NANO: Infolokket spratt av med et smell da Costa ble kastet
Costa må gå: Da slipper jeg å bli kalt en krakk...
Den 3. april skrev jeg at det ville komme snarlige endringer i toppledelsen, hvis ikke skulle dere få kalle meg en krakk, sitat:
"Hvis det ikke har kommet endringer på den delen av selskapssiden innen ordinær GF er over må man bare kalle meg en krakk".
Vel, jeg slipper tydeligvis å bli kalt en krakk.
La oss håpe at selskapet nå får anledning til å ta infoskjeen i en annen og bedre hånd, og i kveld kom en forsmak på hva selskapet har dekket over under Costas regime:
NANO vil kl 10:00 i morgen informere markedet om den faktiske framdriften i sine utviklingsprogrammer, herunder:
- en ny oppdatering/guiding for PARADIGME
- nye finansielle utsikter
- hovedbildet er at PARADIGME nå innrømmes så forsinket at man vil kutte ut Humalutin-prosjektene minst til PARADIGME data read-out er kjørt for å klare et finansieringsløp på eksisterende kapitalbase. Fordi man vet at dersom man må krype til korset og hente mer penger før man har fått fullført read-out data fra PARADIGME så vil det ramme kursen brutalt.
1) Forsinkelsene og rekrutteringsproblemene for PARADIGME innrømmes i kveld offisielt:
A re-assessment of expected recruitment rates has led the company to revise
its timelines for the pivotal PARADIGME Phase 2b trial with Betalutin® in third
line (3L) follicular lymphoma (FL) patients. Results from PARADIGME are targeted
for 1H 2020 (previously 2H 2019) and first regulatory filing in 2020. The first
patient is expected to be dosed in 1H 2018.
2) Full stopp i Humalutin-prosessen innrømmes i kveld offisielt
The company will focus its resources towards PARADIGME and other Betalutin®
clinical programmes, which has led to the decision to postpone the start of the
first-in-human clinical trial with Humalutin® for the foreseeable future; this
study was being prepared to start in 2H 2018.
3) Ingen nye forsinkelser for ARCHER-1 meldes denne gangen
Guidance is unchanged for previously reported milestones for ARCHER-1
(Betalutin® plus rituximab in second line FL; first patient dosed) and LYMRIT 37
-05 (Betalutin® in R/R diffuse large B cell lymphoma, DLBCL; preliminary data
read-out), both anticipated in 2H 2018.
4) Finansiell status
Financial resources are expected to be sufficient to reach data read-out from PARADIGME (som nå altså er satt til første halvår 2020, noe som jeg har advart om lenge - til hylende fornekting fra NANO-mobben). Mitt personlige synspunkt: Her tror jeg de forregner seg (de mener de kan klare å finansiere de nå innrømmede PARADIGME-forsinkelsene ved å kutte ut Humalutin-prosjektene, se videre om dette nedenfor), men dette får vi komme tilbake til etter hvert. Vi får også først høre hva de sier kl. 1000 i morgen, uten Costa som feilkilde på podiet.
5) Lisa om utsettelsene for PARADIGME:
Lisa Rojkjaer MD, Nordic Nanovector CMO, said: "While we are encouraged with the progress being made to the start-up of the pivotal PARADIGME study, a re-analysis of the patient enrolment rate and the fact that it has taken longer than expected to enrol the first patient have led us to adjust the timelines we previously communicated. We now expect to deliver data from PARADIGME in the first half of 2020.
"The PARADIGME study reflects our conviction in the significant potential of Betalutin® based on the promising clinical data generated to-date. We therefore remain committed to completing this robust study, which is designed to select the best dosing regimen to support Betalutin® as an important new treatment option for 3L FL patients."
6) Godkjenningsproblemene i Norge
In Norway, PARADIGME is pending approval and the company is working closely with
the Norwegian regulators to address its questions.
7) Fortsatt tåkeprat om USA - de har IKKE fått "go" der heller foreløpig, men håper på å slippe gjennom "during mid-2018":
In the USA, the Food & Drug Administration (FDA) has completed its review of the
PARADIGME study and Nordic Nanovector expects US sites to be open for enrolment
during mid-2018.
8) Humalutin innrømmes nå offisielt satt på hold "for the foreseeable future". Igjen bekreftelse på hva jeg har advart om i hele år.
Humalutin® - first human trials postponed
Nordic Nanovector was preparing a Phase 1 study of Humalutin®, a novel 177Lu
-conjugated chimeric anti-CD37 antibody, in NHL patients. The company previously
guided that it expected to start this study in the second half of 2018. As a
consequence of the revised timelines for PARADIGME and the need to conserve cash
until data read-out, Nordic Nanovector has decided to put the Humalutin® study
on hold for the foreseeable future.
9) ARCHER-1 og LYMRIT 37-05 - tidligere justert men sies nå å være on track:
ARCHER-1 is a planned clinical study designed to evaluate the safety and
efficacy of combining Betalutin® with rituximab in second line (2L) FL patients.
The company expects the first patient to be dosed in the second half of 2018 as
previously guided.
LYMRIT 37-05 is an on-going Phase 1 study evaluating Betalutin® in patients with
R/R DLBCL. As previously guided, the company expects preliminary data read-out
from this study in the second half of 2018.
Oppsummert: Alt jeg har samlet inn av (nødvendigvis) uoffisiell info om forsinkelser og problemer og presentert for dere her siste året (og konsekvent fornektet av NANO-mobben), kom nå altså trillende som erter ut av en sekk samtidig som Costa ble kastet. Det sier litt om den oppdemmede frustrasjonen som må ha bygget seg opp under hans meningsløse og for selskapet svært skadelige infostrategi.
Den 3. april skrev jeg at det ville komme snarlige endringer i toppledelsen, hvis ikke skulle dere få kalle meg en krakk, sitat:
"Hvis det ikke har kommet endringer på den delen av selskapssiden innen ordinær GF er over må man bare kalle meg en krakk".
Vel, jeg slipper tydeligvis å bli kalt en krakk.
La oss håpe at selskapet nå får anledning til å ta infoskjeen i en annen og bedre hånd, og i kveld kom en forsmak på hva selskapet har dekket over under Costas regime:
NANO vil kl 10:00 i morgen informere markedet om den faktiske framdriften i sine utviklingsprogrammer, herunder:
- en ny oppdatering/guiding for PARADIGME
- nye finansielle utsikter
- hovedbildet er at PARADIGME nå innrømmes så forsinket at man vil kutte ut Humalutin-prosjektene minst til PARADIGME data read-out er kjørt for å klare et finansieringsløp på eksisterende kapitalbase. Fordi man vet at dersom man må krype til korset og hente mer penger før man har fått fullført read-out data fra PARADIGME så vil det ramme kursen brutalt.
1) Forsinkelsene og rekrutteringsproblemene for PARADIGME innrømmes i kveld offisielt:
A re-assessment of expected recruitment rates has led the company to revise
its timelines for the pivotal PARADIGME Phase 2b trial with Betalutin® in third
line (3L) follicular lymphoma (FL) patients. Results from PARADIGME are targeted
for 1H 2020 (previously 2H 2019) and first regulatory filing in 2020. The first
patient is expected to be dosed in 1H 2018.
2) Full stopp i Humalutin-prosessen innrømmes i kveld offisielt
The company will focus its resources towards PARADIGME and other Betalutin®
clinical programmes, which has led to the decision to postpone the start of the
first-in-human clinical trial with Humalutin® for the foreseeable future; this
study was being prepared to start in 2H 2018.
3) Ingen nye forsinkelser for ARCHER-1 meldes denne gangen
Guidance is unchanged for previously reported milestones for ARCHER-1
(Betalutin® plus rituximab in second line FL; first patient dosed) and LYMRIT 37
-05 (Betalutin® in R/R diffuse large B cell lymphoma, DLBCL; preliminary data
read-out), both anticipated in 2H 2018.
4) Finansiell status
Financial resources are expected to be sufficient to reach data read-out from PARADIGME (som nå altså er satt til første halvår 2020, noe som jeg har advart om lenge - til hylende fornekting fra NANO-mobben). Mitt personlige synspunkt: Her tror jeg de forregner seg (de mener de kan klare å finansiere de nå innrømmede PARADIGME-forsinkelsene ved å kutte ut Humalutin-prosjektene, se videre om dette nedenfor), men dette får vi komme tilbake til etter hvert. Vi får også først høre hva de sier kl. 1000 i morgen, uten Costa som feilkilde på podiet.
5) Lisa om utsettelsene for PARADIGME:
Lisa Rojkjaer MD, Nordic Nanovector CMO, said: "While we are encouraged with the progress being made to the start-up of the pivotal PARADIGME study, a re-analysis of the patient enrolment rate and the fact that it has taken longer than expected to enrol the first patient have led us to adjust the timelines we previously communicated. We now expect to deliver data from PARADIGME in the first half of 2020.
"The PARADIGME study reflects our conviction in the significant potential of Betalutin® based on the promising clinical data generated to-date. We therefore remain committed to completing this robust study, which is designed to select the best dosing regimen to support Betalutin® as an important new treatment option for 3L FL patients."
6) Godkjenningsproblemene i Norge
In Norway, PARADIGME is pending approval and the company is working closely with
the Norwegian regulators to address its questions.
7) Fortsatt tåkeprat om USA - de har IKKE fått "go" der heller foreløpig, men håper på å slippe gjennom "during mid-2018":
In the USA, the Food & Drug Administration (FDA) has completed its review of the
PARADIGME study and Nordic Nanovector expects US sites to be open for enrolment
during mid-2018.
8) Humalutin innrømmes nå offisielt satt på hold "for the foreseeable future". Igjen bekreftelse på hva jeg har advart om i hele år.
Humalutin® - first human trials postponed
Nordic Nanovector was preparing a Phase 1 study of Humalutin®, a novel 177Lu
-conjugated chimeric anti-CD37 antibody, in NHL patients. The company previously
guided that it expected to start this study in the second half of 2018. As a
consequence of the revised timelines for PARADIGME and the need to conserve cash
until data read-out, Nordic Nanovector has decided to put the Humalutin® study
on hold for the foreseeable future.
