Får skoleelever motforestillinger mot CO2-gnålet ?

brahman
20.08.2019 kl 18:01 648


Er det noen som kjenner til hva barn og ungdom lærer om klima og klimaendringer ?

Er det bare den ene side av saken, - uten opplæring i kritisk sans ?

Slettet bruker
20.08.2019 kl 18:22 644

https://www.utdanningsnytt.no/politikk-valg-2015/nesten-hver-tredje-pa-svs-lister-er-en-laerer/187199

De fleste lærere tilhører venstresiden i norsk politikk, så en kan tenke seg til hva de lærer fra seg.
Fluefiskeren
20.08.2019 kl 18:32 637

Morsomt. Det finnes intet parti på stortinget som ikke mener at menneskeskapt klima er en sannhet. Enkeltpersoner finnes derimot. Venstresiden har da ikke enerett på å tro dette.
fabian2
22.08.2019 kl 00:32 615

Nye moteord blir plutselig i vinden. Nå skal absolutt alt være "bærekraftig"....ellers er det ingen støtte å hente noen steder. Det holder ikke lengre bare med "miljøvennlig"....---------.Skogbrannen som de siste ukene har herjet i Sibir , har på få dager gitt mere CO2 utslipp i atmosfæren enn det alle samlede utslipp i Norge forurenser på over 100 år..... Altså: Hurra for el-bilen i Norge ! Den forandrer virkelig klimaet på kloden vår.....
Slettet bruker
22.08.2019 kl 08:06 599

Fluefiskeren

Akkurat det skal du ikke være så sikker på. Problemet er at i Norge har det nå blitt så mange som er hjernevasket etter år på år på år med propaganda fra msm at det å si noe annet enn at klimaet ikke er menneskeskapt vil føre til den sikre død for partiet. Derfor sier alle partiene at det er "en sannhet".
Redigert 22.08.2019 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 08:13 595

Sier du at noen partier hevder dette mot sin egen overbevisning bare for ikke å tape stemmer i valg?
Slettet bruker
22.08.2019 kl 08:23 590

Ja det sier jeg og jeg kan garantere at det skjer i samtlige partier på en eller annen sak. -ikke bare på klimasaken.

Hva disse partiene juger om for å slikke til seg stemmer er nok VESENTLIG mer utbredt enn folk tror.
MostlyHarmless
22.08.2019 kl 09:01 576

Norsk skolevesen er en ren hjernevaskings-institusjon, hvor fakta og ideologi sauses godt sammen i beste Sovjet-stil. Motforestillinger ville selvsagt vært ødeleggende for opplegget.
Fjordgubben
22.08.2019 kl 09:28 568

De som har motforestillinger blir latterliggjort.
ladaen7,30
22.08.2019 kl 09:32 564


Hva er det egentlig med den norske lærerstanden og foreldrene?
Når Trumpen vant valget ble unger intervjuet på gaten og mange kunne fortelle at de var så redd for hva han kunne finne på at de sov dårlig på natten. Nå er det klimaet som de blir skremt av der de blir pumpet full av undergangs-spådommer og det som verre er.
Har barnebarn i familien som plutselig har blitt veldig "klimabevisste" da det er mye snakk om det på skolen, men det er jo tydelig at de ikke får noen opplysninger om hva som er grunnen for klimaproblemene for mobil skal de ha til stadighet, klær for å følge moten, kjøttmiddager, kjøres hit og kjøres dit osv osv.....

Om de først skal skremme vettet av ungene pga klimaet så skulle de kanskje fortalt dem samtidig at klær er verstingen for klimaet, kjøtt er ikke bra for klimaet, å stadig forlange ny mobil er ikke bra for klimaet osv.
Slettet bruker
22.08.2019 kl 17:02 546

Det har blitt populært å være redd, – for hva da?
Skal vi være redde for at Jordens planter trives bedre enn på veldig lang tid i historien?
Skal vi være redde for at noen politikere sier at verden vil kokes innen veldig få år hvis vi ikke gjør som de sier?

Er det ikke mulig å si som Ole Brum da han fikk spørsmålet: Tenk om alle trærne faller ned på oss?
– Tenk om de ikke gjør det.

En av verdens fremste forskere, professor Ole Humlum sier at vi går i mot en ny istid. Det er ikke et spørsmål, men en konstatering. Med all hans kunnskap og forskning, burde verdens folk lytte til ham. Men det gjør de tydeligvis ikke. I alle fall ikke de korrupte politikerne og de korrumperte journalistene.

Norges eneste nobelprisvinner i fysikk Ivar Giæver er helt klar i sine uttalelser om det påståtte klimaproblemet. Intet er så stabilt som klimaet i vår tid. Hvis noen kan være sikre på at Jordens temperatur har steget 1- en grad siden 1870, er det et eksepsjonelt stabilt klima.

https://resett.no/2019/08/21/frykten-er-mitt-vapen-unger-blir-proppet-fulle-av-klimahysteri-i-barnehager-og-pa-skolen/
Redigert 22.08.2019 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.08.2019 kl 17:26 531

CO2 er en klimagass. Ingen tviler på det.

Konsentrasjonen av CO2 i atmosfæren har økt lenge nå. Ingen tviler på det.

Temperaturen har steget globalt. Ingen tviler på det.

Havet er blitt varmere og surere. Surere grunnet kjemisk reaksjon mellom CO2 og vann.Ingen tviler på det.

Et helt overveldende flertall av forskerne sier det er en sammenheng mellom disse utslippene av klimagasser og og temperaturen i luft og hav.

Det er jo helt opplagt. Utrolig mange med null vitenskapelige kunnskaper. Men verdensmestre er de.

Hvis jeg fikk en alvorlig sykdom og ble utredet av ett team av leger så ville jeg følge deres anbefalinger når det gjelder medisinering og kanskje andre ting. Hvis jeg møtte en kvakksalver på gata som skal selge urter til meg for sykdommen min avslår jeg. Jeg tror de aller fleste har størst tiltro til ekspertene. Bare ikke når det gjelder klima. Der har folk selv utnevnt seg til ekspertene og skal liksom fortelle forskerne at sola har betydning og at alle vekster med klorofyll må ha CO2 for å vokse. For dette visste de sikkert ikke uten å bli det fortalt av klimaskeptikere.
Slettet bruker
23.08.2019 kl 17:28 530

CO2-gnålet er propaganda. Propaganda Får skoleelever ikke motforestillinger mot.
Fluefiskeren
23.08.2019 kl 17:31 529

Ivar Giæver er en fysiker og ikke klimaforsker. Det finnes mange nobelprisvinnere som ikke er enige med han.
ladaen7,30
23.08.2019 kl 18:06 525

Og i drivhusene pumper de inn CO2 for at plantene skal vokse, og i sommer holdt det på å bli ølkrise da det ikke ble produsert nok CO2 til bryggeriene.
Virkelig en ironisk verden vi bor i, CO2 er en styggedom men vi er avhengig av den for at ting og tang skal gå rundt:-))



https://e24.no/naeringsliv/i/g7JEG9/aass-bryggeri-stanser-oelproduksjon-etter-co-mangel
Redigert 23.08.2019 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.08.2019 kl 19:02 517

Ja. Vi må ha vann også, men ikke så mye at vi drukner.
Noni
23.08.2019 kl 19:19 509

Skoleelever får nok bare de kunnskapene som er opplest og vedtatt av massesuggesjon, om at nå er det siste verdens tid, og vi må redde klimaet. Lærerne får ingen motforestillinger, og preker det de har lest og hørt på TV.
fabian2
23.08.2019 kl 19:28 508

... Ja , kanskje dette fører til gode tider for Jehovas Vitner ? Noe må jo alt dette være bra for :)
ladaen7,30
23.08.2019 kl 19:39 504

Du har vel ikke fått med deg at en stor del av verden har en prekær mangel på vann? Det er nok best å ha akkurat ja.
Men CO2 har vi alt for mye av samtidig som at det er en prekær mangel av det samme. En underlig situasjon egentlig:-))
Redigert 23.08.2019 kl 19:41 Du må logge inn for å svare