den siste børsmeldingen fra algeta før oppkjøp?
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 09:21 7267

https://e24.no/boers-og-finans/algeta-oppkjoep-faar-tysk-godkjennelse/22696931

Beklager, det var feil.

Den aller siste nyheten de slapp FØR budet var denne :

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2013/11/Algeta-bekrefter-produksjonskapasitet
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
zuba
21.08.2019 kl 09:26 7248

Og her er siste ansettelsen før oppkjøpet, enjoy:

https://newsweb.oslobors.no/message/333934
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Fljo
21.08.2019 kl 09:58 7155

"Prisen var 5 mrd i fase 1, nå er den snart i fase 3 og burde være priset til minst 15 mrd."

Du har ikke tenkt tanken at det var prisen i fase 1 som var helt hinsides gal og at dagens nivå er mer fornuftig?
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
zuba
21.08.2019 kl 10:06 7127

I et marked verdt milliarder??? Du vet at selskap på børs prises på forventninger?
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 10:10 7113


Sydney: Dette kan fort bli en reprise på det som skjedde i Algeta, men en ting er det viktig å huske, og da refererer jeg til Jonas Einarsson: Ved suksess blir Nordic Nanovector større enn Algeta pga markedspotensialet...Hvilke kurser snakker vi om da med dagens dollarkurs? anyone?
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
1mattis1
21.08.2019 kl 10:17 7093

🤗
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 10:26 7058

Fljo: Roy Hartvig Larsen mente selskapet var verdt 400 kroner pr aksje når kursen var rundt 120.- Roy sitter bom stille som en av de største aksjonærene. Han har privat konto, og en konto til som er Sciencons. Sitter på totalt 1 179 801 aksjer som gjør han til nr 5 på listen. Jeg følger med på RHL, han er kanskje den største grunnen til at jeg er all in i Nordic Nanovector nå.


LES:::::

https://www.nettavisen.no/na24/superaksje-har-gatt-fra-13-til-120-kroner-pa-ett-ar---grunder-roy-larsen-tror-det-bare-er-starten/3423290976.html





Det er på tide at markedet våkner og ser hva som er i ferd med å skje. Kursen er gruset for at storfiskene skal få spist seg gode og mette før suksessen kommer for markedet.



Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
mofi1
21.08.2019 kl 10:43 7003

Flott! Du får varsle oss om det skjer noe enten den ene eller andre veien med aksjene til R.H.Larsen:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Sydney
21.08.2019 kl 11:25 6917

Grunnen til at selskaper ønsker mange sites i fase 2-3 er at de da har sykehus som er ferdig opplært i bruken av legemiddelet. Dvs når markedsadgangen er der står de klar til å bruke det. De spekulerte på en pris på ca 800 000 kr pr betalutin dose. Om de klarer 1000 pasienter første året er det 800 millioner. Så da kan det verdsettes somvekst selskap ca 30 milliarder. Oppkjøp ville nok gått for dobbelt eller trippelt av det. Men det ligger jo langt frem. Nano blir spist opp lenge før de får tatt markedsandeler av nhl markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
21.08.2019 kl 12:38 6800

Vi får se hva de kommer med i morra...Q2.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 13:30 6696

Tipper rundt 80 sites åpne i morgen og ellers det meste som forventet. Kanskje noe uventet krydder, men det er vel for mye å håpe på...

Jeg gleder meg til å kjenne på stemningen i lokalet, og jeg gleder meg til å treffe Lisa og Marco igjen.

Skal ikke store gnisten til for at vi ligger godt oppe på førtitallet igjen.

Lykke til folkens :)

Jimmi
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
21.08.2019 kl 14:03 6636

Må nok mer enn en gnist til her. Hva med noe fra linken?
http://www.nordicnanovector.com/node/325
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 15:50 6456

Helt enig, Jimmi. Her skal det ikke mye til før kursen tar fart, bare en bekreftelse på On Track ser ut til å være nok da mange preiker mot bedre viten rundt dette. Triigerlista for Nano er mildt sagt imponerende fremover. Jeg er bombesikker at samtaler med big farma finner sted og det er bare et tidsspørmål før vi får den bomba tredd nedover hodet.

Tigangeren i Nano er worst case scenario etter min mening. Viser Archer-1 eller DLCBL gode data så kan dere dolble dette igen. Med esktremt gode Archer data lik de vi har preklinisk så snakker vi om et paradigmeskifte i NHL markedet. Da blir du rik selv med en liten andel aksjer. Og folk lurer på om de skal kjøpe til 35?

Håper ferden og oppturen som kommer starter i morgen etter Q2, det er på tide å vise verdiene nå fremover, noe jeg er overbevist om at nano gjør fremover.

Lykke til på Q2 i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
21.08.2019 kl 20:01 6172

Ja vi er mange langsiktige aksjonærer som venter i spenning på morgendagen. Vi hadde fortjent en opptur nå ,ikke minst alle pasientene. Det er vel ca 3 år siden sist kursen var rundt 35 kr. Vil tro at selskapet er kommet noe lengre idag med morgendagens rapport. Har vært 2,5 år med ørkenvandring, på tide at dem viser noen av korta. Er forsiktig optimist, våger ikke å spå sluttkursen i morra, kan vi håpe på mer en dagens?:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Sydney
21.08.2019 kl 23:21 5913

om du skal på presentasjonen kan du spørre om hvilken dato mdor er kommet til Max eller om det allerede er bestemt for lymrit?

Kan du spørre om resultatene fra DLBCL og ARcher vil komme fortløpende eller må man vente til ASH?

sist: men kanskje viktigst:
Copanlisib fikk Market approval på rundt 100 pasienter, jobber de for en slik adgang på bakgrunn av preliminary read out 25+25?

Er de ferdig med innrullering av 25+25 pasienter i paradigme?

håper noen eller u Jimmie kan stille noen gode spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
frontal
22.08.2019 kl 07:05 5739

In PARADIGME, we have reached our target range in terms of activated sites and while the recruitment rate has accelerated in recent months, this has not been at the rate we anticipated. This has led us to reassess the trial timelines and we now estimate to complete patient enrolment in 2H 2020 rather than 1H 2020 as previously guided.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
22.08.2019 kl 07:12 6059

Forsinkelser som forventet..
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
22.08.2019 kl 07:15 6048

Da blir det emisjon før de er ferdige. Sikkert kursfall i dag. Mulig det blir beste anledning til å laste opp
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
frontal
22.08.2019 kl 07:22 6016

6 mnd forsinkelse er 20% ned. Det er fair i biotech.
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 07:24 6001

Skal ned til 29kr idag
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
22.08.2019 kl 07:25 5993

Jeg håper å få lastet opp litt, så 20% hadde vært fint. Jeg tror ikke det blir mer enn 7-8%
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare