Leandro Carbone 21.08.19. Expanding E&P in Argentina

Ulrik1
IOX 22.08.2019 kl 13:27 8716

Oslo-based Interoil holds two hydrocarbon production and exploration licenses in Colombia and three recently acquired licenses in Argentina.

Given the increasing interest Argentina’s Vaca Muerta play is generating among international investors, Interoil’s foray into Argentina may seem surprising: the company decided to enter the Golfo San Jorge and Noroeste basins, but not Vaca Muerta.

In the first of a two-part interview, CEO Leandro Carbone spoke with BNamericas about the decision and the company’s future, among other matters.

BNamericas: What are the key factors Interoil considers when deciding to add acreage to its portfolio?

Carbone: First, we evaluate the geology for hydrocarbon potential aiming at understanding the risk. Then we analyze the most convenient way to monetize any potential hydrocarbon accumulation in a reasonable timeframe. Finally, we carefully study and optimize operating vs. capital expenditures by applying new technologies that would lead to an increase in ultimate reserves recovery and improve netback selling prices, key factors when it comes to adding value to our portfolio.

BNamericas: Why did you decide on entering Argentina, compared to other countries in the region?

Carbone: Interoil has been mainly focusing its E&P activity on Latin America. Argentina’s energy sector is one of the most diversified and well-developed markets in Latin America. There are still underdeveloped oil and gas fields located in areas with open access infrastructure, world class technical professionals, established gas intensive industries [i.e. petrochemicals, fertilizers, aluminum, etc.] plus gas-driven thermal power generation units.

All these key factors position Argentina as an attractive long-term energy market with stable prices, providing solid ground for any E&P company. The knowledge and experience of the current board and management team in that market constitutes another important reason for the move, as it contributes to provide Interoil with the required awareness of the institutional, regulatory and commercial environment. This enables the company to gain swift access to, and to position the firm adequately in, the marketplace.

BNamericas: Out of your existing acreage, where do you see the biggest short-term and long-term promise?

Carbone: Interoil’s current acreage, in both Argentina and Colombia, is located in proven and prolific hydrocarbon basins. Our existing investment program is aimed at increasing the production rate from the producing assets and drilling exploration wells to untap the hydrocarbon potential of our exploration blocks. We’re very optimistic that we’ll significantly improve our production rates in both Argentina and Colombia in the coming months.

BNamericas: Why did the company choose to enter the Golfo San Jorge and Noroeste basins instead of the Neuquina basin and Vaca Muerta?

Carbone: Argentina has five well-known hydrocarbon-producing basins, where Neuquina, Golfo San Jorge and Noroeste are the ones with proven and widespread geological understanding. Interoil is actively evaluating opportunities in all of them and has decided to start its new Argentine operation by the acquisition of assets holding interesting conventional and unconventional potential. Nevertheless, Interoil is studying several opportunities around Latin America, including assets located in the Neuquina basin.

BNamericas: Do you see Vaca Muerta as potentially playing a role in Interoil’s portfolio down the line?

Carbone: Vaca Muerta will be part of Interoil’s focus in the short term. Our current acreage in Argentina includes two assets in Golfo San Jorge, where the unconventional play concept of the D-129 formation has already been proven by YPF and Pan American Energy and where production is already leading to commercial activity. The completion of this transaction indicates Interoil’s intention to become a key player in the unconventional game in Argentina. In that context, it’s natural to actively seek assets in Vaca Muerta with the view of incorporating them into our portfolio in the short term.

BNamericas: Do you see the upcoming Argentine presidential elections as potentially having an impact on your activities? Are you following the race closely?

Carbone: The oil and gas exploration and exploitation industry is key for Argentina, beyond and irrespective of a change in the national administration. The development of the Vaca Muerta concept began during the Kirchner years and has kept growing with the current administration. We’re confident any government will be keen to continue expanding E&P activity in Argentina for the benefit of local communities and the country as a whole.

BNamericas: What was your experience entering the Argentine market from scratch? Did you encounter any significant roadblocks?

Carbone: While Interoil is a newcomer to the Argentine market, this is not the case for the current directors and management team, who have extensive expertise and a successful track record doing business there. We’re already taking the necessary steps to reactivate production in the Mata Magallanes Oeste field, where we expect to stream the first barrel of oil by the end of the third quarter.

