Da får vi spekulere litt.

Sotah
21.08.2019 kl 21:05 422

FrP fordamper og er i ferd med å forsvinne helt, sannsynligvis på grunn av regjeringsslitasje. Skal vi gjette på at de vil ut på gangen og være skikkelig harde i klypa mot innvandrere igjen? Og har gitt et ultimatum som de veit de ikke får innfridd? Jeg lar det være min lille gjetning. Så tror jeg de går skoene av seg da også, med mindre de tar klimaengasjementet i folket på alvor. Klima er den nye vinen, og det er nærmest politisk harakiri å drite i den bekymringen. Hilsen spåkula i bunkersen.
Slettet bruker
21.08.2019 kl 21:16 415

Jeg spekulerer i grunnen mest på hvorfor du fremdeles er opptatt av norsk politikk når Stortingspartiet for lengst har globalisert Norge, åpnet grensene, gitt bort velferden til fremmede, delt kraftressursene med Europa, utvannet norsk kultur, språk og befolkning - og lagt vårt gamle selvstyre under byråkratene i EU og FN.

Hvis vi ikke ble tvunget til å være så opptatt av klima, så hadde vi overlatt det problemet til de som virkelig ødelegger klimaet; de nede i Kina og India slik at de ble tvunget til å ta grep som faktisk ville monne - fremfor den symbolpolitikken av et musepiss i havet vi driver med her i Norge.

For meg spiller utfallet av regjeringskrisen ingen rolle - jeg håper FRP går! Hilsen realisten på bryggekanten.
Sotah
21.08.2019 kl 21:22 411

Kjærlighet til gamle Mor Norge, kjempers fødeland, verdens vakreste natur, Edvard Grieg, gutta på skauen, Henrik Wergeland og bikkja i bakken veier alt for tungt. Nasjonalromantiker og stolt nordmann, der har du meg.
Slettet bruker
21.08.2019 kl 21:40 396

Hei folkens:))

Og...hehehe - registrer at Zotiztene på tråden håper Frepp abdiserer - Araberpartiet med følge vil innføre dødsskatt, høyere eiendomsskatt, Co2 avgift på det meste, mer bompenger og frislepp av alle muslimkrav - det blir bra det:))...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
polemiker
21.08.2019 kl 21:45 393

Litt satire der Soten. Du synes nok det er mer spennende med litt flerkultur med voldtekter, innvandrergjenger, bilbranner, tagging. narko og bønnerop fra minareter. Unger, kvinner og gamle får kjørt seg kraftig i lokalmiljø okkupert av afrikanere og arabere.
Sotah
21.08.2019 kl 21:46 391

Jeg hadde foretrukket at FrP hadde blitt i regjering til de inntok plassen under "andre" ved neste stortingsvalg, Lilletull. Kjipt hvis de gir seg på halvveien. Men jeg tror jeg har rett inntil det motsatte er bevist. Vi får se.
Slettet bruker
21.08.2019 kl 21:49 388

He Zoten/folkens:))

Og...i så fall første gang du får rett i noe som helst, Zoten - selv en klokke som har stoppet viser rett tid to ganger i døgnet, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
21.08.2019 kl 21:51 386

Nåja, SD´s valgresultat fikk du først av meg ved siste valg, Lilletull. Og Brexit er fremdeles en anelse usikker. Til hånsord og sjikane ved begge anledninger. Vi får vente og se litt til.
Sotah
21.08.2019 kl 22:03 379

Litt humor da, siden humøret er så labert her:
-De har altså ikke lovt gratis bom. De har bare lovt å henge opp skilt på alle bomstasjoner og de har ikke klart det en gang?
(Stjært fra twitter, om Sivs famøse valgkamputspill om bompenger)
polemiker
21.08.2019 kl 22:07 376

Forøvrig, på høy tid at FRP setter foten ned nå og stiller et ultimatum i bompengesaken. Dette komunevalget er ikke så viktig, det er Stortingsvalget om 2 år som virkelig teller. Etter lekkasjene å dømme er vel selv dette ultimatumet som FRP har fremsatt også er alt for puslete. Så om ikke de andre partiene går med på dette engang, har ikke FRP noe i regjering å gjøre.

Da er det bedre at H,V og KRF får fortsette alene, med FRP på vippen. Tradisjonelt sett får slike vippeparti enda bedre gjennomslag enn å være endel av regjeringen. Dette gjelder både rent politisk og i konkrete saker, men de vil også tjene på det ved at de da faktisk kan stemme MOT det de er imot. De bør da heller ikke legge bånd på seg med å kritisere både de borgelige og sosialist partiene uten at det kommer mistillitsforslag.

Så når de tre partiene har fått lov til å vannstyre en periode er det bare å finne en passende sak å kaste dem på. Det må da være på en av kjernesakene deres og som er godt forankret i folket, f.eks. gjelde innvandring. Ebannen mulighet er at de stemmer mot budsjettet som legges frem til neste år i 2020. Når rødgrønne overtar vil det uansett hovedsaklig være de borgerliges budsjett som blir gjellende. Støre kan først gjøre justering i revidert, noen måneder før valget.
Slettet bruker
21.08.2019 kl 22:19 368

Hei pole/folkens:))

Og...mye enig, pole - det beste er dog at Araberpartiene får styre etter eget budsjett allerede fra 1. Januar 2020 - eller at Erna legger inn så mange snubletråder i budsjettet at folk flest får bakoversveis når Araberpartiene sin politikk får fritt spillerom - mye skal mørnes blant velgerne fram til valget 2021 og znik kalifatizeringen bør få tid til virke en stund ...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
21.08.2019 kl 23:04 355

Helt enig med deg, Pole!

Jeg tror Siv har forstått at hun må ta FRP ut av denne sentrums- og høyresosialistiske regjeringen hvis hun skal redde partiet.
Da kan FRP sitte på vippen og tvinge regjeringen både til FRP politikk og tvinge dem fra å gjøre det FRP er imot å gjøre.

Hvis FRP så vurderer at det er bedre å la Jonas drite seg ut med rødgrønt kaos FØR neste stortingsvalg, heller enn å få 4 år med slikt kaos etter valget - ja, så kan FRP velge å kaste Ernas regjering om et år. Skulle bare mangle - som takk for sist for både det ene og det annet!

TS Grande har ikke bare ødelagt Per Borthens barnebarn - hun ødelegger like kynisk Norge også!
Slettet bruker
21.08.2019 kl 23:21 348

Det sies at unnfallenhet er den største synd (etter det TSG gjorde da), og Siv har spist noen kameler for mye inntil det har gått på partiets integritet løs. Sånt straffer seg. Rett ryggen og gjør det rette nå, Siv!

Globalist-Erna kan nok ha fantasier om å regjere med hele verden på en gang; det samme har NWO-Jonas ambisjoner om.

FRP vil bare ha så lite stat og så mye frihet som mulig. Min frihet slutter der din (og statens) frihet(er) begynner!
Hadde du glemt det da, Siv?
Redigert 21.08.2019 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 16:49 302

Tellende måling velges om 2 år og 22 dager. Vi får vente tålmodig for å se om du er sjamanspåmann.
Sotah
I går kl 21:05 119
FrP fordamper og er i ferd med å forsvinne helt