DOF el BORR DRILLING , hva er nå best å shorte

Slettet bruker
DOF 20.08.2019 kl 10:29 6798

Har hatt stort hell med å shorte Borr i vår og sommer
I går tok jeg en posisjon i DOF, var ikke så enkelt å finne motpart sa de
Men det ble en liten plassering
At det ble nytt underskudd og ny nedtur i dag det lå i kortene
Nå forhandler de igjen om gjelden sin, den er astronomisk
De tjener ikke penger på disse store dyre skipene de har, og de har masse av disse båtene
Utnyttelsesgraden der er mye lavere enn resten av flåten tipper jeg og det er disse som er dyre å la ligge stille
Her er det bare å sitte rolig, så renner pengene inn
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
davan
20.08.2019 kl 10:47 4042

Tipper du svir fingrene med å shorte dof, markedet er i bedring, resultatene er i bedring. Nye kontrakter meldes stadig. Lykke til uansett, jeg ser mest frem til dagen du må innløse!!!
ksandal
20.08.2019 kl 11:16 3969

Kjenner ikke borr drilling, men og shorte DOF nå??? det går inn under selvsdkading tror jeg. For sjelden har det sett bedre ut enn nå. Vil ikke bli forundret om DOF går 100% før jul i år.
danm
20.08.2019 kl 11:27 3948

Ingen omsætning. Det bliver ikke nemt at shorte DOF. Indtjeningen på AHTS er skyhøj og belægningen ser ud til at forblive høj. Der tales om flere olieaktier, der er underpriset og vil få et rebound nu. Offshore har været kørt ned hen over sommeren, så det er ikke det oplagte valg til shorting. Det er vel i virkeligheden også bare for at holde på med baissingen at Matmons melder ud, som han gør. Troværdigheden kan ligge på et meget lille sted.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 11:36 3920

Bare din haussing er garantien for at den skal videre ned
Det har slått til 10 av 10 gang i Borr
Så her ble jeg veldig beroliget
Da skal den nok lenger ned tenker jeg
danm
20.08.2019 kl 11:39 3903

Jeg tror, du skal følge med her: http://westshore.no/
Empire
20.08.2019 kl 11:43 3889

Hvor mange ganger har demo kontoen din blitt tvangssolgt nå danm?

Du, som har hauset nedover i mange år, burde snart innse at du bare skriver på håp, tro og tull.

Du er kanskje den siste her inne på Ho som burde skrive om troverdighet?

Hvor dårlig har det f.eks gått med shale? Største produksjonsoppgangen i oljehistorien i fjor, men fortsatt bare svada fra deg.

Du har ingen aksjer, fordi du ikke har noen penger. Og dine råd er like mye verdt som demo kontoen din. Du burde få deg en annen hobby enn å sitte og forlede andre her inne på Ho.
hstray
20.08.2019 kl 11:44 3881

Stiller gjerne som motpart på DOF Short. De tjener godt med penger. Anbefaler deg å lese REGNSKAPET.. Nedskrivninger av gammel skute ga nettopp tap.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 11:52 3860

Dine råd er 0 verdt
Gå inn å se på chartet til denne
Velg 1 mnd, 6 mnd eller 1 år
Trenden er den samme, aksjen har peiling rett i bøtta
Har bare en liten posisjon på 250.000, men selv det vil gi meg kroner i kassa
Disse karene har så mye gjeld at de kan aldri klare å komme ut av dette med beina på bakken
Det er jo sinnsykt at et selskap med så lav omsetning har flere ganger så mye gjeld som det hele selskapet er verdt
Dette er kan hende børsen største sorte hull
1 mnd - 10,64%
3 mnd - 28,81%
12 mnd - 60,64%
10 år - 99,6%
Redigert 20.08.2019 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 12:17 3820

Så dette er en fyr som ikke har noe penger overhode på børsen, men bare sitter og later som han er der.
Ha ha ha
Artig
Redigert 20.08.2019 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
danm
20.08.2019 kl 12:34 3770

Jeg har en jævn portefølge og har ikke solgt en eneste hen over sommeren, men derimod købt flere. I beskriver jo ret godt selv, at I shorter aktier, der er på ÅTL og mod et marked, der er i bedring. Jeg ved ikke helt, hvor I ser mulighederne for succes med det?
hstray
20.08.2019 kl 14:02 3658

Kommer det en mld om langsiktig løsning iht rullering av aktuelt banklån så kan du vinke takk og farvel til stopp loss grensen din Matmons.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 14:55 3594