9) ARCHER-1 og LYMRIT 37-05 - tidligere justert men sies nå å være on track:
ARCHER-1 is a planned clinical study designed to evaluate the safety and
efficacy of combining Betalutin® with rituximab in second line (2L) FL patients.
The company expects the first patient to be dosed in the second half of 2018 as
previously guided.
LYMRIT 37-05 is an on-going Phase 1 study evaluating Betalutin® in patients with
R/R DLBCL. As previously guided, the company expects preliminary data read-out
from this study in the second half of 2018.
Oppsummert: Alt jeg har samlet inn av (nødvendigvis) uoffisiell info om forsinkelser og problemer og presentert for dere her siste året (og konsekvent fornektet av NANO-mobben), kom nå altså trillende som erter ut av en sekk samtidig som Costa ble kastet. Det sier litt om den oppdemmede frustrasjonen som må ha bygget seg opp under hans meningsløse og for selskapet svært skadelige infostrategi.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
diffish
05.04.2018 kl 01:18
11891
Så du mener selskapet er verdt mindre enn pengene de har....Greit.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35
Ingen inntekter, bare utgifter og utsettelser, derfor
Det blir nok en turbulent tid før markedet konkluderer rundt dette:
- Flere måneder med lederovergang
- Den hittil tilsidesatte Lisa må finne sin egen form
- store aksjonærer må beroliges
- osv.
Det sterter trolig meget nervøst, så får vi se derfra.
- Flere måneder med lederovergang
- Den hittil tilsidesatte Lisa må finne sin egen form
- store aksjonærer må beroliges
- osv.
Det sterter trolig meget nervøst, så får vi se derfra.
Som antatt: Nervøst så det holder. Ikke akkurat noe party-a-go-go foreløpig. Vil gjerne se dem som tør å bunnfiske her foreløpig.
Hektar,
du tar sjansen? Jeg klarer ikke å lese noe stødig ut av dagens bilde og avventer. Mulig jeg går glipp av en pen trade (det var jo fristende da aksjen dippet til37-tallet) , men samtidig slipper jeg å gruble over en mulig glipp til :-)
du tar sjansen? Jeg klarer ikke å lese noe stødig ut av dagens bilde og avventer. Mulig jeg går glipp av en pen trade (det var jo fristende da aksjen dippet til37-tallet) , men samtidig slipper jeg å gruble over en mulig glipp til :-)
Er trade jeg satser på. Har vondt for å se at det som skal komme klokken 10 er mer enn tomme ord og lovnader (og denne gangen MENER de det). Kanskje markedet reagerer positivt, kanskje ikke. Eller kanskje den går i taket. Samma kan det være, noen skarve tusenlapper i fortjeneste dekker helgekosen.
St_Anthony
05.04.2018 kl 09:23
10868
Håper på noen gode spørsmål, og noen gode svar, i dag.
Spennende da for de som har betydelig interesse her. Kanskje NANO henter seg inn til åpning gårsdagen om hvemansen føler seg tilstrekkelig fornøyd med budskapet? Noen som har tanker om hva som skjer?
Selv hivde jeg ut på rundt 40,3 og fikk kjøpt tilbake på nesten det jeg betalte før i dag. Satt de med stop loss og venter og ser på hva som skjer nå heller.
Red: Kan også nevne at USA er svakt i pluss i førhandel så langt i dag.
Selv hivde jeg ut på rundt 40,3 og fikk kjøpt tilbake på nesten det jeg betalte før i dag. Satt de med stop loss og venter og ser på hva som skjer nå heller.
Red: Kan også nevne at USA er svakt i pluss i førhandel så langt i dag.
YNWA250505
05.04.2018 kl 09:55
11623
Fikk 1k til på 38,90 og det er jeg happy med, tror jeg?
Du fikk helt rett. Kjempejobb du nedla. Flere bør lytte til deg i stedet for å famle rundt i blinne og tape store beløp
Du fikk helt rett. Kjempejobb du nedla. Flere bør lytte til deg i stedet for å famle rundt i blinne og tape store beløp
YNWA250505 skrev Fikk 1k til på 38,90 og det er jeg happy med, tror jeg?
Bra det :) Kjøpte bare noen få tusen selv i dag tidlig på rundt 38,6 og nå igjen på 38,7-38,8. Er nå nok til både pottitgull og øl!
Frekstad,
hvis du tenker på min langvarige rolle som mobbeoffer for å prøve å informere om fakta i NANO, så vil jeg ydmykt takke for din ros! :-)
hvis du tenker på min langvarige rolle som mobbeoffer for å prøve å informere om fakta i NANO, så vil jeg ydmykt takke for din ros! :-)
Flere som er pålogget podcasten nå? Jeg sitter ringside.
Kom gjerne med løpende oppdatering.
Er rally et faktum da? Makan til lettjente penger.
Er rally et faktum da? Makan til lettjente penger.
YNWA250505
05.04.2018 kl 10:54
11247
Er det MH? hvorfor nå når det går oppover og ikke når den detter som faen
lillebrumle
05.04.2018 kl 10:54
11236
oi, stans i handelen ;)
YNWA250505
05.04.2018 kl 10:56
11223
Synd du ikke kjøpte deg inn Korsar
På et spørsmål om selskapet hadde noen problemer med å få FDA-godkjennelse i USA svarte de at "Not as far as I know".
Min sidemann sendte da en ny mail og ba om de kunne være klarere om FDA-prosessen i USA, og ba dem svare tydelig om de har godkjennelse på plass eller ikke. Mulig jeg er hørselsskadet, men de svarte ikke på spørsmålet? Det et grisete, spør du meg. De som leser gårkveldens melding vil se at de prøver en tåkelegging rundt dette, slik at det skal gis inntrykk av at det er i boks. Men formuleringen i går var altså:
"In the USA, the Food & Drug Administration (FDA) has completed its review of the PARADIGME study and Nordic Nanovector expects US sites to be open for enrolment during mid-2018."
Dette kan kun tolkes til at de håper at godkjenning foreligger "mid-2018", hva nå det vil si. Når vi kjenner REK-problemene (som det også ble svart uklart rundt) så gir dette ny grunn til uro.
Jeg kjenner jeg blir irritert: De må fortest komme seg ut av flere forkastelige tildekningsforsøk. Siden de er så opptatt av å dekke over her, vil markedet selvsagt gjøre seg sine tanker etter hvert. Jeg ble IKKE imponert over dagens seanse. Men det er selvsagt bedre enn ingenting/ren tåkelegging a la Costa.
PS: Men de vil nok få et (i alle fall kortvarig) rally på å komme ut av skapet nå. Hyggelig for alle som har tapt mye så langt.
Min sidemann sendte da en ny mail og ba om de kunne være klarere om FDA-prosessen i USA, og ba dem svare tydelig om de har godkjennelse på plass eller ikke. Mulig jeg er hørselsskadet, men de svarte ikke på spørsmålet? Det et grisete, spør du meg. De som leser gårkveldens melding vil se at de prøver en tåkelegging rundt dette, slik at det skal gis inntrykk av at det er i boks. Men formuleringen i går var altså:
"In the USA, the Food & Drug Administration (FDA) has completed its review of the PARADIGME study and Nordic Nanovector expects US sites to be open for enrolment during mid-2018."
Dette kan kun tolkes til at de håper at godkjenning foreligger "mid-2018", hva nå det vil si. Når vi kjenner REK-problemene (som det også ble svart uklart rundt) så gir dette ny grunn til uro.
Jeg kjenner jeg blir irritert: De må fortest komme seg ut av flere forkastelige tildekningsforsøk. Siden de er så opptatt av å dekke over her, vil markedet selvsagt gjøre seg sine tanker etter hvert. Jeg ble IKKE imponert over dagens seanse. Men det er selvsagt bedre enn ingenting/ren tåkelegging a la Costa.
PS: Men de vil nok få et (i alle fall kortvarig) rally på å komme ut av skapet nå. Hyggelig for alle som har tapt mye så langt.
Gled deg over idiotrally, jeg takker for meg nå men håper for sjelefredens skyld at dette fortsetter for de langsiktige. Innmari surt for de som panikksolgte ned til 37 i dag tidlig men men. En månedslønn tjent før lunsj er nå gøyale grejer.
Hektar,
gratulerer med profitt på dine hårete baller i dag!
Jeg rakk ikke å leke med NANO på første bølge i dag, har hatt 3 tlf på to ører og samtaler parallelt med dette og kan bare glede meg over bred oppgang generelt..
gratulerer med profitt på dine hårete baller i dag!
Jeg rakk ikke å leke med NANO på første bølge i dag, har hatt 3 tlf på to ører og samtaler parallelt med dette og kan bare glede meg over bred oppgang generelt..
Av de aggressive kjøpene ser det ut som det er en del short som skal dekkes inn. I så fall skal NANO høyt i løpet av dagen når amerikanerne våkner og skal begynne å handle. Shortcover-rally over 55-60 kroner før børsslutt?
YNWA250505
05.04.2018 kl 11:23
10991
Korsar jeg mente Lisa svarte korrekt på dette spørsmålet. De vet ikke om det er noen problemer med FDA godkjennelse og jeg mente hun sa at det er positivt så lenge de ikke har hørt noe for de hører kun fra de om det er dårlige nyheter. Så dette har de kontroll på. No news is good news her altså. Mulig jeg hørte feil eller kommenterer på feil spørsmål. Uansett så syntes jeg presentasjonen fremstod som seriøs og informativ. Costa bør vi alle takke for en formidabel jobb han har gjort for NANO, uten han hadde det muligens ikke vært noe NANO i dag. Han har fått det meste på plass og med et team i verdensklasse. OK, hun var muligens ikke verdens beste til å kommunisere til markedet, men det er det nå slutt på. Betalutin skal og kommer på markedet ferdig snakket. NANO skal reprises, ferdig snakka. NANO har i Betalutin muligens verdens beste produkt i sin klasse, ferdig snakka. Tipper vi skal over kr 50 i dag eller i morgen.
