QEC - noe av budskapet jeg ikke har sett???

Villmannen
QEC 03.04.2018 kl 20:23 1867

Questerre-aksjen stupte 13,5 prosent til 5,785 kroner. Analytikere TDN Direkt har snakket med vet ikke om hendelser som kan være årsaken til kursfallet.

Selskapet slapp rapporten for 2017 i påsken. Det slås fast at fjoråret var et vendepunkt for selskapet. Det meldes om fremgang i alle prosjekter gjennom året.

Questerre sier også en del om fremtidsutsikter og de ulike prosjektene, men det som fortsetter å ri selskapet - og investorene - er de endelige forskriftene og de miljømessige retningslinjene for å gjenoppta boring i Quebec. De trekker ut og selskapet kunne melde at de gleder seg til de kommer. De endelige forskriftene for boring er ventet i løpet av våren, mens de miljømessige retningslinjene er ventet til høsten, heter det blant annet.

Investorene var tydeligvis ikke fornøyd med det budskapet.



2 siste linjene i det som står overfor her : - med ref til at regulering om boring er klar nå i løpet av våren og at miljømessige hensyn er ventet klare til høsten kan være det som har forårsaket fallet. Om mange nok tror at QEC må vente helt til våren før de kan starte en pilot etc. Jeg tviler på det, men har faktisk ikke sett disse momentene i en eneste tråd eller fått det med meg som del av rapporten. Kan det være årsaken til fallet i dag? Korte penger og litt mer ventetid?
Redigert 19.01.2021 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
njn-
03.04.2018 kl 22:58 1626

Miljøreglene som kom 23.3. er de som gjelder, til eventuelle rettelser kommer SENEST 1.12..

Som det sto i årsrapporten, er det NÅ lov og borre, men QEC vil avvente Olje og gass (bill 106) reguleringen samt sosial aksept.