Du er neppe på børs med ei eneste krone
De 2 selskaper jeg har shortet er denne og Borr
Dersom det er her du eventuelt hadde penger her et år så har du 35% igjen av disse pengene
Tror han over her har avslørt deg som en liksom investor og derfor tror jeg du har ingen aksjer og ingen penger på børs
danm
20.08.2019 kl 15:22 3565

Jeg har stort set ikke sat penge til, da jeg har swingtradet hen over året. Det var da godt du kom ud af short i SDRL, som du baissede lige så meget. Undrer du dig ikke over, at du stor set står alene med din vurdering af short I DOF og Borr?
Slettet bruker
20.08.2019 kl 15:32 3550

Alene ?
He he he
Dette er jo to av de mest shortede aksjer på OB den seneste tid
Jeg så langt fra Alene
Se litt på omstendighetene i DOF
De har 3 til 5 gang så mye lån som omsetning
Man treng ikke kalkulator en gang for å skjønne dette ikke kan gå godt
Dersom vårt lille familie selskap hadde 4 gang så mye lån som omsetning , da hadde ikke verden stått til påske
Ja du har sikkert swingtradet , ha ha ha
Tenker vi kaller det fake tradet , så nærmer vi oss sannheten
Empire
20.08.2019 kl 15:34 3548

Må flire av deg Danm.

Du sier du har "swingtradet" gjennom året og i innlegget over sier du at du har akkumulert. Henger ikke sammen i det hele tatt, men det spiller ingen rolle, da dette bare er tull

Vi kan f.eks ta Soff, hvor du for alvor begynte haussingen din på 6-7 kroner i fjor. Du hausset hver uke og fylte på hele veien ned til i dag. I skrivende stund omsettes Soff til 1,18 kroner. Den samme historien finner man i de ulike rigg og offshore selskaper, der du har hausset hele veien ned samtidig som du har "fylt opp i påvente av rally".

Det som er rart, er at noen tar deg seriøst. Matmons har hatt 100% rett så langt og du har hatt 100% feil. Hva alle andre synes betyr jo svært lite for deg, da du uansett "alltid har rett"

Jeg gjentar, danm, du har ingen penger og hadde du noen penger til å begynne med, så har du ihvertfall rotet de vekk på børs siden 2018.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 15:37 3540

Molboen har kommet med pisset sitt i flere år, alle ler av denne figuren. Han er personlig konkurs cirka 100, hvis han hadde hatt mer enn lommepenger. Sitter på gutterommet og lyver 24/7.
danm
20.08.2019 kl 15:41 3525

Du ligner på mange måder Trump. Du danner din egen mening om tingene og skulle noget vise sig at være anderledes, er det fake. Angreb er det bedste forsvar siger man, det bruger du meget. Det hjælper ikke at betvivle, at jeg har holdt skindet på næsen i mine investeringer, for det har jeg. Du må da indrømme, at SDRL som du har baisset utroligt meget er kommet stærkt tilbage, det samme gør Borr. Ang. DOF bør du følge med på rater og belægning, som kører modsat det, der skulle give dig succes med short. Som jeg har skrevet flere gange kommer mæglerhusene nu med opjusteringer og her kommer Borr ind, som en klar kandidat, sammen med DOF.
danm
20.08.2019 kl 15:43 3518

Jeg har ikke Soff længere, men netop den, har jeg et fint overskud på i 2019.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 15:56 3492

Hvilke Meglerhus har oppjustert DOF?
Det jeg kan se er at ett har "Hold" Er det ba greier?
hstray
20.08.2019 kl 15:57 3620

Matmons du forstår lite av kapital intensive bransjer sammenlignet med din lokale pølse, kake forretning eller hva du driver innen næringsproduksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
HP17
20.08.2019 kl 15:58 3618

DOF - helt klart. Her kommer det en ny emisjon i løpet av høsten og da kan en spørre seg til hvilken kurs?
(kr 1-1.50 er mitt tips)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
hstray
20.08.2019 kl 16:01 3605

Er litt komisk at du tror du kan dra kursen ned med å sitte hele dagen på Hegnar forum og skrive tabloide innlegg. Shorte Dof skulle du gjort for lenge siden. Her er du for sent ut. Som du ser er det lite omsetning i aksjen, altså lite likviditet. Det vil du merke deg når du skal dekke inn shorten din. Glem stopp loss.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
danm
20.08.2019 kl 16:02 3603

Det er præcis den samme argumentation man hører, som blev brugt om SRDL i sidste uge, og hvor er vi nu?. Mæglerhusene kommer med opjusteringer, bare vent og se.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 16:07 3585