We’ve been negotiating and structuring what is needed in the field and on the commercial side based on the good networking and reliable track record that our management enjoys after decades of experience operating different oil and gas fields.

https://www.bnamericas.com/en/interviews/were-confident-any-government-will-be-keen-to-continue-expanding-ep-in-argentina

Redigert 21.01.2021 kl 09:20 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.08.2019 kl 15:33 6508

Nydelig artikkel og som smør i mine ører/øyne. da kjøpte jeg litt til her i IOX og føler meg nå enda sikrere en jeg noen gang har gjort på at IOX vil lykkes.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 15:53 6476

Takk Ulrik,
To brateeeeeee, ajde bre mamu vam jebem.
Skal vi opp fordi det endelig har vi lyd som viser liv av nesten en død hest. Njiiihaaaaaa, voista, prrrrrrrrr
Kom igjen da!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
22.08.2019 kl 16:03 6444

Tror du må slette denne tråden.
Den passer ikke inn i henhold til kommentarene til HP, agenten og Danskepølsene.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
drillpro
22.08.2019 kl 16:13 6415

We’re already taking the necessary steps to reactivate production in the Mata Magallanes Oeste field, where we expect to stream the first barrel of oil by the end of the third quarter..WOW..
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
qestador
22.08.2019 kl 16:21 6393

Må innrømme at det er morsomt å plukke aksjer for tiden.

Jeg mener i stedet for å få solgt.:-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
22.08.2019 kl 16:27 6365

Carbone bekrefter det selskapet har meldt, mens baisserne på HO sitter å dikter opp egne teorier tatt ut av lufta.
Er baisserne sååå desperate etter å kjøpe enda billigere aksjer?
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 16:31 6415

Takk Ulrik. Det var fint at du fant et positivt livstegn fra IOX i Latin Amerika. Det virker ikke som IOX er veldig skadeskutt å nær oppbud. De satser å de er positiv til fremtiden .....
Mr. Carbone sier vel indirekte i dette intervjuet, at vi kan forvente at stillheten brytes, å kanskje vi får mer handfaste oppdateringer om nær fremtid !
Håper at IOX lykkes fremover, har troa, har plukket en del tusen aksjer siste uker, det kan vise seg å være bra investering. Hvem vet, høy risiko, nyhetstørke, låneforfall, mange utfordringer ligger fremover. Men de har taklet en del viktige utfordringer tidligere, så jeg er ukuelig optimist.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.08.2019 kl 16:39 6711

Talk is cheap.

Ikke ta smør i ører og øynene dine. Ikke bra det vet du.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Ulrik1
22.08.2019 kl 16:40 6699

Selv vi negative kan like når ting ser positive ut, men det er et stykke fra prat til handling.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2019 kl 17:00 6648

Nyanser er bra, ikke alt er bare negativt eller bare positivt. Jeg eier aksjer fordi jeg har tro på at IOX sin ledelse, fortsetter å manøvrere skuta i utfordrende landskap. Jeg håper også at det blir handling i nær fremtid, venter i spenning.... Det er ikke å stikke under en stol at det tar tid å at vi har vært innom en del perioder med ørkenvandring. Jeg har troa på at neste fase tar for seg 9 brønner, at avtale landes med kreditorene, at de får god avtale med SLS å at formelle ting er ordnet å ikke forstyrrer neste utviklingstrinn i selskapet. IOX har oljeproduksjon i dag, de har betalt alle gjeldsavdrag, frem til nå..... De har visthandlekraft vedr. Lokalsamfunn å utfordringer, myndigheter å formelle krav m.m De sier de har god dialog i de viktigste spørsmål nå om fremtia. Vi får se .....
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.08.2019 kl 17:10 6618

Smør er ALLTID bra
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
robkal
22.08.2019 kl 17:37 6555

Jebote... opet si napadao sljivo ili kaisiu.
Dajboze pre novu godinu da nesto se desava.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
klaesp
22.08.2019 kl 17:38 6545

YNWA250505 skrev Smør er ALLTID bra
Fikk en tåre i øyekroken nå, jeg og lytteposten min😁 mulig lytteposten blir betydelig større fremover...
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
22.08.2019 kl 19:18 6402

Hvem skal man lytte til?
HP, Gunnar og danskene... eller Carlos Leandro Carbone
Chief Executive Officer, Interoil Exploration and Production ASA

Tror jeg velger han siste. 😊
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
stark
22.08.2019 kl 20:35 6303

Vigtig sætning:

"Vi er meget optimistiske over, at vi markant vil forbedre vores produktionshastigheder i både Argentina og Colombia i de kommende måneder."

Synes jeg.

