Top Trader
22.08.2019 kl 18:50
4946
Opp 4% i dag... snart smeller det oppover...
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Hvis det skal bli noe action i NAS må noen av dere andre selge aksjene deres i NAS til tradere og store som har tid og samler.
Jeg gjør det ikke, och jeg har fryktelig god tid.
Jeg gjør det ikke, och jeg har fryktelig god tid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Top Trader skrev Opp 4% i dag... snart smeller det oppover...
"snart smeller det oppover"
HO's mest skrevne setning. 😂 😂
HO's mest skrevne setning. 😂 😂
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
22.08.2019 kl 20:45
4664
Det drar seg til.
"FAA plans to test Boeing MAX software on less-experienced pilots: sources"
https://finance.yahoo.com/news/faa-plans-test-boeing-max-180602795.html
"FAA plans to test Boeing MAX software on less-experienced pilots: sources"
https://finance.yahoo.com/news/faa-plans-test-boeing-max-180602795.html
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
drmoney123
22.08.2019 kl 21:10
4566
Boeing opp nesten 10 % denne uka. 5 % i kveld.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
kronekursen
22.08.2019 kl 21:17
4526
Og hvorfor skal dette testes på mindre erfarne piloter? Fordi Boeing mener at det var pilotene sin skyld at flyene styrtet?
Dette er virkelig et dårlig trekk fra Boeing.. De kunne like gjerne sagt at softwaren skal testes på idioter og hvis flyet styrter så er det ikke softwaren sin skyld..
Eller er det slik at de ikke stoler på opplæringen og sine egne prosedyrer? Eller kanskje idioten som skrev prosedyren ikke er pilot selv? Kanskje softwaren ikke trenger piloter og Boing lanserer selvkjørende fly? ja.. Snitt videre ned og så kommer jeg inn på 27 :) Brexit snart og pundet går i taket. Flytrafikken avtar og det blir ingen JV før maxen er avklart, den kortsiktige gjelden er nedbetalt og en eventuell erstatning er bekreftet. NAS har også blitt et politisk sjanse spill i Argentina. Nheee.. venter gjerne 1 uke til og ser om det blir 23 kr.. Ser ingen løsning på noe av dette på kort sikt og stormakten kjører denne langt ned før de møter motstand.. Hva ligger omsetningen på i det siste? 12-15 mill? det sier vel sitt..
Dette er virkelig et dårlig trekk fra Boeing.. De kunne like gjerne sagt at softwaren skal testes på idioter og hvis flyet styrter så er det ikke softwaren sin skyld..
Eller er det slik at de ikke stoler på opplæringen og sine egne prosedyrer? Eller kanskje idioten som skrev prosedyren ikke er pilot selv? Kanskje softwaren ikke trenger piloter og Boing lanserer selvkjørende fly? ja.. Snitt videre ned og så kommer jeg inn på 27 :) Brexit snart og pundet går i taket. Flytrafikken avtar og det blir ingen JV før maxen er avklart, den kortsiktige gjelden er nedbetalt og en eventuell erstatning er bekreftet. NAS har også blitt et politisk sjanse spill i Argentina. Nheee.. venter gjerne 1 uke til og ser om det blir 23 kr.. Ser ingen løsning på noe av dette på kort sikt og stormakten kjører denne langt ned før de møter motstand.. Hva ligger omsetningen på i det siste? 12-15 mill? det sier vel sitt..
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
22.08.2019 kl 21:26
4468
Slå deg sammen med Frodon.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
TomW
22.08.2019 kl 21:31
4446
"Og hvorfor skal dette testes på mindre erfarne piloter? Fordi Boeing mener at det var pilotene sin skyld at flyene styrtet?
Dette er virkelig et dårlig trekk fra Boeing.. De kunne like gjerne sagt at softwaren skal testes på idioter og hvis flyet styrter så er det ikke softwaren sin skyld.."
Kanskje for å bevise at flyet er failproof?
Dette er virkelig et dårlig trekk fra Boeing.. De kunne like gjerne sagt at softwaren skal testes på idioter og hvis flyet styrter så er det ikke softwaren sin skyld.."
Kanskje for å bevise at flyet er failproof?