Aksjen har nå vunnet tilbake fallet fra i går, men er fremdeles ned ca. 9-10% siste uke.
Teknisk er det derfor helt uklart hvor aksjen vil gå nå. Det meste beror på hva enkeltaksjonærer av en viss størrelse velger å gjøre.
I slike perioder er det normalt stor turbulens i det midtre aksjonærsjiktet; noen bruker oppgangen nå til å stikke med et redusert tap, andre til å entre i håp om mer oppgang. Men de fleste sitter nok passivt og håper det beste. Dagens podcast etterlot mer usikkerhet enn de fleste synes å ha forstått foreløpig.
PS: Men de skal få min "straff" for å ikke tale klart om FDA i USA denne gangen heller: Jeg er høyst skeptisk til at de vil klare å ha en FDA-godkjennelse i USA på plass "mid-2018". Jeg har fått rett før om disse tingene, og nå får man bare vente og se. Jeg vil bare ha det nevnt før annet er sagt. Folk forstår tydeligvis ikke hvor viktig dette er?! Og hvorfor de kaldsvetter når de blir spurt. Hvis de ikke kommer ut med noe klarere ASAP blir det "Sell in May and stay away".
Teknisk er det derfor helt uklart hvor aksjen vil gå nå. Det meste beror på hva enkeltaksjonærer av en viss størrelse velger å gjøre.
I slike perioder er det normalt stor turbulens i det midtre aksjonærsjiktet; noen bruker oppgangen nå til å stikke med et redusert tap, andre til å entre i håp om mer oppgang. Men de fleste sitter nok passivt og håper det beste. Dagens podcast etterlot mer usikkerhet enn de fleste synes å ha forstått foreløpig.
PS: Men de skal få min "straff" for å ikke tale klart om FDA i USA denne gangen heller: Jeg er høyst skeptisk til at de vil klare å ha en FDA-godkjennelse i USA på plass "mid-2018". Jeg har fått rett før om disse tingene, og nå får man bare vente og se. Jeg vil bare ha det nevnt før annet er sagt. Folk forstår tydeligvis ikke hvor viktig dette er?! Og hvorfor de kaldsvetter når de blir spurt. Hvis de ikke kommer ut med noe klarere ASAP blir det "Sell in May and stay away".
dr. Stockman
05.04.2018 kl 11:34
10918
" Dagens podcast etterlot mer usikkerhet enn de fleste synes å ha forstått foreløpig."
Tja, hva vet du om hva de fleste har forstått. Komplett sikkerhet ville ihvertfall vært en utopisk ambisjon på dette stadiet. Tenk heller på hvilken usikkerhet som tross alt er priset inn, og hva kursen hadde vært i fravær av enhver form for usikkerhet.
Tja, hva vet du om hva de fleste har forstått. Komplett sikkerhet ville ihvertfall vært en utopisk ambisjon på dette stadiet. Tenk heller på hvilken usikkerhet som tross alt er priset inn, og hva kursen hadde vært i fravær av enhver form for usikkerhet.
dr. Stockman,
hva JEG vet om disse tingene!?
Først vil jeg minne om at du var blant dem som ivrig fornektet de opplysninger jeg har kommet med det siste året. Og som nå er bekreftet svart på hvitt, punkt for punkt. Er jeg plutselig blitt uvitende igjen?
Du må respektere at jeg sier at jeg også denne gangen ser såpass at de gjør sitt beste for å tåkelegge FDA i USA. Min sidemann som stilte spørsmålet de ikke ville svare på var lyn forbannet, som han sa. I stedet for å fortsette dine fornektelser som har satt deg helt på sidelinjen mht saklig vurdering av aksjens utvikling siste året, så kan du åpne ditt sinn her også. Er intet fremdeles ikke lært? På forhånd takk.
PS: Et tips før man henger seg for bevisstløs på den nye euforien som utfolder seg nå på gamleforumet (samlingsstedet for dem som har bommet 500% + på NANO siste drøye året og fått stengt ute alle med sunn fornuft); alle profesjonelle aksjonærer bør være kjent med teorien/farene rundt et såkalt 'Sucker Rally:'
" A temporary rise in a specific stock or the market as a whole. A sucker rally occurs with little fundamental information to back the movement in price. This rally may continue just long enough for the "suckers" to get on board, after which the market or specific stock falls."
Les mer f.eks her: Sucker Rally https://www.investopedia.com/terms/s/sucker-rally.asp#ixzz5Bn3rjPeK
hva JEG vet om disse tingene!?
Først vil jeg minne om at du var blant dem som ivrig fornektet de opplysninger jeg har kommet med det siste året. Og som nå er bekreftet svart på hvitt, punkt for punkt. Er jeg plutselig blitt uvitende igjen?
Du må respektere at jeg sier at jeg også denne gangen ser såpass at de gjør sitt beste for å tåkelegge FDA i USA. Min sidemann som stilte spørsmålet de ikke ville svare på var lyn forbannet, som han sa. I stedet for å fortsette dine fornektelser som har satt deg helt på sidelinjen mht saklig vurdering av aksjens utvikling siste året, så kan du åpne ditt sinn her også. Er intet fremdeles ikke lært? På forhånd takk.
PS: Et tips før man henger seg for bevisstløs på den nye euforien som utfolder seg nå på gamleforumet (samlingsstedet for dem som har bommet 500% + på NANO siste drøye året og fått stengt ute alle med sunn fornuft); alle profesjonelle aksjonærer bør være kjent med teorien/farene rundt et såkalt 'Sucker Rally:'
" A temporary rise in a specific stock or the market as a whole. A sucker rally occurs with little fundamental information to back the movement in price. This rally may continue just long enough for the "suckers" to get on board, after which the market or specific stock falls."
Les mer f.eks her: Sucker Rally https://www.investopedia.com/terms/s/sucker-rally.asp#ixzz5Bn3rjPeK
Sokrates
05.04.2018 kl 11:53
10805
Takk for veldig god oppsummering Korsar! Greit å endelig vite fra hvem og hvor man kan lese god informasjon om Nano og ikke bare svada tanker
kjelladne
05.04.2018 kl 11:55
10778
Men svarte ikke Lisa på spørsmålet da? FDA har gjennomgått studien og hadde ingen oppfølgingsspørsmål. Da kommer godkjenningen når FDA er "good and ready". Nano har ingen påvirkningskraft på hvor lang tid FDA bruker
YNWA250505
05.04.2018 kl 12:02
10889
Nettopp
kjelladne,
jeg har bodd og forsket i USA. De som har vært borti FDA og tilsvarende komiteer vil da vite at dersom man ikke har noe klart i juni, vil ikke komiteen være klar med noe før tidligst i september (mye av akademisk ferie er i august). Begrepet "mid-2018" blir veldig merkelig bare av den grunn. Og at de ikke har spørsmål å svare på overfor komiteen er en ren frekkhet, jeg snakket tilfeldigvis med en meget godt informert person som sier at det jobbes med nettopp sånt, og at det "aldri er lett å treffe helt med første responsforsøk". Jfr. at REK har sendt i retur flere ganger nå. Det er ikke fordi REK er ondskapsfulle, men fordi formalkravene ikke er oppfylt. Slik er gamet og realitetene. Nå må de siste etternølere snart skjønne dette. "Jeg har blitt lurt før, jeg", sa jenta.
jeg har bodd og forsket i USA. De som har vært borti FDA og tilsvarende komiteer vil da vite at dersom man ikke har noe klart i juni, vil ikke komiteen være klar med noe før tidligst i september (mye av akademisk ferie er i august). Begrepet "mid-2018" blir veldig merkelig bare av den grunn. Og at de ikke har spørsmål å svare på overfor komiteen er en ren frekkhet, jeg snakket tilfeldigvis med en meget godt informert person som sier at det jobbes med nettopp sånt, og at det "aldri er lett å treffe helt med første responsforsøk". Jfr. at REK har sendt i retur flere ganger nå. Det er ikke fordi REK er ondskapsfulle, men fordi formalkravene ikke er oppfylt. Slik er gamet og realitetene. Nå må de siste etternølere snart skjønne dette. "Jeg har blitt lurt før, jeg", sa jenta.
YNWA250505
05.04.2018 kl 12:05
10848
Da kan jo din sidemann bare sende en epost så får han svar ganske raskt vil jeg tro. Fint om svaret legges ut her og gjerne originalen.
YNWA250505
05.04.2018 kl 12:09
10819
Hun sa etter sommeren og ikke bare mid-2018. Du kan seff få rett i at det godkjennes først i september, SO WHAT???? Mange etternølere her. Kl er 12 og omsatt for kun 72millioner. Se på ditt kjære BGBIO og PCIB. Omsatt som en kebabsjappe på Grønland.
Han sendte en epost, som jeg så ham skrive. Det var den eneste man bråstoppet ved og deretter unnlot å lese den opp.
Men dere får bare fortsette den samme tendensen til å fornekte alle realiteter som ikke innebærer uvitende haussing.
Jeg lar fakta i denne tråden tale, så får dere komme med de bortforklaringer dere vil. Det har ikke akkurat medført den store forståelsen for aksjens faktiske utvikling hittil....
Men dere får bare fortsette den samme tendensen til å fornekte alle realiteter som ikke innebærer uvitende haussing.
Jeg lar fakta i denne tråden tale, så får dere komme med de bortforklaringer dere vil. Det har ikke akkurat medført den store forståelsen for aksjens faktiske utvikling hittil....
Andersiverden
05.04.2018 kl 12:20
10757
Nå tar vi en samling i bånn. Legg all skråsikkerhet og hovmot på hylla og la selskapet jobbe mot neste milepæl. Siste døgns oppdateringer har nok en gang skapt noe usikkerhet men mye er falt på plass. Det bør vi kunne leve med. Nå slutter vi å snakke ned selskapet og fokuserer på det som er positivt. La oss gi den nye ledelsen en sjanse. Dette er helt sikkert veldig naivt...men skitt au!
Andre får snakke for seg, men jeg vil fortsette mine saklige pro et contra vurderinger som før. De som ikke tåler det får heller finne/starte egne tråder der ukritisk øyelukking gir mer trygghet i tilværelsen :-).
Et lite malapropos:
Jeg ville ikke akseptere å bli anklaget for å snakke NANO ned. Jeg har tvert imot vært litt for lite hard i klypa ut fra det jeg har visst i saken. Jeg spådde for eksempel for et halvt års tid siden at kursene på BGBIO og NANO ville krysse hverandre først i okt 2018. Da var det rundt 60 kroner mellom dem.
Men akkurat nå skjedde det, tidlig i april 2018:
BGBIO var akkurat oppe i 43,70 mens NANO da stod på 42-tallet.
I dette øyeblikk er vi kanskje i motsatt posisjon igjen, men jeg nevner dette bare for å illustrere hvor dynamisk farma kan være.
Jeg ville ikke akseptere å bli anklaget for å snakke NANO ned. Jeg har tvert imot vært litt for lite hard i klypa ut fra det jeg har visst i saken. Jeg spådde for eksempel for et halvt års tid siden at kursene på BGBIO og NANO ville krysse hverandre først i okt 2018. Da var det rundt 60 kroner mellom dem.
Men akkurat nå skjedde det, tidlig i april 2018:
BGBIO var akkurat oppe i 43,70 mens NANO da stod på 42-tallet.
I dette øyeblikk er vi kanskje i motsatt posisjon igjen, men jeg nevner dette bare for å illustrere hvor dynamisk farma kan være.
YNWA250505
05.04.2018 kl 12:38
10626
Den eneste de bråstoppet ved? Nå må du jaggu meg gi deg. Dette her er ren løgn og du kan ikke bevise dette overhodet. Når i presentasjonen bråstoppet de ved denne mailen? Og vet du hvem som sitter å leser opp spørsmålene som er kommet på mail? Nei så du kjenner ikke hun altså? Korsar du bør holde deg for god for å skrive slikt. Jeg ser på dette som ren løgn inntil det motsatte er bevist.
Vi som satt der vet hva vi snakker om, ikke minst han ved siden av meg som stilte spørsmålet for å se om de ville fortsette å tåkelegge situasjon mot USA. Du må snart venne deg til at jeg skriver bare om ting jeg har dekning for, jfr. hele trådstarten som er en serie av forhold du benektet på det mest udannede da jeg tok dem opp i tur og orden tidligere. Og som nå selskapet har bekreftet punkt for punkt. Er dette så tungt å leve med at du må fortsette å stalke meg? Alle ser jo hvor stakkarslig dette er.
Andersiverden
05.04.2018 kl 13:32
10468
Jeg vet ikke om det er vert bryet...men ser du Korsar absolutt INTET NOE positivt ved selskapet?
St_Anthony
05.04.2018 kl 13:42
10440
Korsar, dette kan du ikke uttale deg så kategorisk om. Jeg har selv vært aksjonær i et selskap som hadde PDUFA midt i juli (Progenics, tablettform av Relistor).
Andersiverden,
du får lese startinnlegget mitt en gang til, jeg tar der med både pro et contra forhold. Mine pkt. 3 og 9 omtaler for eksempel ting som synes OK.
du får lese startinnlegget mitt en gang til, jeg tar der med både pro et contra forhold. Mine pkt. 3 og 9 omtaler for eksempel ting som synes OK.
Andersiverden
05.04.2018 kl 13:52
10405
Da har LC kjøpt 10.000 aksjer...fikk nettopp melding!
YNWA250505
05.04.2018 kl 14:12
10348
Korsar mener sikkert at dette kun er et støttekjøp fra Costa. I mine øyne sier det ganske så mye at en som får "sparken" fortsetter å kjøpe i selskapet. Det er jo nesten ikke til å tro. Costa må ha ståltro på NANO akkurat som oss andre. Korsar har fått mye rett med å spå kursen. Dessverre er det ikke på bakgrunn av hva NANO står for. Betalutin skal på markedet og er muligens verdens beste produkt i sin klasse. Synd med forsinkelser, men er dette krise? Nei jeg tror ikke det.
Kongen
05.04.2018 kl 15:11
10227
Korsar.
Så du og din venn satt i salen, men han sendte mail for å få svar på spørsmålene sine??
Også viste han deg mailen han sendte?
Og dere satt og så på denne reaskjonen på akkurat den mailen? Du tror ikke det ble sendt hvertfall 100 mail med spørsmål i samme tidsrom?
Og hvorfor i stilte ikke din venn dette spørsmålet når det var spørsmålrunde i salen? Du mener vi skal tror på at en seriøs investor satt i salen der og sendte mail med spørsmål istedenfor å spørre muntlig og dermed kunne stilt oppfølgingsspørsmål hvis han ikke var fornøyd med svaret? For og si det sånn, det satt ikke så mange i salen der med pcen fremme eller med mobilen i hånden.
Dette blir for dumt til og med fra deg.
Så du og din venn satt i salen, men han sendte mail for å få svar på spørsmålene sine??
Også viste han deg mailen han sendte?
Og dere satt og så på denne reaskjonen på akkurat den mailen? Du tror ikke det ble sendt hvertfall 100 mail med spørsmål i samme tidsrom?
Og hvorfor i stilte ikke din venn dette spørsmålet når det var spørsmålrunde i salen? Du mener vi skal tror på at en seriøs investor satt i salen der og sendte mail med spørsmål istedenfor å spørre muntlig og dermed kunne stilt oppfølgingsspørsmål hvis han ikke var fornøyd med svaret? For og si det sånn, det satt ikke så mange i salen der med pcen fremme eller med mobilen i hånden.
Dette blir for dumt til og med fra deg.
YNWA250505
05.04.2018 kl 15:31
10173
Tror ikke Korsar og hans venn var til stedet. De satt sikkert sammen et eller annet sted, men ikke der Nano holdt sin presentasjon. Her er for øvrig et lite sammendrag som bekrefter at det meste på stell også i USA. Selv om Korsar har bodd og forsket der:-)
Selskapet venter fortsatt første dosering i studien i første halvår 2018. Første innrulleringssenter ble åpnet i februar, og selskapet har nå 13 sentre i seks land som er åpne for innrullering. Studiesøknader er godkjent i åtte land, mens selskapet sikter på 20 land. Søknaden er under vurdering i de øvrige landene. I USA ventes første senter å åpne i midten av året.
-I USA har protokollen blitt revidert av helsemyndighetene, og de har ikke kommet med noen spørsmål, som i den sammenhengen er gode nyheter. Så vi er i rute til å åpne senteret i USA over sommeren, sier Rojkjaer.
I Norge har studien blitt godkjent av Legemiddelverket, men selskapet venter på godkjenning av etikkomiteen for medisinsk og helsefaglig forskningsetikk, REK.
- Vi hadde håpet å ha Oslo-senteret åpent i desember. Nå som studien har blitt godkjent, kan vi forhåpentligvis ha senteret åpent innen de neste seks ukene, sier Rojkjaer.
Selskapet venter fortsatt første dosering i studien i første halvår 2018. Første innrulleringssenter ble åpnet i februar, og selskapet har nå 13 sentre i seks land som er åpne for innrullering. Studiesøknader er godkjent i åtte land, mens selskapet sikter på 20 land. Søknaden er under vurdering i de øvrige landene. I USA ventes første senter å åpne i midten av året.
-I USA har protokollen blitt revidert av helsemyndighetene, og de har ikke kommet med noen spørsmål, som i den sammenhengen er gode nyheter. Så vi er i rute til å åpne senteret i USA over sommeren, sier Rojkjaer.
I Norge har studien blitt godkjent av Legemiddelverket, men selskapet venter på godkjenning av etikkomiteen for medisinsk og helsefaglig forskningsetikk, REK.
- Vi hadde håpet å ha Oslo-senteret åpent i desember. Nå som studien har blitt godkjent, kan vi forhåpentligvis ha senteret åpent innen de neste seks ukene, sier Rojkjaer.
Kongen,
Min sidemann (som jeg ikke kjente før i dag) gjorde det proffe folk ofte gjør når de akter å stille et spørsmål som kan være litt delikat: Gir betenkningstid, som mail gir. Her ved å sende mail slik at selskapsledelsen kunne hviske noen ord før det ble stilt høyt. Jeg gjorde det samme, men om et annet tema. Men de ønsket helt klart ikke å forholde seg til et konkret spørsmål om FDA-godkjenning i USA. De er selvsagt helt klar over at hvis de begynte å snuble rundt dette, kunne kursen få en meget ubehagelig smell, da dette med godkjenninger - og da særlig i USA - står så sentralt på veien til kommersialisering. Mulig at det bare er småting som skal avklares, men de er nok redd for at et ikke-medisinsk marked skal feiltolke hvis de får høre at det er mer krøll på linjen rundt dette. REK er allerede en kurssenker.
Min sidemann (som jeg ikke kjente før i dag) gjorde det proffe folk ofte gjør når de akter å stille et spørsmål som kan være litt delikat: Gir betenkningstid, som mail gir. Her ved å sende mail slik at selskapsledelsen kunne hviske noen ord før det ble stilt høyt. Jeg gjorde det samme, men om et annet tema. Men de ønsket helt klart ikke å forholde seg til et konkret spørsmål om FDA-godkjenning i USA. De er selvsagt helt klar over at hvis de begynte å snuble rundt dette, kunne kursen få en meget ubehagelig smell, da dette med godkjenninger - og da særlig i USA - står så sentralt på veien til kommersialisering. Mulig at det bare er småting som skal avklares, men de er nok redd for at et ikke-medisinsk marked skal feiltolke hvis de får høre at det er mer krøll på linjen rundt dette. REK er allerede en kurssenker.