Stark
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.08.2019 kl 22:55 6138

I slutten av september kommer olja fra Argentina også. Ingen ved sine fulle 5 som tror IOX konker med alle disse planene?
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
22.08.2019 kl 23:20 6085

Jo det er jo noen klovner som må inn å spre litt møkk av og til. En som sitter i Vistin og en som vurderer å kjøpe ELE...
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
23.08.2019 kl 00:03 6027

De tror d nok ikke selv, men de er bønder og bønder sprer møkk
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Ulrik1
23.08.2019 kl 00:13 6014

For noe tull, IOX er selv skyld i at folk er negative. Ting har dradd ut i langdrag og de fleste av oss som er negative har alt for mye penger låst i IOX. Selv har en kortsiktig investering blitt til 2 års venting. Vi ønsker alle at det skal regne penger fra investeringene våre, men til nå har de ikke innfridd. Jeg leter selv etter alt som er positivt og jeg ønsker produksjonsøkning og økt aksjekurs velkommen, men de må levere. Intervjuet er positivt, men fra prat til handling er det ett stykke og tid er penger. Jeg kan være jævlig krass, men blir også glad når ting går veien.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
23.08.2019 kl 00:20 5997

Hovedutfordringen er gjeld som forfaller uten at IOX har likviditet til å stå imot. Det er selveste argentineren som bestemmer alt og bruker IOX som et av mange verktøy.
Det er ingen som betviler at det finnes olje, men det er heller ingen automatikk i at dagens IOX eiere vil bli rike på oljesalg..
Det er jo litt merkelig å tenke på boring når du ikke kan betale det som er avtalt fra før??
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2019 kl 04:41 5946

Ingen med sine fulle 5 lar vær å stille spørsmål hvorfor ikke 13 millioner dollar blir brukt på boreprogammet i LLA 47 der det finnes mye olje og en har forpliktelser, men heller handles lisenser i Argentina. Det sorte gull i LLA 47 bør heller ligge i bakken ? Tid har Iox alltid hatt mye av.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2019 kl 08:05 5823

Dje si Rob majka mu stara,
A dako se krene malo oppover.
Skal vi drikke sljiva i Bg en gang og heire iox😊
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
23.08.2019 kl 08:29 5762

Rett fra nachspiel?
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
robkal
23.08.2019 kl 11:51 5555

Pa naravno da pijemo sljivu..
Samo da ovaj IOX krene

Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
omvo
23.08.2019 kl 22:30 5328

Spennende dette. Har fortsatt troen på ledelsen, og satser på at de drar dette i land. Fikk 5,1k til på 2,3 i dag. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2019 kl 16:24 5108

Hei Ulrik eller en annen IOX er
Noen som har tilgang på BN Americas, ser at intervjuet av Leandro Carbone, del 2 er gjengitt der. Men har ikke tilgang. Er det noen som kan legge inn intervjuet i tråden her ?
Det hadde vært fint. Har brukt opp min 6 mnd fri tilgang til BN Americas ....
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
kaunis
25.08.2019 kl 13:38 4832

Da er det bare ca 30dager til de første tønnene med Argentinsk olje er omgjort til $
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2019 kl 13:44 4819

5 dager til Q2 presentasjon. Det som er interessant i den er guiding/outlook. Blir vi klokere vedr, boreplan videre, samarbeid, låneutfordringer m.m
Spennende også selvfølgelig å se hvilken effekt Argentina vil få for verdier i IOX!
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
thief
25.08.2019 kl 13:45 4815

Lite tips,ta en pott i apcl nå,som blir petronor.Der blir det action fremover,mens dere venter på at noe skal skje i iox!
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Ransen
25.08.2019 kl 14:01 4789

Tror artikkel del 2 blir lagt ut først da det er gjort noen solide kjøp på disse historiske lave kurser. Ikke mange selskaper man kan regne 4-5 gangen i på kort sikt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2019 kl 14:05 4784

Takk for tips,Thief.
APCL fusjon til petronord. Det blir sikkert bra det. Noen mnd. Venting til i IOX tåler jeg. Kan bli god oppside her. De som kjøper nå kan bli rikelig belønnet de også,dersom ledelsens antydninger, blir realitet. Boring av 9 brønner, god samarbeidsavtale med SLS, eller annen operatør, avtale vedr. Bonds/låneavtale videre
Så foreløpig satser jeg på god verdiøkning i IOX. Det kan vel drøye med ting vedr. Fusjonen med APCL /Petronord, også så ....
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
thief
25.08.2019 kl 14:26 4762

Fusjonen til apcl og petronor ble godkjent fredag🙂Så ingen venting der lenger!Så nå kan godmeldingene komme,som har vært på vent pga fusjonen.Men hvert sitt valg,lykke til😉
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2019 kl 14:30 4755

Hei Ransen
Mente jeg så at del 2 av intervjuet, var utført. Lå på BN americas ?

Ellers så ser du hva jeg svarte Thief.

Jeg har ventet så lenge å vært med opp å ned, inntil flere ganger. Men det nærmer seg nå. Håper at ledelsen mestrer de utfordringer som jeg har nevnt over i svaret til Thief. Skjer det, blir IOX et bra sted å ha investert 🐝🐝
Jeg stoler på at ledelsen fikser utfordringene, å at det er i investorenes interesse også, å gjennomføre planene som er utmeldt, å legge til rette for videre låneavtale å evnt. Investere fortsatt, slik at verdier kan skapes !
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
stark
25.08.2019 kl 15:17 4713

Dette er hvad jeg får lov til at læse. Men det samme gør i andre vel også?

Oslo-based Interoil holds two hydrocarbon production and two exploration licenses in Colombia and three recently acquired licenses in Argentina.

In Colombia, its production licenses are for the Puli-C and Altair blocks, while exploration is focused on the LLA-47 and Cor-6 blocks, in the Llanos basin.

Interoil also has an operating service contract with Ecopetrol for the Toqui-Toqui field.

In the second of a two-part interview, CEO Leandro Carbone spoke with BNamericas about the company’s Colombian operations and production forecasts for the coming years.

The first part of the interview can be accessed here.

BNamericas: How do you see the investment climate in Colombia under the Duque government, which has created incentives for E&P companies?

Carbone: Interoil has been exploring and producing in Colombia since 2004. Fifteen years of market presence have provided the company with a very reputable track record and a name that is well perceived by the E&P sector. Since President [Iván] Duque is in power, the whole domestic energy sector has improved significantly and Interoil has been able to enhance operations from a business perspective.

BNamericas: Are you interested in any of the upcoming opportunities for blocks being offered as part of the permanent offer process or another onshore licensing round that has been mooted for later this year?

Carbone: Interoil is always interested in new opportunities. We have submitted our operational credentials to the local authorities to qualify as operator and therefore submit offers for the coming permanent open bidding process recently launched by [regulator] ANH in Colombia. We’re planning to tender for some blocks either alone or in JVs.

BNamericas: What other basins/countries is the company interested in to add acreage in the future?

Carbone: We’re interested in expanding our E&P activity to other places within Latin America should an opportunity arise that would suit our screening criteria.

BNamericas: Your Colombian production currently sits at around 1,800boe/d. How much are you expecting to add with the new acreage in Argentina and the areas you’re exploring in Colombia?

Carbone: Interoil’s 2019 development investment program will focus on reactivating the Mata Magallanes Oeste and La Brea fields in Argentina and finalizing the reservoir dynamic modeling in the Mana field in Colombia, aiming at reaching 2,000boe/d by year end. Thereafter, the work program will be adjusted based on the results achieved and the challenges faced on a well-by-well basis, since both fields would most likely require some kind of enhanced oil recovery technique to improve their recovery factor.

On the other hand, our exploration program will most likely include drilling exploratory wells in two Colombian blocks, LLA-47 and Altair. Plans for the Cañadón Ramírez exploration block in Argentina would include reprocessing and reinterpretation of the existing 3D seismic data combined with the existing 22 exploratory wells drilled previously within the boundaries of the block to have a coherent geological model aimed at understanding the potential resources behind the gas flows from each of the existing wells that have been tested and then suspended.

BNamericas: Where do you see Interoil’s LatAm activities/production in five years? Where is the biggest potential for growth?

Carbone: As mentioned, Interoil has an interesting and balanced portfolio between exploration and exploitation in Argentina and Colombia. Thus, we are planning our work program with the view of maintaining production from the current exploitation fields whilst untapping hydrocarbon resources from our exploratory blocks. Our immediate potential for increased production is in our existing wells and fields. Within the coming five-year period, the company should be positioned as a key player in Latin America in the conventional and unconventional markets with participation in Argentina and Colombia.



......resten kræver abonnement......

Stark
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2019 kl 15:32 4689

Takk Stark
Vet ikke om dette er fra det samme intervjuet som ble gjengitt for noen dager siden ? Mulig det er deler av samme. Interessant uansett. Viser at de har fokus på at IOX skal utvikles videre.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2019 kl 23:58 4436

Dette var vel opprinnelig en IOX-tråd, thief?
Sikker gøy å hausse, men gøyest om du gjør det på rett ticker.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 08:00 4278

Ransen
Ser nå ved litt finlesing at dette er utdrag fra første del. Du har nok rett i det. Vi får vente på det andre. De vil vel komme med noen fremtidsutsikter nå på fredag vil jeg tro og håpe. Når de har konkrete ting,å neste steg er avklart.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
thief
26.08.2019 kl 08:25 4211

Oi,så farlig Kvasi!!Lov å komme med velmente tips eller.Og er det å hausse?skjerp deg!Og skal man tipse på egen ticker,ja da er det mange andre enn apcl'ere som får det med seg,He.. he
Lykke til i iox,kommer nok den også.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 08:40 4168

Ok, thief. Har rikelig med APCL aksjer, og leser også på APCL.
Ble sikkert bare litt lei.
Hva som er tips, og hva som er haussing, eller baising, er tidvis umulig å finne ut av...
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2019 kl 08:40 4166

Ok, thief. Har rikelig med APCL aksjer, og leser også på APCL.
Ble sikkert bare litt lei.
Hva som er tips, og hva som er haussing, eller baising, er tidvis umulig å finne ut av...
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare