Redningsskip blir beslaglagt

hinnoy
20.08.2019 kl 19:58 470

Redningsskip blir beslaglagt
Publisert klokken19:43
Redningsskipet Open Arms har blitt beordra til å legge til kai på øya Lampedusa av italiensk påtalemakt. 80 migrantar er om bord i skipet og har vore der i 19 dagar. Påtalemakta har bestemt å beslaglegge det spanske skipet, skriv NTB.
Slettet bruker
20.08.2019 kl 23:10 436

På tide å stoppe mennneskesmuglerne gett. Grovt kriminelt og ondskapsfult å gi folk forhåpninger ved å sende redningsskip, noe som har ført til at enda flere har drukna gett. Smarttelefoner har døm og hadde europeiske land sagt at døm fra nå av kommer tell å sette døm av i afrika hadde døm slutta med en gang pga nevnte smarttelefoner.
Redigert 20.08.2019 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
polemiker
20.08.2019 kl 23:25 429

Båten Open Arms seiler akkurat nå inn til havna på Lampedusa. Vil være inne om 10 minutter.
polemiker
20.08.2019 kl 23:43 422

Da er båten i ferd med å fortøye på en industrikai ytterst i innseilingen til havna. Kommer vel noen videoer eller TV bilder etterhvert antar jeg.

Litt snodig utvikling tidligere i dag, da spanske myndigheter har sendt et marinefartøy i retning av Lampedusa med det formålet om å lose dem til Mallorca. Det blir nå ikke nødvendig, men så spørs det om skuta snur eller fortsetter for å hente migrantene.

Frankrike var såpass freidige at de sente en henvendelse til Norge hvor de ba om å ta i mot flyktninger fra disse to båtene. Kallemyr sa blankt nei, så kudos til han for det. Vi andre trodde at muslimske flyktninger var en berikelse og at det dermed burde vært en politisk drakamp om å få disse til sitt land, men den løgnen har vel selv de mest hardbarkede sosialister gått bort fra nå.
Noni
21.08.2019 kl 00:37 406

Helt enig!
Slettet bruker
21.08.2019 kl 10:44 369

Det var på tide. Mitt skip er lastet med hodeløs sosialisme... Idiotisk galskap
Redigert 21.08.2019 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
melissa
21.08.2019 kl 11:44 357

Open Arms går nå nordover mot Porto Empedocle på Sicilia. Fremme i ettermiddag. Den er nok under kontroll av italiensk kystvakt.
Ocean Viking går avventende opp og ned i havet fortsatt. De fikk beskjed om å gå til Tripoli av libyas kystvakt for en god stund siden, men nektet. Planen nå er nok å avvente til det blir "uholdbare tilstander ombord".
Baren
21.08.2019 kl 11:52 354

Nå er Open Arms snart fremme på Sicilia og er vel trolig under administrasjon av Italienske myndigheter, greit at galskapen stoppes.
Hva Ocean Viking vil foreta seg , kan trolig bli et problem for Norge selv om Kallmyr er avvisende så er der såpass med sosialistiske aktivister som mobiliseres at det hele kan bli en tilsvarende prossess


Edit: ja, det ble nesten kopi dette melissa
Redigert 21.08.2019 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2019 kl 15:22 323

Veldig bra de tar skipet! Disse redningsfolkene fører til at folk drukner på havet. Håper de tar det norske skipet også. Etter at EU sluttet å redde folk har drukninger gått dramatisk ned.

I Libya utnyttes folk på det groveste før de kommer seg på båtene, kvinner voldtas i måneder, og det er bare de som unslipper, noen blir værende til de dør i sexslaveri. Det er helt sykt. Dette må selvfølgelig stoppes.
Redigert 21.08.2019 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.08.2019 kl 18:02 292

Jeg tviler ikke på at dem ombord i skipene er overbevist om at de gjør en god gjerning. Men pga disse «redningsaksjonen» kan menneskesmuglere sende stadig nye grupper med desperate lykkejeger ut på et farlig hav.

I realiteten er ikke redningsregimet lager for at det skal benyttes for folk som setter seg frivillig i fare til sjøs. Her utnytter de folks naivitet. Jeg skjønner utmerket godt at Italia har satt foten ned. Andre EU land er heller ikke villige til å åpne grensene, så hvorfor skal Italia ta imot alle lykkejegerne?

Enig i at de burdebli satt tilbake der de kommer fra, kynisk? Joda, jeg er ikke overrasket over at flere ser det på den måten. Men jeg tror dessverre det er eneste måten å stanse galskapen på. Alternativet er å gjøre som sosialistene vil, åpne grensene til Europa. Men hvor mange hundre tusen kan Europa ta imot før det blir en reell sikkerhetsrisiko? Dette er ikke mennesker som ønsker å bli del av et europeisk fellesskap eller bidra. De ønsker derimot å få ta del i en rikdom de ikke har bidratt til å bygge opp.

Noen som kan forklare meg hvorfor de aller fleste land i Afrika ikke fungerer? Til tross for at de lever på det kontinentet som er best utrustet med naturressurser så er det bare korrupsjon og elendighet. Fatter det ikke.