AVANCE Cleaves: TP raised to NOK 78 (185% upside)

kodenavn
AVANCE 22.08.2019 kl 10:22 63989

Joakim Hannisdahl‏ @JHannisdahl · $AVANCE (#BUY/N78) strong 2Q top-line, w 3Q guidance as expected. Massive cash generation & highly attractive mulitples. TP raised to NOK 78 (185% upside).

Sjelden oppside på Oslo Børs.

Kurs nå 28,30
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2019 kl 22:19 6795

Den relativt pene oppgangen i dag kom på sterkt oppadgående volum, noe som indikerer like sterk, eller større oppgang igjen i morgen.
Oppgangen i dag kom ikke overraskende, det har vært et relativt stort etterslep i kursen under konsolideringen og gevinstsikringen, men de siste 3 prosentene med oppgang kom på meget solid volum, og det var både positivt og litt overraskende etter gårsdagens spede handel.

Ratene er stabilt oppover og betydelig økende, så dette kan bli virkelig morsomt i rykkene mellom gevinstsikringene frem til nyttår og vider framover våren 2020.
_______________________________________________________________________________________

Rateøkningen er på hele 5.000 usd/day fra uke 38 til 39.

Fearnleys Weekly Report uke 39 2019.

Gas
Chartering
WEST
In the West this week, we saw the strengthening in freight we have been anticipating for some time. A
flurry of fixtures led to the market being incredibly tight, while favourable conditions on the product side
also contributed to strong demand for freight. Increased demand for fixing further ahead suggests that
some of this strength could remain into Q4, and with more ships scheduled to dry dock in the coming
months this could be a real possibility. Let’s see!
EAST
The East freight market has remained relatively quiet this week and we are still seeing a lot of ships being
directed back West on the back of higher freight premiums there. Some may argue that this should lead to
further tightness of shipping in the East, however we are still seeing relets being pushed out by traders
which could balance things out. Next fixing window will be around 2H dates and last done deal remains at
USD 56 all inclusive.
LPG Rates

Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,600,000 $150,000









Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.09.2019 kl 09:15 6490

2 % opp siden i går, men fortsatt 120 % igjen til kursmålet på 78.-
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.09.2019 kl 09:27 6443

Massive cash generation & highly attractive mulitples.

Det ser ut som noen har skjønt caset nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Icaria
26.09.2019 kl 10:20 6296

FreshPrince skrev Innlegget er slettet
Det begynner å dra seg til, men det ser ikke ut som "folket" forstår at med IMO 2020 reglene blir det skrapet 25 skip som er bygget i 1992- 95 i tillegg ca 5-10 stk som er bygget rundt 2000. Dette vi gi en bost på ratene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.09.2019 kl 10:53 6230

Det er vel fortsatt en del som holder seg borte fra aksjemarkedet pga usikkerheten mellom USA/Iran og USA/Kina. I tillegg vet vi at flere sverger til "show me the money2 før de tør kaste seg utpå. Men Q3 blir nok såpass overbevisende at det vil undre meg mye om ikke tallene som da kommer vil vekke en hel del opp fra dvalen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 11:17 6180

Høyt volum og ingen motstand på 36 nå.
Kan kanskje gå til 37 eller mer i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 11:25 6155

Takker for 200K og tar farvel med mesteparten av investeringen:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.09.2019 kl 11:29 6341

4 % opp siden i går, men fortsatt 118% igjen til kursmålet på 78.-
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.09.2019 kl 11:33 6334


In the West this week, we saw the strengthening in freight we have been anticipating for some time. A
flurry of fixtures led to the market being incredibly tight, while favourable conditions on the product side
also contributed to strong demand for freight.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.09.2019 kl 11:48 6298

5 % opp siden i går, men fortsatt 117% igjen til kursmålet på 78.-
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 11:49 6297

pasoc

Aldri feil å ta gevinst, og 200k er også penger.
Noen må selge for at andre skal få kjøpt og vise versa.

Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
rogero30
26.09.2019 kl 12:38 6204

Avance vil for Q3 komme med et utbytte på minst kr. 2. Om ratene fortsetter å ligge på rundt 40-45 000 dollar dagen ut 2019 og i starten av 2020 vil utbytte komme opp mot kr. 5 og oppover...... Satser på at ratene holder seg ut 2020 :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.09.2019 kl 13:14 6143

6 % opp siden i går, men fortsatt 116% igjen til kursmålet på 78.-
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Avanceman
26.09.2019 kl 14:07 6075

Som det er sagt: Aksjemarkedet er et utmerket instrument for overføring av penger fra de utålmodige til de tålmodige... :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.09.2019 kl 15:00 6047

Ikke uenig i det, men pasoc er nok ikke den eneste som raker inn litt gevinst i dag. Personlig tror jeg her er langt mer å gå på. Rateopgangen vi har sett den siste tiden og ikke minst den meget lovende futuren for Q4 er ikke reflektert i dagens aksjekurs.
Men som alt annet vil det gå i rykk og napp oppover, samt perioder med relativt flat utvikling. For gevinstsikring vil ganske sikkert inntreffe på forskjellige nivå på frerden nordover.

Tror nok man kan sitte stille og rolig minst frem til nyttår og nærmest kunne doble pengene fra dagens nivå. Hvorvidt det blir utbetalt utbytte etter Q3 skal jeg ikke uttale meg om, men jeg er vel rimelig sikker på at utbytteutbetalingen kommer i sving igjen seneste etter Q4 19. Og forblir ratene på høyt nivå utover i 2020 så blir det nok hyggelige utbytter etterhvert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Avanceman
26.09.2019 kl 17:29 5834

Enig med deg i det, Londonmannen. Personlig har jeg valgt å sitte 'long' fordi jeg har erfart flere ganger at det er fryktelig vanskelig, og risikabelt, å gevinstsikre med målsetting om å kjøpe meg inn igjen på lavere nivå. Plutselig 'stikker' aksjen og inngangsprisen blir høyere (for høy)...
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Sopranos
26.09.2019 kl 17:31 5831

En meget god børsdag, selv med gevinstsikring. Etter stengetid kom økte kursmål fra Clarksons Platou :-) https://min.e24.no/a/dOP3aw
Enda en god indikasjon på veien videre, noen som har ratene?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Avanceman
26.09.2019 kl 19:26 5688

Takk for at du delte denne informasjonen. Kursmålet på Avance satt til ca. kr 54,- (6 USD). Ikke dårlig det, gitt at vi fortsatt er tidlig i oppgangskonjunkturen for LPG-frakt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.09.2019 kl 19:44 5679

Kursmål på USD 6,-. Men hvor langt frem i tid? 3 mnd, 6 mnd eller hva? Eller snakker vi om verdivurdering basert på dagens inntjening? Vi står tydeligvis foran en betydelig rateoppgang og ingen vet i dag hvor høyt ratene vil gå eller hvor raskt det vil skje. Men man kjenner ca inntjening med dagens ratenivå og kan vel beregne verdien basert på dagens inntjening. Men å dette et kursmål uten noe mer virker som å stikke fingeren i luften og kaste ut et tall.

Jeg er ikke i tvil om at kursen stiger til kr 54 og forbi. Og det skjer trolig i god tid før julenissen kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Frantzen
26.09.2019 kl 21:51 5485

Forhåndsbetalte rater har et foreløpig snitt for September på 61329 USD .
Forhåndsbetalte rater, har et foreløpig snitt for Oktober på 72500 USD ,
November 74000 USD
Desember 74000 USD,
Jan 72000 USD
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
fleken
26.09.2019 kl 22:00 5474

Har ikke Avance ca 80% av flåten sin på faste rater. Da får de vel ikke full effekt av disse ratene før neste kvartal ? eller hvordan virker dette?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Frantzen
26.09.2019 kl 23:03 5363

Alle skipene seiler i spotmarkedet prisen avsluttes når seilasen er over 1-2 mnd , For så lage ny avtale.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Mulla3
26.09.2019 kl 23:14 5342

Hvorfor går ikke Avance gjennom taket med slike rater?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.09.2019 kl 23:57 5294

Tror du finner svaret i frykten for konsekvensene av forholdet USA/Iran og USA/Kina. I tillegg er det flere som ser mørke skyer på himmelen fremover. Slikt skaper usikkerhet og mange velger å trekke kapitalen ut av markedet.

Men jeg tenker at når investorene får se hvilke inntjening og utbytter Avance vil gi utover høsten/vinteren så vil interessen rundt Avance stige betydelig, og aksjekursen med.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Sopranos
27.09.2019 kl 08:52 5076

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/09/27/7008239/forteller-investorer-om-fire-shipping-aksjer-med-solid-oppside

Artikelen om økte kursmål er på førstesiden på finansavisen.no
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
27.09.2019 kl 09:37 5023

Og ratene stiger videre:

Fearnley: 54,127 USD/day
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Icaria
27.09.2019 kl 09:39 5020

Frantzen
Forhådsbetalte rater: Når markedet strammer seg inn er oppdragsgiver villig til å betale når oppdraget starter? Ikke etterskuddsvis som er vanlig?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Gnesdam
27.09.2019 kl 10:06 4983

Hvem har styr på antal aktier, der er shortet?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Sopranos
27.09.2019 kl 10:14 4988

VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 445 596 0,69% 06.09.2019
PDT PARTNERS, LLC 400 830 0,62% 06.09.2019
MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 521 303 0,80% 15.08.2019
SUM 1 367 729 2,11%

Fremdeles uforandret i shortregister, ny oppdatering kommer 15:30 idag.

Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Sopranos
27.09.2019 kl 12:20 4850

Hvordan var det med de 80% faste ratene på 45 000usd, når ratene nå er 54 000usd er dette kun på 20% av flåten?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2019 kl 12:25 4844

Dette bør være bunnen for dagen.
Sannsynlig med god oppgang i dag også til tross for massiv gevinstsikring etter siste dagers oppgang.
Aksjen (selgerne) holder igjen, og snart hiver mange seg på fra dagens bunn og oppover.
Blir spennende å se om vi klarer 40 på mandag som er siste dagen i kvartal 3.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Icaria
27.09.2019 kl 12:25 4854

Forstår jeg deg rett ? Det er vanlig å få betalt når lasten er levert. Men strammer det seg til betaler de på forskudd? I så innebærer dette at Avanse får betalt i september det som "normalt" blir betalt i oktober! Er min forståelse rett innebærer dette at avanse får ca.15- 17 mill usd mer i inntekter dvs. overskuddet øker fra ca 35 mill usd til ca 50-55 mill i 3 kvartal. Når vi kommer til 29/11 - 3 -kvartalsrapport vet selskapet allerede hva inntektene er ut 4 kvartal- med de overskuddene de har tror jeg at vi minst får 0,25- 0,4 usd i utbytte 3 kvartal.Og med de ratene som er stipulert 4 kvartal vil dett gi mer en 1 usd i overskudd pr aksje og et utbytte på 0,4-0,7 usd?
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2019 kl 12:42 4809

Det fine med Avance bortsett fra det flotte ratebildet framover er at ingen som har tenkt å sitte en stund behøver å bekymre seg for at kursen ikke til enhver tid følger ratene.
Ingen kan kjempe mot tyngdekraften, og Avance er nå i ferd med å fylle ballongen med helium, og heliumgass er som kjent lettere enn luft og vil ta aksjekurs og utbytter til der de hører hjemme uavhengig av roboter, manipulering og gevinstsikring.
Dessuten er det hele tiden nok volum i handelen i aksjen på OSE.

Avanse er nå en god mix av positive ting, i hvert fall for en god stund framover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
27.09.2019 kl 15:27 4639

Noen som vet hva som skjer?

Ned 6% fra toppnotering idag formiddag. Rene katastrofen!
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Sopranos
27.09.2019 kl 15:41 4615

MIRABELLA FINANCIAL SERVICES LLP 426 0,66% 26.09.2019
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 445 596 0,69% 06.09.2019
PDT PARTNERS, LLC 400 830 0,62% 06.09.2019
SUM 846 852 1,97%

Shorten er redusert fra 2,11 % til 1,97%, igår, så tipper det er gevinstsikring som pågår nå.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
reveneven
27.09.2019 kl 18:15 4426

Inntekter resultatføres løpende når de blir opptjent (når skipet seiler). Når den faktiske betalingen mottas, vil ikke påvirke inntekten for kvartalet.

Som et eksempel, hvis et skip har en reise på 30 dager med 15dager i q2 og 15 dager i q3, men betales etterskuddsvis (vanlig for spot) vil inntekten fordeles jevnt over begge kvartaler.
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
suspekt
27.09.2019 kl 20:58 4238

Noen se betraktelig høyere kurser i fremtiden!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
nordnes
28.09.2019 kl 09:56 3931

I Finansavisen i dag lørdag, er det på side 10 og 11 er det set skriftstykke om shipping. Så dette kan bli interessant. Her er et par linjer om det som er skrevet sitat;

«Shipping: Clarksons Platou Securities er superbull på shipping og mener at spesielt rederier som frakter olje og gass vil få et strålende år i 2020.»
«John Fredriksens Avance Gas er kursvinner i shippingsektoren hittil i år med en oppgang på nær 200 prosent, fulgt av BW LPG og Frontline. Men meglerhuset ser fortsatt oppside i disse aksjene og opererer med kursmål som tilsier at de skal stige ytterligere 47,8, 66,3 og 17,7 prosent.»
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare