THIN - Norskbulls: BUY!

Slettet bruker
THIN 23.08.2019 kl 07:14 16614

Forsiden av Norskbulls nå:

THIN.OL THIN FILM ELECTRONICS (OSE) Close : 0,1300 [Oversold]
The bearish sentiment may be over now. Our system detected a BULLISH HOMING PIGEON pattern which may be a sign of a market mood switching from bearish to bullish. This pattern deserves utmost attention because BUY orders must be placed immediately in case of a confirmation. The BULLISH HOMING PIGEON pattern, if confirmed, indicates an upside potential of 32,45%. The massive pullback may be over, but patience is required at this point! Do not forget that confirmation is the prerequisite for any further move!

https://www.norskbulls.com/Default.aspx?lang=en


Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.08.2019 kl 22:52 3341

Ingen grunn til å gråte - slike underholdningstråder finnes i flere andre tomme case - APCL og ELE er vel kanskje de som ligger nærmest … ;)
Slettet bruker
31.08.2019 kl 00:05 3289

Fint skuespill av IDEX å kjøpe THIN med begrunnelsen at IDEX forventer STORE og SNARLIGE inntekter fra kortmarkedet - og derfor trenger det fremføre Thin underskuddet .....
Redigert 31.08.2019 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2019 kl 00:42 3270

Fra en artikkel om Thinfilm på side 22 i FA 31.08.2019:
Børsfiaskoen Thin Film Electronics fortsetter mot stupet på første klasse.
"I balansen til selskapet er det bokført gjeld på 21 millioner dollar, tilsvarende 189 millioner kroner."


Er det riktig, er Thinfilm i realiteten teknisk konkurs. Hva sier don og de andre regnskapsekspertene?
Redigert 31.08.2019 kl 00:44 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
31.08.2019 kl 03:08 3241

I følge samme artikkel har de nåværende 164 ansatte en snittlønn på 1,4 millioner, altså nesten like mye statsminister som Erna Solberg. Lederne i selskapet tjente selvsagt mye mer, men jeg må si jeg forundrer meg over at tidligere toppsjef Davor Sutija dro inn nesten 10 millioner i fjor. Nåværende toppsjef Kevin Barber fikk utbetalt 3,2 millioner i løpet av desember, godt over 2 ganger statsminister Erna Solbergs årslønn.

Det jeg er spent på er om tobakksarving Johan Andresen og Ferd er villige til å spytte mer penger i selskapet. Johan Andresen er blitt leder av Oljefondets etikkråd, og vant kort tid etter en skatteklage:

https://e24.no/makro-og-politikk/johan-h-andresen/behandlet-paa-rekordtid-ferd-andresen-fikk-nullskatt/24515070

Kanskje han kan bruke noe av pengene han slapp å betale skatt av til å holde liv i aksjepyramiden Thinfilm?
Redigert 31.08.2019 kl 03:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2019 kl 07:25 3193

Tror nok ikke Ferd vil holde liv i thin. De har solgt uke for uke, en million eller to i slengen og er under halvparten av det de hadde.

Lønningene, og da særlig topp-lederlønningene i thin og idex (som har samme bakmenn) er helt absurde. Dette er selskaper som ikke bare taper penger, men de har faktisk ingen topplinje i det hele tatt og likevel ligger topplederne på lønninger som bare kan matches av de største og mest vellykkede selskapene i Norge. Og de får multi-million bonus hvert eneste år i år etter år helt uten å ha oppnådd noe som helst annet enn å svi av en kvart til en halv milliard hvert år.

Kevin Barber som har fått æren av å lede thin nesten et år før det er slutt er vel den eneste som har kvalifikasjoner til å kunne rettferdiggjøre slik avlønning (i rett bedrift hvor hans lederegenskaper kan omsettes til resultater for eierne), de andre disse to bedriftene har hatt har kun vært dyktige til å lyve og selge emisjoner.
Redigert 31.08.2019 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Value Investor
31.08.2019 kl 10:05 3122

Nå er faktisk prisen på aksjen snart på det nivå som jeg hele tiden har hevdet at vil kunne være et normalnivå for aksjen. Prisen nå er altså 8 øre, mens jeg har sagt at verdiene tilsier en pris på 5 øre. Dette hørtes sikkert ut som baising siden kursen var både 10 og 20 ganger høyere når jeg sa det, men nå kan det jo etter verdt legge en demper på fallet at det jo faktisk er noen verdier i selskapet, og den største verdien er vel da det framførbare underskuddet.
Slettet bruker
31.08.2019 kl 11:51 3070

GF informerer om, og påpeker flere ting som, kan være viktig. Nå når han er på et nivå hvor det er fornuft i argumentasjonen, og ikke bare "sleiving", kan det være på sin plass å svare skikkelig.
Jeg har faktisk og sett at det selges aksjer av større aksjonærer. Men hvorfor ikke selge alt ? Ferd, som du sier GF, har solgt halvparten. Nå har Ferd solgt store poster i flere selskaper. Det ble av Andresen uttalt som en strategi. Kan vel ikke være en strategi å kjøpe tilbake for å være med på omstruktureringen også ? De solgte slik at det skulle være en del ekstra å bruke til tilbakekjøp. Da vil de få stor innflytelse. Kanskje de også har noen høner å plukke til de GF påpeker er udugelige. (om Ferd også anser de er det). Kan hende det nå blir store omveltninger.

Når det gjelder kvalifikasjonene til de som sitter i ledelse/styrer, vet jeg lite. Men i den situasjon selskapet er i nå, kan jeg vanskelig tenke meg at de aksjonærer som sitter med mer enn "småposter" lar det hele gå sin skjeve gang.
Noen er det alltid som følger med. Noe vil skje, og jeg tror slett ikke det vil ende med konkurs. Selskapet sitter på svært mye god forskning, etter mitt syn. : )
Og de som følger med, gjør det nok til gangs nå.
Slettet bruker
31.08.2019 kl 12:32 3037

På topp hadde Ferd 82,5 millioner THIN aksjer kjøpt for til sammen 288 millioner kroner. I følge en artikkel i dagens FA
http://vxz.eu/2019-08-31__FA_22__Thinfilm_fortsetter-å-brenne-penger
har Ferd nå solgt seg ned til 28 millioner THIN aksjer.

Ferd begynte å selge seg ned i THIN i slutten av august 2018, så i løpet av det siste året har Ferd solgt 54 millioner THIN = 66% = 2/3 av beholdningen de hadde på topp.

Og i løpet av bare én måned har Woodford solgt nesten 90 millioner THIN aksjer. Han har fortsatt 233 millioner aksjer igjen som han nok skal selge i løpet av september før konkursen er et faktum.

Redigert 31.08.2019 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2019 kl 22:51 2906

Dersom det er opplest og vedtatt at det er konkurs på gang, hvem skal de da selge til? Dersom noen kjøper det nevnte poster, kan det da være noen som anser selskapet konkurs?
Jeg får ikke teorien til å gå opp !

Det kan jo selvfølgelig være slik at noen sitter på tapene og tar dem. Klar over det. Men det må vel innrømmes at sitsen virker noe søkt ut fra teorien om konkurs ?
Verken Ferd eller nevnte Woodford er vel kjent for å ha dårlig innsikt i hva som foregår.
Dette går ikke på hva som er solgt eller ikke, men hva som skal selges. Og da får jeg ikke ligningen til å gå opp.

Jeg må jo og si at den omsetning som var på fredag, langt fra viste at mange tror at selskapet går dukken. Var jo ikke overvettes mange aksjer til salgs.
For meg virket det mer som om samme aksjer ble omsatt gang på gang for å skremme andre. Og noen lot seg vel også skremme. Men at mange var skremt av omsetningen og konkurs-spøkelse, virket det nå ikke som.
Kan hende tar jeg feil, men det henger liksom ikke på greip det hele.
coccoman
01.09.2019 kl 07:04 2828

Thin er fortellingen om keiserens nye klær, i årevis pyntet opp at staselige børsmeldinger. Og der intet er har selv keiseren tapt sin rett.
Verdifull forskning? Da må du vel helt tilbake til Gude og Opticom, men heller ikke den lagrigngsteknologien greide de å kommersialisere.
Hau, hau
Slettet bruker
01.09.2019 kl 10:27 2764

Forusetningen for konkurs er at selskapet er insolvent. Insolvens oppstår når selskapet er insuffisient (gjelden større en eiendelene) og illikvid (mangler penger til å betale gjeld og forpliktelser som lønn og fordringer ved forfall).

Bokførte verdier i THIN er større enn gjelden, men spørsmålet er om verdsettelsen er riktig og reflekterer hva eiendelen faktisk er verdt.

THIN går tom for penger i løpet av en måned og en nedskriving av eiendelene kan raskt medføre at selskapet blir insolvent og da er det kroken på døra.

På denne bakgrunnen er det smått utrolig at det finnes kjøpere av aksjen. Teorien om at samme aksjer er omsatt gang på gang for å skremme andre er i beste fall naiv. THIN klarer utmerket godt å skremme markedet uten hjelp fra noen.

Husk at det var omsetning i NAUR, NEC, ECHEM, NSG, EMAS og alle andre konkursrammede eller likviderte selskaper på Oslo Børs helt til det siste.

De tok også med seg fete fremførbare underskudd i graven.
Slettet bruker
01.09.2019 kl 13:28 2682

Fremdeles gjenstår nå faktum at når noen selger store poster, så er det andre som kjøper, Gepactor ? Forstår da ikke disse det du forstår? Eller er det andre grunner ?
De som kjøper, gjør de det da for å redusere egne overskudd ?
Teorien om at selskapet er dødsdømt, henger ikke på greip i den sammenheng som framkommer av omsetningen av aksjer.

Selskapet har jo selv gått ut og sagt at de arbeider med å hente kapital, greit det. Og du tror ikke de klarer det, og heller går konkurs. Også greit.
Men det er da helt tydelig at noen må mene noe annet. Og de som i hvert fall er mellomstore aksjonærer synes jo heller ikke å være sterkt på selger*n.
Jeg kan ikke påpeke hvem som har rett, men noen må da ha feil i sine teorier.
Og personlig er jeg nå i sterk tvil om at det er Gepactor som har rett ! Men jeg kan jo og ta feil. : )
Slettet bruker
01.09.2019 kl 13:52 2666

På tide å avslutte denne idiot-tråden. Moroklumpen aksjer9 hadde vel ikke sett for seg at hans hjelpeløse hausseforsøk skulle resultere i så stor aktivitet.

aksjer9 hopper etter alt som stiger. Han har vist en utrolig evne til å rote seg bort i taperaksjer. Hans siste hausseprosjekt er NAPA som han kjøpte på tirsdag og som han umiddelbart ble ekspert på og derfor kunne trylle frem personlige kursmål i eventyrklassen.

aksjer9 er ikke alene. Det er en liten iherdig flokk som holder på med dette. 2209, HP17, analytikerens med flere.
Slettet bruker
01.09.2019 kl 17:43 2593

Hahaha :)
Slettet bruker
06.09.2019 kl 11:07 2370

ELE sin tur i dag til å reprises, er THIN neste?
Har falt fra 0.12 på få dager etter Q2 (uten noe nytt utover det som er kjent). De som vil selge er nok snart ute og da kan det komme en rask rekyl oppover igjen?
Selv tror jeg THIN er tilbake over 0.10 innen 1-2 uker, men enhver får gjøre sitt eget valg her.
DELL1
06.09.2019 kl 11:11 2364

Sikkert mange som hadde giring på aksjene sine. Dei vart vel nødd til og selge da Bel. Graden ble satt til 0
tynnidioten
06.09.2019 kl 15:25 2299

"uten noe nytt utover det som er kjent"
Hva mener du egentlig ?
Har du oversikt over kjente og ukjente nyheter ?