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Barthoma
22.08.2019 kl 21:46
4399
Kronekursen
Boeing skal IKKE teste flyene på ferske piloter, les hva som blir skrevet før dere uttaler dere.???
By Tracy Rucinski
CHICAGO (Reuters) - The U.S. Federal Aviation Administration plans to test next month how pilots with around one year of experience flying Boeing 737 jets handle new software on the MAX model, four sources with knowledge of the matter said.
Det er The U.S. Federal Aviation Administration som skal teste og godkjenne oppgraderingen som er blitt gjort av Boeing, hvordan de velger å teste dette/ på hvilke flygerkompetanse, er det IKKE Boeing som setter standarden for..
Boeing er opp 4,35% i kveld på denne nyheten, så ja DETTE VAR NEGATIVT !!???? NOT.
Boeing skal IKKE teste flyene på ferske piloter, les hva som blir skrevet før dere uttaler dere.???
By Tracy Rucinski
CHICAGO (Reuters) - The U.S. Federal Aviation Administration plans to test next month how pilots with around one year of experience flying Boeing 737 jets handle new software on the MAX model, four sources with knowledge of the matter said.
Det er The U.S. Federal Aviation Administration som skal teste og godkjenne oppgraderingen som er blitt gjort av Boeing, hvordan de velger å teste dette/ på hvilke flygerkompetanse, er det IKKE Boeing som setter standarden for..
Boeing er opp 4,35% i kveld på denne nyheten, så ja DETTE VAR NEGATIVT !!???? NOT.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
22.08.2019 kl 21:47
4724
solb skrev Slå deg sammen med Frodon.
Ja, ser ut som Kronekursen er blitt et "lost case" og prøver å gå Frodon i næringen. Da er det bare å konstatere at det er blitt en disippel ekstra...underlig hvordan enkelte blir frelst...
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
22.08.2019 kl 21:47
4720
Dette blir tungt å svelge for shorters.
https://finance.yahoo.com/news/737-buzz-draws-options-bulls-191153438.html
https://finance.yahoo.com/news/737-buzz-draws-options-bulls-191153438.html
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
TomW
22.08.2019 kl 21:50
4705
Tror du får lese mitt innlegg en gang til!
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
kronekursen
22.08.2019 kl 21:55
4675
ja, det er vel det de vil frem til. Det er vinn vinn... går det bra så er piloten mindre erfaren og sotwaren klarte jobben.. Går det dårlig så er det pilotens feil og de krever mer opplæring eller forbedret prosedyre. Softwaren forblir slik den er uansett utfall og det lar seg ikke bevise om det er softwaren eller piloten. Hvordan skal dette testet mener du? sitter du på under testen? etter testen? med erfaren pilot eler uerfaren pilot.. hvordan skal pilotens erfaring valideres? Dette er et høna og egget spill og utfallet blir styrt i samme retning som høna sparker. Hvor mange test-flyvninger må gjennomføres før endelig godkjenning? 10-20-50-100-3000-40.000?
Hvor skal man ligge listen for å si at dette er trygt å fly? Sitter du på med et fly etter 100 av 100 tester har gått bra? eller 39.999 av 40.000 gikk bra?
Hvor skal man ligge listen for å si at dette er trygt å fly? Sitter du på med et fly etter 100 av 100 tester har gått bra? eller 39.999 av 40.000 gikk bra?
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
TomW
22.08.2019 kl 21:57
4661
Dette blir bare pinlig kronekursen. Å forsøke å vri dette til noe negativt er bare flaut.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Barthoma
22.08.2019 kl 21:57
4657
TomW skrev Tror du får lese mitt innlegg en gang til!
Sorry Tom , min feil som pløyde litt for fort igjennom 😊
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
22.08.2019 kl 21:58
4652
Alvorlig talt, bør ikke du finne et annet beite?
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
kronekursen
22.08.2019 kl 22:02
4624
ser den :) har jo litt selvinnsikt :) var kanskje i overkant dramatisk der.. Det går nok rette veien tilslutt. Lykke til for de som er inne og lykke til til de som vil inn :) Gøy med litt kverulering innimellom.
Har troen jeg ;)
Har troen jeg ;)
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
22.08.2019 kl 22:05
4605
Helt enig; de siste innleggene til Kronekursen kvalifiserer til prisen for "det dummeste jeg har lest på forumet".
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
22.08.2019 kl 22:06
4600
Og da er Frodon med i konkurransen også....
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Fridon er jo i en egen klasse. Tydligvis kan han ikke lese, regne og jammen nesten ikke å skrive heller..
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
kronekursen
22.08.2019 kl 22:09
4578
hehe :) Det var jo kjekt å høre :) Kan sikkert lage en sang om den teksten der :) En rapp kanskje? Jeg skal prøve meg på et dikt på fredag ;)
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Kursen til Boeing fikk seg en fin dytt, snart take off.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Top Trader
22.08.2019 kl 22:53
4395
Bør over 34 i morgen basert på fremgangen som Boeing har.
NAS har 14 air max som vil vil frigi kapital både gjennom exit av gamle fly samt erstatning fra Boeing.
NAS har 14 air max som vil vil frigi kapital både gjennom exit av gamle fly samt erstatning fra Boeing.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Etter en long kveld med tall og Q2 ble mina 13k NAS til veldig veldig lange.
Nå håper jeg ikke på JV og heller ikke salg.
Selskapet brør fint være mot 75,- nok i feb 2020 og da vil nok IAG ikke kunne komme med et bud under 120,-
Nå håper jeg ikke på JV og heller ikke salg.
Selskapet brør fint være mot 75,- nok i feb 2020 og da vil nok IAG ikke kunne komme med et bud under 120,-
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
22.08.2019 kl 23:36
4255
da er det iallefall to av oss ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Utdrag fra E24.no
Av norske flyselskaper er Norwegian rammet hardest av krisen. De er blant Boeings kunder som venter leveranse på mange Max-fly.
– Vi regner (at flyene blir stående, journ.anm.) et stykke ut i oktober, men jo lengre flyene er på bakken jo mindre taper vi per måned fordi vi har mindre bruk for innleie av alternative fly og lignende, fordi sommersesongen avtar, sa finansdirektør og fungerende konsernsjef Geir Karlsen til E24 i juni.
Les her : https://min.e24.no/a/b5ajkv
Av norske flyselskaper er Norwegian rammet hardest av krisen. De er blant Boeings kunder som venter leveranse på mange Max-fly.
– Vi regner (at flyene blir stående, journ.anm.) et stykke ut i oktober, men jo lengre flyene er på bakken jo mindre taper vi per måned fordi vi har mindre bruk for innleie av alternative fly og lignende, fordi sommersesongen avtar, sa finansdirektør og fungerende konsernsjef Geir Karlsen til E24 i juni.
Les her : https://min.e24.no/a/b5ajkv
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Nas opp 4.4% i dag? Meget gode Boeing news.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Restplassno
23.08.2019 kl 07:53
3972
Godt å se at de gjør en grundig jobb.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2019 kl 08:19
3926
Dette må bety at Boeing har 737 Max klare for testing?
"FAA Seeking 737 Airline Pilots to Test Software on Grounded Max"
https://finance.yahoo.com/news/faa-seeks-less-experienced-737-213158961.html
"FAA Seeking 737 Airline Pilots to Test Software on Grounded Max"
https://finance.yahoo.com/news/faa-seeks-less-experienced-737-213158961.html
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Yes. Det nærmer seg utbetaling av rekorderstatningen til Nas på ca kr 1.9 milliarder, nå. Boeing vil utbetale erstatingen til alle berørerte flyselskaper som har Max fly på bakken, og de vil ha Max flyene i drift.
Utdrag fra e24.no:
Testene indikerer at FAA beveger seg nærmere en godkjenning for kommersiell flyging, og er sannsynligvis første steg mot å opprette en bredere testgruppe. En kilde uttalte til avisen at testene skulle utføres den første uken i september, men at de har blitt forskjøvet til midten av måneden.
Siden april har flymakeren kjørt flere runder med testflyginger for å prøve den nye programvaren. Testene har foregått både i luften og i flysimulatorer.
Vil opp på rekordnivå
Ettersom flyene ble parkert da Boeing var på vei opp mot rekordproduksjonsnivå får flyselskapene med flyet i flåten dobbelt opp med press.
Enten må de forberede seg på å komme tilbake på banen så snart flyet er godkjent, men også risikere å gå ned dersom flyforbudet gjelder lenger enn forventet.
Boeing-sjef Dennis Muilenburg fortalte analytikere sist måned at Boeing forventer å kunne opprettholde sin nåværende månedlige produksjonsrate på 42 fly, etterfulgt av trinnvise økninger som vil bringe produksjonshastigheten opp på 57 i løpet av 2020.
Som svar på spørsmål fra Reuters, sa talsmann for Boeing, Paul Bergman, at Boeing oppdaterte produksjonsplanen for 737 for å gjenspeile tidsforutsetningene at flyet er tilbake i luften.
– Selv om antagelsen gjenspeiler Boeings beste estimat på dette tidspunktet, vil det faktiske tidspunktet bestemmes av FAA og andre internasjonale luftfartsregulerende myndigheter og kan avvike fra estimatet.
Utdrag fra e24.no:
Testene indikerer at FAA beveger seg nærmere en godkjenning for kommersiell flyging, og er sannsynligvis første steg mot å opprette en bredere testgruppe. En kilde uttalte til avisen at testene skulle utføres den første uken i september, men at de har blitt forskjøvet til midten av måneden.
Siden april har flymakeren kjørt flere runder med testflyginger for å prøve den nye programvaren. Testene har foregått både i luften og i flysimulatorer.
Vil opp på rekordnivå
Ettersom flyene ble parkert da Boeing var på vei opp mot rekordproduksjonsnivå får flyselskapene med flyet i flåten dobbelt opp med press.
Enten må de forberede seg på å komme tilbake på banen så snart flyet er godkjent, men også risikere å gå ned dersom flyforbudet gjelder lenger enn forventet.
Boeing-sjef Dennis Muilenburg fortalte analytikere sist måned at Boeing forventer å kunne opprettholde sin nåværende månedlige produksjonsrate på 42 fly, etterfulgt av trinnvise økninger som vil bringe produksjonshastigheten opp på 57 i løpet av 2020.
Som svar på spørsmål fra Reuters, sa talsmann for Boeing, Paul Bergman, at Boeing oppdaterte produksjonsplanen for 737 for å gjenspeile tidsforutsetningene at flyet er tilbake i luften.
– Selv om antagelsen gjenspeiler Boeings beste estimat på dette tidspunktet, vil det faktiske tidspunktet bestemmes av FAA og andre internasjonale luftfartsregulerende myndigheter og kan avvike fra estimatet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2019 kl 08:55
3811
Og så får vi spørre oss, hvor mange vil løpe ærend for shorterfondene i dag? Så lenge de sitter og styrer utviklingen med tilgang til effektive roboter, er det lite å gjøre. Alt for mange tror de kan tjene på å kjøpe og selge til disse monstrene. Det som biter, er å kjøpe og så sitte. Er det så vanskelig å forstå dette?
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2019 kl 09:14
3727
Og så er 5 roboter på plass og i arbeid med å krympe kursen. 0-spillet går med innbyrdes bytting nedover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
23.08.2019 kl 09:14
3727
Vi skal sikkert nedover i dag etter at SEB nedjusterer kursmål og anbefaling fra kjøp til hold
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Britax
23.08.2019 kl 09:26
3695
Eller hva med en ny dag i rødt?
Det eneste som er hundre prosent sikkert er at når du kommer med spådommer så kan man dele den på 4, minst.
Det eneste som er hundre prosent sikkert er at når du kommer med spådommer så kan man dele den på 4, minst.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2019 kl 09:40
3639
Og så gnir analytikkere i MARSHALL WACE LLP seg i hendene igjen. Nå tjener vi stort på shorten. Alt under 33 gir gull i kassa.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2019 kl 09:56
3582
175 roboten er mest aktiv nå, men 962 typen er den farligste og sterkeste.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Barthoma
23.08.2019 kl 10:00
3565
SEB er for min del verdt lite, etter en avfære noen år tilbake hvor de sendte REC sky high, for så å forsvinne, har jeg ingen tiltro til meglerne der.
Det å sette ned fra 71-31 (40) kr , er useriøst.
Hadde det vært DNM/ eller andre seriøse aktører ( i mine øyner) ser jeg at reaksjonen kunne vært forståelig.
Får satse på positive oppdateringer i tiden fremover, så er bare dette nok en kjøpsanledning 😉👍
Fikk litt ekstra på 32 blank, så får vi se om noen uker om det var lurt 😊
Det å sette ned fra 71-31 (40) kr , er useriøst.
Hadde det vært DNM/ eller andre seriøse aktører ( i mine øyner) ser jeg at reaksjonen kunne vært forståelig.
Får satse på positive oppdateringer i tiden fremover, så er bare dette nok en kjøpsanledning 😉👍
Fikk litt ekstra på 32 blank, så får vi se om noen uker om det var lurt 😊
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Barthoma
23.08.2019 kl 10:19
3489
Den Positive dagen for Boeing i går, som burde smittet litt over på NAS i dag, ?
Denne SEB analysen kom med perfekt timing 😉
Denne SEB analysen kom med perfekt timing 😉
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2019 kl 10:23
3460
Da kaster jeg innpå en brannfakkel.
Er ikke Geir Karlsen og vi aksjonærer på samme lag?
Nå må vi få oppdateringer om dette og hint.
Er ikke Geir Karlsen og vi aksjonærer på samme lag?
Nå må vi få oppdateringer om dette og hint.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Barthoma
23.08.2019 kl 12:42
3345
«Noen» får mye billige aksjer i dag,😄
Redigert 20.01.2021 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2019 kl 14:19
1657
Det virker som det er om å gjøre for shorterfondene å vise muskler i dag.
SMeller opp til mandag, når FED endelig setter rentebanen ned.
Dette er et kalkulert og konstruert mellom Trump og Xi.
De nye tollene blir sansynlig ikke utført 1 september som anonsert, og vil enten bli skyvet på eller terminert, når rentebanen er satt.
Fallet i NAS i dag, er en overreaksjon..
Dette er et kalkulert og konstruert mellom Trump og Xi.
De nye tollene blir sansynlig ikke utført 1 september som anonsert, og vil enten bli skyvet på eller terminert, når rentebanen er satt.
Fallet i NAS i dag, er en overreaksjon..
Takket være Kina, kom SEB i mål med kursmålet sitt..
Noen er vist på vei inn, eller inne allerede..
Noen er vist på vei inn, eller inne allerede..
Bestillingsverket funket 100% i dag.
Boeing fortsetter ferden opp, 8% på 24 timer.
God helg.
Boeing fortsetter ferden opp, 8% på 24 timer.
God helg.
Redigert 23.08.2019 kl 16:35
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
23.08.2019 kl 16:53
1513
Kursen fra dag til dag spiller egentlig ingen rolle for oss som skal sitte med aksjene lenge...Synes nesten synd på de som selger seg ut på dette nivået (nei, ikke egentlig), trist å se at så mange springer shorternes ærend.
Restplassno
23.08.2019 kl 17:00
1494
Ja, dette er nok så lavt man kommer før avklaring om JV tipper jeg. Under 30 må komme av enten JV I dass og et lite trolig emisjonsvarsel eller et kraftig eksogent sjokk. Tror ikke litt tollkrig mellom Kina og USA smeller så mye, da det bare er et midlertidig spill. Renta kommer til å senkes ytterligere.
Artige
23.08.2019 kl 17:07
1466
Hvorfor ble NOFI solgt i hu og hast? Selv kjøpere stusset. Ser kun 3 muligheter. Salg, JV eller at de trengte cash for å drive en stund til. Tiden går og siste alternativ er mest sannsynlig.
kronekursen
23.08.2019 kl 19:04
1368
Hvor mange NAS tråder skal vi egentlig ha her på forumet?
Fasinerende. 27 kr på mandag 👍 Diktet er utsatt til Onsdag neste uke 😊
Fasinerende. 27 kr på mandag 👍 Diktet er utsatt til Onsdag neste uke 😊
Dow sliter Nasdaq sliter
The Boeing Company (BA) stiger.
Blir vel ny "shitpakke" på mandag :-)
The Boeing Company (BA) stiger.
Blir vel ny "shitpakke" på mandag :-)