Norwegian -Desperat etter penger

Slettet bruker
NAS 22.08.2019 kl 09:57 5521

Akkurat nå driver de og veier ALL håndbagasje til alle som skal til Nice. De bøtlegger de stakkarne som har litt for mye med seg, de inkluderer tax free i håndbagasjen til folket.
Flyet blir nå forsinket.

Heia Nas.... dette blir for smålig.
Eller trenger de tid til å rette opp noen feil? Håper ikke det, jeg vil jo hjem også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Restplassno
22.08.2019 kl 18:11 1486

Ja, altså, jeg blokker ikke alle som er negative til Nas, eks hammers, men Frodon fremstår fullstendig kunnskapsløs og kun ute etter å provosere. Bedre å ikke måtte skumme gjennom kommentarene hans ser jeg nå. Anbefaler de fleste å gjøre dette så ikke han får så stor spalteplass på forumet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.08.2019 kl 22:38 1372

Ja, og det er jo nesten hva NAS prøver å gjøre nå, utenom å ta betalt for varen? Klarer de virkelig ikke å selge flybillettene et par hundrelapper dyrere pr billett? Er ikke folk villig til å betale noe mer for å fly med et nytt fly med bedre komfort?

Tror du NAS klarer å snu strategien raskt nok, selv med alle de nye flyene i bestilling?
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 22:41 1364

Huffda, dette hørtes meget skummelt ut. Man bør nå holde seg unna Norwegian?
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
solid1
22.08.2019 kl 22:46 1343


Flyr om lag 40 - 50 turer pr. år, og prisene er gått opp i snitt 15-20 % siste året.
I tillegg har det vert færre tomme seter, og ofte helt fulle fly.

Flyr mest osl-aes, men også en stor del andre ruter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.08.2019 kl 23:58 1291

Ja, nå flyr jeg svært lite innenlands. Har en regel om at det må være varmere der jeg lander på turen ut 😉 Når jeg flyr til Asia er prisene ned ca 30-40% fra 5 år tilbake og ned hele 60-70% fra 10-13 år tilbake. Det virket som jeg kan takke NAS for det, selv om jeg ikke har flydd med dem til Asia enda. Til de byene i Europa jeg har flydd til, synes jeg prisene har vært relativt like hele veien, mest påvirket av valuta og variasjoner i drivstoffkostnader. Prisene fra Asia har kanskje falt mye, siden det kryr av de overalt på ferie nå, mens tidligere krydde det mest av skandinavere...
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
SR99
23.08.2019 kl 00:02 1284

Jeg er helt enig Frodon!
NAS har en ny og fin flåte som begynner å sette et kvalitetsmerke på selskapet. Det er opp til ny ledelse å se potensialet og være tøff nok til å utfordre markedet.
Jeg må si det er unormalt mange faktorer å hensynta for å konkludere om snuoperasjonen skjer raskt nok og om den er god nok. Kjos har vært en gambler og satset friskt. Det er mange vekstselskaper som får seg en på tryne når det skal legges om fra vekst til lønnsomhet. Jeg tror planen til Kjos hele tiden har vært å sikre flykjøp med plan om å realisere det i en JV. NAS får mange fiender fordi de tør å utfordre, først SAS på lavpris, så hele flybransjen med ny flåte og sterk vekst, og nå en ekstrem belåningsgrad. Dette har det siste året gått på aksjonærene løs, men er forårsaket av hendelser som normalt ikke skjer. Likviditeten er omtrent fra hånd til munn, men de har vist en enorm overlevelsesevne og kan absolutt komme seg gjennom denne floken også. Jeg tror de får til en JV som gir merverdi og letter lånebyrden nettopp fordi det kun finnes ett flyselskap som NAS. Billig men ned masse fly.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.08.2019 kl 07:52 1167

Hehe, godt vi er enige 😊 Godt å se noen oppegående på NAS tråden, det er virkelig mangelvare 😉

Det jeg sitter å lurer på, har Kjos verdsatt NAS for høyt til å inngå avtaler som er «bra nok»? Med en gang Kjos er ute, blir NOFI solgt og det skjer faktisk noe. Da har kanskje snu operasjonen faktisk begynt skikkelig, etter at Kjos gikk av? Eller er NAS bare desperate nok nå, til at de er tvunget til å ta tak? Det samme gjelder JV, har NAS fått tilbud om «gode nok» betingelser, men de mener de burde ha enda bedre betingelser? Snart blir de kanskje desperate nok...?

Det jeg tror mange ikke har fått med seg, er at de største flyselskapene går bra og er lønnsomme. Hvis de vil ha NAS ut av markedet, har de råd til å sette ned prisen på sine egne fly billetter lenge nok til at NAS går under. Men jeg tror ikke de vil gjøre noe så lenge NAS går med underskudd uansett 😜
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
    «
  • 1
  • 2
  • »