Kursen erda ned 8%, virker da bra spør du meg.
Omsetningen og er vel 100% over normalen. Igjen som betyr Negativ Volumbalanse som ikke lover bra for DOF fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 16:18 3565

Ja ser du synes Trump er uspiselig type med dårlig moral
Politikere er generelt ikke folk som står høyt i kurs her i gården
Men altså Trump har på 3 år skapt en krig, det er handelskrigen mellom USA og Kina
3 år med Obama så var det startet flere kriger, han og Clinton ga bla ordre om bombing av Libya
Antall drepte der var +250.000 dersom vi skal tro Human right watch og fredsforsker Tunander
Dersom du blir medlem hos Human Rights Watch så får du alle slik fakta på mail.
Jo da de kritiserer også Trump med jevne mellomrom , men i forhold til forgjengerne er han en søndagskolepike
På 8 år utførte USA troppe flere drap enn noen annen president etter Vietnamkrigen (beordret av forgjengeren til Trump)
Grunn til jeg skriver dette er igjen å vise at din dømmekraft er sykt dårlig
NB. Jeg synes Trump er bøllete i kjeften, men han skader veldig få mennesker i forhold til de før han .
Å være bøllete i kjeften er ingen kriminell handling og det dreper ingen (men sarte sjeler blir nok fornemmet, er du en slik sart sjel kan hende )
Din dømmekraft og fremtreden som sannferdig her i aksjer er avslørt, du er en bløff.
Så får heller jeg leve med at du synes jeg ligner på Trump (egentlig en heders beskrivelse )
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 16:23 3546

Har hatt short her 2 gang tidligere , og en av de med veldig godt resultat. Den andre gikk ut på SL
Som du ser det hjelper å sitte her å skrive at den skal ned ha ha ha
Har alt dratt SL under inngang, så jeg er in the money uansett hvordan den går fremover nå
Håper du også tjener penger på aksjer , du er en sympatisk fyr synes jeg
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
hstray
20.08.2019 kl 16:28 3533

Teknisk analyse er relativt illrelevandt på aksjer med så liten omsetning som Dof. Dagens resultat var meget sterkt levert. Alle vet at kursnedgang skyldes at Dof ikke fremla en langsiktig løsning på ballong lån som man ønsker refiansiert.
Captain du er en illojal ansatt i Dof visst du er ansatt. Hva slags skip seiler du på?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
hstray
20.08.2019 kl 17:05 3484

Jaja, lykke til. Det går opp og ned på børsen. Per nå så velger jeg å sitte i ro og se på galskapen. Har en OK post i DOF, og er relativt trygg på at DOF står igjen som en av vinnerne blandt norske subsea /Supply selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:06 3480

Hvor mye av aksjene eier disse finans husene ?
Hvorfor skjer dette gang på gang ?
De er ute og refinansierer , så går det en stund så klarer de ikke sine forpliktelser og må ut på ny runde .
Hver gang det skjer så spiser disse mer av selskapet og til slutt eier de alt
Selv de aksjene sol rederen står oppført som eier er belånt over pipa .
Til slutt vil ikke disse finansinstitusjonene være med lenger og plukker selskapet fra hverandre og selger det ut i biter for å dekke mest mulig gjeld
Selv da vil de tape store beløp
Dette gå akkurat den veien høna sparker
Om 1 år er hele greiene eid av utenlandske store aktører , enten Kinesere eller denne giganten fra USA.
De har feilet så ofte etter refinansiering at det må gå galt
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:14 3466

Hvordan er j illjoal? Jeg får betalt for utføre en jobb. Om jeg hadde hatt økonomiske problemer, tror du dof hadde brydd seg?
Tror du dof bryr seg med dem som har blitt oppsagt og permitert?
Nei, jeg kan ikke si hvilket fartøy jeg er på da DOF Meningheten er her på HO:
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:17 3462

Hedersbetegnelse å ligne på Trump?

Jeg tror du er gal, mann! Vil du virkelig ligne på en gulerotfarget mann med et stygt gliss og forkvaklede meninger, som litt for ofte settes i sammenheng med personer som har begått overgrep mot mindreårige kvinner - og er stolt av det!

Det er sjelden kost at noen i Norge går så åpent ut og støtter Trump.

Han er en erkekonservativ, mørkeblå og vemmelig person som i sin presidentperiode hittil har klart å skremme en hel verden.

At du støtter ham med masse svada om start av kriger, er etter min mening helt klart på siden. Roosevelts endelige støtte til de allierte skjedde etter angrepet på Pearl Habour og var en uunngåelig nødvendighet.At Trump ikke har gått til krig ennå, skyldes like mye at verdenssituasjonen er en annen nå enn da Obama og Clinton var presidenter.

At Trump truer verden med angrep og samtidig avviser nesten alle forsøk på en verdensomspennende enighet om ivaretagelse av miljøet, er egnet til å skape mer frykt enn godt er.

Trump liker best kolleger som presidenten på Filipinene og Brasil. Det sier mye.

Å støtte fascisme i Norge er heldigvis en sjeldenhet!

At du støtter en person med slike forkvaklede tanker som Trump, viser ditt sanne jeg og gjør deg til en person jeg ikke ønsker å støtte!

At du sier du er stolt av det, setter deg dessverre i en bås du vanskelig blir kvitt heretter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:22 3446

Og du tapte hele diskusjonen når du angriper en annen persons utseende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:26 3437

Enig dersom det gjelder en annen debattant, men ikke presidenten i USA som bevisst legger an en hårsveis som er så spesiell at den er til å gråte av! Den er selvforskyldt og skyldes ikke en deformering. Men siden dette er din eneste kommentar, Captain, så støtter du kanskje Trump du også da? Eller?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
hstray
20.08.2019 kl 17:31 3422

Snakke negativt om arbeidsgiver vil jeg påstå er illojalt. Du er vel en av de som fikk 10 % lønns nedsettelse som alle i DOF fikk etter oljekrisen og er forbanna på egen arbeidsgiver..OM DOF Mangement byr seg om personer oppsagt eller permitert, det vet jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:36 3412

Nei, ingen 10% ned på meg. Heller ikke rett at det ansatte skal være med på Spleiselag.
Er ikke forbannet på DOF heller ikke snakker jeg negativt, jeg gjentar da bare fakta, om fakta er negativ så er det ikke jeg som har satt dof i denne situasjonen.. Når jeg skal investere sparepengene mine så gjøres ikke det med Tro, Håp og Kjærlighet
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
hstray
20.08.2019 kl 17:42 3402

Dette er jo bare rør..Dof ASA har vært gjennom en refinansieringsrunde hvor DOF Subsea og Norskan (DOF i Brasil) ikke ble innbefattet. Deretter har de hatt ytterligere en emisjon for å kjøpe seg opp i Dof subsea. Ingen finansforetak som eier noe i DOF, men noe obligasjonsgjeld har blitt konventert til aksjekapital. Og det har vært helt vanlig i årevis med rullering/ refinansiering av gjeld innen kapitalintensive bransjer som DOF opererer i. Nå skal banker og finansforetak ha ESG kvoten sin og skyer olje og offshore.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 17:55 3382

Nå var ikke dette noe jeg fant på
Men les gjerne hva de skriver her i E24 (ikke mine favoritter da, men la gå)
https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-det-kan-fort-bli-mindre-rasjonelt-aa-eie-dof-aksjer/24679699

Dette kommer til å gå stein galt med DOF, det er derfor jeg har den short igjen
Oljeselskapene har ingen hast med å gi ut oppdrag sier de
Kun 72% av flåten er beskjeftiget og det nå når ratene er lave som nå

I riggselskapene er 35 milliarder borte på 1 år og de sliter med å skaffe oppdrag
https://e24.no/boers-og-finans/seadrill/boersverdier-i-rigg-barbert-med-35-milliarder-paa-ett-aar-analytikerne-var-altfor-optimistiske/24679741

Dette er en sektor man garantert ikke skal eie aksjer i slik som tidene nå er
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2019 kl 18:09 3360

Her er hva de selv sier om refinansieringen de nå jobber med for ørtende gang
Klipper inn her
-----------------------------
Som tidligere meldt opplever gruppen at refinansiering (rollover) av eksisterende lånefasiliteter har blitt utfordrende, og en kortsiktig løsning er sikret», skriver Dof i rapporten for andre kvartal.

«Men denne nye situasjonen og en fortsatt utfordrende markedssituasjon gjør at en langsiktig refinansieringsløsning er nødvendig. Styret og ledelsen er i en prosess med å forberede en langsiktig løsning», skriver Dof.

Prosessen inkluderer en «konstruktiv dialog» med gruppens kreditorer, skriver selskapet, som likevel ikke kan gi noen forsikring om at forsøkene vil lykkes.
---------------------------------

Som de selv sier kan de altså ikke garantere at de lykkes i å få på plass en refinansiering
Hvor mange gang tror du og andre aksjonærer at disse finanshusene lar seg lure til ny refinansiering før de sier nok er nok
Jeg er rimelig trygg på at tiden er veldig nære nå at de ikke lykkes og at hele selskapet forsvinner
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare