NELvettregler
På tide å vise frem denne igjen :)
1) Når kursen dukker, spis sukker (wienerbrød)
2) Alltid hør på oppleste spådommer, melding kommer.
3) Pass deg for stop-loss når kursen faller for oss.
4) Alle skal med - se bare på trendbarometeret til KPMG
5) Prosjekter står alltid i kø, i mellomtiden må noen blø.
6) Vil du gi pengene dine til noen andre på rappen, bare trykk på salgsknappen.
7) Når andre får panikk og selger hardt, kjøp inn og vær smart.
8) Se det store bildet, ikke heng deg opp i salgs-gildet.
9) Det er ingen skam å snu. Se på Asko, han er her igjen nu.
10) Gå alltid alene og ha en sjablong, go hard - go long
1) Når kursen dukker, spis sukker (wienerbrød)
2) Alltid hør på oppleste spådommer, melding kommer.
3) Pass deg for stop-loss når kursen faller for oss.
4) Alle skal med - se bare på trendbarometeret til KPMG
5) Prosjekter står alltid i kø, i mellomtiden må noen blø.
6) Vil du gi pengene dine til noen andre på rappen, bare trykk på salgsknappen.
7) Når andre får panikk og selger hardt, kjøp inn og vær smart.
8) Se det store bildet, ikke heng deg opp i salgs-gildet.
9) Det er ingen skam å snu. Se på Asko, han er her igjen nu.
10) Gå alltid alene og ha en sjablong, go hard - go long
Redigert 19.01.2021 kl 13:10
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Cash burn meg her og cash burn meg der.
Har du enda ikke forstått at du ikke kan varsle om betydelig underskudd uten å vite inntektene?
Nå må du snart slutte med dette, ærlig talt. Meget sannsynlig at det blir underskudd, men du har intet grunnlag for å forskuttere at det blir betydelig.
Jeg er heller ikke redd for å ta selvkritikk.
Som jeg skrev i går er jeg skuffet over at H2V avtalen inntil videre har strandet, denne avtalen har jeg hatt stor tro på, men har foreløpig tatt feil der.
Synes det er leit og det er naturlig nok hovedgrunnen til at Nel falt i går og faller videre i dag. Men Nel reiser seg igjen etter dette.
Milton og teamet hans kommer til Oslo til helgen og vil jobbe sammen med representanter fra Nel hele neste uke for å fullføre spekket på de neste 28 megastasjonene. Bestillinger på disse vil ifølge Milton(tlf konferansen) komme fortløpende de neste månedene.
Nikola sin infrastruktur oppbygging vil alene holde Nel levende de neste 10 årene med et snitt på ca. 70 stasjoner i året, så jeg er meget avslappet. Når det nå blir kjent i løpet av en måned hvilket konsern som har konvertert alle sine tusenvis av kjøretøyer fra diesel til hydrogen tenker jeg at situasjonen endres dramatisk.
Har du enda ikke forstått at du ikke kan varsle om betydelig underskudd uten å vite inntektene?
Nå må du snart slutte med dette, ærlig talt. Meget sannsynlig at det blir underskudd, men du har intet grunnlag for å forskuttere at det blir betydelig.
Jeg er heller ikke redd for å ta selvkritikk.
Som jeg skrev i går er jeg skuffet over at H2V avtalen inntil videre har strandet, denne avtalen har jeg hatt stor tro på, men har foreløpig tatt feil der.
Synes det er leit og det er naturlig nok hovedgrunnen til at Nel falt i går og faller videre i dag. Men Nel reiser seg igjen etter dette.
Milton og teamet hans kommer til Oslo til helgen og vil jobbe sammen med representanter fra Nel hele neste uke for å fullføre spekket på de neste 28 megastasjonene. Bestillinger på disse vil ifølge Milton(tlf konferansen) komme fortløpende de neste månedene.
Nikola sin infrastruktur oppbygging vil alene holde Nel levende de neste 10 årene med et snitt på ca. 70 stasjoner i året, så jeg er meget avslappet. Når det nå blir kjent i løpet av en måned hvilket konsern som har konvertert alle sine tusenvis av kjøretøyer fra diesel til hydrogen tenker jeg at situasjonen endres dramatisk.
Redigert 04.04.2018 kl 15:20
rischioso
04.04.2018 kl 14:47
10025
Rolfbruun skrev Rischioso: I reject your reality and substitute my own
En skapt realitet på norsk blir ikke mer reell på engelsk...;)
Lite å høre fra Rodjers i dag - han er kanskje opptatt med å snitte ned selv om det er alt for tidlig...
Lite å høre fra Rodjers i dag - han er kanskje opptatt med å snitte ned selv om det er alt for tidlig...
Redigert 04.04.2018 kl 14:50
Rolfbruun
04.04.2018 kl 14:22
10154
Rischioso: I reject your reality and substitute my own
Redigert 04.04.2018 kl 14:23
Nå er guttungene kommet hjem fra skolen...
rischioso
04.04.2018 kl 14:15
10315
Rolfbruun,
RE - For en gavepakke dette er for alle dem som vil inn på lave nivåer
* Gaven er har de fått de som solgte seg ut på 3 tallet noe som har ligget i kortene lenge...
Og fortsatt er nedsiden stor så og påstå at det nå er en gavepakke blir like feil som alle de andre gangene det er blitt sagt på veien ned fra høy 3....;)
Det er bare å vente på neste Q rapport så vil de fleste få bakoversveis av det betydelige underskuddet og fortsatt betydelig cash burn...
RE - For en gavepakke dette er for alle dem som vil inn på lave nivåer
* Gaven er har de fått de som solgte seg ut på 3 tallet noe som har ligget i kortene lenge...
Og fortsatt er nedsiden stor så og påstå at det nå er en gavepakke blir like feil som alle de andre gangene det er blitt sagt på veien ned fra høy 3....;)
Det er bare å vente på neste Q rapport så vil de fleste få bakoversveis av det betydelige underskuddet og fortsatt betydelig cash burn...
Redigert 04.04.2018 kl 14:18
kreinh,
Det tror jeg var en fin inngang. Vi får garantert en rekyl.
Det tror jeg var en fin inngang. Vi får garantert en rekyl.
kreinh
04.04.2018 kl 13:33
10645
Holder 2.77 kan vi vente rekyl i morgen. Kjøpt meg inn igjen på 2.77/78.
Støtter rolfbruun regel nr 7. ? Måtte riste frem mere kroner idag og kjøpe på kr 2.82-85 på billigsalg
Furuen skrev Vær obs på elendige futter.
Ja, ser det, men det kan snu når Trumpen finne ut at han skal droppe toll/tull ideene sine...
Tviler på at han går til full handelskrig. Dette vil ta en vending i dag. Presset blir nok for stort. Dessuten har Kanskje Trump oppnådd det ha ville. Nemlig å få fokus på ubalansen i handelen mellom Kina og US..?
Tviler på at han går til full handelskrig. Dette vil ta en vending i dag. Presset blir nok for stort. Dessuten har Kanskje Trump oppnådd det ha ville. Nemlig å få fokus på ubalansen i handelen mellom Kina og US..?
Redigert 04.04.2018 kl 12:21
Da aktiverer jeg NELvettregel nr.7
Ecotricity
04.04.2018 kl 11:46
11407
vance skrev Bra skrevet..!!!
Bla bla bla. Den faller ihvertfall som et lodd nå, og ikke kom å si at det var dumt å kutte repet på 2,95.
Bjørnen råder nå og positive nyheter gir lite momentum, og da mener jeg generelt. Ser i oljen, Archer fikk kontrakt på 6 mrd i går og faller som et lodd i dag.
Bjørnen råder nå og positive nyheter gir lite momentum, og da mener jeg generelt. Ser i oljen, Archer fikk kontrakt på 6 mrd i går og faller som et lodd i dag.
-
«
- 1
- 2 »